Subaru Impreza 2.0 diesel
Subaru club Romania

Subaru Impreza 2.0 diesel

Gxg

Subaru Impreza 2.0 diesel
« on: March 28, 2018, 13:22:48 PM »
Salutare. Sunt nou pe forum. Am citit topicurile care ma interesau, dar nu m-am lamurit foarte bine.
As vrea sa achizitionez un Impreza (fabricat in iulie 2009), adus din Germania, 116k km, toate reviziile facute la Subaru in Germania. Parerile sunt impartite vad. Are rost dieselul? Fac foarte multi km in oras (Iasi).
« Last Edit: March 28, 2018, 13:28:18 PM by Gxg »

marr

  • 2205
Re: Subaru Impreza 2.0 diesel
« Reply #1 on: March 28, 2018, 13:37:46 PM »
Raspuns pe scurt: NU si NU !
Nu are rost dieselul pentru drumuri scurte facute intr-un oras aglomerat.
Consumul nu va fi sensibil mai mic fata de un benzinar similar, dar bataile de cap pot fi semnificativ mai mari !
Lasand la o parte aspectul legat de problemele dieselului din prima generatie, trebuie sa tii cont ca are DPF. Si astuia nu-i place deloc regimul preponderent urban !
Ca sa nu mai aducem in discutie EGR, turbina sau injectoare - toate neplacut "impresionate" de regimul de exploatare urban.

Si, nu in ultimul rand, daca masina este cu motorul "original" .... este iarasi NU !
Din experienta proprie, un consum similar cu dieselul il scoate Impreza 2.0 benzina cu cutia CVT. Din pacate, din astea veii gasi greu si la un pret sensibil mai mare ( modelul asta-i lansat in 2012).
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

Foreste

  • *
  • 1935
  • Apă, paie și bătaie ...
    • Blogu' lu' Foreste
Re: Subaru Impreza 2.0 diesel
« Reply #2 on: March 28, 2018, 13:47:29 PM »
Diesel doar fabricatie dupa 2011 (NU inmatriculare, ci fabricatie) cand a fost rezolvata (asa zic japonezii) problema motoarelor care crapa dupa o suta si ceva de mii de km.

2.0 l boxer benzina de preferat (150CP/200Nm), insa eu as zice sa iei in consideratie chiar si 1.5 benzina intre anii 2009-2010, daca 107CP / 140 Nm iti sunt suficiente pentru daily drive.

Diesel din anii 2009-2010 merita daca a fost bine intretinut si a avut mentenanta inregistrata la service autorizat, preferabil Subaru, Vestea buna e ca atunci cand a pleznit, de regula a fost schimbat cu altul nou cu cateva luni de asteptare pana au raspuns japonezii. Dar asta prezinta un risc pe care il acoperi cu costul unui motor (mai) nou (5-8000 EUR).
Forester 2.0 XT MY2017 - Black Betty (bam-ba-lam!)
Forester Diesel MY2011 - Foreste  |  Blogu' lu' Foreste

Gxg

Re: Subaru Impreza 2.0 diesel
« Reply #3 on: March 28, 2018, 16:59:50 PM »
Sa ma orientez dupa un Forester dupa 2012? (Ala cu bordul luminat rosu)? Tot 2.0 diesel as vrea. E ok?

tAzz

Re: Subaru Impreza 2.0 diesel
« Reply #4 on: April 11, 2018, 20:51:27 PM »
Eu m-am riscat ( dupa ce am citit jumate din google legat de motoarele astea) si am luat una adusa din Olanda 2011 - 170k km si intradevar nu ii place mersul prin Bucuresti si zic asta din cauza DPF-ului. Am drumuri relativ scurte, muncesc noaptea deci trafic lejer, din cartierul Rahova pana in Crangasi la munca, cam 4 5 drumuri pe zi.
DPF l-am scos dupa 2 luni de la prima revizie facuta de mine, aveam deja 1 litru de motorina in ulei din cauza regenerarilor (facute sau incercate). Masina trage mai bine cu DPF scos si am scapat de problema uleiului diluat cu motorina. Nu este neaparat cea mai buna solutie, nu este valabil pentru toata lumea dar eu pentru asta am optat si nu regret.
Desi in "oferta" era scos DPF si stage 1 am scos doar DPF fara alte modificari. Cei 15 20 de cai nu o sa ma dea pe spate tinand cont de riscul ca se poate rupe vibrochenul.
Nu cred ca este neaparat o loterie cu motoarele astea 2.0 diesel, multi le fac stage 1 2, le tureaza cand sunt reci, schimba pe rosu sau schimba uleiul la 15 20k km. Dar crezi ca mai recunoaste cineva asta dupa ce vibronchenul e rupt ?
Daca ai grija de motor, verifici si schimbi uleiul la timp si nu mergi ca disperatul eu cred ca este o masina foarte buna.
Nu ma dau cunoscator ca nici nu sunt, doar m-am informat mult inainte sa cumpar, am decis ca vreau sa incerc si ma declar multumit. Mai adaugam si cativa prieteni care plimba 4 5 masini pe luna (skoda vw bmw audi etc), multi deja promit ca se convertesc la Subaru cand au ocazia sa schimbe masina :D
In iunie fac un an de cand am masina. Am resetat atunci trip A si acum are aprox 10k km cu un consum de 8.6 - aici avem mersul de Bucuresti + 4 5 drumuri la Brasov. De tinut cont ca nu prea merg ziua in aglomeratie, urasc sa stau in cozi si ziua sunt considerabil mai multi nesimtiti in trafic. Dupa spusele celor din dreapta conduc mai sportiv, deci nu merg ca pensionarii doar sa nu rupem vibrochenul.
Am in plan sa curat si EGR, sa ma uit si la turbina injectoare etc. Adica sa nu facem cum zicea tata - dam cu cheia ne plimbam si doar atat.
Pana la urma depinde de tine daca vrei sa incerci o masina cu acest motor boxer diesel (impreza legacy forester) dar eu totusi zic ca situatia nu e asa disperata cum e prezentata uneori pe internet.

Fun fact -  am ajuns la RUX auto pentru revizie si printre primele fraze - "stii ca ai garantie 10 ani pe motor nu"

Gxg

Re: Subaru Impreza 2.0 diesel
« Reply #5 on: April 13, 2018, 22:06:39 PM »
Multumesc pentru raspunsuri! :-)

MihaiFlorescu

  • *
  • 13893
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Subaru Impreza 2.0 diesel
« Reply #6 on: April 13, 2018, 22:15:45 PM »
Astept cu interes sa vad cand mai revine taz pe forum sa ne spuna ca masina merge in continuare bine. Intreaba de garantia aia de 10 ani si la reprezentatna.. asa ca "fun fact"

tAzz

Re: Subaru Impreza 2.0 diesel
« Reply #7 on: April 14, 2018, 03:48:55 AM »
Ce sa mai intreb ? Am domnule garantie daca am umblat la DPF ? Eu unu zic ca nu si ne oprim aici.

MihaiFlorescu

  • *
  • 13893
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Subaru Impreza 2.0 diesel
« Reply #8 on: April 14, 2018, 09:44:29 AM »
Corect :)