Subaru Impreza MY2016 2.0i CVT
Subaru club Romania

Subaru Impreza MY2016 2.0i CVT

marr

  • 2202
Re: Subaru Impreza MY2016 2.0i CVT
« Reply #40 on: November 17, 2017, 07:59:36 AM »
Ieri am ajuns din nou la ... Impreza.
Operatiunile executate au fost:
- Trecut la anvelopele de iarna;
- Spalat, aspirat, ceruit:
- Facut plinul cu benzina.
Cateva poze dupa finalizarea operatiunilor ( decorul insa nu-i chiar  "de vis" - este in spatele cladirii unde-mi am eu biroul)







Cu ocazia acestor operatiuni, am apucat sa o conduc cca. 20-25 km, marea majoritate prin oras, dar si putin pe DN.
Se conduce superb, si, desi are aprozimativ aceeasi greutate cu XV-ul, se simte mult mai usoara !

Oricum, un lucru e clar - urmatoarea mea masina va fi in mod cert cu cutie automata !
Si, bineinteles, tot Subaru !

PS: ODO: 17.878 km
De cand e la noi a parcurs 904 km.
« Last Edit: November 17, 2017, 08:01:03 AM by marr »
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Re: Subaru Impreza MY2016 2.0i CVT
« Reply #41 on: November 17, 2017, 08:34:31 AM »
"904 Km"... cam multișor... >:D aveti grijă de mașină, bag seamă, e de bibelou, o scoateți din garaj doar de sărbători si seara până la teatru, apoi fuguța-n garaj ca nu cumva să o atingă roua... :D
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

marr

  • 2202
Re: Subaru Impreza MY2016 2.0i CVT
« Reply #42 on: November 17, 2017, 12:37:43 PM »
De' - e o doamna, nu cal de bataie !
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

marr

  • 2202
Re: Subaru Impreza MY2016 2.0i CVT
« Reply #43 on: March 07, 2018, 16:41:24 PM »
Dupa aproape 4 luni, mai vin cu un up-date.
Azi am fost putintel cu Impreza - de', a trebuit sa-i fac plinul si sa verific presiunea-n anvelope.
Masina a ajuns la 19.033 km si consumul mediu indicat de CB este de .... 11,2 l/100 km !

Cum o fi reusit, nu stiu !
Azi, mie mi-a indicat un cosum mediu dupa cei cca, 5 km de fataiala prin oras de 8,5 l/100km.
Si nici in celelalte plimbari lunare - da, "papa" cam un plin de benzina pe luna) nu tin minte sa fi "scos" un consum mai are de 10 l/100 km ( de regula era undeva in jur de 9 -9,5 l/100 km).
O fi de la tocuri ....

Altfel, masina este cu adevarat o placere la condus !
Abia astept sa o prind si sa o scot la un traseu mai lung, sa-mi dau seama cum se comporta la drum intins !
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Re: Subaru Impreza MY2016 2.0i CVT
« Reply #44 on: March 07, 2018, 18:15:31 PM »
...
Masina a ajuns la 19.033 km si consumul mediu indicat de CB este de .... 11,2 l/100 km !
Cum o fi reusit, nu stiu !
O fi de la tocuri ....

Diferenta de consum poate fi pusa si pe timpul* alocat manevrelor de parcare....

* = a se citi excesul de ore  ;D :D :P

Bun, nu zic ca doamna mea parcheaza eficient insa le putem recunoaste staruinta distinselor noastre consoarte... Mai mult decat atat, sa le multumim pentru faptul ca pe langa cheie ne aduc si masinile intacte!
« Last Edit: March 07, 2018, 18:19:46 PM by Heliotropus »
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

john_b

  • 188
Re: Subaru Impreza MY2016 2.0i CVT
« Reply #45 on: March 07, 2018, 19:58:08 PM »
Eu as zice ca se datoreaza orelor si distantelor parcurse. Cand plec dimineata de acasa, la 8 fara ceva, dupa 30 de minute in care am mers 6 km situatia este, temp. ulei 60-70 grade, consum ~16%. Daca mai am treaba si mai merg 1-2 km consumul scade spre 14. Daca am si mai multa treaba, etc...

marr

  • 2202
Re: Subaru Impreza MY2016 2.0i CVT
« Reply #46 on: March 08, 2018, 08:54:20 AM »
Referitor la "orele" alocate parcarilor .... nu prea e cazul !
Nu se chinuie prea mult sa parcheze - da' trebuie sa gaseasca loc sa parcheze cu fata !

@John - se prea poate sa fie si acolo o explicatie.
In special datorita drumurilor de dimineata, cand - iarna si frig fiind - pleca la serviciu pe la 7:30 si face cca. 7 km pana la scoala.
Avem aproximativ acelasi traseu pe cca. 4,5 km ( eu am 5 km pana la birou) si iarna, pe ger, mie mi se stingea becul de temperatura motor cand mai aveam sub 1 km pana la birou. Si am vazut frecvent in iarna si  la XV, consumuri de 11-12 -13 l/100 km. Si e diesel - dar degeaba, tot consuma ca spartu' pana ce motorul ajunge la regimul optim de functionare.
Ciudat este ca si la Forester "scotea" consumuri sensibil mai mari decat cele reusite de mine ...
Ma rog - astea oricum nu conteaza !
Bine ca jumatatea mea mai buna este incantata de masinuta !
She happy / me happy !   :D

ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Re: Subaru Impreza MY2016 2.0i CVT
« Reply #47 on: March 08, 2018, 09:07:38 AM »
She happy / me happy !   :D

Corect se spune: "Happy wife, happy life"... ;) ;D (citat de la nevasta-mea - cu siguranta preluare de la alta feminista  >:D)
Sa ne traiasca in primul rand doamnele si alaturi de ele mandrele masini!
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

marr

  • 2202
Re: Subaru Impreza MY2016 2.0i CVT
« Reply #48 on: March 08, 2018, 10:13:53 AM »
In fata intelepciunii doamnei, nu pot decat sa ma inclin !
Sa ne traiasca doamnele !
Si noi pe langa ele ...
Si daca tot e ziua lor, a doamnelor noastre, un sincer si din suflet:
LA MULTI ANI !
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

marr

  • 2202
Re: Subaru Impreza MY2016 2.0i CVT
« Reply #49 on: June 22, 2018, 15:49:57 PM »
Hai sa mai scriem cate ceva si pe aici.
In urma cu cca. o luna s-a "intamplat" si revizia anuala la Impreza.
Avea, la momentul respectiv, aproape 21k km ( daca retin corect, cev de genul 20.600 km). Acum are putin peste 21k km.
Atat la dus spre Brasov, cat si la intors catre Sibiu, eu am fost pasager - sofer fiind proprietara de drept.
M-a surprins intr-un mod de-a dreptul placut consumul inregistrat.
La dus - 6,2 l /100 km ( viteza medie 74 km/h);
La intoarcere - 6,4 l/100 km ( a fost mai aglomerat, cu mai multe depasiri).
Foarte bine pentru un 2.0 benzina !

Revizia - efectuata la Auto Kino - a constat in:
- Schimb ulei (MOTUL 8100 X-Clean 5w30 - 5 l);
- Filtru ulei
- Filtru aer
- Filtru polen (toate OEM);
In plus, s-a constatat o uzura destul de pronuntata a placutelor de frana fata si, desi mmi s-a spus ca "mai duc" cca. 5000 km, ca sa scutesc un drum, am solicitat sa fie schimbate si astea.
Aveau doar OEM, dar am primit un discount simtitor la ele ( merci Sese).
Total achitat - cca. 1400 lei.

Mi-a placut cum se comporta masinuta la drum intins.
Si dupa ce s-a prins doamna ce-i cu padelele de la volan si la ce-s bune ele, a fost si mai mishto !
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

marr

  • 2202
Re: Subaru Impreza MY2016 2.0i CVT
« Reply #50 on: September 03, 2018, 11:21:51 AM »
Am facut in week-end (in calitate de pasager) un drum Sibiu - Cluj-Napoca si retur.
1. Mi-a placut teribil cum se comporta la drum intins si la viteze de autostrada Impreza !
Stabila, confortabila si .... spre surprinderea mea, rapida !
Dat fiind faptul ca, in conditii ”normale” CVT-ul tine motorul la o turatie mica, te cam fura peisajul si nu o data am vazut 160+ km/h fara sa ne dam seama cum am ajuns acolo !
Am aruncat din cand in cand cate un ochi pe vitezometru si turometru.
La 140 km/h, in functie de pozitia pedalei de acceleratie, turatia motorului a fost intre 2400 rpm si 3500 rpm.
As fi fost curios sa vad la cat ”tine” CVT-ul motorul pe CC, dar fiind pasager, nu am avut ocazia (citez din memorie: ”Si asa am doar doua pedale, daca nici pe astea nu apas, ma apuca somnul !”).
La 60-70 km/h, mers constat, in coloana, turatia este undeva in jur de 1300 rpm.
Consumul pe Sibiu - Cluj cu 140 + km/h pe bucatile de autostrada si VL + 10/20km/h pe DN (unde VL = viteza legala) a fost - conform CB - de 7,2 l/100 km.
Daca accelerezi progresiv, masinuta fuge nesteptat de bine. Pentru depasiri ”din scurt” mai trebuie exersata utilizarea padelelor de la volan / modul manual.

2. Observatia 1 - incredibil ce mult inseamna astia cca. 25 km proaspat deschisi din A10 !
In durata absoluta, Cluj-Sibiu a insemnat un timp mai scurt cu peste 30 minute fata de ce scoteam inainte (si atunci eram eu sofer si mergeam cu XV-ul ).

3. Observatie 2 - ce bine-i sa mergi cu sofer !!!

LE: Km la bord la acest moment, ceva peste 22k km (cca. 5800 km parcursi de la data achizitiei).
« Last Edit: September 03, 2018, 11:23:22 AM by marr »
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

john_b

  • 188
Re: Subaru Impreza MY2016 2.0i CVT
« Reply #51 on: September 03, 2018, 12:17:28 PM »
La mine (XV) cu CC e cam asa:
- la 120Km/h 1900 rpm
- la 140Km/h 2500 rpm.

In privinta depasirilor a mea face asa:
- kick down => 4500 rpm si accelereaza;
- al doilea kick down => 5500 rpm si se duce rapid in 6xxx - cred ca maximul de acceleratie care se poate obtine.

Practic daca vreau depasire din scurt, fac 2 kick-down-uri rapide. Sunt curios daca la tine e la fel.

marr

  • 2202
Re: Subaru Impreza MY2016 2.0i CVT
« Reply #52 on: September 03, 2018, 12:32:07 PM »
Merci pentru pont !
Verific cu proxima ocazie !
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

marr

  • 2202
Re: Subaru Impreza MY2016 2.0i CVT
« Reply #53 on: October 31, 2018, 08:47:34 AM »
Oki-doki !

Zilele acestea am avut ocazia sa conduc mai mult Impreza.
In week-end am avut un drum la Cluj si am condus agregatul atat pe DN cat si pe autostrada.
La drumul asta, m-a interesat in primul rand dinamica masinii (in limite rezonabile pe motiv de ... copilot).
Pe autostrada am mers, in general, pe CC fixat la 140 km/h.
La viteza asta, turatia este undeva in jur de 2500 rpm.
La calcarea hotarata a pedalei de acceleratie (kick-down) sare imediat la 5500 rpm si accelereaza frumos !
Pe DN nu am reusit sa fac mare lucru in afara de mers in coloana .... ”drumurile noastre, toateeee ... sunt aglomerate tataa !”
Una peste alta, mi-a placut cum se comporta pe autostrada. Mult !
Consumul a fost undeva la 7,1 - 7,2 l/100 km (nu retin exact ca nu m-a interesat in mod deosebit acest aspect).

Ieri, am avut un drum pe traseul Sibiu - Medias - Sighisoara - Cristuru Secuiesc - Odorheiul Secuiesc si retur.
Pe segmentul Sibiu - Medias, de cad au reabilitat drumul, in loc de 30 de minute faci aproape o ora ....
Este aproape peste tot linie continua si restrictii aberante de 50 sau chiar 30 km/h in afara localitatilor. Bonus - full de radare !
Medias - Sighisoara are mai putine zone de linie continua, dar restrictiile de viteza puse aiurea persista !
Sa nu mai spun ca, la iesirea din Medias am realizat ca am uitat sa iau actele masinii ...  :o
Asa ca, pentru a evita interactiunea cu purtatorii de cascheta, am incercat sa merg cat mai legal.
Am facut totusi cateva teste de dinamica in depasirea unor camioane si am realizat ca depasirile trebuie facute mai cu grija fata de cum sunt eu invatat cu XV-ul.
Am doua variante:
1. Accelerez progresiv - dar asta inseamna sa ”pregatesc” din timp depasirea si sa am peste 2500 rpm cand intru efectiv in depasire. Masina accelereaza constant, fara sincope.
Dar, avand in vedere faptul ca, din motiv de CVT, la 50-60-70 km/h, motorul sta undeva la 1200-1300 rpm, dupa cum spuneam, trebuie sa prevad ca urmeaza sa pot depasi si sa accelerez din timp, usurel.
2. La o depasire din scurt, merge fara probleme kick-down.
DAR - cel putin la mine - trebuie sa te obisnuiesti cu modul in care se comporta cutia. La apasarea brusca, in podea, a pedalei de acceleratie, in prima faza, urca pana la cca. 2500 rpm apoi, o fractiune de secunda ... sta !
Ai senzatia ca motorul ”da in nas”. Daca pastrezi acceleratia calcata la podea, sare imediat la 4000-4500 rpm si accelereza rapid pana la 120-130 km/h, depasirea facandu-se usor si fara stress.
Mai greu a fost pana sa-mi inving reflexul de a elibera acceleratia atunci cand simt ca ”da in nas” ....
Am cautat si o explicatie a acestui comportament si, sunt tentat sa cred ca la kick-down, timp de o fractiune de secunda (sa cat o fi acolo) cutia este decuplata pentru a ”sari” la pozitia corespunzatoare raportului de trasmisie aferent turatiei de 4000-4500 rpm. Si cum de la 1200 rpm la 4500 rpm este ceva distanta ... mutarea conurilor din cutie nu se face instant.
La drumul asta nu am avut ocazia sa folosesc nici padelele de la volan si nici dublul kick-down recomandat de John_B.
Am incercat sa vad cum rectioneaza cutia in modul full auto.

Concluzii:
1. Masina nu-i deloc lenta (asa cum mi s-a indus ideea de unii-altii);
2. Este extrem de placuta si relaxanta la drum lung (in oras stiam deja ca-i asa);
3. Daca as conduce frecvent masina asta, probabil ca in scurt timp nu as avea nicio problema in abordarea depasirilor & stuff.
4. Interesanta e senzatia pe care o da atunci cand accelerezi la peste 4000 rpm ! Desi am fost foarte satisfacut de dinamica Civicului, Impreza mi-a lasat senzatia ca accelereaza mai hotarat si cu ”mai mult suflu”. Nu pot explica de ce !
Aaaa si ce mi-a placut a fost senzatia ca, la accelerare, motorul ”impinge” masina nu o ”trage” ! Aici in mod cert este vorba despre S-AWD !!!

PS: BONUS - consumul mediu pe cei 294 km facuti ieri a fost de 5,8 l/100 km
La dus, am avut 5,3 l/100 km la intrarea in Sighisoara si 6 l/100 km cand am ajuns la client (m-am invartit de nebun vreo 20 de minute pana am gasit locatia - Waze m-a ”lasat” la cca. 300 m de adresa corecta si insista ca acolo vreau sa ajung - noroc cu un politist care m-a directionat corect).
La intoarcere, pe cei 143 km facuti de la client pana la intrarea in Sibiu aveam un consum de 5,5 l/100 km.
Consum de diesel !

PPS: ODO = 24.187 km
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

marr

  • 2202
Re: Subaru Impreza MY2016 2.0i CVT
« Reply #54 on: May 25, 2019, 10:13:08 AM »
Daca tot i-am facut revizia saptamana trecuta, sa facem si un mic up-date si la jurnalul Imprezei (mai ales ca in ultimele doua saptamani am circulat mai mult cu ea).
E super mishto si super fun de condus jucarica !
E drept ca am frecat agregatul exclusiv prin oras - casa-birou-casa-clienti-contabil-casa, dar mi-a placut.
In oras, chiar mi se pare mai mishto de condus decat XV-ul - e mai mica si mai agila.
Si plecarea de pe loc e semnificativ mai violenta decat la XV !
Ca la viteze mari si accelerari bruste XV-ul cu noua cutie si noul motor se comporta mai bine si ”mai natural”, e alta discutie.

Dupa cum spuneam, am facut saptamana trecuta revizia la Trakia Sibiu:
- Ulei AMSOIL 5W30 (primit cadou la intalnirea Subaru Fan Club de anul trecut - merci baieti !);
- Filtru ulei, filtru aer si filtru polen - toate MANN
Total achitat pentru revizie = 301,70 lei !
Sa mai spuna cineva ca-i scump service-ul la Subaru !!!

Fiind folosita aproape exclusiv in oras, nu a adunat prea multi km de la ultima interventie in Jurnal (sub 2500 km din octombrie anul trecut pana acum):
ODO = 26.516 km
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

Re: Subaru Impreza MY2016 2.0i CVT
« Reply #55 on: May 25, 2019, 10:36:33 AM »
- Ulei AMSOIL 5W30 (primit cadou la intalnirea Subaru Fan Club de anul trecut - merci baieti !);
- Filtru ulei, filtru aer si filtru polen - toate MANN
Total achitat pentru revizie = 301,70 lei !
Sa mai spuna cineva ca-i scump service-ul la Subaru !!!

AI TRISAT!   >:D ;D :laugh:

marr

  • 2202
Re: Subaru Impreza MY2016 2.0i CVT
« Reply #56 on: May 25, 2019, 10:45:43 AM »
Sssshhhtttt !
Sa nu se prinda dusmanii !!!
 8)
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

marr

  • 2202
Re: Subaru Impreza MY2016 2.0i CVT
« Reply #57 on: August 06, 2019, 13:55:44 PM »
Hai sa mai fac un mic up-date.

ODO: 27.574 km

Am condus aproape exclusiv Impreza in ultimele cca. 2 luni, doar prin oras (casa-birou-etc). La cele cateva drumuri mai lungi am luat XV-ul.
Imi place mai mult prin oras cu asta mica !
Desi-s doar cativa cm in minus fata de XV (pe ici, pe colo, ...)  parca-i mai usor sa ma strecor cu ea prin trafic.
E si mai ”nervoasa” la plecarea de pe loc avand setari diferite ale cutiei fata de XV. Asta din urma compenseaza insa la drum intins !
Chiar sunt curios sa o scot la un drum intins sa vad cum mi se pare acum, in comparatie cu XV-ul.

Nicio problema pana acum - ar fi si culmea la rulajul si varsta ei !
Consumul variaza muuult - intre 8,4 si 12,5 /100 km, drumuri scurte (4-5 km de acasa la birou dimineata si tot asa seara, in sens invers), exclusiv in oras la orele de ”maxima audienta”.
Daca-i cu una sau doua cifre in fata virgulei, depinde .... daca mai mult merg - e una; daca mai mult stau - sunt doua !
« Last Edit: August 06, 2019, 13:58:09 PM by marr »
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

Muttley

  • 4913
Re: Subaru Impreza MY2016 2.0i CVT
« Reply #58 on: August 06, 2019, 20:44:30 PM »
Desi-s doar cativa cm in minus fata de XV (pe ici, pe colo, ...)  parca-i mai usor sa ma strecor cu ea prin trafic.







2cm juma' pe latime si juma' de cm in lungime.
Expresia "masina calca, nu phoote", citindu-ti relatarile, incepe sa sune a dezinformare.
WRX SW 2002

MihaiFlorescu

  • *
  • 13890
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Subaru Impreza MY2016 2.0i CVT
« Reply #59 on: August 06, 2019, 23:25:09 PM »
Asta e Impreza veche. XV e pe șasiul nou din poza pusa de tine