Subaru Legacy 2.0 R, 2006
Subaru club Romania

Subaru Legacy 2.0 R, 2006

Re: Subaru Legacy 2.0 R, 2006
« Reply #40 on: July 30, 2018, 13:12:10 PM »
Dupa periplul prahoveano-bucurestean, in care s-au adunat ceva kilometri, a venit timpul concediului. Si cum totul parea perfect, a inceput "Chirica" sa isi bage codita imbarligata. Asadar,  simt o schimbare in comportamentul masinii. Suspectez ca in transmisie, ceva nu lucreaza corect. Nivelul uleiului e ok, schimba bine sus-jos, manual sau automat, nu am trepidatii, zgomote sau alte simptome, nu am martori de averizare in bord. Doar ca in dinamica, ia mai greu in viteza. Motorul urca in ture dar masina urmeaza greu. Mai degraba, retogradeaza in treapta apoi ii vine mai usor. Asa a facut tot drumul catre mare, dar am mers precaut. Azi am facut deja o programare la SMT. Maine fug de la mare spre Bucuresti si sper sa ajung in timp la ei, altfel, de miercuri vor avea vacanta.
Mda....stressss.
Pentru update, masina a primit placute de frana TRW pe spate. Cele vechi mai mergeau mult, dar verificand data si km de la inlocuire am crezut ca sunt pe terminate.

PTR

  • 570
Re: Subaru Legacy 2.0 R, 2006
« Reply #41 on: July 30, 2018, 14:41:11 PM »
 Daca placutele au intrat greu in etrier si nu culiseaza usor se poate explica comportamentul cutiei ...

Muttley

  • 4919
Re: Subaru Legacy 2.0 R, 2006
« Reply #42 on: July 30, 2018, 14:50:07 PM »
Bravo PTR, buna observatie!
Dap, trebuie verificat, iar daca nu culiseaza alea usor se iau la smirghel/flex/pila de unghii.
WRX SW 2002

Re: Subaru Legacy 2.0 R, 2006
« Reply #43 on: July 30, 2018, 14:59:18 PM »
Stiu eu ? Placutele le-am schimbat usor. Nu am gresat nimic pe culisoare, chiar au mers lejer, iar pistonasele s-au retras usor. Nu cred sa se fi "pasuit" deja placutele, chiar daca masina era incarcata. Dupa montaj, cu masina suspendata, am verificat roata libera, franare - eliberare si a fost in regula.
Pe drum am facut pauze, am verificat butucii fata - spate, stiind ca placutele sunt noi. Pe spate erau putin mai calzi decat pe fata, cat sa fie putin suportabil la mana ( estimez in jurul 50 grade ).
Nu cred, totusi, ca asta ar fi cauza. Astept sa ajung la SMT, e mai cuminte asa...

Re: Subaru Legacy 2.0 R, 2006
« Reply #44 on: July 30, 2018, 16:44:48 PM »
 Inainte, am fost intrigat de consumul inregistrat pe ruta Ploiesti-Brasov-Moinesti (8,87 l/100km - la pompa), mare, totusi, fata de regimul de mers si conditiile meteo. Poate fi vreun semn la ce se intampla acum?
Nu stiu ce vreau sa descopar... >:D

Re: Subaru Legacy 2.0 R, 2006
« Reply #45 on: October 28, 2018, 15:59:17 PM »
150000 de km la total, 23000 km impreuna.
S-a facut si schimbul uleiului la motor, lucrare facuta in “regie proprie”. Am ales  Amsoil Classic 5W40 si filtru Mann. Kilometrajul partial arata rulajul de la schimbul uleiului. Pentru statistica, consumul indicat de CB este 10.4 km/l ( cam 9,6 l/100km).
Daca programul imi va permite, voi face o verificare generala de rutina la AK, inainte de intrarea in sezonul rece.
Mergem inainte…
[/img]

BOXER

  • *
  • 2352
  • +
Re: Subaru Legacy 2.0 R, 2006
« Reply #46 on: October 28, 2018, 16:15:01 PM »
Vazut ZIG-ul pe centura de vest a Ploiestiului. Viteza era cam mare. :)
ex. Impreza 2.0D
Forester 2.0MT
ex. Forester 2.5XT


Subaru Da, Lego Nu.

Re: Subaru Legacy 2.0 R, 2006
« Reply #47 on: October 28, 2018, 16:50:54 PM »
Ii scadea media de consum si s'a panicat  :P

Re: Subaru Legacy 2.0 R, 2006
« Reply #48 on: October 28, 2018, 23:30:52 PM »
Vazut ZIG-ul pe centura de vest a Ploiestiului. Viteza era cam mare. :)
Se prea poate, dar asta se-ntampla prin iulie, sau august, sau septembrie...maine se-ntampla iar ;). Mna, cand stai la Moldova si te cheama la birou...

BOXER

  • *
  • 2352
  • +
Re: Subaru Legacy 2.0 R, 2006
« Reply #49 on: October 29, 2018, 15:46:39 PM »
Septembrie. Am exagerat cand am spus viteza mare, mergea repede si avea o tinuta frumoasa pe drum.
Am admirat-o cand a urcat un pasaj peste calea ferata in zona Jumbo si Auchan. Mi-a amintit de reclamele Subaru din anii respectivi.
ex. Impreza 2.0D
Forester 2.0MT
ex. Forester 2.5XT


Subaru Da, Lego Nu.

Re: Subaru Legacy 2.0 R, 2006
« Reply #50 on: November 08, 2018, 21:47:06 PM »
Mai trecem in revista cate unele...impresii sa fie.
Saptamana trecuta a cam fost dedicata drumurilor lungi, Bucuresti, Ploiesti (chiar si pe centura de vest! sic!!). Un total de aproape 1500 km…
Nu stiu cum reusesc unii sa scoata consumuri de diesel cu aspirate sau chiar cu turbo…mie imi este greu. Al meu subiect, dincolo de dorintele mele, consuma fix cat vrea el. La pompa am avut medii intre 8,3 si 8,6….dar e bine, zic eu (am folosit, cat s-a putut pilotul automat).
In rest, ne bucuram. Nu ascund faptul ca dupa asa vajaiala, am resimtit putin (mai mult) rigiditatea suspensiei (stim drumurile).
Aa, am fost foarte multumit de frane (sigur, vom ramane la aceleasi placute TRW pentru axa fata, cand va veni sorocul) si mult mai putin de parbrizul ce pare sablat.
Ieri s-au montat rotile (16”) pentru iarna…woaw, mult mai bine la confort. Pentru saptamana viitoare, imi rezerv a face alte mici operatiuni care se cer.
Mergem inainte….

MihaiFlorescu

  • *
  • 13896
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Subaru Legacy 2.0 R, 2006
« Reply #51 on: November 08, 2018, 21:56:22 PM »
A venit frigul. Dieselul se incalzeste greu si se raceste repede.

EDIT: Consumul e asa mic incat am crezut ca e diesel.
« Last Edit: November 09, 2018, 09:38:30 AM by MihaiFlorescu »

Forester

  • 3067
  • The other right!
Re: Subaru Legacy 2.0 R, 2006
« Reply #52 on: November 08, 2018, 22:49:24 PM »
Pai consumul pare extrem de bun pentru un 2.0 benzina!  :D
Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

Celalalt

  • 1812
  • Mda...
Re: Subaru Legacy 2.0 R, 2006
« Reply #53 on: November 08, 2018, 22:56:07 PM »
De diesel chiar...
Aia e...


FXT '03 EJ207 STI 6MT
FXS '07 LINISTIT SI NU PREA
Impreza '95-'01 COTET SPRE H6

MihaiFlorescu

  • *
  • 13896
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Subaru Legacy 2.0 R, 2006
« Reply #54 on: November 09, 2018, 09:40:24 AM »
Mda, chiar de diesel. De asta m-a si indus in eroare :D E foarte ok. Imi este greu sa cred ca poti sa scoti cu mult mai putin. Deja depinde si de anvelope cat de eficiente sunt, ce presiune ai in roti, cat de vechi sunt uleiul, bujiile si uleiul din transmisie, cat de ok sunt rulmentii.

Re: Subaru Legacy 2.0 R, 2006
« Reply #55 on: November 09, 2018, 10:29:14 AM »
Pai...Goodyear Eagle (uzura 50%), presiune 2,3 bari fata-spate (de regula merg singur, bagaj putin, presiune verificata periodic la 2 saptamani sau inainte de calatorie), ulei motor la 2500km, ulei grupuri la 5000 km, bujii la 25000 km, regim 110-135 km/h, rar peste 3500 rpm, muzica preferata la 18 unitati volum, pauza la 2 ore ;)....overall, merge snur.
De n-as fi cu graba, as merge cu 70 km/h, doar sa stau mai mult la volan >:D

Re: Subaru Legacy 2.0 R, 2006
« Reply #56 on: November 15, 2018, 20:26:26 PM »
...ca tot ramasesem dator cu poza.


Am ales varianta asta, cu parfum de migaleala. ;)

Re: Subaru Legacy 2.0 R, 2006
« Reply #57 on: November 15, 2018, 21:05:19 PM »
gasesc prin postarile trecute...
...Asadar,  simt o schimbare in comportamentul masinii. Suspectez ca in transmisie, ceva nu lucreaza corect. Nivelul uleiului e ok, schimba bine sus-jos, manual sau automat, nu am trepidatii, zgomote sau alte simptome, nu am martori de averizare in bord. Doar ca in dinamica, ia mai greu in viteza. Motorul urca in ture dar masina urmeaza greu. Mai degraba, retogradeaza in treapta apoi ii vine mai usor.
Comportamentul descris la vremea respectiva, a fost evident, dar a disparut de la sine. De transmisie, nici vorba, merge bine. Nu stiu de ce, dar tare imi vine sa suspectez benzina (care a fost ea).
« Last Edit: November 15, 2018, 21:43:02 PM by Mr. Ziggy »

Re: Subaru Legacy 2.0 R, 2006
« Reply #58 on: November 24, 2018, 00:05:09 AM »
Update....
Kilometri, multi kilometri....in ultima luna. 3950 km facuti, inca 1200 km urmeaza dupa weekend.
Cateva aspecte ar fi de mentionat:
1- nu am facut niciodata referire la luminile de drum, dar trebuie....sunt minunate. Am circulat foarte mult noaptea (sau, pe intuneric) si rareori am simtit nevoia de a folosi faza lunga. Chiar in ciuda faptului ca farul din dreapta, din pacate, capata o nuanta din ce in ce mai mat- galbuie. In seara asta, pentru prima data m-am folosit de proiectoare, ca trebuia....sunt minunate.
2- despre directie....prin vara am inlocuit uleiul din sistem la AK. Dupa ce s-a aerisit sistemul (si a durat ceva!), nivelul final a fost la minim, indicat la rece. Nu spun, ca m-am incruntat nitel, la vremea aia. Acum, dupa ce a dat frigul si s-au adunat ceva kilometri in ritm alert, nivelul a scazut. Verificari....nici o pierdere vizibila, e de urmarit. Eiii, si de aici, istorie!
Am cautat ulei de completare de m-au trecut toti nervii. Motul Dexron 3, cel pus de AK pare greu de gasit, sau cel putin prin partea mea de Moldova. Niciun magazin de piese sau service nu putea sa aduca asa ceva. In final, tot pe net. Comandat, adus la Bacau si confirmat in 2 ore, fuga la Bacau, luat uleiul. Am completat vreo 50 ml....dar am luaaaat, sa fie. Deja am lista acum, pentru saptamana viitoare, ce sa iau, sa fie, sa tinem in portbagaj, nu?
3- la AK a fost peste mana sa pot face o verificare de rutina cand eram in trecere (aglomeratie mare). Am facut verificarea pana la urma la un service, pe-acasa. Rulmenti, articulatii, se zice ca-s ok.
4- ne pregatim pentru schimbarea distributiei. Ca trebuie !! Astept inca confirmarea ofertei de la AK, sa facem programare. Doamne-ajuta in 2018 !!!
5- pornire la rece - la cele 2 grade din garaj, a rotit s-o ia. Nu la sfert ca iarna trecuta.
Mergem inainte.....
« Last Edit: November 24, 2018, 00:06:30 AM by Mr. Ziggy »

Re: Subaru Legacy 2.0 R, 2006
« Reply #59 on: January 09, 2019, 16:23:17 PM »
Daca toata lumea e activa, hai, sa mai trecem si noi in lista cate unele.
1. Luni am dat curs programarii facute acum aproape 3 saptamani la AK Brasov pentru schimbarea kitului de distributie si a pompei de apa. Pentru asta am plusuri si, din pacate, minusuri.
+ lucrarea s-a executat.
-  a) in oferta telefonica mi se comunicase ca se va folosi kit Contitech si pompa de apa Hepu. Am primit kitul, dar pompa de apa a fost Graf, cu doua iesiri, careia, mestesugareste i s-a anulat o iesire. Asta a presupus scoaterea stutului presat, taierea unui filet si montarea unui dop (surub cu saiba). Aici, dincolo de putere mea de intelegere si dincolo de orice alte pareri a unora nu pot fi multumit. E senzatia aia, ca am primit altceva.
   b) am cerut, ca tot eram pe "felie", sa fac un schimb de ulei si filtru la cutia automata 4EAT. Nu s-a putut face, uleiul Subaru ATF-HP nefiind in stoc. Este inadmisibil, zic eu, pentru un consumabil recomandat de producator si pentru care nu ti se dau alternative.
   c) procedura de inlocuire a kitului a presupus demontarea radiatorului. Masina mea are racitor pentru uleiul din cutie in bazinul inferior al radiatorului. Chiar daca furtunele de ulei au fost strangulate, pierdere de ulei tot exista, cel putin volumul din racitor.  La incheierea lucrarii, ar fi trebuit verificat nivelul uleiului din cutie, macar pentru confirmarea nivelului. Aceasta verificare nu s-a facut, daca se facea si trebuia ulei, asta nu exista. Nici eu nu am mai verificat uleiul dupa ce am plecat, de ciuda, de ninsoare si de -10 grade. Sper....
Atat !!
Pentru statistica sau informare orientativa a altora, lucrarea a costat fix 2234.40 lei ( antigel Hepu =97 lei, kit Contitech =1064 lei, pompa apa Graf PA1169 = 550 lei, manopera si alte = 524 lei )
Masina merge, a fost nevoie sa parcurg ruta Brasov, Ploiesti (prin Cheia), Bucuresti, Ploiesti....Bacau). In Bucuresti, la -9 grade a pornit imediat. Pe traseu, in vreo 3 momente, din 2000 ture nu vroia sa creasca, apoi sarea repede in ture. Asta, in trepta 3 si 4. Altfel a fost ok, iar asta mai e de urmarit. Consum mic, pentru vremea asta....
Mergem inainte....
......
Punctele bifate la minus nu sunt expuse cu titlu de reclamatie, departe de asta, dar, tare mi-as dori sa nu mai fie.
Pentru cutia de viteza, astept sa fie uleiul pe stoc si dau fuga....
« Last Edit: January 09, 2019, 17:11:45 PM by Mr. Ziggy »