B(L)OBUL meu de orez negru
Subaru club Romania

B(L)OBUL meu de orez negru

Muttley

  • 4920
Re: B(L)OBUL meu de orez negru
« Reply #40 on: June 19, 2017, 10:27:59 AM »
se infiltreaza pe sub cheder, la contactul cu sasiul practic

Asta se poate intampla doar daca e gaurita tabla. Salta chederul in zona cu probleme si vei intelege.
WRX SW 2002

MihaiFlorescu

  • *
  • 13898
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: B(L)OBUL meu de orez negru
« Reply #41 on: July 20, 2017, 10:37:53 AM »
Masina stat si tot stat dupa piese. Atat de mult incat a murit bateria. Astazi a primit curent romanesc de la Rombat. Am luat o baterie de 60, premier, garantie 3 ani. Pe bug am avut ceva similar si merge si acum dupa >3ani. Nenea care a montat-o a zis ca duc cam 6 ani in conditii normale de exploatare. Se potriveste perfect pe latime si lungime in tava. Pe inaltime este putin mai mare decat ce avea ea Varta de 55.

Si ce piese am asteptat si au venit:
- discuri fata brembo sport perforate
- placute ATE nu mai stiu de care
- bujii denso iridium
- cheder portbagaj
- termostat
- o conducta de apa care mai mult ca sigur este gresita (o sa revin cand verific, dar cred ca e pentru pompe de apa cu 2 iesiri si eu am 1 cred)
- o bucata scurta de furtun pe la pompa de apa
- antigel Hepu G12+
- diverse spray-uri tehnice pentru curatat frane, pentru curatat clapeta de acceleratie

Mai astept alte piese si sper sa imi fac timp in august candva sa le montez pe toate.
« Last Edit: July 20, 2017, 10:39:55 AM by MihaiFlorescu »

malakay

  • *
  • 4767
  • IMPREZA GC8
    • www.proalex.ro
Re: B(L)OBUL meu de orez negru
« Reply #42 on: July 20, 2017, 13:03:48 PM »
pompa de apa la gc8 rosu era cu 2 iesiri :D si este cam acelasi motor ej201
Straights are for fast cars, corners are for fast drivers. - Colin McRae

Re: B(L)OBUL meu de orez negru
« Reply #43 on: July 20, 2017, 16:40:26 PM »
Blana tiganca!

MihaiFlorescu

  • *
  • 13898
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: B(L)OBUL meu de orez negru
« Reply #44 on: August 13, 2017, 10:46:35 AM »
Atentionare de post lung si fara finalitate!


Tiganca urma sa vada o schimbare la fata si suflet. Mi-am propus sa rezolv totul in cele 2-3 zile avute la dispozitie. Am facut o lista a prioritatilor, dar cred ca am vrut prea multe in prea putin timp (~2 zile full).

1. Intra apa in portbagaj. Rugina in zona chederului, motiv pentru care nu puteam sa merg cu masina decat pe vreme buna. S-a rezolvat cu un cheder nou, curatat, gaselnita mea: spalat cu solutie de detailing de roti pentru ca este facuta sa indeparteze particulele feroase, rust converter xonax, degresant industrial, grund ceva spritz chit, cateva straturi de vopsea.
























2. Mirous neplacut din cauza apei infiltrate si mai tarziu constatat ca roata de rezerva a fost folosita si pusa la loc uda si cu noroi.
In plus, masina stata, la spalarea mochetei am descoperit zone unde fusese varsata cafea etc.
Bancheta spate a iesit impecabil. Asemenea si mocheta. Ma feresc de astfel de cuvinte marete, dar chiar asa este. Scaunele inca nu le-am facut.
Am folosit Mafra Pulimoquette diluat 1:10, frecat cu peria, extras cu Bosch Gas15 PS, spalat cu apa distilata si extras de 3 ori pentru clatire cat mai buna.





















Continuarea in postul urmator...
« Last Edit: May 08, 2018, 11:43:48 AM by MihaiFlorescu »

MihaiFlorescu

  • *
  • 13898
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: B(L)OBUL meu de orez negru
« Reply #45 on: August 13, 2017, 10:59:57 AM »
3. Masina pornea greu. Cand am cumparat-o stiam ca nu s-au schimbat bujiile de ceva timp. Am trecut la Denso Iridium. Surpriza avea sa ma loveasca si sa imi dea planurile peste cap. M-a deviat de la plan cel putin 2 ore.







Atunci cand te duci la "profesionisti" in toate marcile, este posibil sa te alegi cu un plin de ulei facut ca la benzina. Fostul proprietar s-a dus la niste retarzi. Au pus ~600-700ml ulei peste full. Am facut o gramada de scurgeri si verificari pe joja de am umflat muschii la gat mai ceva ca Mihai_wrt (as vrea eu ;D).
ATENTIE mare cand vi se pune ulei peste full!!! O bujie era uda, uleiul urcase pana la fise. Din fericire, restul bujiilor erau uscate. Am salvat-o la timp!
Masina porneste aproape la sfert. Motorul se aude super ok. Nu vibreaza, nu tremura, all good.

4. Distributia facuta de curand.. 11-12.000km tot insista fostul proprietar. Pana cand l-am intrebat acum cati ani.."ah pai nu stiu.. 6-7?" Scrisul de pe vas arata 2011. Antigelul verde era total depasit, depuneri ca la balamuc, albe, negre. Am scos tot, am bagat radiator flush cu apa si apoi m-am pus pe desfacut distributia.















« Last Edit: May 08, 2018, 11:44:48 AM by MihaiFlorescu »

Re: B(L)OBUL meu de orez negru
« Reply #46 on: August 13, 2017, 11:03:49 AM »
Refeeritor la prima poza, nu vreau sa te supar, dar aia e doar rugina de la suprafata, asa ca, tine-o sub observarie! Exista varianta sa bagi mastic acolo, dar nu vei mai vedea ce se mai intampla cu zona decat daca il inlaturi.

Daca tot ai scos scaunele, te sfatuiesc sa dai jos mocheta. Eu am gasit rugina la dopurile din podea la sofer si pasager si la o imbinare intre "oala" unde stau picioarele pasagerului stanga spate si restul podelei spre portbagaj.
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

Re: B(L)OBUL meu de orez negru
« Reply #47 on: August 13, 2017, 11:06:11 AM »
In ce ai tinut suruburile pentru inlaturare depuneri?
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

MihaiFlorescu

  • *
  • 13898
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: B(L)OBUL meu de orez negru
« Reply #48 on: August 13, 2017, 11:09:13 AM »
Sfarsitul primului capitol... povestea nu s-a terminat pentru ca nu avea cum sa mearga totul bine.

1. Pompa de apa de pe masina avea 3 iesiri (una blocata). Deci corect trebuia sa fie cu doua. In kitul nou aveam pompa cu... o iesire. Am comandat-o pe cea gresita. Sambata, ce retur sa mai faci, luni plec in concediu. Am blocat toate intrarile in motor. Am turnat niste antigel nou in radiator si l-am agitat sa ramana o pelicula, ca sa nu rugineasca intr-o saptamana. Frustrare maxima...
Ah! Am spalat si motorul pentru ca era pamantul pe mufe de nici nu puteam sa le disting.

2. Conversie la fund de cielo. O piulita de la eleron era sudata si fara sa imi dau seama se invartea cu tot cu surubul sudat sau lipit de eleron...crack..poc! S-a rupt nenorocirea asa ca acum caut solutii sa pot sa il extrag. Nu vreau sa stea in 3.



Au ramas pentru dupa concediu sa curat scaunele fata, sa pun distributia noua, sa imi ajunga si furtunurile mari de la radiator fiindca astea sunt intarite si au santuri adanci pe la prinderi.
Sper sa apuc sa ii fac si eleronul si un polish. Am apucat sa o spal inainte cu presiune si am scos o galeata de frunze si pamant din sinele de pe plafon, de pe langa luneta si usi-praguri-aripi.

Macar mi-am facut un nou prieten..

« Last Edit: May 08, 2018, 11:45:45 AM by MihaiFlorescu »

MihaiFlorescu

  • *
  • 13898
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: B(L)OBUL meu de orez negru
« Reply #49 on: August 13, 2017, 11:11:19 AM »
Horatiu, ce ai vazut in prima poza este de domeniul trecutului. S-a curatat cu perii de sarma, convertizor etc. Era putin mai mult dusa odata intrat la curatat, fata de ce se vede in poza, dar nu era grav. Doar mai extinsa. Mai erau mici puncte superficiale pe ici-colo dar nu le-am mai fotografiat.
Acolo este vopseaua in strat superficial.

Suruburile in benzina. Dupa 2 zile nu s-a intamplat mare lucru. Speram la mai mult.
« Last Edit: August 13, 2017, 11:12:09 AM by MihaiFlorescu »

Re: B(L)OBUL meu de orez negru
« Reply #50 on: August 13, 2017, 11:27:57 AM »
Mie acolo imi pare o inbinare a doua sectiuni, una longitudinala (aripa interioara sau ce o fi) si una transversala. Daca apa a intrat pe acolo, problema e intre piese si rugina aia e doar un semnal. Dar daca tu ai reusit sa cureti pana ai dat de curat, atunci totul e ok. Pune mastic sa nu mai intre nikic aca eati sigur pe lucrare.
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

MihaiFlorescu

  • *
  • 13898
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: B(L)OBUL meu de orez negru
« Reply #51 on: August 13, 2017, 11:56:17 AM »
Merci! Da, acolo se imbina cumva aripa exterioara cu sasiul. M-am uitat prin interior. Nu am mai mentionat ca am scos si mochetele laterale din portbagaj si le-am spalat. Pe interior (zona respectiva privita de jos dintre table) este curat. Doar ceara de cavitati si mastic din acela de imbinari/suduri.

Daca pun mastic mai curge apa ok? Acolo trebuie sa aiba drenaj. Tocmai pentru ca zona este cumva dreapta, apa a stat acolo si asa s-a format si rugina. Cred ca este ultimul sedan pe care il cumpar. Intre luneta si buza portbagajului zona este concava. Deci, ca sa se scurga apa de acolo trebuie sa scuturi masina stanga-dreapta.
« Last Edit: August 13, 2017, 11:57:29 AM by MihaiFlorescu »

Re: B(L)OBUL meu de orez negru
« Reply #52 on: August 13, 2017, 12:05:57 PM »
Mai important e sa nu intre apa intre table! Pui si tu mastic si ii dai cadere cu un boloboc  ;D
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

MihaiFlorescu

  • *
  • 13898
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: B(L)OBUL meu de orez negru
« Reply #53 on: August 13, 2017, 14:26:40 PM »
Completari vis-a-vis de acel service multimarca (o sa ii dau numele cand ajung la cartea de service si completez mai tarziu). Au facut urmatoarele greseli:
- Ulei peste full mult (vezi mai sus efectele secundare)
- Tot ei au facut ultimii distributia si am gasit o ureche de la mufa unui ventilator rupta de am stat jumatate de ora sa reusesc sa o desfac fara sa rup mai rau din ea
- Pompa de apa si carcasa termostatului sunt doua piese din metal cu garnitura de hartie. Din cate stiu eu nu se mai pune silicon. Ei au pus ca la balamuc, de nu stiu cum reusesc acum sa scot carcasa termostatului de pe pompa veche fara nervi si efort
- Bujiile stranse de neam prost, ca-mi tremurau si chilotii pusi la uscat, de frica sa nu se rupa in motor
- Capacele de plastic de la distributie mega stranse si din loc in loc si alte suruburi decat cele originale rezultand rupturi de plastic. Mai bine nu mai puneau deloc, ca si asa sta foarte bine strans plasticul ala
- Pompa cu 3 iesiri din care una obturata cu un dop de cauciuc din care mici bucatele se pot vedea in vasul de expansiune. Probabil nu era un cauciuc facut sa reziste la asa ceva.

Invatatura: Mergeti fratilor la unii care stiu. Si daca nu va duceti la reprezentanta, macar cititi pe aici ce se scrie sa aveti lectia invatata si sa le atrageti atentia.
« Last Edit: August 13, 2017, 14:30:27 PM by MihaiFlorescu »

Muttley

  • 4920
Re: B(L)OBUL meu de orez negru
« Reply #54 on: August 13, 2017, 14:51:25 PM »
Acasa ftw, ca nu e operatie pe creier.
WRX SW 2002

MihaiFlorescu

  • *
  • 13898
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: B(L)OBUL meu de orez negru
« Reply #55 on: August 22, 2017, 11:37:34 AM »
Si am revenit din concediu. Si returul e cu probleme. Se pare ca acel kit de distributie este dat ca cel pentru acest motor montat pe GC. Teoretic este identic, dar practic pompa difera.
Malakay, help! Rolele si cureaua sunt aceleasi? Ca daca e asa, caut doar pompa si pastrez restul. Si pompa asta vad cui reusesc sa o dau.

Ieri, ultima zi de concediu, chef maxim de facut nimic, m-am dus la Impreza si toata ziua am reusit doar sa lucrez tipic romaneste. Incet si foarte incet.
Am apucat doar sa dau gaura in surubul blocat din eleron si acum caut tarod sa ii dau filet (aveti careva de imprumut ca nu mai dau 150 lei pe tarozi) si am mai reusit sa dau jos tone de rugina de pe scaunul soferului, tratament si apoi cate 3 straturi de grund si vopsea. Din pacate, material lipsa la greu si fiind zona prinsa in suruburi nu am dat cu chit.  Oricum, arata mai bine vopsite prinderile decat pline de rugina.

to be continued dupa weekend... sper sa revina cheful. Nu mai zic ca s-au urcat pisicile si au zgariat vopseaua :(
« Last Edit: August 22, 2017, 11:39:11 AM by MihaiFlorescu »

malakay

  • *
  • 4767
  • IMPREZA GC8
    • www.proalex.ro
Re: B(L)OBUL meu de orez negru
« Reply #56 on: August 22, 2017, 20:58:25 PM »
Da man rolele sunt la fel si sohc si la dohc singura diferenta este la curea ... curea mai mica la sohc  ! schimba pompa si pastreaza restul :D
Straights are for fast cars, corners are for fast drivers. - Colin McRae

MihaiFlorescu

  • *
  • 13898
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: B(L)OBUL meu de orez negru
« Reply #57 on: August 22, 2017, 21:28:25 PM »
Da, am facut si eu o verificare. O sa vina alta pompa si pentru asta de gc caut cumpărător.

Poate vrea MihaiStan la GC :D

Re: B(L)OBUL meu de orez negru
« Reply #58 on: August 23, 2017, 00:22:59 AM »
Eu vad ca la tine cam lipseste un eleron frumos :)))  O0 cat despre gc , aspirat mai ramane decat un pic ... nu dam banii pe "prostii"
Detoate , STI sa fie

MihaiFlorescu

  • *
  • 13898
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: B(L)OBUL meu de orez negru
« Reply #59 on: August 23, 2017, 10:16:56 AM »
Nu vreau eleron de STi. E destul ca are grila de STi si pachetul WRX cand este un amarat de aspirat. Cel mult o sa ii iau inaltatoare pentru eleronul asta daca o sa o fac turbo. Dar mai intai sa o facem functionala asa cum este.
« Last Edit: August 23, 2017, 10:19:06 AM by MihaiFlorescu »