2009 Forester 2.0 benzina&gpl
Subaru club Romania

2009 Forester 2.0 benzina&gpl

Muttley

  • 4923
Re: 2009 Forester 2.0 benzina
« Reply #100 on: October 24, 2018, 08:21:38 AM »
sincer cred ca asta va rezolva complet problema.

Renunta la optimism cand vine vorba de chestii de genul. Cu cat mai mare, cu atat dezamagirea mai mare. Serios, e pagubos rau.

Am verificat distantele bujiilor noi si erau toate la fel. Doar ca foarte mari, gen peste 1mm din amintiri. Pe vremea aia, cumatru' n-avea gepeleu.
Fiind irridium, nu m-am apucat sa bat in ele. Si acum am oaresice retineri.
« Last Edit: October 24, 2018, 08:22:21 AM by Muttley »
WRX SW 2002

PTR

  • 570
Re: 2009 Forester 2.0 benzina
« Reply #101 on: October 24, 2018, 09:32:03 AM »
 Nu am simtit nici o diferenta majora cu distanta 0.8 sau 1.1 la bujii...
 Verifica si pedala de acceleratie..

kkennyy

  • 1763
Re: 2009 Forester 2.0 benzina
« Reply #102 on: October 24, 2018, 10:55:05 AM »
Corpul clapeta pare relativ curat, nu l-as mai desface.


Forester XT SJ 2018

Re: 2009 Forester 2.0 benzina
« Reply #103 on: October 24, 2018, 11:22:34 AM »
La fel arata clapeta si la a mea, la ~130k km. Fiindca tot cumparasem garnitura am zis s'o dau totusi jos, tot curata era si demontata

Celalalt

  • 1812
  • Mda...
Re: 2009 Forester 2.0 benzina
« Reply #104 on: October 24, 2018, 15:16:49 PM »
Sa nu fie problema de la AVCS de care am mai tot auzit. Malaka zicea ceva de asta.
Aia e...


FXT '03 EJ207 STI 6MT
FXS '07 LINISTIT SI NU PREA
Impreza '95-'01 COTET SPRE H6

kkennyy

  • 1763
Re: 2009 Forester 2.0 benzina
« Reply #105 on: October 24, 2018, 15:34:13 PM »
De ce ar face doar pe gpl si nu pe benzina? Cred ca ar trebui sa ma programez si la o recalibrare a instalatiei, cand am pus-o aveam probleme pe benzina care acum e posibil sa se fi rezolvat cu bobinele. Poate mai sunt ceva parametri de la setarea initiala care nu sunt ok.
Forester XT SJ 2018

Celalalt

  • 1812
  • Mda...
Re: 2009 Forester 2.0 benzina
« Reply #106 on: October 24, 2018, 16:36:47 PM »
Stai putin...deci face doar pe GPL ?
Aia e...


FXT '03 EJ207 STI 6MT
FXS '07 LINISTIT SI NU PREA
Impreza '95-'01 COTET SPRE H6

kkennyy

  • 1763
Re: 2009 Forester 2.0 benzina
« Reply #107 on: October 24, 2018, 16:45:18 PM »
Da, comportamentul violent e doar pe gpl. Pe benzina facea de mai demult insa nu erau nici pe departe atat de pronuntate intreruperile, si cel putin in ultima saptamana nu am mai observat deloc. E drept ca nici nu am mers ft mult pe benzina saptamana asta cat sa imi dau seama exact.
Forester XT SJ 2018

kkennyy

  • 1763
Re: 2009 Forester 2.0 benzina
« Reply #108 on: October 24, 2018, 17:23:24 PM »
De asemenea de mentionat ca face mult mai rau la cald. Acum la 3 grade merge aproape normal :)
Forester XT SJ 2018

PTR

  • 570
Re: 2009 Forester 2.0 benzina
« Reply #109 on: October 24, 2018, 20:05:59 PM »
 Baga caldura bine pe toate partile ? La ce nivel tii temperatura in masina ? Cand intrerupea clima era pornita ?

kkennyy

  • 1763
Re: 2009 Forester 2.0 benzina
« Reply #110 on: October 24, 2018, 20:42:50 PM »
Baga bine, da, pe toate partile :) Cred ca e pe 18 setat, altfel ma coc in masina in primele 5 minute dupa ce incepe sa bage caldura. Cu clima pornita acum nu mai stiu cum e, dar inainte pe benzina se manifesta mult mai pronuntat fata de ac oprit. Ca si cum ar fi afectat de incarcarea pe sistemul electric. Eu m-am gandit la alternator aici, dar am verificat tensiunea in mers si pare ok si stabila.
Forester XT SJ 2018

kkennyy

  • 1763
Re: 2009 Forester 2.0 benzina
« Reply #111 on: October 25, 2018, 09:29:15 AM »
Ceva informatii noi. Candva prin vara am primit un CEL, eroare p0420. Citind despre ea, posibile cauze ar fi la catalizator sau bujii terminate. Aveam si ceva spike-uri la relanti pana se incalzea putin, asa ca am hotarat sa schimb bujiile. Am restat codul si nu a mai aparut de atunci. Am schimbat bujiile si n-am mai avut probleme nici cu relanti-ul.

Azi insa, citind putin despre acel p0420, gasit ca se poate face un test bazat pe senzorul de oxigen, dupa care se poate stabili starea catalizatorului. Adica voltajul ar trebui sa varieze la inceput pana se ajunge la temperatura de functionare, dupa care sa se stabilizeze. O stabilizare ar indica un catalizator functional in parametri. Am verificat de dimineata comportamentul si surpriza, voltajul nu pare sa se stabilizeze. Fluctueaza intre 0 si 0.9 constant, chiar si dupa 20 min de mers cu masina. Verficiarea am facut-o la relanti. Am facut acelasi test cu STI-ul, pe langa faptul ca nu fluctueaza asa rau nici de la start, ajunge rapid la stabilizare, undeva pe la 0.7v.

Ce concluzii ar trebui sa trag din asta? Mi-au verificat emisiile si la instalare gaz, si la rar ulterior si au iesit foarte ok, deci as tinde sa cred ca isi face treaba catalizatorul. O fi senzorul de o2 de dupa catalizator busit? Si daca da, ar putea contribui la problema mea?
Forester XT SJ 2018

andea79

  • *
  • 4007
Re: 2009 Forester 2.0 benzina
« Reply #112 on: October 25, 2018, 09:53:33 AM »
al doilea senzor de O2 monitorizeaza catalizatorul si are autoritate relativ scazuta asupra amestecului adica +/- 0.5 puncte AFR adica in teorie nu ar trebui sa creeze astfel de probleme
eu as incerca sa ma lamuresc 100% prima data daca problema apare doar pe gaz sau si pe benzina
iti ziceam ca pe gaz oricum sistemul de aprindere este mai chinuit decat pe benzina si daca ai probl pe aprindere se vor manifesta mai grav pe gaz (bujii cu distanta aferenta - mai mica pe gaz nu esteo idee rea, bobine, voltaj, probl de compresie, etc)

andea79

  • *
  • 4007
Re: 2009 Forester 2.0 benzina
« Reply #113 on: October 25, 2018, 09:55:33 AM »
iar legat de monitorizare la al doilea senzor O2 -> verifica cum e mergand doar pe benzina, ti-am zis ca AFR-ul pe gas este diferit si sondele/ECU nu stiu ca se merge pe gaz nu pe benzina

kkennyy

  • 1763
Re: 2009 Forester 2.0 benzina
« Reply #114 on: October 25, 2018, 10:03:49 AM »
Ok ... o sa fac un drum mai lung pe benzina sa vad cum se comporta. Asa, din cum merge dimineata pana se incalzeste si trece automat pe gaz, nu imi pare sa mai aiba vreo intrerupere, dar presupun ca e destul sa fie ceva foarte mic si greu sesizabil, care sa fie amplificat mult mai mult la trecerea pe gpl.
Forester XT SJ 2018

Muttley

  • 4923
Re: 2009 Forester 2.0 benzina
« Reply #115 on: October 25, 2018, 11:01:53 AM »
Pentru cultura mea... Comutarile astea continue dintre benzina si gaz, practic nu-i permit ECU sa se hotarasca/autoadapteze unor parametri anume? E de fapt continuu bulversat?
WRX SW 2002

kkennyy

  • 1763
Re: 2009 Forester 2.0 benzina
« Reply #116 on: October 25, 2018, 11:09:53 AM »
Daca s-ar face comutare continua, da, ar fi ca meme-ul ala cu travolta :D Cum in situatia reala, presupunand ca ramai in acelasi rpm range (0-4000), merge doar pe gaz, ecu lucreaza in aceeasi parametri (altii decat pe benzina). Ca se fac alteratii cand trece de pe una, e normal sa lucreze, sa-si foloseasca procesorul ca pt asta e facut. Mie nu mi-e foarte clar cum functioneaza acum al doilea ecu, cel dedicat de gaz. Copiaza pe primul si mai face niste corectii, si daca da, pt ce?
Forester XT SJ 2018

andea79

  • *
  • 4007
Re: 2009 Forester 2.0 benzina
« Reply #117 on: October 25, 2018, 11:18:37 AM »
asa ceva, e continuu bagat/scos din ceatza si nu-si mai poate adapta pupilele :)
ce instalatie/model de gaz ai mai exact ? sa cautam detalii despre how it works :)

kkennyy

  • 1763
Re: 2009 Forester 2.0 benzina
« Reply #118 on: October 25, 2018, 11:22:42 AM »
BRC secventiala, nu stiu exact modelul, ma uit cand revine nevasta acasa cu masina :)
Forester XT SJ 2018

PTR

  • 570
Re: 2009 Forester 2.0 benzina
« Reply #119 on: October 25, 2018, 11:52:41 AM »
 Ar fi bine sa te duci la montator sa iti verifice si presiunea in vaporizatorul de gaz si sa o ajusteze daca este cazul. Sau daca vrei sa experimentezi, cu un imbus strangi sau desfaci surubul central de pe vaporizator , dar sa iti notezi cat misti ca sa poti reveni la setarea de acum.
 Verifica lungimea furtunaselor de la injectorul de gaz la galerie, ar trebui sa aibe toate aceiasi lungime.