Out&Back 3.0 AT
Subaru club Romania

Out&Back 3.0 AT

Okesz

  • 177
  • Outback 3.0 2006
Re: Out&Back 3.0 AT
« Reply #60 on: May 08, 2018, 11:33:59 AM »
......... Ca sa fie ok si pentru ceilalti participanti placa cu ledurile trebuie sa stea verticala in far... .....
Asa este, LED-urile Philips pot fi rotite in soclu, exista chiar marcaje intre -90° si +90° ca sa le poti regla vertical.
La Outback becurile au o pozitie mai ciudata, astfel a trebuit sa le reglez la -60° fata de pozitia "zero".

Si eu m-am gandit daca este cazul sa dau aproape 150 EUR pe niste becuri in loc sa cumpar chinezarii de 10 USD bucata, dar cred ca a meritat. Plus ca Philips-urile sunt compacte (desi au cooler) si nu a trebuit sa decupez / largesc absolut nimic.

Cu privire la picioruse si polaritate, in instructiunile de montaj de la Philips scria ca LED_urile sunt cu polaritate, deci trebuie avut grija la plus si minus. Cred ca daca le inversezi vor functiona.


PTR

  • 570
Re: Out&Back 3.0 AT
« Reply #61 on: May 08, 2018, 12:06:51 PM »
 Nu comentez alegerea, eu am vrut sa fie mai multi lumeni fata de un bec standard de aprox 1500.... iar 200 lumeni mi s-a parut putin raportat la pret...
 Stiu de polaritate, ideea in sine este ca circuitul de la stopuri e folosit si in alta parte. Eu le pun sa se aprinda dar se aprind si becuri galbene in bord :)) ... mai am de intors sarma pe partea cealalta a soclului si vad ce se intampla..

PTR

  • 570
Re: Out&Back 3.0 AT
« Reply #62 on: May 13, 2018, 19:06:43 PM »
 Pentru led in stop mai trebuie o rezistenta pe circuit, mai vedem ce si cum...
 S-a activat un omulet la mansarda si pentru inceput a primit pistonase si garnituri noi la toti etrierii.  Cica avea lichid ate albastru... racing maxim... sigur.... doar in etrierii fata  :)

MihaiFlorescu

  • *
  • 13890
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Out&Back 3.0 AT
« Reply #63 on: May 14, 2018, 12:00:20 PM »
:) Aerisirile la romani. Am povestit si ma repet pana se satura lumea de mine. Am facut aerisiri peste aerisiri la toti mecanicii si atelierele recomandate pe forum si in afara si nici unul nu a fost in stare sa faca o aerisire in urma careia sa spun ca am frane mai bune. Ba nu au stiut ca brembo are aerisitor si pe interior, ba au scurs la ele pana a ramas rezervorul gol si baga aer in sistem, ba nu luau ordinea corecta, ba nu mergea unealta de vidat, ba scoteau 3 picaturi si cica gata, ba lasau aerisitorul prea mult deschis pana intra inapoi aer/lichid vechi, ba nivelul peste maxim de imi dadea pe afara etc. etc.

Eu imi fac singur aerisirea cum cred ca am explicat pe topicurile mele. Pedala e ferma de sus, chiar si la Impreza cu discuri pe 276mm si placute ieftine.

Cat despre lichid racing... nu stii ca iti trebuie pana cand afli ca iti trebuie.
« Last Edit: May 14, 2018, 12:04:31 PM by MihaiFlorescu »

PTR

  • 570
Re: Out&Back 3.0 AT
« Reply #64 on: May 14, 2018, 15:08:18 PM »
 Cei mai simpatici sunt aia care trag cu seringa lichidul din vas ... si zic ca l-au schimbat... Faceau unii la o reprezentanta pe centura Buc... erau asa de meseriasi  ca s-au desfiintat... :)
 Am pus ATE SL6 care fierbe la 265, albastru fierbe la 280 ... sper sa nu am nevoie de cele 15 grade la utilizarea normala :)) ...
 Alt aspect interesant este legat de asezarea placutei in tablita care o tine. Am pilit usor usor capetele pana se aseaza fara tensiune mare in suportul  (suportul de etrier il curatasem deja la bormasina cu peria de sarma) , iar vaselina de la Ate care zic ei ca este pentru folosit acolo e apa de ploaie... se scurge dupa cateva zile. Am pus vaselina spray Protec White Grease si e acolo inclusiv la cateva luni dupa.... altfel este posibil sa rugineasca placutele in capete si se misca greu, ceea ce duce la eliberare greoaie.
 Avea si asta placute TRW, le-am lasat tot pe ele dar nu stiu daca o sa mai folosesc... imi lasasera o impresie buna dar parca o sa iau si altceva.. nu e vorba de franare , ci de finisare/calitate totala.
 Discurile Zimmerman cred ca au luat-o un pic razna dupa ce au mers mult la temperatura mare data de culise si garnituri etrieri cu probleme. Nu le-am verificat planeitatea dar le urmaresc indeaproape :)
 
 

MihaiFlorescu

  • *
  • 13890
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Out&Back 3.0 AT
« Reply #65 on: May 14, 2018, 15:25:13 PM »
Am pilit usor usor capetele pana se aseaza fara tensiune mare in suportul  (suportul de etrier il curatasem deja la bormasina cu peria de sarma)

Identic si la mine daca ai vazut postarea. Deci e suportul de etrier fabricat putin aiurea.

PTR

  • 570
Re: Out&Back 3.0 AT
« Reply #66 on: May 14, 2018, 16:48:26 PM »
 Nu cred ca e de la suportul de etrier. Unde e taiat fierul care da forma placutei, pe profilul de la capete este o margine in plus (cam 1/2 din grosimea metalului) rezultata in urma procesului tehnologic de productie as zice, care practic mareste un pic dimensiunea placutei, peste care vine si un strat gros de vopsea.
 
 

MihaiFlorescu

  • *
  • 13890
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Out&Back 3.0 AT
« Reply #67 on: May 14, 2018, 17:36:59 PM »
Eu am pus placute din Japonia, tu ai avut textar. Nu mai stiu ce am avut eu pe masina dar si alea faceau la fel. Deja sunt 3 seturi de placute de la producatori diferiti de pe continente diferite. In plus, pe o parte stateau lejer, si pe cealalta erau probleme. Am incercat alta placuta si tot asa. In fine, solutia este identica.. pilit din placuta.

PTR

  • 570
Re: Out&Back 3.0 AT
« Reply #68 on: May 14, 2018, 17:53:28 PM »
 Nici cele pe spate nu erau chiar ok, dar astea pe fata.. chiar e ceva dubios... Daca tot ai spus chiar o sa incerc si Textar , oricum sunt ieftine,  sa vad diferenta de calitate raportat la TRW. Cealalta prajitura e ca la una din cele TRW are o usoara fisura intre material si metal ca si cum ar incepe sa se desprinda, care la cele care au fost pe 2.5 a aparut dupa 100k km ...

PTR

  • 570
Re: Out&Back 3.0 AT
« Reply #69 on: June 01, 2018, 20:55:33 PM »
 Weekendul trecut i-am montat portfuzeta noua pe stanga cu pivot Trw. Raportat la pivotul cu care s-a livrat bascula asta avea diametrul corect iar sub burduf vaselina neagra cat o boaba de fasole mica... l-am gresat bine inainte de montaj... Daca are cineva nevoie de pivoti cu baza de 38.5 sa dea un semn.
 Azi i-am montat si amortizoarele standard pe fata, am pus Nipparts cu flanse Kayaba. Merg montate si amortizoarele de la generatia anterioara care sunt mai tari dar mai trebuie o saiba distantier intre talerul de arc si flansa. Distanta intre butuc si aripa fata 43 cm. Pe spate cam in 2 saptamani daca ajung arcurile ...  :)

MihaiFlorescu

  • *
  • 13890
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Out&Back 3.0 AT
« Reply #70 on: June 01, 2018, 22:32:16 PM »
Mi-ai adus aminte sa masor si eu. Sunt curios cum sunt dupa 2 ani.
M-am uitat in jurnal si raportam atunci 43.5 si 44 fata (stanga & dreapta)
45 si 45 spate


Cum se simte masina acum? Geometria ai facut-o?

Recomandare: da cu ceva ceara de cavitati sau teroson sau ce vrei tu pe amortizoare ca sa nu rugineasca la iarna. Acum ca sunt noi si curate e cel mai bine.
« Last Edit: June 01, 2018, 22:34:36 PM by MihaiFlorescu »

PTR

  • 570
Re: Out&Back 3.0 AT
« Reply #71 on: June 01, 2018, 23:31:07 PM »
 Se simte bine de tot, nu mai am impresia ca musca bara din asfalt la frana puternica :)
 Cativa milimetri a fost numai diferenta de la flansa veche tasata la flansa noua. Cred ca daca puneam amortizoarele de la modelul anterior cu saiba distantoare se apropia de 44cm, nu stiu ce grosime are dar cred ca e ca la Forester. Poate incerc la cealalta, oricum este si mai ieftin modelul ala de amortizor :) ... trebuie sa mai caut informatii despre flansa de la modelul anterior.
 Nu am facut inca geometria, dupa ce termin si cu spatele. Acolo e curiozitatea maxima , standard sau inalt ... si totul din flansa  :D
 O sa dau cu spray de lant moto, sunt incantat de cat de bine se mentine si ce efect degripant are  :)

PTR

  • 570
Re: Out&Back 3.0 AT
« Reply #72 on: June 16, 2018, 21:52:33 PM »
 Am resetat la piata Unirii, mers pana langa Ploiesti pe DN legal, intors pe autostrada cu medie 100km/h (cu vant lateral fata) si centura pana in sud .. total aprox 200km . Aveam 1 cadran si un pic gol la indicator nivel cand am pornit.
 
« Last Edit: June 16, 2018, 21:53:26 PM by PTR »

PTR

  • 570
Re: Out&Back 3.0 AT
« Reply #73 on: July 01, 2018, 11:01:21 AM »
 Proaspat montate amortizoarele spate, 45cm.

 
 
 Prin comparatie cea de 2.5  ::)

 

 Doar intermediara Polmo cu finalele originale nu se aseaza cum trebuie, toba spate dreapta nu sta pe pozitie. O sa iau si la asta finalele Polmo.

Re: Out&Back 3.0 AT
« Reply #74 on: July 01, 2018, 12:08:50 PM »
Comanda de la Polmo o dai pe firma? Ca ma uitam si eu de o finala ptr al meu Forester (a mea e deja in "faza terminala"), dar nu gasesc nici pret, nici modalitate de livrare ...

PTR

  • 570
Re: Out&Back 3.0 AT
« Reply #75 on: July 01, 2018, 15:48:49 PM »
 Daca iti golesti inboxul o sa ajunga si pm-ul meu  ;D ;D ;D

PTR

  • 570
Re: Out&Back 3.0 AT
« Reply #76 on: July 02, 2018, 14:52:00 PM »
 Dupa ce se aseaza arcurile spate ar trebui sa se stabilizeze la standardul de 43cm
 Am mai schimbat ieri si uleiurile, diferentialul fata a fost schimbat cu seringa ca probabil mecanicii aveu nevoie de ulei sa se unga... trecand peste busonul de golire care a fosat strans cu pistotul ( mai bine si-l puneau in gura si il porneau... pistolul.. :)  ) uleiul era dezastru. Ce se vedea pe joja arata ok pentru ca "plutea" pe uleiul vechi plin de pilitura, bosonul de golire si el su strat gros de pilitura.. bucurie mare... Momentan nu se aude nici un zgomot suspect. Cand o pica aia e :)
 Cum promisesem ceva legat de suspensia spate:
 
 Arc spate
 20380AE420 diam 13.75mm - L 340mm
 20380AE310 diam 13.3mm - L 335mm
 Lesjofors 4288332 diam 13.25mm - L 337mm
 Kayaba RA6429 diam 13mm - L 340

 Amortizor spate mai tare
 Kayaba 341276 (<04)
 Nipparts N5527007G (<04)

 Amortizor spate standard
 Kayaba 341354 (>04)
 Nipparts N5527013G (>04)

 flansa spate Kayaba SM5214 pt inaltime standard
 sau doar suportul de arc de cauciuc din kit-ul de mai sus (cod OE 20375AE011 ) pus pe flansa de la amortizorul cu self leveling pt inaltime mai mare

 burduf amortizor spate OE 20372AE000  sau Kayaba 940002

 Eu am pus arc kayaba, amortizor Nipparts N5527007G (<04), flanse SM5214 si burduful Kayaba.

 

MihaiFlorescu

  • *
  • 13890
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Out&Back 3.0 AT
« Reply #77 on: July 02, 2018, 16:05:28 PM »
Vad ca te tii de ele. Bravo! Arata bine la inaltimea asta. Adica normala zic eu. Am inceput sa vad tot mai multe pe strada care clar sunt lasate, dar probabil proprietarii nu isi dau seama sau refuza sa accepte ca le-a venit timpul suspensiilor.
« Last Edit: July 02, 2018, 16:06:59 PM by MihaiFlorescu »

PTR

  • 570
Re: Out&Back 3.0 AT
« Reply #78 on: July 02, 2018, 17:10:33 PM »
 Cred ca refuzul are cauza de pret pentru amortizoarele originale si poate reprezentantele nu ofereau si alta varianta pe langa Pedders... Cu ce e mai sus au variante mai ieftine ...
 Mai am de verificat niste treburi si fac si la cealalta ceva mai rapid in prima faza :)
 

Re: Out&Back 3.0 AT
« Reply #79 on: July 02, 2018, 23:49:43 PM »
Cat ajunge "distractia" pentru o suspensie spate configurata cu reperele de mai sus?
Pe original tot pe la 2000ron/buc sunt amortizoarele?