B(L)OBUL meu de orez negru
Subaru club Romania

B(L)OBUL meu de orez negru

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: B(L)OBUL meu de orez negru
« Reply #120 on: December 05, 2017, 21:52:44 PM »
Aceleasi generatii dar ani lumina distanta intre ele.



PS1: eleronul pus la loc
PS2: am cautat cel mai departat loc unde nu era nici o masina si totusi asta a parcat fix langa mine
PS3: nu o cunosc pe Ava.
« Last Edit: May 08, 2018, 11:35:03 AM by MihaiFlorescu »

Muttley

  • 4922
Re: B(L)OBUL meu de orez negru
« Reply #121 on: December 05, 2017, 23:38:30 PM »
Ava e 1.6 tractiune fata. Un fel de Logan cu garda la sol mai mica. A mai fost o versiune de 2.0 pe la 130+ cai, tot fwd, si consum de raba, abia apoi evo.
Cu totul diferite abordarile. Mult mai elegant si consecvent asta din denumirea forumului pe care scriem.
WRX SW 2002

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: B(L)OBUL meu de orez negru
« Reply #122 on: December 14, 2017, 14:28:17 PM »
Au venit si anvelopele de iarna mai devreme. Era o campanie la Altex cu incepere pe 18 decembrie in ideea ca daca astepti pana atunci dupa anvelope, pretul este mai mic cu ~40 lei per anvelopa. Am avut surpriza buna sa le livreze azi.

Sunt BFGoodrich gForce Winter 2
2017 50 Winter Tyre Shoot Out - 1st of 45 tyres
2017 ADAC SUV Winter Tyre Test - 2nd of 16 tyres
2017 Auto Bild Winter Tyre Test - 6th of 21 tyres

Indice de franare pe ud clasa B si la consum nu ma intereseaza. Sunt foarte moi, asta pot spune.

2 anvelope sunt DOT 4417, una 4217 si una 5516. E cazul sa ma crizez pentru ultima? Am cerut in mod expres ca anvelopele sa fie acelasi DOT sau DOT foarte apropiat. Din pacate curierul nu avea treaba cu returul. Intai trebuie deschis tichet.

Are rost sa ma zbat pentru schimbare sau sunt prea maniac?
« Last Edit: December 14, 2017, 14:52:57 PM by MihaiFlorescu »

Muttley

  • 4922
Re: B(L)OBUL meu de orez negru
« Reply #123 on: December 14, 2017, 14:31:58 PM »
Maniac zic eu :)
WRX SW 2002

BOXER

  • *
  • 2352
  • +
Re: B(L)OBUL meu de orez negru
« Reply #124 on: December 14, 2017, 14:45:01 PM »
Lasa-le asa, nu au avut timp sa se oxideze in mai putin de un an de depozit.
ex. Impreza 2.0D
Forester 2.0MT
ex. Forester 2.5XT


Subaru Da, Lego Nu.

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: B(L)OBUL meu de orez negru
« Reply #125 on: December 19, 2017, 11:50:00 AM »
A ajuns si ambreiajul exedy (OEM spec). Mai ramane sa imi fac timp sa merg la schimb.

Am trecut in sfarsit la gume de iarna. As fi vrut sa vopsesc si jantele, dar nu am putut acum. Poate la primavara. Parca stau pe un fulg. Sunt extrem de confortabile noile anvelope. Am mai pierdut din steering feel, dar era de asteptat. Revin cu pareri dupa ce mai fac niste km.



Cu ocazia asta, i-am facut si o inspectie vizuala. La primavara am treaba :) Amortizoarele spate sunt mancate rau de rugina, partea dreapta se vede ca a luat multe guri de canal dupa starea bieletelor antiruliu (fata e sucita si spatele joc mare). Pe stanga sunt ok-ish. Adica au mic joc, dar nimic dramatic. In rest se prezinta chiar ok. Pare ca mai am ceva placute, deci se cere neaparat o aerisire.

Noroc ca stiu un baiat bun care aduce suspensii.








« Last Edit: May 08, 2018, 11:35:32 AM by MihaiFlorescu »

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: B(L)OBUL meu de orez negru
« Reply #126 on: January 08, 2018, 11:59:30 AM »
Ce model e potrivit pentru 2004+ cu bielete fata tip "acadea"?





Cel din urma am vazut in multe cazuri ca nu se aliniaza corect. Alte pareri spun ca OEM sau similar este suficient pe fata, iar Japonezii am vazut ca nu dau importanta si cel mult au niste Cusco similare cu OEM, dar cu un cauciuc mai dur.
« Last Edit: January 08, 2018, 12:01:00 PM by MihaiFlorescu »

Muttley

  • 4922
Re: B(L)OBUL meu de orez negru
« Reply #127 on: January 08, 2018, 12:05:17 PM »
Mi se par mult, mult mai bune cele cu articulatii sferice. Zi mersi ca la tine merg.
Eventual cauta ceva mai zdravan daca exista.

CUS 667 318 A
« Last Edit: January 08, 2018, 12:12:16 PM by Muttley »
WRX SW 2002

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: B(L)OBUL meu de orez negru
« Reply #128 on: January 08, 2018, 16:43:03 PM »
Mda, despre acelea ziceam si eu ca ar fi singurele care spun ca se potrivesc 100% la sedanul dupa 2004 si mai sunt unele de la whiteline ajustabile si otravit de scumpe. Undeva dublu fata de cele drepte.

Muttley

  • 4922
Re: B(L)OBUL meu de orez negru
« Reply #129 on: January 08, 2018, 16:49:32 PM »
Alea ajustabile sunt pentru rezistenta la ruliu diferita stanga-dreapta aka pentru ajustarea diferentiata a dinamicii masinii stanga-dreapta. Adica pentru curse. N-au nici cel mai mic rost pentru sosea si utilizatori de rand.

Astea cu articulatii sferice sunt mai faine pentru ca-s cu articulatii sferice :D
Adica joc zero, rigide, si nu se inclina si deformeaza ca astea de wagon.
WRX SW 2002

PTR

  • 570
Re: B(L)OBUL meu de orez negru
« Reply #130 on: January 08, 2018, 17:08:48 PM »
CUS 667 318 A seamana foarte mult cu cele de Outback :) ... am cautat si...  dupa catalog AM la WRX STI dupa 2005 e acelasi cod la bieletele pe fata ca la Outback pana in 2010. De ex Nipparts N4967002

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: B(L)OBUL meu de orez negru
« Reply #131 on: January 08, 2018, 17:16:32 PM »
Da, merg la mai multe modelele Subaru, doar ca la sasiul de Impreza mai exista ceva diferente la wagon si primele sedanuri. Deci clar raman fie cusco, fie OEM.

Part Num: 667 318 A (GDB, YA5, SG5, SG9, BP5, BPE, BL5, BLE)
COMPATIBILITY NOTES:
- YA5: Only 4WD Turbo Vehicles.
- SG5, SG9: Only 4WD Turbo Vehicles.
- BP5: Only 4WD Turbo Vehicles.
- BL5: Only 4WD Turbo Vehicles.
- BPE: Only 4WD Vehicles.
- BLE: Only 4WD Vehicles.
- BPE: Legacy Outback unconfirmed.

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: B(L)OBUL meu de orez negru
« Reply #132 on: January 18, 2018, 13:56:48 PM »
Pentru fanii protectiilor de vopsea, 3 luni cu Menzerna Power Lock  peste Chemical Guys Black Light. Masina nu era in prima zi dupa spalare cand a prins-o ploaia, dar rezista bine efectul de frunza de lotus.

Efect similar si la outback dar incepe sa nu mai fie asa pronuntat, iar acolo vechimea este de 4 luni, insa fara Black Light sub stratul de Menzerna. Cei de la Menzerna spun ca efectul hidrofob rezista minim 7 luni. Pana acum este in grafic, in ciuda faptului ca ambele masini au vazut cate o spalare fiecare cu substante agresive (acide) folosite la spalatoriile de cartier.




« Last Edit: May 08, 2018, 11:36:16 AM by MihaiFlorescu »

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: B(L)OBUL meu de orez negru
« Reply #133 on: February 11, 2018, 19:07:55 PM »
Parca mi-au facut pofta de postat colegii din Bv. Aveam o treaba de facut si in final am ajuns sa fac mai multe. Vineri de la 8 la 6 nu a fost de ajuns.

Work in progress...


« Last Edit: May 08, 2018, 11:36:25 AM by MihaiFlorescu »

Re: B(L)OBUL meu de orez negru
« Reply #134 on: February 12, 2018, 12:08:34 PM »
Daca tot esti acolo, arunca o transmisie de sti un turbo si aia e.
La frane te pricepi, easy

BOXER

  • *
  • 2352
  • +
Re: B(L)OBUL meu de orez negru
« Reply #135 on: February 12, 2018, 12:18:13 PM »
Stiu eu o Impreza care sta cuminte intr-un garaj.  Are transmisie de STI, motor turbo, etc.
ex. Impreza 2.0D
Forester 2.0MT
ex. Forester 2.5XT


Subaru Da, Lego Nu.

Re: B(L)OBUL meu de orez negru
« Reply #136 on: February 12, 2018, 14:59:34 PM »
Pregatiri pentru Prejmer?
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: B(L)OBUL meu de orez negru
« Reply #137 on: February 12, 2018, 15:45:21 PM »
Nu am fonduri ca sa aduc impreza la Prejmer sa stiu ca e totul ok. Trebuie schimbat tot pe partea de suspensie si articulatii si revizuit sistemul de franare. Si imi trebuie obk sa car tot ce trebuie pentru intalnire oricum.

Momentan ma asigur ca masina este/ramane in stare exceptionala pe partea de motor-transmisie.

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: B(L)OBUL meu de orez negru
« Reply #138 on: February 14, 2018, 10:13:05 AM »
Hai sa scriu pe ce s-au mai dus ~600 euro. Masina incepuse sa imi comunice ceva in limbaj binar si i-am dat ce am crezut eu ca-i trebuie.



De cand am luat masina am stiut ca ii trebuie ambreiaj. Incepuse acum doua saptamani sa chitaie si rulmentul la rece si mi se parea ca la plecari de pe loc patineaza pana sa cupleze complet. Pedala mai tare ca la outback.

Pe langa ambreiaj, s-a gasit in stocul de acasa  ::) 8):
- ramase de WRX, gasit garnituri evacuare pe bloc si conica
- rulmentii de diff central comandati initial pentru outback dar fiind acelasi cod i-am folosit la impreza
- mai aveam o sonda lambda si am profitat de faptul ca se da jos evacuarea din fata cu totul (aspiratul are equal lenght si pleaca spre spate direct cate doi unindu-se in spatele motorului, nu se face covrig galeria ca la turbo, deci trebuie data jos toata pentru a da cutia jos)
- mai aveam de la outback suport cutie STI grp. N si am hotarat ca ar fi si pacat sa nu il pun pe impreza
- lichid frana nou pentru golire completa
- burduf planetara tot asa comandat la obk atunci cand mi s-a parut ca e unul crapat, dar la Impreza se facuse praf pe circuit, bucurie ca au acelasi cod

Momentan am un ulei de cutie ieftin, dar cu norma GL5. Il tin ~1000km si apoi pun iar amsoil severe gear. Am facut asa in ideea in care poate a intrat praf, silicon, sau se face pilitura fff fina de la noii rulmenti.

Impresii:
- pedala super usoara - a trebuit sa ma obisnuiesc iar cu ea
- nu mai am vuiet de rulmenti, in schimb am sunet mai pronuntat de cutie de viteze si masina se simte mai legata de cutie datorita noului suport de cutie, dar parca si motorul e mai zgomotos (stiam ca o sa creasca NVH din cauza suportului)
- spatele lucreaza in tandem cu fata fara intarzieri, aproape ca mi se pare ciudat, pt ca ma obisnuisem sa simt fata si apoi spatele
- downshift impecabil, instant cupleaza si nu mai patineaza nici un ambreiaj, se simte si spatele ca intra imediat in noul regim de cuplu/franare/accelerare, nu mai este pe alt film decat fata
- sonda lambda schimbata pentru ca pe aplicatie imi varia mult AFR la ralanti spre deosebire de OBK unde sta lipit de 14.7 +/- 0.1 La Impreza varia +/-0.4 si se stabiliza greu (eu am zis ca este si clapeta murdara, IACV + PCV pe care o sa le curat curand). La rece iti muta nasul de miros de benzina nearsa pe evacuare si avea oscilatii foarte mari la ralanti. Acum scade turatie usor, constant si parca trage si mai sanatos si nu mai miroase de parca a stropit cineva cu benzina pe jos. Nu ma asteptam sa fie asa mare diferenta.

Nu-mi place ca am ramas cu ceva vibratii destul de urate daca eliberez ambreiajul incet, mai ales la plecarile de pe loc, indiferent de cat de turat este motorul. Vibreaza toata masina, sare apa pe capota. Am luat-o sa merg zilele astea cu ea si o sa-i mai fac o aerisire. Ar putea fi noul disc mai agresiv? Suportul de cutie grp N am avut si pe WRX si stiu ca nu face asa. Daca eliberez tare parca nu se simte, dar nu vreau sa plec mereu ca la raliu. Astept pareri.

Atentie, garnitura conica de evacuare de WRX/XT nu se potriveste la aspirat. Trebuie una mai mica. Cam asa arata cea de pe masina.

« Last Edit: May 08, 2018, 11:36:47 AM by MihaiFlorescu »

puiu

  • 786
Re: B(L)OBUL meu de orez negru
« Reply #139 on: February 14, 2018, 14:42:27 PM »
Fix exedy ca originalul am pus si eu si fix asa a facut si la mine doua saptamani - pana m-am invatat cu pedala. Ori plecat trepidat cu motorul turat, ori sa moara motorul. Acum s-a mai lasat, cupleaza mai uman.