Ej25 subaru engine
Subaru club Romania

Ej25 subaru engine

Ej25 subaru engine
« on: February 01, 2017, 09:38:11 AM »
 :) Evident dupa o experienta conjugala de trei ani de zile , finalizata dupa incapacitatea mea de a face face unui motor atat de exigent cu neavizatii, ma bate un gand sa atentez la un nou ej25  montat pe un Sti my2017(nou din cutie). Acum, intreabarea mea este urmatoare: as avea aceasi problema cu cilindrul problematic pe la 20.000-30.000 km cand, in trecut cel putin, crapa si trebuia schimbat blocul motor? Sau are ceva modificari care au rezolvat aceasta problema? Legat de tuning ulterior, nu mai sunt interesat in tara noastra sa merg cu ea decat in varianta stock sau  maxim cu o evacuare noua.that's it

MihaiFlorescu

  • *
  • 13890
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Ej25 subaru engine
« Reply #1 on: February 01, 2017, 09:53:04 AM »
Din cate cunosc este acelasi motor, au modificat putin garniturile de chiulasa si parca (PARCA!) era uceva modificari la bolturile de chiulasa sau motor sa previna miscarea. Dar in rest este acelasi design.

La noile motoare FA se vad imbunatatirile adevarate. Acolo au pus extra material intre cilindri si bloc.

Edit: Poate ajuta video de mai jos

« Last Edit: February 01, 2017, 09:57:32 AM by MihaiFlorescu »

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: Ej25 subaru engine
« Reply #2 on: February 01, 2017, 10:00:58 AM »
este acelasi ej25 cu aceleasi puncte negative si pozitive ... probabil se dezvolta/lucreaza pe FA20 ca EJ25 are deja o varsta venerabila ...

Răspuns: Ej25 subaru engine
« Reply #3 on: February 01, 2017, 10:02:59 AM »
Asa ma gandeam si eu, problema e ca nu stim cand si daca se va pune sigur noul motor si pe STI. Totusi ma gandeam ca au ingrosat/camasuit cilindri cumva ,astfel incat si-au rezolvat si ei problema.Doar motoarele erau refacute/schimbate in garantie deci pe cheltuiala lor. Asta din punctul meu de vedere ca si mic antreprenor , era o problema urgent de rezolvat. Imi vine greu sa cred, iar in acelasi timp am multe semne de intrebare daca dupa zece ani inca se mai intampla acest fenomen care practic alunga clienti si scad increderea de fiabilitate asupra marcii.

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: Ej25 subaru engine
« Reply #4 on: February 01, 2017, 10:07:05 AM »
nu-i intereseaza ... povestea-i veche .. probabil ii costa mai mult sa dezvolte EJ25-ul decat sa schimbe pe garantie ...
si stock masina merge cat de cat...cat timp se foloseste benzina buna si ulei bun/schimbat/verificat des ... merge .. cat merge :)

Muttley

  • 4916
Răspuns: Ej25 subaru engine
« Reply #5 on: February 01, 2017, 10:08:37 AM »
FA20, din ce am vazut pe net, lucreaza deja la o presiune imensa pe WRX. Ok, il pot duce din fabrica la 300 cai, echivalentul STI-ului actual, insa nu mai lasa loc pentru mai nimic in plus, iar asta-i cam aiurea, contravine culturii din jurul modelelor astora.
Ori vin cu alt motor pentru STI in 2020, altul decat FA20, ori nu stiu...
WRX SW 2002

MihaiFlorescu

  • *
  • 13890
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Ej25 subaru engine
« Reply #6 on: February 01, 2017, 10:10:39 AM »
FA22 ;D

Explicau cei de mai sus de la MRT performance intr-un video grosimea camasilor la noul FA20 si faptul ca daca se va face 2.5 din acelasi bloc, tot ramane mult material, mult mai mult decat la actualul 2.5
Dar eu inca visez la un 2.2 twinscroll sau de ce nu twinturbo.

Nu e nevoie sa echivaleze 350 cai cat are Focusul RS sau Mercedes AMG. Sasiul este altul, transmisia alta si setarile sunt total diferite. Pana la urma nu trebuie urmarita doar valoarea aia de 300+
Subaru daca va uitati scoate masini cu tractiune integrala foarte usoare. Ceilalti care abia au trecut la AWD pun super multa greutate in plus. Din nou, vezi Focus RS.

Pana una alta, noul STi este foarte misto.

STI 2016 - 1536 kg
Focus RS 2016 - 1599 kg
A45 AMG 2016 - 1555 kg
« Last Edit: February 01, 2017, 10:23:44 AM by MihaiFlorescu »

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: Ej25 subaru engine
« Reply #7 on: February 01, 2017, 10:25:05 AM »
e misto normal ca ne place noua dar ... din afara mai da si cu virgule (probabil raportul greutate/putere  ar impaca si puterea si greutatea)

MihaiFlorescu

  • *
  • 13890
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Ej25 subaru engine
« Reply #8 on: February 01, 2017, 10:33:53 AM »
Da, m-am uitat si acolo si normal ca nu poti sa neglijezi 50-80 cai in plus. Numai ca de la an la an se tot incearca o usurare, iar noul sasiul de la Subaru pare sa urmeze acest trend. De asta spun ca nu au nevoie sa creasca prea mult puterea pentru a echivala raportul greutate pe cal putere de la competitori.
Pana la urma greutatea conteaza in curbe mai mult decat caii putere. La fel si pe franare. 


moguai

  • 2814
Răspuns: Ej25 subaru engine
« Reply #9 on: February 01, 2017, 13:08:03 PM »
vinde malakay un ej207, e drept sh.dar iesi mult mai ieftin asa decat adusul unui ej257 nou de prin japonia, chit ca mai bagi bani in el.
pentru ca sunetul ajunge /din difuzoare pana-n sange / pentru ca inima ta moare / atunci cand sunetul dispare.

STI

  • *
  • 2152
  • Uatzi
    • STIShop.ro
Răspuns: Ej25 subaru engine
« Reply #10 on: February 02, 2017, 02:49:24 AM »
FA20, din ce am vazut pe net, lucreaza deja la o presiune imensa pe WRX. Ok, il pot duce din fabrica la 300 cai, echivalentul STI-ului actual, insa nu mai lasa loc pentru mai nimic in plus, iar asta-i cam aiurea, contravine culturii din jurul modelelor astora.
Ori vin cu alt motor pentru STI in 2020, altul decat FA20, ori nu stiu...

daca se respecta traditia JDM de evolutie intre wrx si sti, un posibil fa207 ar trebui sa vina cu cateva grade de avans in avcs ( acum pe ambele axe ) in plus, unghiuri la axe foarte putin mai agresive, flow imbunatatit in chiuloase, injectoare mai mari, intercooler mai mare, turbo mai mare. cel putin asa au facut la bug-uri cand a aparut generatia 2 de ej20, iar atunci sa ne aducem aminte era wrx 225hp vs sti 265hp daca tin bine minte la wrx, iar motorul de sti avea potential mare, daca se urmeaza aceeasi traditie, si nu ma intelege gresit sper sa se urmeze traditia din tot sufletul, eu zic ca viitorul suna pt prima oara dupa multi ani bine.

pe de alta parte, deja multa tehnologie a fost testatat in ultimii ani la Nurbugring cu generatia 3 de ej207, din care a aparut fa20 de fapt din ce stiu eu, care deja avea peretele camerei de ardere mult mai gros fata de gen 2, dublu avcs, axe de spec c, twin scroll, singura chestie care le lipsea sincer ar fii injectia directa si repozitionare turbo + i/c. ce sa zic sper sa faca o treaba si ei...
Most sports require only one ball, motorsport requires two...

"STIShop.ro"

Make the forum great again!

MihaiFlorescu

  • *
  • 13890
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Ej25 subaru engine
« Reply #11 on: February 23, 2017, 11:09:48 AM »
Partea I


Partea II


Partea III


Partea IV



Partea V


Probabil mai urmeaza...



In scop didactic. Nici nu vreau sa stiu pretul pentru asa ceva.
Oricum informatii bune despre componente OEM, inclusiv pompe de apa, de ulei, bolturi, single vs twinscroll etc.

MihaiFlorescu

  • *
  • 13890
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Ej25 subaru engine
« Reply #12 on: August 26, 2017, 00:23:07 AM »

Strep

Re: Ej25 subaru engine
« Reply #13 on: September 09, 2017, 00:08:23 AM »
Bun articol, de inclus in Biblia Subaru.

Re: Ej25 subaru engine
« Reply #14 on: October 06, 2017, 23:54:30 PM »
Heat management seems to be the key.

Re: Ej25 subaru engine
« Reply #15 on: January 03, 2018, 00:38:56 AM »
Simplu si la obiect: http://www.comeanddriveit.com/engine/subaru-ringland-failure


mda, niste chestii f subiective. adica cu alte cuvinte : " condu-ti  sti -ul ca pe un hyundai  daca vrei sa te tina, dar nici atunci nu garantam"
sau daca vrei fun, ia-ti alt turbo sau hai la cobb sa ti-l tunam noi ca asa va tine ....30.000 km.( probabil)

Abusive Driving
Even the STI is not configured to be driven hard for a very long time.  - ce inseamna'' hard'' si ce inseamna '' very long time''?
« Last Edit: January 03, 2018, 00:40:06 AM by mecena »
Ex STi 2017
M4 -2018
320xd-2011