ej 255 - common problems
Subaru club Romania

ej 255 - common problems

ej 255 - common problems
« on: January 16, 2018, 16:06:22 PM »
Salut,

Ma bate gandul de ceva vreme sa segmentez motorul. Consumu de ulei  fiind de 0.5l / 1000 km ( condusul este sportiv)
Am incercat sa o redresez prin schimbarea tipului de ulei   de la motul la Liqui Molly (uleiul negru)  dar fara succes.

A mai facut cineva segmentare la acest motor? daca da, ce rezultate ati avut?

In alta ordine de idei, masina (impreza wrx 2008)  are 120.000 km si ma astept sa crape la un moment dat si garnitura de chiuloasa  si nu prea stiu ce abordare sa am in aceasta perspectiva. N-as vrea sa desfac motorul de 2 ori.

Care credeti ca ar fi abordarea potrivita?

Sunt nou pe forum,  scuze pt eventuale greseli de postare.




andea79

  • *
  • 4007
Re: ej 255 - common problems
« Reply #1 on: January 16, 2018, 16:28:17 PM »
las-o asa ca-i bine :) daca consumul de ulei este 0,5l la 1000km .... e in limitele din cartea service ...

Re: ej 255 - common problems
« Reply #2 on: February 15, 2019, 12:38:13 PM »
Intre timp a crescut si consumul de apa cat si cel de ulei. Urmeaza demontarea motorului, schimbat garnituri, rectificat chiuloase,
schimbat pistoane + segmenti. Ce ar trebui sa am vedere la aceasta operatiune? Spre exemplu, prezoanele trebuie sa le schimb? Pe forumuri parerile sunt impartite... unii le schimba...altii nu. Orice tips e bine venit! Multumesc!

UXE

  • 1731
Re: ej 255 - common problems
« Reply #3 on: February 15, 2019, 14:03:32 PM »
Prezoanele neaparat trebuie schimbate.

Mie imi mananca cam 1L la 8000km..   :(

Re: ej 255 - common problems
« Reply #4 on: February 15, 2019, 14:12:53 PM »
la mine consuma cam 1L / 1000 km.   :-\

Forester

  • 3065
  • The other right!
Re: ej 255 - common problems
« Reply #5 on: February 15, 2019, 15:13:52 PM »
Prezoanele neaparat trebuie schimbate.

Mie imi mananca cam 1L la 8000km..   :(

Asta mi se pare foarte ok, sincer.
Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

Muttley

  • 4913
Re: ej 255 - common problems
« Reply #6 on: February 15, 2019, 16:33:37 PM »
Urmeaza demontarea motorului, schimbat garnituri, rectificat chiuloase,
schimbat pistoane + segmenti. Ce ar trebui sa am vedere la aceasta operatiune?

E doar o parere.
Eu as verifica mai intai valva PCV. Una mizerabila si care nu inchide in boost iti va da ulei in admisie, ulei ce va ajunge in camerele de ardere si va iesi pe evacuare sub forma de fumulet albastru.
Si as mai verifica jocul din axul turbinei. Daca jocul e mare, presiunea de pe suflanta va impinge uleiul din lagarul axului in turbina, adica in evacuare.
Si daca tot esti aici, asigura-te ca supapa by-pass de pe intercooler functioneaza si nu e blocata pe inchis. Ca efectul e acelasi, lasi acceleratia, creste mult presiunea in suflanta, uleiul e trimis dincolo.

Daca ajungi la motor, eu as avea in vedere verificarea abaterilor de forma si dimensiune ale cilindrilor. Se poate sa ai nevoie de alezare la cota de reparatie. Ca daca sunt camasile ovalizate in sectiune, poti sa pui totul nou si sa consume la fel de mult, de la blow-by nesimtit de mare.
Siiiii, daca tot ajungi la motor, ia in calcul un shortblock nou. Cred ca e comparabil ca pret cu o reparatie corecta, insa cine-ti face reparatie corecta la noi? Si cu cat efort si alergatura...
Primul rezultat pe google. Nu glumesc, chiar nu e deloc scump comparat cu o reparatie. Si e semiclosed si ai si garantia reusitei.

Edit: eu as pune prezoane de chiulasa noi, alea sa fie cea mai mica problema. Cele folosite sunt deja intinse, iar un montaj corect e delicat. La cele noi e o combinatie de cuplu cu unghi de strangere. La cele folosite e ambiguu si riscant.
« Last Edit: February 15, 2019, 16:37:00 PM by Muttley »
WRX SW 2002

Celalalt

  • 1812
  • Mda...
Re: ej 255 - common problems
« Reply #7 on: February 15, 2019, 17:59:45 PM »
la mine consuma cam 1L / 1000 km.   :-\
Hehe. La EJ 205 u meu vechiu aveam -1l la un plin de benzina. Adica 330km. PCV verificat. BOV la fel. Turbina la fel. Motorul era ca..t desi nu dadea cu fum. Deci...
Aia e...


FXT '03 EJ207 STI 6MT
FXS '07 LINISTIT SI NU PREA
Impreza '95-'01 COTET SPRE H6

Re: ej 255 - common problems
« Reply #8 on: February 15, 2019, 18:04:37 PM »
sunt tentat sa pun pistoane forjate. am aruncat un ochi pe ebay .
Nu sunt sigur pe cunostintele mele fiind "noob" la acest capitol dar sper cu ajutorul vostru sa le pun cap la cap!

cum vi se par astea

https://www.ebay.co.uk/itm/Wiseco-Pistons-Fits-Subaru-EJ255-WRX-9-0-1-EJ257-STi-8-6-1-100mm-K598M100AP/291393057811?epid=1094319039&hash=item43d8613413:g:hZ8AAOSw84ZcCCRt:rk:24:pf:0

teoretic se potrivesc masinii mele. dar practic?

motorul este un 2.5 wrx (nu sti)  231 cp an 2008

Multumesc!