Forester Active 2.0 pe benzină și LPG
Subaru club Romania

Forester Active 2.0 pe benzină și LPG

Forester Active 2.0 pe benzină și LPG
« on: January 06, 2017, 14:19:39 PM »
Salutare

Sunt proaspăt proprietar de Subaru Forester SH 2.0 Active, adus din Germnania cu 89000 km la bord. Proprietarul german l-a modificat pe LPG, sistemul Teleflex GFI. Printre acte am primit și cărticica de montaj al sistemului specific modelului Forester SH.

Sunt programat la Cluj la Tubman pentru service general - schimb ulei, filtre, plăcuțe de frână, distribuție ...

Numai bine.
I'm driving my Subaru calmly : )

adinegru

  • 1456
  • 2012 XV CVT
    • Consum XV CVT
Răspuns: Forester Active 2.0 pe benzină și LPG
« Reply #1 on: January 06, 2017, 18:10:24 PM »
Câți KM a făcut pe GPL?

Răspuns: Forester Active 2.0 pe benzină și LPG
« Reply #2 on: January 07, 2017, 18:27:09 PM »
Salut

M-am interesat înainte de achiziție la Subaru pe baza seriei de șasiu. Mașina a fost vândută la sfârțitul lui octombrie 2010. M-am uitat prin documentația primită de la proprietarul german. Sistemul GPL a fost instalat în iulie 2011 la reprezentanța Subaru din Friedberg. Deci mașina încă era în garanție. Presupun că dealerul / serviceul Subaru nu a vrut să facă prostie. Dacă aveau experiențe negative cu acest sistem, presupun că informau proprietarul, sau îl convingeau că nu merită instalată. Eu sper să reușesc totuși să îl contactez pe proprietar să îl întreb despre sistem, cum / cât a fost folosit, dacă li s-au făcut reviziile necesare, dacă foloseau ulei recomandat sistemelor combinate benzină + GPL. Presupun că da.

La fel mai presupun că neamțul nu și-a instalat GPL numai pe baza mentalității românești de ”a pune” bănuții în borcan. Günter ăsta (că așa îl cheamă pe domn) și-a mai și pus un fel de siglă autocolantă (probabil primită din partea Teleflex GFI) sub inscripția FORESTER, pe care scrie ECOMATIC. Se zvonește că GPL-ul ar avea noxe mai reduse ca benzina. Nu știu sigur că nu m-am informat / documentat până acum despre acest fapt. Dar știu că gazul natural e compus din grupurile C1-C5 (metan, etan, propan, butan, pentan). Acestea nu prea conțin elemente contaminante. Grupurile care se regăsesc în petrol (deci în benzină / motorină după rafinare) merg de la C6 în sus. Aici mai intervin alte elemente contaminante, cum ar fi sulful, grupurile de parafine. Care după ardere îți dau noxele nedorite. Na dar să nu ne aruncăm în adâncimile petrochimiei. Eu după logica mea simplă pot accepta că GPL-ul e nițel mai ”curat” ca benzina, iar asta era motivația lui Günter + sigur că și prețul mai convenabil / l. Dar văzând acest ECOMATIC lipit pe ușa de portbagaj, îmi mai dă și o altă idee liniștitoare - dacă Günter e eco friendly, atunci probabil nici nu a tras de mașină ca un ”băiețaș”. Ceea ce duce la faptul că mașina e într-o stare foarte bună, ceea ce se vede la suprafață. Urmeză să merg la Tubman la Cluj să îi facă un service major distribuție, curele, role, filtre, ulei, plăcuțe de frână, și să vedem și restul sistemului mecanic - schimbător, diferențial, suspensii, direcție ... 

Ca să îți răspund și cu ceva date la întrebarea ta - din actele / informațiile pe care le am momentan la dispoziție reiese că mașina a rulat cu GPL cam 77.000 km. Probabil ceva mai puțin, pentru că nu este recomandat să mergi doar cu GPL. Ex. după un plin de GPL folosit, trebuie mers o distanță mai scurtă și pe benzină.

Am văzut niște calcule privind investiția convertării unei motorizări pe GPL, unde concluzia era că sistemul GPL începe să ”întoarcă” banii investiți după 15-20.000 km parcurși. Deci Günter deja și-a luat înapoi niște bănuți pe seama GPL.

Na numai bine.
I'm driving my Subaru calmly : )

moguai

  • 2814
Răspuns: Forester Active 2.0 pe benzină și LPG
« Reply #3 on: January 07, 2017, 20:47:51 PM »
Asa stiam si eu, ca gpl polueaza mult mai putin ca benzina sau diesel. In principiu, daca gunther a avut grija de masina ca la carte, precum si de instalatia de gpl, motorul nu ar trebui sa aiba probleme
pentru ca sunetul ajunge /din difuzoare pana-n sange / pentru ca inima ta moare / atunci cand sunetul dispare.

adinegru

  • 1456
  • 2012 XV CVT
    • Consum XV CVT
Răspuns: Forester Active 2.0 pe benzină și LPG
« Reply #4 on: January 08, 2017, 08:02:55 AM »
Băietii de la AKi spun că mașina va avea probleme cu supapele/injectoarele după 50.000km pe GPL.

PTR

  • 570
Răspuns: Forester Active 2.0 pe benzină și LPG
« Reply #5 on: January 08, 2017, 08:25:14 AM »
 Depinde cat si cum a mers Gunter pe autobahn....

Răspuns: Forester Active 2.0 pe benzină și LPG
« Reply #6 on: January 08, 2017, 19:58:48 PM »
Băietii de la AKi spun că mașina va avea probleme cu supapele/injectoarele după 50.000km pe GPL.

mersi de informație, și eu planificam să cer verificarea injectoarelor la Tubman, când se face revizia mare peste 9 zile.

Numai bine
I'm driving my Subaru calmly : )

Răspuns: Forester Active 2.0 pe benzină și LPG
« Reply #7 on: January 08, 2017, 20:00:37 PM »
Depinde cat si cum a mers Gunter pe autobahn....

Sunt nou în domeniul GPL. Atunci pe autostradă nu ține să merg cu GPL? Sau doar în anumite condiții - limite de viteză?

Numai bine
I'm driving my Subaru calmly : )

adinegru

  • 1456
  • 2012 XV CVT
    • Consum XV CVT
Răspuns: Forester Active 2.0 pe benzină și LPG
« Reply #8 on: January 09, 2017, 08:25:09 AM »
Sistemul trece automat pe GPL după ce gazul se încălzește. La pornire, motorul merge cam 2-3 minute pe benzină și apoi trece automat pe GPL, de aceea trebuie să ai mereu benzină în rezervor, recomandat fiind minim un sfert de rezervor.

Nu ai probleme pe autostradă, o să ai probleme la temperaturi foarte joase, la mine uneori când e sub -10 trece singur pe benzină după ce mă avertizează.

PTR

  • 570
Răspuns: Forester Active 2.0 pe benzină și LPG
« Reply #9 on: January 09, 2017, 09:14:36 AM »
 Poti sa mergi oriunde cu GPL , doar ca uzura la scaunele de supapa creste mult dupa 3k rpm. De asemenea depinde daca instalatia a fost setata sa treaca pe benzina dupa o anumita turatie doar in acceleratie /sarcina maxima. Depinde daca neamtul a montat o instalatie de tip valve saver care mai prelungeste agonia...

Răspuns: Forester Active 2.0 pe benzină și LPG
« Reply #10 on: January 14, 2017, 10:21:37 AM »
Mersi pentru informatii (adinegru / PTR). Pana acum nu prea am turat peste 3000 rpm, doar rareori, dar am sa tin cont de aceasta treaba. Atunci mai trebuie sa aflu cumva daca a fost instalata valve saver-ul.

Am citit undeva ca pornirea in frig nu este recomandata direct de pe GPL, doar pe benzina, iar dupa incalzirea motorului se poate schimba pe GPL. Eu la primul plin de GPL am pornit manual (de pe buton) sistemul GPL, a si pornit ca aveam motorul incalzit. La opriri am avut masina in garaj, dar si pe afara. In garaj de dimineata pornire cu motor rece. Pe afara motor incalzit, oprire de cca. 15 minute sau maxim o ora. La pornire mi se parea ca porneste pe gaz de fiecare data. Adica se aprindeau ledurile de pe modulul de comanda GPL. Dar poate ca pentru primele minute de functionare motorul ardea benzina. Numai ca nu prea scadea nivelul benzinei in rezervor.
Na am sa mai testez sistemul.

Numai bine
I'm driving my Subaru calmly : )

Răspuns: Forester Active 2.0 pe benzină și LPG
« Reply #11 on: January 16, 2017, 20:51:34 PM »
Salut

azi am fost pe la benzinarie. Am facut plinul la GPL si la benzina. Din GPL am putut alimenta 47.2 l, iar din benzina 4.7. Deci se pare ca sistemul e setat ca sa functioneze pe benzina cand motorul nu e in parametrii optimi pt. gaz. Iar cand ajunge la parametrii optimi, atunci automat schimba pe gaz.

Acest volum de combustibil benzina + GPL se transpune intr-un consum de 15 l / 100 km (cu multe drumuri scurte 1-2 km, cu motor rece, plus drumuri de 20-25 km si trafic de oras).

Maine merg la Cluj la Tubman, am sa vad la intoarcere ce consum are la drum intins.

Numai bine.
I'm driving my Subaru calmly : )

adinegru

  • 1456
  • 2012 XV CVT
    • Consum XV CVT
Răspuns: Forester Active 2.0 pe benzină și LPG
« Reply #12 on: January 17, 2017, 06:55:57 AM »
Pornirea nu se face pe GPL, se face pe benzină. După aproximativ două minute, gazul se încălzește și sistemul trece automat de pe benzină pe GPL. Da, nu e recomandat să pornești direct pe GPL și nici să umbli cu rezervorul de benzină gol.

Răspuns: Forester Active 2.0 pe benzină și LPG
« Reply #13 on: January 18, 2017, 14:57:39 PM »
Oooops. Pana acum daca aveam GPL in rezervor am pornit de pe GPL. Dar masina era in garaj. Cand am lasat masina afara in curte, atunci inainte de aopri motorul am oprit si sistemul de GPL. Astfel la pornire la rece (sub zero) porneam pe benzina. Dar atunci probabil si in cazul pornirilor din garaj tot pe benzina pornea motorul.

Acum am facut niste poze la masina. Sper sa apara. Asta e prima incarcare de poze.












I'm driving my Subaru calmly : )

adinegru

  • 1456
  • 2012 XV CVT
    • Consum XV CVT
Răspuns: Forester Active 2.0 pe benzină și LPG
« Reply #14 on: January 18, 2017, 16:02:36 PM »
Arată bine de tot mașina, să-ți trăiască!

PTR

  • 570
Răspuns: Forester Active 2.0 pe benzină și LPG
« Reply #15 on: January 18, 2017, 16:06:13 PM »
 Setarea standard la GPL , este pornire pe benzina si trecere pe gaz la 40 grade. Temperatura la care trece pe gaz se poate schimba la orice service GPL , dar nu este recomandata trecerea sub 30 grade. De exemplu eu am marit trecerea la 50 grade pentru ca avea un lag la accelerare , practic motorul tragea asa mult gaz la rece incat vaporizatorul nu facea fata din cauza temperaturii prea mici a apei..

Răspuns: Forester Active 2.0 pe benzină și LPG
« Reply #16 on: January 18, 2017, 16:47:17 PM »
Cel mai frumos model de Forester  ever build.  Sa iti traiasca un milion de mile fara reparatii !
.........va asigur ca greselile ortografice, ortoepice, de punctuatie, morfosintactice si folosirea inadecvata a unitatilor lexico-semantice imi apartin, mi le asum, dar la scoala sa stiti ca tot nu ma duc !

Musiu

  • 1156
    • 2007 Forester XT
Răspuns: Forester Active 2.0 pe benzină și LPG
« Reply #17 on: January 18, 2017, 17:04:15 PM »
Cel mai frumos model de Forester  ever build.  Sa iti traiasca un milion de mile fara reparatii !
Te referi la SG, nu?  ;D
2007 Forester XT

Ex:
2007 Forester 2.0 XS
2003 Impreza WRX wagon

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Răspuns: Forester Active 2.0 pe benzină și LPG
« Reply #18 on: January 18, 2017, 18:39:59 PM »
Multe bucurii sa va aduca pe drumuri de tot felul si la cat mai multi kilometri cu costuri minime!!!
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

Răspuns: Forester Active 2.0 pe benzină și LPG
« Reply #19 on: January 18, 2017, 21:57:21 PM »
Mersi pentru gandurile bune. Da, si mie imi place cum arata. Multi spun ca nu are caracter sau nu stiu ce design, dar mie imi place si asta e cel mai important. Dar si modelul SG arata bine, chiar in timp ce lucrau pe al meu sa schimba distributia ieri la Cluj, un SG era lasat pe mana mecanicului vecin.  ;)

Multam si pentru sfatul cu setarea temperaturii de pornire a sistemului GPL. Am sa verific cat de curand sistemul, doresc sa ii fac o inspectie / revizie. Atunci ma uit si la setari (adica il intreb pe mecanic). Apoi vedem ce si cum.

Dupa care mai ramane incercarea in natura, ca pana acum am condus doar pe asfalt si (zilnic) cel 1 km de ulita care o avem aici pana la DN15 (spre norocul meu cu zapada batatorita  ;D).

Numai bine

I'm driving my Subaru calmly : )