Out&Back 3.0 AT
Subaru club Romania

Out&Back 3.0 AT

PTR

  • 570
Out&Back 3.0 AT
« on: October 05, 2017, 16:42:00 PM »
 Cum mai era necesara o masina in familie pentru a avea un backup in caz de probleme am inceput cautarile. Masina trebuia sa fie automata si eventual 4x4... Am avut in vedere chiar si Honda Civic Hybrid, dar parca nu puteam renunta la puterea motorului. A urmat pe lista Mercedes E-class W211 sau S211..  Pentru aceasta varianta am apelat la o cunostina din Germania si am cautat in jurul localitatii de resedinta.  Nici in nemtia nu mai e ce era odata... dupa cetava masini care in poze stateau drept dar la fata locului nu se mai ridica suspensia in spate (perne aer praf) am avut un moment de sclipire si am mai aruncat un ochi pe olx  :laugh: . La model Outback era inca valabil un anunt pe care il vazusem din primavara, doar ca acum se incadra in cat eram dispus sa dau pe o masina. Am vorbit cu proprietarul, totul in regula . Prin urmare am facut o excursie pana in centrul tarii ca sa vad masina. Totul in regula, masina merge bine , interior foarte curat si intretinut raportat la cei 200k km si 11 ani. Prin urmare urmatorul drum a fost sa o cumpar. Reparatiile mari au fost facute la reprezentanta , lucruri mai marunte si in alte parti.
 Impresia artistica pe drumul de intoarce a fost maxima. In modul normal cutia schimba usor fara deranj, dar odata comutata in modul sport se schimba treaba.. retrogradeaza mai repede si tine frana de motor la turatie mare odata ridicat piciorul de pe acceleratie. Ii lipseste bara stabilizatoare mai groasa cum am pus pe cea de 2.5, dar urmeaza :) . Treapta a5a este doar de consum, a4a a dus tot bordul si turatia mai crestea  :police:
 Singura problema e un zgomot ca un harait pe fata care este posibil sa fie cauzat de rulmenti, urmeaza sa ii schimb.
 Am achizitionat kit-ul de transmisie deoarece cureaua este uzata si daca umblu macar sa schimb tot. Cu ocazia asta o sa schimb si lichidul de servodirectie si am de reparat simeringul de pe stutul de tur pompa.
 Alte impresii pe masura ce imi aduc aminte   8)
 

Re: Out&Back 3.0 AT
« Reply #1 on: October 05, 2017, 18:33:17 PM »
Sa o stapanesti sanatos! Cu motorul de 3.0 chiar e o masina deosebita!
Hai si cu cateva poze, nu ca n'am sti cum arata un Outback :)

MihaiFlorescu

  • *
  • 13893
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Out&Back 3.0 AT
« Reply #2 on: October 05, 2017, 19:21:05 PM »
Sa o stapanesti sanatos! Chiar trebuie sa fie placuta masina cu 3.0, chiar si automata.
Vrem poze.

PTR

  • 570
Re: Out&Back 3.0 AT
« Reply #3 on: October 05, 2017, 20:16:45 PM »
 Incerc sa ii fac in weekend niste poze.
 Nici eu nu aveam asteptari mari de la automata dar merge ok, trebuie doar sa apesi acceleratia un pic mai devreme si sa schimbi banda la timp :) , in sport retrogradeaza repede dar pe drive asteapta un pic - parca s-ar intreba daca chiar vrei :) .. in oras este relax total.

Okesz

  • 177
  • Outback 3.0 2006
Re: Out&Back 3.0 AT
« Reply #4 on: October 07, 2017, 14:42:22 PM »
Ma gandesc ca este cel de la Tg Mures, sa-l stapanesti sanatos si fara probleme!

PTR

  • 570
Re: Out&Back 3.0 AT
« Reply #5 on: October 07, 2017, 17:32:52 PM »
 Asa este , de la Tg Mures. Sa inteleg ca il stii ? :)
 Multumesc

Okesz

  • 177
  • Outback 3.0 2006
Re: Out&Back 3.0 AT
« Reply #6 on: October 07, 2017, 23:11:14 PM »
Nu il stiu decat am vazut anuntul aproape permanent in ultimul an, de cand aparuse pa 8.000 euro pana cand a ajuns parca la 5.500. Si fiind la fel ca al meu l-am remarcat. Din anunt parea o masina ingrijita.

PTR

  • 570
Re: Out&Back 3.0 AT
« Reply #7 on: October 08, 2017, 09:11:33 AM »
Eu l-am vazut cand era pe la 6500, in final a fost un pic sub 5000.... A fost foarte ingrijit, mai are mici probleme tehnice datorate varstei dar interiorul e foarte aproape de nou.

Re: Out&Back 3.0 AT
« Reply #8 on: October 08, 2017, 12:24:29 PM »
Hai si cu pozele, sa ne convingi :)

PTR

  • 570
Re: Out&Back 3.0 AT
« Reply #9 on: October 08, 2017, 22:31:38 PM »
 Pe vremea care a fost, n-am avut nici o dorinta de a sta sa fac poze. Dar cu prima ocazie de vreme frumoasa o sa incerc.
 Nu am schimbat inca rulmentii fata dar am reusit sa curat si sa schimb burdufele la glisierele pe fata. Dupa ce isi mai revine vremea urmeaza garnituri si pistonase noi tot pe fata. Daca fostul proprietar a pus discuri perforate zimmerman , placute trw si lichid de frana ate blue ar fi pacat sa las garniturile vechi :)

PTR

  • 570
Re: Out&Back 3.0 AT
« Reply #10 on: October 15, 2017, 13:18:42 PM »
Nu foarte artistice, dar la cerere :








Am schimbat si rulmentii pe fata, cel pe dreapta era praf, stanga mai avea viata. Mai are un zgomot de la evacuare dar o sa-i vina si ei randul. Urmatoarele pe lista sunt basculele fata si pivotii.

MihaiFlorescu

  • *
  • 13893
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Out&Back 3.0 AT
« Reply #11 on: October 15, 2017, 17:29:33 PM »
Arata super bine! Se vede ca a fost ingrijita.

Cum ti-ai dat seama de rulmenți? Ce simptome avea? Nu am schimbat rulmentii la nici o masina pana acum. Mereu am rugat mecanicii sa verifice, dar nu am intrebat niciodata in ce consta verificarea si mai ales ce inseamna dus si mai avea viata? :D

Sa te tina mult si bine! Un adevarat fan outback!
« Last Edit: October 15, 2017, 17:30:05 PM by MihaiFlorescu »

PTR

  • 570
Re: Out&Back 3.0 AT
« Reply #12 on: October 15, 2017, 18:02:22 PM »
 Huruit sau vajait care variaza cu viteza , il auzi fata sau spate. Partea pe care este se aude mai tare pe partea opusa virajului. De exemplu : viraj stanga va genera zgomot accentuat dreapta datorat transferului de sarcina si incarcarea mai puternica a rulmentului. Cel stricat era intepenit in portfuzeta si dupa doua ciocane ii juca centrul lejer, celalalt inca sa invartea bine ... dar cine stie cat mai tinea.
 Mai are mici defecte estetice si ceva rugina pe sub ea de la utilizare rara, dar in timp sper sa le remediez.
 

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Re: Out&Back 3.0 AT
« Reply #13 on: October 15, 2017, 20:32:20 PM »
De apreciat cat de bine s-a mentinut pielea de pe scaunul soferului, ceea ce ma duce cu gandul la trei scenarii
1. A intretinut masina cu multa grija
2. Materialul este de foarte buna calitate
3. A condus mii de km fara sa coboare si sa urce din si in masina  :D

Drumuri frumoase sa aveti si multe bucurii!

Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

PTR

  • 570
Re: Out&Back 3.0 AT
« Reply #14 on: October 15, 2017, 21:43:56 PM »
 Ar mai fi si varianta 4. Greutate redusa sofer , care este in combinatie in primul rand cu varianta 3 dupa care urmeaza 2.
 Omul este pasionat de masini si in final asta a trebuit sa o vanda ca sa aibe voie sa mai ia o masina americana retro ...  Mai are un Buick de 5.7L din '81 parca, o tine cu prelata ca sa nu se arda vinilinul de la exterior plafon care arata incredibil de bine raportat la varsta.. iar interiorul e o piesa de istorie care arata cat de in urma am ramas ...

PTR

  • 570
Re: Out&Back 3.0 AT
« Reply #15 on: October 28, 2017, 18:57:07 PM »
 Oare ca au gandit japonezii cand au pus acelasi sticker cu presiune anvelope pe 2 versiuni ale aceluiasi model dar cu o diferenta de greutate de aprox 200kg ? Am pus presiunea un pic mai mare decat la 2.5 sa vedem ce se intampla...
 Urmeaza sa ii schimb uleiul in diferential spate, placutele spate si probabil si discuri spate.

Okesz

  • 177
  • Outback 3.0 2006
Re: Out&Back 3.0 AT
« Reply #16 on: October 29, 2017, 01:06:08 AM »
Pe al meu abtibild scrie 2,1 bar fata/spate respectiv parca 2,4 cu sarcina maxima (215/55R17).
« Last Edit: October 29, 2017, 01:06:53 AM by Okesz »

PTR

  • 570
Re: Out&Back 3.0 AT
« Reply #17 on: October 30, 2017, 21:00:59 PM »
 Da, dar pentru janta 16 este trecut tot 2.0.. le-am pus pe toate la 2.2 . Nu e deranjant si autonomia scade parca mai incet .
 Am schimbat ieri uleiul in diferentialul spate, tind sa cred ca aici mecanicii au cam fentat-o... uleiul era peste nivel si culoarea deja maronie fara miros specific.. cred ca au indesat ce a ramas de la diferential fata..
 Farurile bateau cam jos, le-am reglat conform manual service. Dar daca am marit presiunea dupa reglaj si am mai pus benzina acum parca sunt cam sus si trebuie sa le mai cobor un pic.
 Azi am trecut si de 205k km  :)

PTR

  • 570
Re: Out&Back 3.0 AT
« Reply #18 on: November 06, 2017, 21:32:32 PM »
 Alt weekend trecut, alta poveste...
 Odata cu frigul pe partea dreapta a parbrizului si pe aeratorul dreapta din bord aerul care iesea era cam rece raportat la partea stanga. Cand am spalat vasul de expansiune , erau vizibile in el componente de solutie etansat radiatorul.. probabil solutia a fost pusa cand s-a schimbat radiatorul si antigelul, fiind specificat si in manualul de service. Doar ca in cantitate prea mare si cand nu este cazul fibrele ajung sa stagneze unde nu trebuie, in cazul de fata in calorifer...  dupa o spalare a caloriferului cu furtunul, acum este caldura peste tot.

PTR

  • 570
Re: Out&Back 3.0 AT
« Reply #19 on: November 11, 2017, 21:41:33 PM »
 Joi a ajuns si joja de la nivel ulei cutie, care din motive "necunoscute" probabil nu a mai fost gasita dupa ce a fost data cutia jos si s-a schimbat convertizorul... tubul avea un dop de plastic pe dimensiune...  :o
 In continuare pot spune ca Japonezii au facut ca de obicei o treaba super buna, au facut o cutie care inca functioneaza lin dupa ce dorel de la reprezentanta a pus cu 1.4 l mai putin ulei... nivelul nu era nici pe nivelul de cald... nici pe nivelul de rece... era 0.5 cm pe varful jojei... reprezentanta Cluj...  asa a mers cam 20k km. Morala e ca niciodata nu stii cand dai de dorel cu iq din 2 cifre.
 Inca nu au sosit basculele, mai am timp sa pregatesc pivotii si capetele de bara daca tot o sa se umble pe acolo.
« Last Edit: November 13, 2017, 10:11:04 AM by PTR »