CRV vs ...
Subaru club Romania

CRV vs ...

CRV vs ...
« on: February 15, 2017, 11:51:54 AM »
Buna,

Poate nu e locul potrivit, dar na. Dupa cum sper sa va amintiti, am tatonat o vreme pe aici in cautare de masina. A iesit CRV-ul din dotare.
La dotari rapide se pun astea: 2.0 benzina, aspirat, AC auto, dual zone, cutie AT clasica 5 viteze. navigatie, comenzi pe volan, spalator faruri, AWD, senzori parcare fata/spate, ceva porturi usb si un din ala denumit hdmi.
In principiu dotari de bun simt, fara prea multe fite. Un design exterior care iese in evidenta cumva si cel interior decent. Foarte spatioasa la interior. In spatele soferului as putea sta lejer si cu loc la genunchi urias.
Ce conteaza este totusi comportamentul rutier.
Cu siguranta pot sa afirm acum ca concurentul ei direct de la Subaru este Forester 2.0i cu CVT. Daca e sa ma uit pe specificatiile oficiale aproape ca pot pune egal intre ele. Cumva Foresterul este mai usor cu 100 kg decat CRV-ul. Si mai ca imi vine sa rad cand vad consumurile oficiale. Mai puneti din scurt 2-3 litri minim.
Despre CRV si cum se comporta la drum.
Pe drum drept face fata decent la multe. Poate fi nervoasa daca e nevoie. Am testat o data viteza maxima si aparent e limitata electronic pe la 175 km/h. Mai are vreo 2000 de rpm pana la rosu. Mai putin important ca nu e masina de mers la vitezele astea.
Comoda, fara zgomote in interior decat de la rulaj la viteze mai mari. Serios. E o mare chestie pentru mine care vin de pe un diesel. In masina e liniste.
La munte insa masina de schimba. Nu e genul de masina pe care sa te bazezi pentru depasiri din scurt la deal. Lenesa si submotorizata as putea spune linistit. Recunosc ca am fost putin dezamargit, dar mi-a trecut.
Asta nu inseamna ca e praf. Nu e, doar ca trebuie alta atitudine la volan. Si va spun sincer am avut masina curata la un drum prin Bulgaria de 1200 km. Curata ca aveam un pusti cu rau de masina in spate. Si am mers destul de tare cu medie peste 100 km/h.
Pare destul de stabila momentan, nu are suspensie prea tare, antifonata bine.
AWD-ul stim cu totii ca nu e cel mai stralucit sistem. Stau la tara si iarna asta am avut ocazia sa-l testez putin. Cu rotile all season nu am avut probleme. M-a scos de pe marginea drumului. Doar ca la franare erau praf si le-am schimbat cu roti de iarna. Nu am avut emotii deloc si am trecut prin ceva zapezi. Acum nu zic ca nu se poate sa nu ramai blocat, dar uneori mai gandim si noi. :)
Si AWD-ul asta lucreaza ciudat. Nu e permanent. Trage fata si doar la nevoie transfera pe spate. Si dezactivarea VSC e cumva obligatorie cand ramaii blocat pe undeva.
Per total e o masina buna pana acum, cu mici chichite care ma enerveaza, dar asta e. Imi place tot mai mult pentru ca e spatioasa si comoda. Si ma duce unde am nevoie.
Consumul de benzina sta cam pe la o medie de 9% per total. Doar extraurban poate scadea si sub 7% dar e mai dificil. Am reusit un 5.4% la un moment dat, dar nu e de mers asa ca mai bine imi luam logan. De Bucuresti nu vorbim ca stim cum stam.
Daca ar fi sa o compar cu Foresterul mentionat mai sus, banui ca comportamentul rutier e tot pe acolo. Interiorul la Foresterul nou pare si el destul de decent. Exteriorul e mai linistit putin, dar placut.
O vorba despre cutia AT. Schimba neasteptat de rapid. Chiar daca e clasica AT americaneasca. Schimbari line si rapide, de multe ori nu se simt deloc. Plus ca avem si padele pe volan.
Momentan diferentele pe care le vad intre aceste doua masini sunt doar de pret si tipul tractiunii. CRV-ul meu a fost 26k euro, dar a fost o promotie ceva, acum e tot promotie pe la 27k. Foresterul are pret de lista de aproape 31k.
Tractiunea pare a fi cea care face diferenta. Si clar cea de pe Forester e superioara.
Intretinerea regulata: la CRV e la preturi relativ decente. Gen 1000 lei o revizie simpla la reprezentanta. Banui ca tot pe acolo se invart si la Subaru.
Acum, daca masina e noua sau sh, la motoarele astea cam asta e ideea. Daca vrem si performante sportive, cautam ceva turbo.
Per total e o masina decenta, imi place, dar e bine sa stim dinainte la ce sa ne asteptam.  Am scris asta ca poate pe viitor cineva o sa intrebe pe aici si poate il va ajuta. Si daca vreti sa faceti un mic test-drive, sa-mi spuneti si gasim o cale. :)


ps: mai completati sai corectati daca e cazul :)

da doamne sa cistig la loto?

MihaiFlorescu

  • *
  • 13892
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: CRV vs ...
« Reply #1 on: February 15, 2017, 12:04:00 PM »
Completari/modificari:

1. Avem un coleg cu 2.0 turbo (nu aspirat) care are consum de benzina mai mic decat ai tu. Deci 2.0 aspirat sigur scade si mai mult daca iti pui mintea la asa ceva
2. Reviziile la o benzinara aspirat (ulei si filtre) stiam ca sunt pe la 750 lei la reprezentanta la Subaru (poate stiu colegii mai bine)
3. Comportamentul rutier nu poate fi la fel decat daca te rezumi la mers pe pilot automat pe autostrada. Subaru are motor boxer ceea ce face ca distributia greutatii sa difere mult. La fel si centrul de greutate.

Pana la urma conteaza in ce te simti tu bine. Succes!
« Last Edit: February 15, 2017, 12:05:41 PM by MihaiFlorescu »

BOXER

  • *
  • 2352
  • +
Răspuns: CRV vs ...
« Reply #2 on: February 15, 2017, 12:18:47 PM »
CRV nu este concurent pentru Forester.

Forester SJ este un SUV construit pe plaforma unei limuzine sportive (Legacy).
Este echipat cu unul dintre cele mai performante sisteme de tractiune integrala si motor boxer.
Forester concureaza cu SUV-urile premium europene.
ex. Impreza 2.0D
Forester 2.0MT
ex. Forester 2.5XT


Subaru Da, Lego Nu.

Răspuns: CRV vs ...
« Reply #3 on: February 15, 2017, 12:36:12 PM »
Nu contest consumurile la turbo. Doar ca aspiratul e aspirat. Si comparatia trebuie facuta doar cu asiratul de 2.0.
Consumul mediu e fix mediu. Deci cu totul. Ca seara scot si 7% in drum spre casa, e altceva. In oras am avut si 27% bara la bara, dar astea deja nu se mai pun.
Si e doar o comparatie. Referitor la reprize, 0-100 e usor mai mare la foresterul 2.0. In rest o fi mai bun. Si alea conteaza.
In primul rand am dorit doar sa-mi expun opinia personala referitoare la CRV. Faptul ca la munte pe urcare am simtit-o limitata m-a enervat putin.
Nu o recomand in detrimentul altei masini. Oricum, un subaru va fi in familie candva in urmatorii 5 ani. Poate un legacy sau outback, poate altceva.
da doamne sa cistig la loto?

Okesz

  • 177
  • Outback 3.0 2006
Răspuns: Răspuns: CRV vs ...
« Reply #4 on: February 27, 2017, 22:56:42 PM »
Subaru are motor boxer ceea ce face ca distributia greutatii sa difere mult. La fel si centrul de greutate.

Sunteti virusati rau cu boxeru' vostru :)
La distributia greutatii pe axe boxerul conteaza fix deloc (dimpotriva un motor in linie transversal poate fi montat mai in spate), iar pe stanga-dreapta sunt toate masinile echilibrate.
In ceea ce priveste centrul de greutate, la un SUV cocotat pe o suspensie inalta conteaza foarte putin centrul de greutate al motorului.
Si dupampareea mea CRV-ul este un competitor al Foresterului din toate punctele de vedere.

Xander

  • 1252
  • Forester 2.0d ; Xv 2.0ie
    • Forester '09/ XV ‘20
Răspuns: CRV vs ...
« Reply #5 on: February 27, 2017, 23:32:39 PM »
Hop si io... te-ai gandit mult pana sa iti atasezi poza color la un film alb-negru fara linkuri pentru argumentele prezentate ? Ai poluat topicul omului.


Sent from my iPad using Tapatalk
Drumul este mai spectaculos decât destinația.
Forester Boxer Diesel MY09
XV e-Boxer MY20

Răspuns:
« Reply #6 on: February 28, 2017, 11:10:26 AM »
Intr-adevar un tir încărcat până sus e la fel de stabil ca un autoturism încărcat la maxim....

MihaiFlorescu

  • *
  • 13892
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Răspuns: CRV vs ...
« Reply #7 on: February 28, 2017, 12:03:31 PM »
[...]La distributia greutatii pe axe boxerul conteaza fix deloc (dimpotriva un motor in linie transversal poate fi montat mai in spate), iar pe stanga-dreapta sunt toate masinile echilibrate.
[...]
In ceea ce priveste centrul de greutate, la un SUV cocotat pe o suspensie inalta conteaza foarte putin centrul de greutate al motorului.
[...]

Inseamna ca nu ai mai condus de mult timp un diesel transversal. Iti recomand sa incerci un Ford si la primul limitator de viteza instalat pe drum o sa simti cum fata dreapta este mai grea.
Si cred ca vrei sa spui motor in linie longitudinal. Da, acela poate fi montat mai in spate, asa cum face BMW. Dar nu vorbim de M3 sau Audi cu motoare in V.
Boxerul este practic montat longitudinal si transmisia se aseaza in spatele puntii fata, spre centrul masinii, pe cand motoarele transversale au cutia si motorul fix pe punte sau chiar in fata ei.

Chiar umblau glume pe net ca intr-o vreme Audi monta motorul inaintea farurilor :D Nu cred ca are rost sa mai comentam despre cum subvirau acele modele.

La un suv cocotat, tocmai centrul de greutate conteaza. Suspensiile sunt mai mult sau mai putin la fel. Aceeasi tehnologie cu specificatii de duritate cerute de fiecare constructor in parte.
« Last Edit: February 28, 2017, 12:15:02 PM by MihaiFlorescu »

Okesz

  • 177
  • Outback 3.0 2006
Răspuns: CRV vs ...
« Reply #8 on: February 28, 2017, 13:44:51 PM »
Conduc zilnic un diesel transversal, dar mai mult de atat, lucrez intr-un domeniu in care vad deseori masini puse pe standul de ITP care cantareste incarcarea pe roata.
Si pot sa afirm categoric: la toate masinile tehnic OK sarcina este egal distribuita pe cele2 roti aflate pe aceeasi axa.
Altfel ar trebui sa difere si arcurile/amortizoarele stanga-dreapta, ceea ce nu este cazul.

Si da, un motor transversal poate fi montat mult mai in spate decat unul longitudinal, cum ai scris si tu, chiar deasupra axei.
La un motor longitudinal, ar trebui sa-l bagi intre sofer si pasager ca sa fie la fel de retras dpdv. al centrului de greutate ca un transversal.

Nu contest ca multe masini sunt mult mai subviratoare decat Subaru, eu am mentionat doar ca dpdv. al distributiei incarcari intre axe, longitudinal sau boxer tot aia este (da, stiu ca un boxer este mai scurt decat un echivalent in linie).

Eu nu vreau sa poluez topicul nimanui, dar este categoria versus, nu?

Later edit: sunt la fel de virusat de boxer ca si voi (am si motocicleta boxer), doar ca incerc sa observ si avantajele altor solutii constructive, respectiv sunt constient de anumitele dezavantaje ale boxerului
« Last Edit: February 28, 2017, 13:47:50 PM by Okesz »

Răspuns: Răspuns: CRV vs ...
« Reply #9 on: March 01, 2017, 05:54:31 AM »

Sunteti virusati rau cu boxeru' vostru :)
La distributia greutatii pe axe boxerul conteaza fix deloc (dimpotriva un motor in linie transversal poate fi montat mai in spate), iar pe stanga-dreapta sunt toate masinile echilibrate.
In ceea ce priveste centrul de greutate, la un SUV cocotat pe o suspensie inalta conteaza foarte putin centrul de greutate al motorului.
Si dupampareea mea CRV-ul este un competitor al Foresterului din toate punctele de vedere.

Imi pare rau ca te dezamagesc dar CRV ul joaca la juniori fata de Forester. Nici in vise CRV urile cu care am fost pe coclauri  nu s-au putut tine dupa mine  , indiferent cu care Forester eram. Chiar de vreo trei sau patru ori le am scos eu cu shufa dintre pietroaie unde le patinau rotile intr-o veselie si pe unde eu trecusem inainte fara ca macar sa trec pe Low.
Cred ca CRV ul se compara cu Foresterul doar la pret   8)
Si referitor la boxer vs motor invers .... nu prea sant multe masini care se tin la fel de bine pe curbe  asa ca Subaru urile. Un jhmeker cam nelinistit cu o Honda Accord a incercat mai demult sa se se tina dupa mine pe autostrada si intr-o curba de vreo 90 grade pe care eu am luat-o razand el a zburat in parapeti si era sa se rastoarne. 2-3 cm mai sus sau mai jos la centrul de greutate al motorului face o mare diferenta.
Si da, santem virusati rau cu boxerele  >:( ai intrat pe un forum de virusati de boxere si de Subaru. La ce te asteptai ??  ;D
.........va asigur ca greselile ortografice, ortoepice, de punctuatie, morfosintactice si folosirea inadecvata a unitatilor lexico-semantice imi apartin, mi le asum, dar la scoala sa stiti ca tot nu ma duc !

Sese

  • 468
Răspuns: Răspuns: CRV vs ...
« Reply #10 on: March 01, 2017, 06:25:56 AM »

Imi pare rau ca te dezamagesc dar CRV ul joaca la juniori fata de Forester. Nici in vise CRV urile cu care am fost pe coclauri  nu s-au putut tine dupa mine  , indiferent cu care Forester eram. Chiar de vreo trei sau patru ori le am scos eu cu shufa dintre pietroaie unde le patinau rotile intr-o veselie si pe unde eu trecusem inainte fara ca macar sa trec pe Low.
Cred ca CRV ul se compara cu Foresterul doar la pret   8)
Si referitor la boxer vs motor invers .... nu prea sant multe masini care se tin la fel de bine pe curbe  asa ca Subaru urile. Un jhmeker cam nelinistit cu o Honda Accord a incercat mai demult sa se se tina dupa mine pe autostrada si intr-o curba de vreo 90 grade pe care eu am luat-o razand el a zburat in parapeti si era sa se rastoarne. 2-3 cm mai sus sau mai jos la centrul de greutate al motorului face o mare diferenta.
Si da, santem virusati rau cu boxerele  >:( ai intrat pe un forum de virusati de boxere si de Subaru. La ce te asteptai ??  ;D

Total de acord. Si vorbesc din experienta, am avut un CRV 2013 la buyback, benzina si l-am condus cateva zile.
Masina e ok, daca ai 60 de ani si vrei sa-ti duci nepotii sambata dimineata la Carrefour. Mi-a placut ca scaunele din fata aveau cotiere pe ambele parti, cam ca cele din autocare, probabil ca sa te simti confortabil cand te deplasezi cu 90 la ora.
Ca tinuta de drum si tractiune masina e praf.

Răspuns: CRV vs ...
« Reply #11 on: March 01, 2017, 08:09:10 AM »
sa imi zic si eu experienta cu CRV-ul.
Prima data l-am condus la un concurs de mers economic cu unul diesel. Am scos pe traseu un 3.8-4% mers foarte chinuit, fara franare in 40 de km. Confortabila la viteza mica(60-70 in ultima treapta, la 1500rpm)
apoi cand faceam drive teste sa imi aleg masina care in final a fost foresterul(care face 9 ani anul asta), am dus-o langa Baia Mare unde aveam niste parcele de pamant. cineva isi arase terenul, vroia omul sa faca agricultura nu imobiliare, si hai sa vad cum trece brazdele. Ghinion...nu a trecut. Si a trebuit omul de la reprezentanta si un alt vecin iesit la admirat incercarea Hondei de a cuceri o brazda, sa impinga ca sa putem scoate masina. Cand s-a ridicat puntea fata, eu luand oblic o brazda si ea ajungand cumva pe mijlocul puntii, a ramas acolo. Si da-i distractie vreo 15 minute pana am scos SUV-ul ;D
Cu foresterul am trecut cu bun simt peste brazde asemanatoare la Timisoara, pe drumul spre Sacalaz(unde era si reprezentanta la iesirea din TM)
Forester my09 4Q


burtal

  • 444
Re: CRV vs ...
« Reply #13 on: February 11, 2019, 15:45:08 PM »

Xander

  • 1252
  • Forester 2.0d ; Xv 2.0ie
    • Forester '09/ XV ‘20
Re: CRV vs ...
« Reply #14 on: February 11, 2019, 22:44:12 PM »

Ceva fin, cum a măsurat spațiul de picioare pentru pasagerii din spate, cu ciocata in aer. In rest cross vs suv, transpirat vs melc,2wd vs 4wd, are subwoofer in locul roții de rezerva se știe.
Drumul este mai spectaculos decât destinația.
Forester Boxer Diesel MY09
XV e-Boxer MY20

Theophilus+Julsey

  • 838
  • 2004 Forester 2.0XT / 2009 Justy IV
Re: CRV vs ...
« Reply #15 on: February 11, 2019, 23:57:18 PM »
M-am mirat ca dintre toate trei Subaru cu awd și motor mai mare a avut consumul cel mai mic. Chiar părea fără intensitate ecranul la Subaru, nu am mai văzut in alte video-uri asta, chiar e așa?? As fi curios sa văd protonul ăla in niște curbe...pare foarte înalt și cu corp mare și chiar dacă e foarte aerodinamic ascuns motorul, nu ca ar conta asta (ce criteriu, ca is cabluri care se văd la Subaru!?)

burtal

  • 444
Re: CRV vs ...
« Reply #16 on: March 21, 2019, 15:08:14 PM »

MihaiFlorescu

  • *
  • 13892
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: CRV vs ...
« Reply #17 on: March 21, 2019, 16:00:48 PM »
Deci nu e relevant pentru ca stim deja, 2.5 nu ajunge in Europa.

burtal

  • 444
Re: CRV vs ...
« Reply #18 on: March 27, 2019, 10:19:09 AM »
https://youtu.be/-RcNMbO2eqc?t=1596

dubios ca  forester are luminile asa slabe avand in vedere ca eye sight se bazeaza pe camere .... or avea si night vision ?
« Last Edit: March 27, 2019, 10:34:03 AM by burtal »