Primul Forester, prima mașina
Subaru club Romania

Primul Forester, prima mașina

andea79

  • *
  • 4007
Re: Primul Forester, prima mașina
« Reply #360 on: March 18, 2019, 10:36:20 AM »
pai in primul rand trebuie desfacut sa vezi exact damage-ul care/daca este .... si apoi in al doilea rand trebuie sa-ti stabilesti tu mai clar ce vrei de la masina -> adica faci un build care sa tina la nivel de putere oem (sa zicem un plus 10-15%) sau vrei alte avioane ...

vilbrochenul daca are uzuri nu se rectifica - cel putin eu nu recomand asa ceva in romania - pe motiv de competenta ateliere si pe motiv de pierdere strat exterior care este tratat pentru rezistenta
vilbrochenul se verifica si daca este cazul altul nou https://www.4turbo.pl/crankshaft-impreza-wrx-sti-2-0,3,26940,14222

biele pentru nivel stockish de putere sunt ok - la fel se verifica si doar daca este cazul altele noi
https://www.4turbo.pl/forged-connecting-rod-set-manley-performance-to-im,3,25369,14415
(dar daca nu ai invartit cuzineti ai toate sansele sa scapi de vilbrochen si biele)

cuzineti - schimbati fara discutii
https://www.4turbo.pl/rod-bearing-set-acl-race-4b8296h-std-std-impre,3,25368,14920
https://www.4turbo.pl/main-bearing-set-std-acl-race-5m8309hstd-impre,3,25368,14992

pistoane - again, depinde ce vrei, nivel stockish poti scapa doar cu segmenti sau alte pistoane
http://sport.cermotor.com.pl/oferta.php?marka=SUBARU&grupa=T%C5%81OKI&m=m
si aici in functie de starea camasilor se decide daca poti merge pe diametru oem sau un pic peste

apoi iti mai trebuie un set complet de garnituri ceva de genul
https://www.4turbo.pl/engine-gasket-and-seal-kit-subaru-impreza-wrx-02-0,3,26098,20339

apoi prezoane de chiuloasa
https://www.4turbo.pl/arp-head-stud-kit-impreza-ej20-ej25,3,40236,15427

apoi verificat chiuloasele  - unde s-ar putea sau nu sa ai nevoie de supape, ghiduri si alte tziganii luate la bucata in functie de necesitati
https://www.4turbo.pl/exhaust-valve-impreza-2-0-13202aa401,3,26129,20461
https://www.4turbo.pl/guide-exhaust-valve-impreza-gt-wrx-sti,3,26129,14247
https://www.4turbo.pl/lifter-valve-t-4-50,3,26129,14362
...

la prelucrari pentru bloc si chiuloase as pune ca estimare 6-700euro, s-ar putea sa fie mai putin sau un pic mai mult

apoi pompa de ulei
https://www.4turbo.pl/oil-pump-complete-impreza-wrx-sti,3,26549,20608

chestia asta  - ca asta veci nu se poate curata cum trebuie
https://www.4turbo.pl/oil-cooler-assembly-impreza-gt-wrx,3,26401,20805

si cu siguranta alte maruntisuri - faci estimarea pana aici si mai pui un 10-15% :)

apoi manopera - plus minus 1000 euro

PS: linkurile sunt pe repede inainte, s-ar putea sa nu fie toate exact ce ai tu nevoie dar sunt ok ca sa iti faci o idee de pret

Theophilus+Julsey

  • 838
  • 2004 Forester 2.0XT / 2009 Justy IV
Re: Primul Forester, prima mașina
« Reply #361 on: March 18, 2019, 10:46:22 AM »
Cred ca din astfel de răspunsuri se pot face topicurile noi, macar ca și ghidare pentru alții care se întreabă chestia asta, asta in cazul in care nu este deja și chiar nu știu eu sa folosesc search-ul.
Mulțumesc de răspuns :)

Muttley

  • 4923
Re: Primul Forester, prima mașina
« Reply #362 on: March 18, 2019, 10:53:54 AM »
La biele se pot folosi cele de STI, care cica-s mult peste cele de WRX/XT.

https://www.flatironstuning.com/subaru-oem-connecting-rods-04-07-sti
WRX SW 2002

Celalalt

  • 1812
  • Mda...
Re: Primul Forester, prima mașina
« Reply #363 on: March 18, 2019, 11:38:37 AM »
Depinde si cum arata blocul. La mine era pilaf. Avea diferenta de aproape 1mm la camasi. Erau ovalizate.
Aia e...


FXT '03 EJ207 STI 6MT
FXS '07 LINISTIT SI NU PREA
Impreza '95-'01 COTET SPRE H6

Forester

  • 3068
  • The other right!
Re: Primul Forester, prima mașina
« Reply #364 on: March 18, 2019, 11:42:07 AM »
Se pot schimba camasile? Parca a mai zis Andea ceva pe subiect odata, dar nu mai stiu ce - am retinut ca nu stiu cine face in romania asa ceva.
Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

andea79

  • *
  • 4007
Re: Primul Forester, prima mașina
« Reply #365 on: March 18, 2019, 11:46:39 AM »
ca sa citez pe nu retin exact cine : cautati pe forum ca exista informatia ...

Theophilus+Julsey

  • 838
  • 2004 Forester 2.0XT / 2009 Justy IV
Re: Primul Forester, prima mașina
« Reply #366 on: March 18, 2019, 12:22:35 PM »
@MTFGA ma gândesc ca te referi la timpurile din aminte de motorul actual, nu?
@Forester după câte știu eu, se pot, se alezeaza cilindrii și se pun cămăși noi, dar ce legătura are cu motorul meu? Aia chiar nu s-ar merita in cazul meu.

Muttley

  • 4923
Re: Primul Forester, prima mașina
« Reply #367 on: March 18, 2019, 12:31:27 PM »
se alezeaza cilindrii și se pun cămăși noi

Facepalm...

Operatia de sleevuiala a blocului e una de maxim angajament ecumenic si stiu un singur caz in Romania, documentat pe acest forum.
Altfel, cilindrii de Subaru se alezeaza, ej20 la 92.5mm sau 93mm. Cu riscurile aferente (subtiere camasa fonta). Camasile NU sunt amovibile. Se alezeaza daca ai ce sau se schimba blocul.
WRX SW 2002

Theophilus+Julsey

  • 838
  • 2004 Forester 2.0XT / 2009 Justy IV
Re: Primul Forester, prima mașina
« Reply #368 on: March 18, 2019, 12:33:37 PM »
Și eu ce am zis?? Sper ca nu te-ai lovit prea tare peste fata ca nu vreau sa pățești ceva :o

Muttley

  • 4923
Re: Primul Forester, prima mașina
« Reply #369 on: March 18, 2019, 12:41:01 PM »
Tu ai zis ca se alezeaza si se pun camasi noi.

De fapt se macelareste blocul, se FREZEAZA, TAIE, tot ce insemna camasa, se practica fete de asezare si centrare a camasilor de fonta, se folosesc etansari de cupru, se aleg cu maxima grija valorile de depasire a planului blocului de catre camasi, si oricum, se desface motorul periodic pentru planarea blocului, pentru ca aceste camasi "se lasa" si se pierd etansarile cu chiulasele.
Mai intai se cumpara camasile.
https://www.vividracing.com/darton-mid-block-sleeve-kit-subaru-fa20-applications-p-150775484.html
Riscurile sunt imense, iar cheltuiala si mai si.

Si oricum, nu e o idee grozava decat pentru valori de putere ce se apropie de mie.
WRX SW 2002

andea79

  • *
  • 4007
Re: Primul Forester, prima mașina
« Reply #370 on: March 18, 2019, 12:55:47 PM »
doar ca si completare, sunt chiar 3 ej25-uri cu camasi pe forum ... si inca 2 blocuri cu camasi montate asteapta asamblarea finala :)

Theophilus+Julsey

  • 838
  • 2004 Forester 2.0XT / 2009 Justy IV
Re: Primul Forester, prima mașina
« Reply #371 on: March 18, 2019, 13:13:52 PM »
Hehe...va țineți de treaba O0

@Muttley Făceam doar referire la faptul ca eu am explicat pe scurt ce se întâmpla, deoarece, dacă nu ma înșel întrebarea era dacă se poate face, nu cum si ce implica, totusi apreciez completările și detaliile :)

WIM

  • 670
Re: Primul Forester, prima mașina
« Reply #372 on: March 18, 2019, 14:12:29 PM »
Scuzati bagarea in seama, dar sugestia mea ar fi inlocuirea completa a shortblock-ului cu unul de EJ207:
https://www.ebay.com/itm/New-Oem-Subaru-Impreza-Short-Block-Engine-Motor-EJ207-SCDB-GC8-GDB-10103AB470/142760924732
Cred ca din punct de vedere al costurilor este comparabil iar din punct de vedere al bataii de cap (vs rebuild) nu.
Eu as cocheta cu ideea unui rebuild doar daca baza este una exceptionala, adica asa ceva:
https://www.ebay.com/itm/Subaru-OEM-EJ22-Closed-Deck-Block-out-of-a-running-low-mileage-car-VERY-RARE-/263986949864?nma=true&si=B3uiQ71ZVW5ExbdEc3lanCR9JZY%253D&orig_cvip=true&nordt=true&rt=nc&_trksid=p2047675.l2557
Altminteri nu.

andea79

  • *
  • 4007
Re: Primul Forester, prima mașina
« Reply #373 on: March 18, 2019, 14:25:53 PM »
este o varianta ce zici dar cu urmatoarele consideratii:

1. personal nu as pune un bloc second fara sa il desfac  / verific cel putin (cuzineti/segmenti si ce o mai fi necesar)

2. daca vorbim strict de short block nou dpdv al pretului variatia nu este mare - asta daca este pozitiva - practic se poate economisi ce tine de vilbrochen/biele/pistoane/cuzineti/segmenti/manopera aferenta blocului scurt  ...  dar in varianta in care blocul scurt actual este intr-o stare ok-ish si nu necesita inlocuirea celor de mai sus deja balanta pretului ...

restul pieselor, chiuloase , manopera ..etc ... sunt tot acolo

« Last Edit: March 18, 2019, 14:28:34 PM by andea79 »

Celalalt

  • 1812
  • Mda...
Re: Primul Forester, prima mașina
« Reply #374 on: March 18, 2019, 14:29:17 PM »
@MTFGA ma gândesc ca te referi la timpurile din aminte de motorul actual, nu?
Ma refer la motorul masinii. EJ 205 ul pe care l-am inlocuit. Era pilaf. Parca doua supape au ales din el. Asa ca pregateste-te emotional.
Aia e...


FXT '03 EJ207 STI 6MT
FXS '07 LINISTIT SI NU PREA
Impreza '95-'01 COTET SPRE H6

andea79

  • *
  • 4007
Re: Primul Forester, prima mașina
« Reply #375 on: March 18, 2019, 14:36:09 PM »
:) exista aceasta posibilitate ... si eu am vazut acum cateva sapt. ej205 desfacut din care s-a putut reutiliza stric blocul (cu alte interne) dar chiuloasele au ajuns la gunoi (crapate, arse, deformate adica inutilizabile)

Theophilus+Julsey

  • 838
  • 2004 Forester 2.0XT / 2009 Justy IV
Re: Primul Forester, prima mașina
« Reply #376 on: March 18, 2019, 14:46:53 PM »
@WIM nu zic ca nu am cochetat și cu ideea de ej207, dar pentru o mașina care nu vreau sa o umflu prea tare, nu as merge chiar așa departe, in ce privește blocul meu, strict din punct de vedere legal, sper sa se poată refolosi, ca nu am chef sa am alta serie in acte de cât pe motor și parca nici de umblat pe la rar ca sa schimbam acte nu Mi-ar plăcea, după câte am înțeles, trebuie făcută operațiunea de schimbare într-un service autorizat rar.
In ce privește pregătirea, nu ma mai chinui, o sa fie povestea mai clară când se desface, sper ca pe la sfârșitul lunii Aprilie.

andea79

  • *
  • 4007
Re: Primul Forester, prima mașina
« Reply #377 on: March 18, 2019, 14:50:49 PM »
ai nevoie de o foaie de la un service autorizat rar ... nothing impossible ...

WIM

  • 670
Re: Primul Forester, prima mașina
« Reply #378 on: March 18, 2019, 15:01:07 PM »
ai nevoie de o foaie de la un service autorizat rar ... nothing impossible ...

Si in conditiile in care pe ambele scrie EJ20 e doar o formalitate, nu faci omologare individuala.

Celalalt

  • 1812
  • Mda...
Re: Primul Forester, prima mașina
« Reply #379 on: March 18, 2019, 15:11:33 PM »
Si EJ207 nu e o umflare chiar asa de mare. Poti sa mergi cu aceleasi caracteristici ca si inainte. Nu e vorba ca il pui si zboara masina. Cu acelasi soft , teoretic va merge la fel. ALa in teorie e mai rezistent. Eu stiu ca nu e asa , dar zic si eu.  ::)
Aia e...


FXT '03 EJ207 STI 6MT
FXS '07 LINISTIT SI NU PREA
Impreza '95-'01 COTET SPRE H6