Forester 2019
Subaru club Romania

Forester 2019

Sese

  • 468
Re: Forester 2019
« Reply #80 on: March 29, 2018, 20:37:00 PM »
Ca sa fiu cinstit, eu sunt cel mai dezamagit de aspect.

Sigur ca nu-mi doream cine-stie-ce, inteleg trendul actual in care multi din fabricanti prefera calea batatorita si nu-si asuma riscuri cu privire la chestiuni asa de subiective ca cele ce tin de aspect, stiam ca ideile lor legate de design sunt banale, conservatoare si realizate de stilisti japonezi a caror creativitate e minima, dar totusi!

Mi-as fi dorit o parte frontala mai dramatica, mai cu personalitate, cu schimbari de unghiuri si materiale, cu linii ce se continua in far si care ar fi putut lesne acomoda marea Hexagonal Grill cu care m-au omorat - noua identitate and shit- si care ar fi putut fi fabricata din alte materiale decat cele ramase de la Mitsubishi L200 generatia de dinainte.

Sper sa-mi schimb parerea cand o voi vedea in realitate insa la prima impresie, aspectul e banal si retrograd. Grilele alea de proiector nu prea ajuta si linia aia rosie din jurul masinii la echiparea Sport- ce-o fi si aia- e de mare angajament. Daca am vorbi de curele de ceas, poate.

Mi-a placut in schimb interiorul, seamana bine cu cel de XV si acela e foarte reusit. Imi place ca masina e mai mare si are mai mult loc la picioare si o gura de incarcare mai mare. Cred ca dpdv practic este mult mai bine.

Updatari diferite de materiale, tehnologii, echipamente- sunt toate binevenite, probabil ca vor fi sesizate doar de cei care au avut si modelul de dinainte. Nu sunt inaintea concurentei, maxim la acelasi nivel cu ea.

Un volan incalzit si o pseudo functie ca aceea de recunoastere a fetei soferului ( un rahat de marketing care te saluta dimineata si-ti spune numele) nu-i aduce la acelasi nivel cu alti fabricanti ce ofera parcare automata, Head Up Display, doua tonuri de vopsea pe masina, suspensie adaptiva si alte minuni.

Mi-as dori doar sa se gandeasca sa ofere si in Europa motorizarea de 2,5 cu injectie directa. Cum a zis Mihai, cine a condus un Subaru CVt cu astfel de motor a fost sigur impresionat de elasticitatea, cuplul si consumul redus al unei astfel de combinatii.

Sigur le-ar scoate multora dieselul din cap, plus ca ar fi un motor numai bun de imperecheat cu unul electric pentru plug in-ul de la anul.


andea79

  • *
  • 4007
Re: Forester 2019
« Reply #81 on: March 29, 2018, 22:02:03 PM »
Noul model arata bine si ofera exact ceea ce se cere pe piata reala, nu pe cea a nostalgiilor.
Multi sunt suparati din cauza repozitionarii marcii insa eu o vad ca pe o manevra inteligenta de dezvoltare si consolidare.
Modelele care erau pe placul nostru aduceau fani dar nu erau profitabile pentru brand.
A fost nevoie de o schimbare dura in 2008 care s-a sincronizat cu perioada crizei. Subaru a reusit sa depaseasca perioada neplacuta si sa creasca mult vanzarile.
Daca nu ar fi schimbat targetul ar fi fost aproape de faliment in prezent.

Prefer o marca functionala si puternica in locul uneia care se inchide din cauza vanzarilor slabe. Cresterea profitului le permite sa pastreze functionale si diviziile sportive.

Modelul SJ este o masina foarte placuta si utila, chiar daca a pierdut din calitatile sportive ale SG-ului.
Sunt convins ca noul Forester va fi cel putin la fel de bun si util.
Foresterul este in prezent un SUV impunator din clasa medie-mare, foarte sigur, foarte confortabil si foarte bine dotat. Eu nu sunt adeptul accesoriilor electronice dar le apreciez atunci cand sunt disponibile.

Un pasionat Subaru poate folosi foarte bine un SG XT/STi in combinatie cu un Forester nou dedicat deplasarilor de lucru sau cu familia.
Cei care doresc un SUV de lucru/business nu mai au de ce sa se planga, modelul este foarte serios.

Partial sunt de acord cu tine dar nostalgicii de care zici sunt clientii Subaru ca mine, care am luat masina de noua la 43k+ euro nu second si care cu siguranta nu vor mai fi clienti pe modelele actuale. Eu chiar am planuri de masina de familie dar daca numai aspirat lesinat vand pe mine sa nu se bazeze :) - si prefer sa cumpar masini noi.
Iar combinatia letala design/dotari/motorizari/pret va face din Subaru o marca functionala (o vreme) dar nu pe piata europeana unde competitia ii mananca pe paine la micul dejun (repet vb. de masini noi) si din acest motiv in europa viitorul lor nu suna roz deloc ...   

LE:  sa rezum si altfel situatia din europa

design: mediu (desi daca am fi sinceri e cam urat si gata)
dotari: mediu
motorizari: sub medie
pret: peste medie
retea service: sub medie

deci...why should anyone buy one in europe ?  :o (nu ziceti awd :))
« Last Edit: March 29, 2018, 22:17:02 PM by andea79 »

BOXER

  • *
  • 2352
  • +
Re: Forester 2019
« Reply #82 on: March 29, 2018, 22:44:22 PM »
@Andea, masina ta face parte din prima serie orientata catre o piata mai larga. Prin achizitia noii platforme ai contribuit la revenirea marcii.
Modelele anterioare erau orientate mai mult catre performanta, cele noi sunt mai confortabile, ofera protectie mai buna pentru ambele masini implicate intr-un accident, etc.
Din 2008 masinile lor au devenit mai europenizate. Au pastrat vechile motorizari dar in rest au schimbat multe fata de platormele anterioare.

Este normal sa gasesti alternative pe continent dupa trecerea lor la moda europeana.
Miscarea lor a fost riscanta pentru ca pierd o parte dintre clienti dar momentan situatia financiara pare foarte buna.
ex. Impreza 2.0D
Forester 2.0MT
ex. Forester 2.5XT


Subaru Da, Lego Nu.

Forester

  • 3067
  • The other right!
Re: Forester 2019
« Reply #83 on: March 30, 2018, 08:23:03 AM »
Mda, doar ca exista un proverb, pe care probabil giapanizii nu l-au auzit: nu-ti pune toate ouale intr-un singur cos.
Mie acum asa mi se pare, ca au cam toate in cosul american. Cand ai 67% din oua doar acolo...

Recunosc ca i-as da o sansa la un drive-test acestui nou 2.5 aspirat. Dar ma cam indoiesc ca va fi in Europa ceva mai mult de 2.0 aspirat.
Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

marr

  • 2203
Re: Forester 2019
« Reply #84 on: March 30, 2018, 08:24:00 AM »
Noul model arata bine si ofera exact ceea ce se cere pe piata reala, nu pe cea a nostalgiilor.
Multi sunt suparati din cauza repozitionarii marcii insa eu o vad ca pe o manevra inteligenta de dezvoltare si consolidare.
Modelele care erau pe placul nostru aduceau fani dar nu erau profitabile pentru brand.
.......

+ 1
Ai pus punctul pe Y ! Nici eu nu o puteam spune mai bine !
Citind atat pe aici cat si pe forumurile din State, am observat acest aspect: fanii "hardcore" sunt dezamagiti si o striga in gura mare, in timp ce marea masa de clienti (existenti si potentiali) isi numara banutii si-si fac socotelile financiare in liniste.
Eu sunt din cea de-a doua categorie.
Da, mi-ar fi placut niste motorizari mai puternice, da mi-as fi dorit un desen mai indraznet ....
Dar, pentru mine primordiale in acest moment sunt siguranta si confortul. Ori pe acestea noul Forester le ofera din plin !
Stiu ca ma repet - dar sper totusi ca aceasta generatie de Forester sa fie oferita si in Europa cu motorizarea de 2.5i prezentata in State. Mi se pare un motor foarte echilibrat pentru aceasta masina - 2.0 prezent pe Impreza si XV mi se pare (poate doar mi se pare) cumva la limita decentei.

PS: Lorian, daca tot iti manifestei ingrijorarea cu privire la cresterea in dimensiuni a noului Forester, am facut cercetari (impreuna cu cercetatorii britanici, of course  :P ) si am gasit dimensiunile reale aici: https://www.drive.com.au/motor-news/2019-subaru-forester-revealed-117756 !
Ca atare, desi ampatamentul a cerescut cu 30 mm si spatiul la picioare pentru pasagerii din spate a crescut cu 35 mm, aceasta crestere nu se regaseste atat de mult la exterior !
- Lungime = 4625 mm ( + 15 mm);
- Latime = 1815 mm ( + 20 mm);
- Inaltime = 1730 mm ( - 5 mm);
Deci, nimic dramatic ! Poti sa-l pui linistit pe lista !

PPS: Cica acest motor de 2.5 are peste 90% dintre repere complet noi !
Si mai zic ei ca are cele mai mari unghiuri de atac si degajare posibile ( ce-o fi insemnand si asta in cifre, nu se spune).
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

andea79

  • *
  • 4007
Re: Forester 2019
« Reply #85 on: March 30, 2018, 09:15:33 AM »
pe bune? :) isi numara banii? :) 

ei stiu ca gasesc mai multa  siguranta si confort si motorizari mai puternice si desen mai indraznet la un pret mai bun?
si garantie mai lunga, si retea de service si... nu mai zic sa nu-i gresesc la numarat :)





BOXER

  • *
  • 2352
  • +
Re: Forester 2019
« Reply #86 on: March 30, 2018, 09:18:44 AM »
Mda, doar ca exista un proverb, pe care probabil giapanizii nu l-au auzit: nu-ti pune toate ouale intr-un singur cos.
Mie acum asa mi se pare, ca au cam toate in cosul american. Cand ai 67% din oua doar acolo...

Nu trebuie uitat ca sunt societate pe actiuni, deciziile sunt luate de echipe mai mari si ca activeaza intr-un oligopol.
Pozitionarile depind si de presiunile facute de jucatorii mari din piata.
ex. Impreza 2.0D
Forester 2.0MT
ex. Forester 2.5XT


Subaru Da, Lego Nu.

marr

  • 2203
Re: Forester 2019
« Reply #87 on: March 30, 2018, 09:43:57 AM »
.....
ei stiu ca gasesc mai multa  siguranta si confort si motorizari mai puternice si desen mai indraznet la un pret mai bun?
si garantie mai lunga, si retea de service si... .

Da doua exemple care sa indeplineasca toate cele de mai sus !

Si imi cer scuze daca te-ai simtit atacat de faza cu calculele financiare.
Da, tu ai cumparat un Subaru nou, de 43k Euro in ultimii ... cati ani - 7-8-9-10 ?
Bravo tie ! Esti un pasionat si toata lumea stie asta.
Dar, cati au mai fost ca tine ?
Cate WRX-uri, STI-uri si XT-uri a vandut Subaru in ultimii 10 ani ? Putea sa traiasca doar din asta ?
AK - cate modele de performanta (WRX, STI si XT)  ati vandut in ultimii 10 ani ?
Dar Impreza, Legacy, Outback si Forester  "lesinate" ?
Ca ordin de marime, nu neaparat cifra exacta ?
Nu va intreba daca puteati trai doar din modelele Subaru de performanta, raspunsul mi-e clar atat timp cat a trebuit sa va diversificati oferta ...

Cum bine zicea cineva pe pagina de facebook a Subaru of America: "It’s like the people who never ate at that restaurant down the street then act shocked and hurt when they go out of business."

Si ca tot zicea Mihai de avalansa de comentarii negative de pe pagina de facebook a Subaru of America - acum sunt 376 de comentarii la stirea legata de noul Forester - majoritatea negative.
Anul trecut, in SUA s-au vandut 177.563 de Forester si 647.956 de masini Subaru..
Anul asta, in primele doua luni, Subaru a vandut in SUA peste 90.000 de masini.
Si sunt cateva sute - poate 1-2-3000 de nemultumiti .... Acu' ce sa faca Subaru ?
O minoritate, este totusi o minoritate ....

Faptul ca totusi sunt atenti la piata o demonstreaza si vanzarile la noul XV - atat de criticat ca are o singura motorizare, ca  "lack of power" , ca CVT, etc . Si totusi, de la lansare, vanzarile aproape ca s-au dublat !
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

Forester

  • 3067
  • The other right!
Re: Forester 2019
« Reply #88 on: March 30, 2018, 09:46:58 AM »
...
Nu trebuie uitat ca sunt societate pe actiuni, deciziile sunt luate de echipe mai mari si ca activeaza intr-un oligopol.
Pozitionarile depind si de presiunile facute de jucatorii mari din piata.

Sa-i invatam si pe ei faza cu #rezist...  ;D ;D
Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

MihaiFlorescu

  • *
  • 13892
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Forester 2019
« Reply #89 on: March 30, 2018, 10:06:32 AM »
Da Marius, ai dreptate si sper sa ai dreptate pana la capat. Ideea e ca astia putini care critica sunt formati din cei care cumpara masini noi Subaru la 2-3-4 ani si cei care le (pre)iau pe cele second si au grija de ele mai departe ca Subaru sa isi faca spot publicitar ca 97% din masinile de 10 ani inca sunt pe strazi in stare buna.

Da, Subaru vinde mai mult acum, dar Subaru este atractiv acum si pentru consumatorii de oferte. Asta se vede inca de la modelul SH unde putini au fost ca tine si dupa un motor stricat au mai cumparat 2 si poate al 3-lea Subaru. Au fugit imediat la alta marca, chiar si daca au avut model pe benzina fara probleme la motor. Mai am amici care au avut SH, spun ca a fost o masina misto, dar greu cu service-ul, scumpe piesele, timp de asteptare, consum cam mare pentru performante dinamice medii. Au trecut la alte marci.
Cei noi si multi nu se incadreaza in statisticile alea cu cei mai loiali clienti.

Acum fiecare dintre noi este plin de subiectivism, ca asa suntem construiti genetic, dar pana si eu sper ca ce am scris sa nu fie adevarat.
« Last Edit: March 30, 2018, 10:10:53 AM by MihaiFlorescu »

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Re: Forester 2019
« Reply #90 on: March 30, 2018, 10:11:45 AM »
In ceea ce ma priveste ma declar multumit de noul Forester cu motor de 2,5 litri si aproape identic ca dimensiuni cu actualul SJ motiv pentru care mi l-am bugetat in planul de achizitii.

Daca in anii trecuti Subaru Forester reprezenta o imagine structurata pe forme evocatoare atent elaborate din elemente desprinse din natura, trasaturi sportive si combinatii intre forta si confort cu nuante codificate, metaforice, la noul model surprind pierderea locului dominant in clasa sa adica desprinderea de identitate, ma refer la decristalizarea sintoismului.

Spre ce ma duce gandul privind noua imagine? Cred ca este o intreprindere mult prea complexa pentru a fi dezbatuta de mine intr-un cadru atat de select al cunoscatorilor si pasionatilor marcii reuniti in acest distinct si onorabil club. Ma rezum doar la a gandi ca noul Forester trebuie sa raspunda cerintei pietei si sa genereze profit actionarilor. Atat.

Reteaua de service nu constituie un dezavantaj pentru mine caci si brasovul si bucurestiul sunt aproape iar masina vine cu 5 ani garantie.
Confortul la volan cred ca este cel putin la fel ca la cea actuala.
Securitatea inteleg ca a crescut gratie noilor tehnologii.
 
Alte aspecte tehnice reprezinta detalii pe care nu le inteleg si in consecinta nu le pot comenta.
Noul design al masinii constituie o alta dimensiune a exprimarii plastice si in functie de utilizator se pot genera pagini intregi de analize, interpretari si evaluari.
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

andea79

  • *
  • 4007
Re: Forester 2019
« Reply #91 on: March 30, 2018, 10:31:54 AM »
mie imi place ca scrieti texte lungi si elaborate dar... traim in europa si aici viitorul nu suna bine pt. Subaru...degeaba visam la piata din us
alternative sunt gramada, pot zice doar kia si hyundai ca sa pastrez continentul de origine al producatorului...

LE: pt ca da, acolo a ajuns subaru, la concurenta cu kia si hyundai :)
« Last Edit: March 30, 2018, 10:33:15 AM by andea79 »

Sese

  • 468
Re: Forester 2019
« Reply #92 on: March 30, 2018, 11:15:53 AM »
Cei carora le place noul Forester sunt si cei care si-l pot permite si care si-au manifestat deja o oarecare intentie de cumparare.
"Minoritatea vocala" care critica este compusa din cei care nu si-au cumparat niciodata o masina noua si sunt slabe sperante ca or s-o faca vreodata.

@andea, masinile cumparate in 2007 nu se pun, atunci si bunica cumpara masina noua. Nu mai prindem noi timpuri din alea.

Deci se pare ca rationamentul lor e unul corect. Ne mutam de la clienti putini, saraci si plin de pretentii, catre filonul celor care cauta altceva la masini si care chiar cumpara, nu doar vorbesc.

Wrangler, marr, Heli si mai ales Subaru au dreptate.

Si ca tot ati intrebat, intr-adevar, noi am vandut mai mult de 5% XT, dar totusi volumul s-a facut cu motorizarile aspirate.

Raman la parerea ca aspectul masinii lasa de dorit, putina indrazneala ar fi ajutat.
In rest sunt OK cu " evolutia in locul revolutiei".

andea79

  • *
  • 4007
Re: Forester 2019
« Reply #93 on: March 30, 2018, 12:05:56 PM »
ook :) ma declar invins (desi nu convins) si le urez celor de la subaru sa aiba dreptate si sa ajunga macar la nivelul hyundai in europa...

Forester

  • 3067
  • The other right!
Re: Forester 2019
« Reply #94 on: March 30, 2018, 13:08:33 PM »
... le urez celor de la subaru ... sa ajunga macar la nivelul hyundai in europa...

Oh da, misto urare! Desigur ne referim la volum de vanzari.  :)
Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

andea79

  • *
  • 4007
Re: Forester 2019
« Reply #95 on: March 30, 2018, 13:12:19 PM »
evident  ;D

andea79

  • *
  • 4007
Re: Forester 2019
« Reply #96 on: March 30, 2018, 15:39:32 PM »
ca sa nu ramana cu conotatii negative: stiti ca hyundai participa in WRC nu? :)

Forester

  • 3067
  • The other right!
Re: Forester 2019
« Reply #97 on: March 30, 2018, 15:47:36 PM »
Pe mine nu trebuie sa ma convingi, am unul de 13 ani in batatura (blocului).  ;D ;D
Si sunt foarte multumit. Si cu ceva istorie in WRC, desi era la un moment dat cel mai ieftin model al marcii.
Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

Sese

  • 468
Re: Forester 2019
« Reply #98 on: March 30, 2018, 17:05:05 PM »
ca sa nu ramana cu conotatii negative: stiti ca hyundai participa in WRC nu? :)

Si Citroen participa in WRC, de multi ani si e praf la vanzari.
Sau tu vezi vreo legatura intre i20 WRC si vanzarile mari de flote de i20, 1,1 benzina, pe care il cumpara flotele din Romania?

Ca unul care a cheltuit zeci de mii de euro cu Subaru in Romania, la CNR, si VTM, cu Girtofan si altii ca el, trebuie sa-ti confirm o realitate prozaica. Nu exista nici o relatie directa intre motorsport si vanzari.

Poate pe termen lung, poate in brand awareness, da. In rest, bani aruncati.

andea79

  • *
  • 4007
Re: Forester 2019
« Reply #99 on: March 30, 2018, 18:00:24 PM »
:) no, dar de ce v-ati inflamat asa? :)

evident ca wrc-ul nu influenteaza in mod direct si imediat vanzarile - stiu ca astea dor la subaru - poate avea ca rezultat dezvoltarea si testarea unor tehnologii si cum ziceai awarenessul, in final subaru a contabilizat vreo 20 de ani amintirea wrc-ului
iar legat de cnrul si vtmul nostru discutiile nu-si au rostul - nivelul este... care este :)