2017 XV vs. Forester
Subaru club Romania

2017 XV vs. Forester

MihaiFlorescu

  • *
  • 13893
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: 2017 XV vs. Forester
« Reply #20 on: May 09, 2017, 17:46:26 PM »
...
Din ce zici, cu acceleratia la fel, reiese ca Foresterul are cutia mai scurta. Se explica si viteza maxima la fel, intr-o treapta inferioara la magaoaie.
Sau are cutia mai lunga?...

Nu stiu daca-i mai lunga, mai scurta sau mai lata ....
Maestre, iaca rapoartele cutiilor de vieze pentru cele doua modele - si poate ne explici si noua, astia mai pe langa subiect, ce si cum:

           XV         Forester

I       3,454        3,818
II      1,750        1,947
III     1,062        1,296
IV      0,785        1,029
V       0,634        0,825
VI      0,557        0,738

R       3,636        4,072

Final  4,111         4,444

Merci !

La XV ai luat de la Diesel.

Aici pentru benzinar XV

1st  -   3.545
2nd  – 1.888
3rd  – 1.296
4th  – 0.972
5th  – 0.780
6th – 0.695
Final 4.444

XV specs: http://subaru.eu/docs/default-source/models-spec-sheets/14my_xv_spec_ec.pdf?sfvrsn=2
Forester specs: http://subaru.eu/docs/default-source/models-spec-sheets/14my_forester_spec_ec.pdf?sfvrsn=2

marr

  • 2204
Răspuns: 2017 XV vs. Forester
« Reply #21 on: May 09, 2017, 17:56:38 PM »
Mda ....
Eu am luat datele tehnice de pe site-ul SMT: http://www.subarumotors.ro/modele/xv/specificatii-tehnice-subaru-xv/

Acum, ca ai spus tu, am verificat si, intr-adevar, sunt aceleasi rapoarte ca si la cele trecute la diesel ...
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

Muttley

  • 4913
Răspuns: 2017 XV vs. Forester
« Reply #22 on: May 09, 2017, 18:27:34 PM »
http://www.cargister.com/calculator-gear-ratio

Se baga aici valorile, se da print screen, se salveaza pozele si se constata ca nu merge imgur la serviciu  ;D
Ma rog, "povestesc" poza... cutiile-s etajate in linii mari la fel. Ambele foarte bine, la fel de lungi si late.
Mihai, as zice ca diferentele alea n-ar fi din cutie. E same sheet. Ori e marketing, ori altceva.

Daca nu uit mai incolo, pun si poza comparativa.
WRX SW 2002

Forester

  • 3067
  • The other right!
Răspuns: 2017 XV vs. Forester
« Reply #23 on: May 09, 2017, 18:42:36 PM »
Mai e o diferenta de dimensiuni roti. Am calculat ca asta mai introduce o "lungire" a rapoartelor pentru Forester cu 0.968
Cu alte cuvinte, daca XV are tr I raportul 3.454, Foresterul are echivalentul lui 3.818*0.968, adica 3.695, si tot asa pentru toate treptele.
Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

Muttley

  • 4913
Răspuns: 2017 XV vs. Forester
« Reply #24 on: May 09, 2017, 20:24:12 PM »
Am folosit 3000rpm, o turatie normala in practica, nici mers Lorianistic, nici neeconomic.
Anvelopele alese apar in poza.
In linii mari, sunt la fel.



Acum, daca OCD, aia de XV e etajata mai fluent, caderile de turatie la schimbari sunt intr-o progresie aproape ideala. Foresterul are caderi pe 3-4 si 4-5 la fel. Iar a 6-a e mai okish pentru aia cativa km de autostrada din tara asta.
Pe bune, arata foarte fain graficul pe XV.

marr, pe intelesul oricui. Graficele din poze se cheama diagrame fierastrau si se deseneaza (de regula) la turatia de putere maxima a motorului. Se dimensioneaza transmisia astfel incat, atunci cand se schimba treapta la turatia de putere, noua turatie, aferenta treptei urmatoare, sa fie mai mare decat cea de cuplu maxim. Intervalul dintre Pmax si Mmax se cheama "domeniu de functionare stabila a motorului", e plaja in care, atat in teorie cat si in practica, indiferent de incarcare, rampa, vant din fata (aka viteza), la pedala plina, viteza creste orice ar fi.
Exemplu practic: pe Transalpina, in plina urcare, cu 5 oameni in masina si 3 porci in portbagaj, daca turezi un benzinar la 6000rpm in 2 si ii dai direct in 4, viteza va scadea. Asta pentru ca intr-a 4-a cazi la, sa zic 3200rpm, care e sub turatia de cuplu maxim, de exemplu 4000rpm. Daca-i dai 3 si turatia cade la 4500, masina va continua sa accelereze.
Asta-i una.

Alta e progresia dintre trepte. Dintii fierastraului NU trebuie sa aiba aceeasi inaltime. Dintele 1-2 e cel mai mare, iar inaltimea va scadea progresiv, astfel incat, unite punctele de turatie aferente schimbarilor de treapta, alura curbei astfel obtinute sa fie o parabola lina. La forester, in poza de mai sus, in punctul 2405 exista o inflexiune unde parabola trece din convex in concav, promit. In practica n-o sa se simta nimic. Eu am simtit la STI-ul unui coleg de forum, motiv pentru care, bla bla, nu insist.
De ce progresia? Pentru a ajuta motorul sa accelereze in treptele superioare, unde cuplul la roti scade.

Iar m-am pierdut in aberatii... dar marr, ai zis ca esti inginer, deci ai sa intelegi tot.

Si alt caz practic. WRX din 2002. Motorul suficient de puternic incat ultima treapta sa fie dimensionata pentru 230km/h. Din pacate insa, doar 5 trepte. Din alte pacate, motor turbo, adica lesinat sub o anumita turatie. Rezulta dintii aia ai fierastraului enormi, si un Muttley destul de nemultumit de situatie. Strecurarea unei a 6-a trepte in poveste ar micsora dintii, Muttley in extaz. Solutia de compromis - schimbare trepte de viteza peste 3500 rpm. La aspirate mari problema se rezolva partial. La motoare mici dispare de tot. La masinile in discutie aici, nu vad nicio problema. Mihai, cauta altundeva diferentele alea lipsa la acceleratie si consum. Nu e din etajari :)
« Last Edit: May 09, 2017, 20:40:06 PM by Muttley »
WRX SW 2002

MihaiFlorescu

  • *
  • 13893
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: 2017 XV vs. Forester
« Reply #25 on: May 09, 2017, 21:27:13 PM »
Pai anvelopa mai mare justifica viteza maxima mai mare la Forester cu .... 3km/h parca.

In rest, la acelasi motor, 100+ kg in plus si consum mai mic in oras nu se poate justifica decat din etajarea treptelor 1, 2 si 3.

Graficul nu ma convinge pentru ca nu reda o situatie dinamica, ci una ipotetica si imposibila doar ca are rol de exemplificare a relatiei dintre turatia, diametrul rotii si gear ratio.

Proiect: xv cu o cutie de Forester. Peste cativa ani. Sa ramana scris aici sa nu uit.

Sau marketing... :D

Muttley

  • 4913
Răspuns: 2017 XV vs. Forester
« Reply #26 on: May 09, 2017, 21:44:48 PM »
Viteza maxima e una constructiva, la care constructorul garanteaza diverse. Cea maxima-maxima poate fi cu totul alta.

Graficul e cat se poate de elocvent. Nu tine cont de acceleratii si deformarea anvelopei. In rest sunt roti dintate, rigide, la fel si-n real life :)
Nu inteleg ce-ti place la etajarea Foresterului, dar nu insist.

De acord cu marketingul ;)

PS: nu, nu anvelopa da viteza mai mare ci faptul ca e cutia mai scurta si la viteza maxima e motorul putin mai turat.
« Last Edit: May 09, 2017, 21:51:16 PM by Muttley »
WRX SW 2002

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Răspuns: 2017 XV vs. Forester
« Reply #27 on: May 10, 2017, 09:20:52 AM »
Dupa ce am citit minutioasa expunere tehnica de motive a lui Muttley imi este greu sa si ating tastele in apararea mea... :D
Excelenta prezentarea grafica!

Asa cum bine stiti eu nu sunt obisnuit sa testez masinile ca si voi, tehnic vorbind caci nu am abilitati in acest sens, ci imi dau cu parerea in mod inofensiv exploatandu-le in varianta de condus prudent si economic - asa ma simt eu confortabil.

Am senzatia ca turand motorul ii scurtez durata de viata* motiv pentru care conduc in zona de 2.200-3.500 ture, asa imi indica pe bord chiar si la optiunea #S unde tendinta este de a depasi cele 3.500 turatii/minut in anumite depasiri.

*= aceasta fobie mi se trage de cand conduceam o Dacie 1410 iar prietenii tineau sa-mi spuna ca daca turez motorul am sanse sporite sa-mi crape in cele mai frumoase momente ale vietii...
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

MihaiFlorescu

  • *
  • 13893
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: 2017 XV vs. Forester
« Reply #28 on: May 10, 2017, 10:01:35 AM »
Lorian, vezi ca esti pe langa subiect rau.  Comentariul tau nu ajuta discutia, doar da lungime subiectului.

Pai Muttley, graficul e bun sa exemplifici diferentele la anumite momente. Acelea sunt momente.
Adica obiectivul nu este sa vedem ce viteza are masina la o anumita turatie intr-o anumita treapta, ci cum accelereaza in acele prime 2-3 trepte. Pentru ca acolo e secretul.
Mai usor este sa comparam valorile. Ce zic eu este ca treapta 1 mai scurta la Forester ajuta la o plecare de pe loc mai buna.

Si in final intrebarea ramane in picioare: Este cutie de generatie mai noua pe Forester? De la inceput s-a gandit altfel cutia pe XV? Intentionat s-au schimbat rapoartele in XV pentru a-l face mai incet? Sau de unde vine diferenta dintre ele?
« Last Edit: May 10, 2017, 10:03:27 AM by MihaiFlorescu »

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Răspuns: 2017 XV vs. Forester
« Reply #29 on: May 10, 2017, 11:10:40 AM »
Mihai, ai dreptate. Mea culpa si scuze pentru intruziune.

Precizez ca eu am condus doar XV si XT automate, iar Mihai s-a referit la 2.0i cu cutie manuala.

In concluzie, am batut campii  :'(.
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

Răspuns: 2017 XV vs. Forester
« Reply #30 on: May 10, 2017, 15:58:27 PM »
Am condus XV 2.0 benzina, manual... mi s-a parut lent.. dar mai toate mi se par lesinate.. acum..
Anyway, sper sa am o viziune mai buna in curand  ;D si daca e nevoie va invit la un test drive

burtal

  • 444
Răspuns: 2017 XV vs. Forester
« Reply #31 on: May 24, 2017, 12:29:36 PM »




poate il muta cineva in alta sectiune .... nu stiu daca e neaparat bine la versus
« Last Edit: May 24, 2017, 12:34:00 PM by burtal »

marr

  • 2204
Răspuns: 2017 XV vs. Forester
« Reply #32 on: May 24, 2017, 14:11:59 PM »
Interesant ce spune ( si arata) nenea ala acolo: se comporta MUULT mai bine in test atunci cand CVT-ul este in "D" fata de de modul manual !

Daca ne gandim la faptul ca noul model de XV va avea si X-Mode ....
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

burtal

  • 444
Re: 2017 XV vs. Forester
« Reply #33 on: June 12, 2017, 14:31:13 PM »

MihaiFlorescu

  • *
  • 13893
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: 2017 XV vs. Forester
« Reply #34 on: June 12, 2017, 15:04:08 PM »
Si XV-ul unde e? :))

john_b

  • 188
Re: Răspuns: 2017 XV vs. Forester
« Reply #35 on: June 13, 2017, 09:33:39 AM »
Interesant ce spune ( si arata) nenea ala acolo: se comporta MUULT mai bine in test atunci cand CVT-ul este in "D" fata de de modul manual !

Nu am facut comparatie cu M/fara ESP, dar la intalnirea din iarna am mers la intoarcere in D, cu ESP-ul activat, fara probleme (cu cauciucurile all-season stock). O fi avand dreptate...

burtal

  • 444
Re: 2017 XV vs. Forester
« Reply #36 on: April 20, 2018, 15:55:44 PM »


stiu ca e mai vechi si nu e vs forester .... dar ma gandesc ca poate fi un competitor pt XV
« Last Edit: April 20, 2018, 16:14:56 PM by burtal »

BOXER

  • *
  • 2352
  • +
Re: 2017 XV vs. Forester
« Reply #37 on: April 20, 2018, 18:33:37 PM »
Ieri ma uitam la o astfel de jucarie in timp ce era chinuta pe autostrada intr-o depasire.
Un Fiat 500 cubic si umflat, pus pe niste roti penibile.

Ocupa un loc de cinste langa primul Fiat Multipla.
ex. Impreza 2.0D
Forester 2.0MT
ex. Forester 2.5XT


Subaru Da, Lego Nu.

Musiu

  • 1156
    • 2007 Forester XT
Re: 2017 XV vs. Forester
« Reply #38 on: April 20, 2018, 20:12:26 PM »
Fiatu’ ala multipla, o mare eroare de design. Nu stiu cum au reusit sa faca asa o uratenie de masina.
2007 Forester XT

Ex:
2007 Forester 2.0 XS
2003 Impreza WRX wagon

Forester

  • 3067
  • The other right!
Re: 2017 XV vs. Forester
« Reply #39 on: April 20, 2018, 22:55:50 PM »
Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008