Primul Forester, prima mașina
Subaru club Romania

Primul Forester, prima mașina

PTR

  • 570
Re: Primul Forester, prima mașina
« Reply #480 on: March 14, 2020, 13:46:56 PM »
 Filtrul inalt ajunge destul de aproape de evacuare in functie de model, la motorul de 3L are alta pozitie (si filtrul si evacuarea) . Din acelasi motiv nu prea se foloseste filtrul original cu diametrul mai mare.
 In state a inceput discutia pentru ca ei nu au FIAT :) ... Mazda RX8 facelift are filtru inalt oe N3R114302 , cam toate fiaturile cu motor benzina aspirat 55256470 . Daca tot vrei sa incerci , cea mai apropiata presiune bypass o are Mahle OC 986 cu 1.3 bari ... restul sunt toate la 1 bar sau sub.
 

Theophilus+Julsey

  • 838
  • 2004 Forester 2.0XT / 2009 Justy IV
Re: Primul Forester, prima mașina
« Reply #481 on: March 14, 2020, 18:51:09 PM »
Mersi de info...tu esti persoana la care făceam referință. ;D
N-am decāt sa iau cāteva sa văd...mulțumesc de pontul cu mahle.

MihaiFlorescu

  • *
  • 13898
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Primul Forester, prima mașina
« Reply #482 on: March 14, 2020, 21:05:58 PM »
De ce incerci sa reinventezi roata. Subaru foloseste aceleasi filtre de zeci de ani. Deci lumea a avut itmp sa experimenteze in lung si-n lat.
Original e cel mai bun si cel mai bine este sa comanzi 2-4-10 cate poti o data sa ai stoc. Daca nu, incerci Knecht sau Mahle care sunt premium si   mai tot forumul le foloseste, inclusiv reprezentantele cand li se cer aftermarket.

Theophilus+Julsey

  • 838
  • 2004 Forester 2.0XT / 2009 Justy IV
Re: Primul Forester, prima mașina
« Reply #483 on: March 14, 2020, 22:16:30 PM »
Mihai mie īmi place sa īncerc chestii așa cum și altora le place sa īncerce una alta... cu filtrul de la Mazda, făcut de aceeași firma ca cel original Subaru sunt discuții īntregi in comunitatea Subaru internațională (care nu au concluzii clare deoarece unii īncearcă și sunt multumiți și alții merg pe ceea ce se știe și sunt și ei multumiți). Dacă filtrul respecta presiunea de bypass și se potrivește montajul dar are o suprafața mai mare de filtrare, nu văd ce ar putea sa nu fie ok.
In ce privește stockul de filtre negre Tokyo Roki, am avut dar s-a terminat.
Reinventarea roții ar fi sa īncerc sa pun un filtru de aer la ulei, nu un alt filtru de ulei care respecta specificațiile originale ;D

Theophilus+Julsey

  • 838
  • 2004 Forester 2.0XT / 2009 Justy IV
Re: Primul Forester, prima mașina
« Reply #484 on: March 18, 2020, 00:48:44 AM »
Cam asta e concluzia căutărilor, așa fără prea mult studiu.

Mi-am și comandat cele doua filtre mahle/Knecht OC1177 (Subaru) OC986 (Fiat) și cel de la bosch.

PTR

  • 570
Re: Primul Forester, prima mașina
« Reply #485 on: March 18, 2020, 08:37:31 AM »
 Bosch are tot 1 bar si are cod nou F026407210
 

Theophilus+Julsey

  • 838
  • 2004 Forester 2.0XT / 2009 Justy IV
Re: Primul Forester, prima mașina
« Reply #486 on: March 18, 2020, 09:55:06 AM »
Boschul din lista mea zice ca are 1.5 bar. La un magazin mi-a zis de schimbarea de cod, la alt magazin, de unde am luat, au zis ca īl au...dacă vine și nu e codul care am zis eu, nu īl iau. Mersi de atenționare!

MihaiFlorescu

  • *
  • 13898
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Primul Forester, prima mașina
« Reply #487 on: March 18, 2020, 23:36:36 PM »
Parca ziceai că ai și ceasuri de presiune. Ar fi interesant de verificat presiunea uleiului īnainte și după la diferite turații, deși probabil că uleiul nou o să influențeze mai tare decāt materialul filtrant.

Theophilus+Julsey

  • 838
  • 2004 Forester 2.0XT / 2009 Justy IV
Re: Primul Forester, prima mașina
« Reply #488 on: March 19, 2020, 08:26:06 AM »
Dacă o sa văd diferența o sa pun aici :)

Theophilus+Julsey

  • 838
  • 2004 Forester 2.0XT / 2009 Justy IV
Re: Primul Forester, prima mașina
« Reply #489 on: March 19, 2020, 21:13:34 PM »
Azi am luat cele doua filtre de la mahle, cel de la Fiat (OC986) pare mai rudimentar in construcție decāt cel de Subaru (OC1177). Cel de la Bosch a venit cu codul nou, mulțumesc PTR de atenționare, nu l-am cumpărat.
Sper sa apuc cāt mai repede sa fac schimbul deoarece am aproape 5000km de la ultimul schimb de ulei și filtru.

Theophilus+Julsey

  • 838
  • 2004 Forester 2.0XT / 2009 Justy IV
Re: Primul Forester, prima mașina
« Reply #490 on: March 21, 2020, 23:18:50 PM »
Diferențele vizuale dintre cele doua filtre:





Normal ca nu se potrivește cheia de filtre care o am deja... :blank:


Muttley

  • 4919
Re: Primul Forester, prima mașina
« Reply #491 on: March 21, 2020, 23:46:33 PM »
Pe care.

Subaru are filtrul asezat in cea mai buna pozitie cu putinta.
Filtru se strange la mana, nicidecum pana curge zeama din el.
Daca-ti schimbi uleiul singur, n-ar trebui sa ai nevoie de cheie decat daca ai 4 degete. In total!

Si nu inteleg cruciada asta pentru inlocuirea filtrului original. Sunt cazuri raportate, inclusiv pe forum, de filtre AM explodate. Deci de ce?
« Last Edit: March 21, 2020, 23:49:25 PM by Muttley »
WRX SW 2002

Theophilus+Julsey

  • 838
  • 2004 Forester 2.0XT / 2009 Justy IV
Re: Primul Forester, prima mașina
« Reply #492 on: March 23, 2020, 11:47:20 AM »
Pe care.

Hahah...cine strange filtrul cu cheia?? Cheia e pentru cānd īl īnlocuiesc data viitoare ca nu īmi prea place cu chei de țeava, șurubelnițe băgate in filtru etc...

Dacă as avea de unde sa iau filtrul original negru (Tokyo Roki), mai simplu, nu m-aș chinui sa găsesc īnlocuire dar după cāte știu nu se mai produce, deci...

Ocupație pe vremuri de stat acasă. M-am apucat sa desfac tot, sa văd ce fel de becuri și cāte am nevoie. O sa fac un tutorial detaliat cum se desfac butoanele. Am īnceput cu butoanele din stānga șoferului. Știți cumva ce tip de bec se potrivește? Nu am găsit numărul de component. (Ma refer la becul care e desfăcut in poza).

Muttley

  • 4919
Re: Primul Forester, prima mașina
« Reply #493 on: March 23, 2020, 12:05:07 PM »
T3 scrie aici.
WRX SW 2002

Theophilus+Julsey

  • 838
  • 2004 Forester 2.0XT / 2009 Justy IV

puiu

  • 787
Re: Primul Forester, prima mașina
« Reply #495 on: March 23, 2020, 16:36:59 PM »
Daca filtrul e in aceeasi pozitie - sub motor intre galerii, eu folosesc un cleste papagal de instalator la desfacut si strang la mana filtrul nou.

MihaiFlorescu

  • *
  • 13898
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Primul Forester, prima mașina
« Reply #496 on: March 23, 2020, 18:52:00 PM »
La Outback singurul lucru care incapea la filtru era fie cheia originala (pe care nu o aveam si in continuare nu o am), fie ceva ce nu m-am asteptat niciodata sa functioneze, si anume o cheie de filtru din aceea cu o curea de piele. Le incercasem pe toate si am zis sa o incerc si pe aia. Accesul se face de sus, se trage cureaua peste filtru si se rasuceste cu grija ca levierul sa nu loveasca in radiator si se desface.  Fara sa ma chinui pe sub masina.
Cred ca l-am folosit si la Impreza aspirat o data.

Re: Primul Forester, prima mașina
« Reply #497 on: March 23, 2020, 19:59:46 PM »
A apucat romanu meu astazi cu un papagal de filtru, l-a scos instant. E drept, pe sub masina.

Cat despre filtru negru, fix d-ala am pus azi. Si scria pe el made in Japan. Mai am cutia si codul de pe ea in caz de nevoie. Dar pare mic pe langa matahalele tale.

Theophilus+Julsey

  • 838
  • 2004 Forester 2.0XT / 2009 Justy IV
Re: Primul Forester, prima mașina
« Reply #498 on: March 24, 2020, 00:06:12 AM »
Mihai, cum pe sus??? Din compartimentul motor, te bagi īntre radiator și cureaua de accesorii?? ???

Știu ca merge cu clește papagal doar ca ce am eu e puțin cam mic și ultima data m-am cam chinuit cu el, e mult mai simplu sa ai cheie care merge pe forma filtrului.

@Danielalexandru de unde ai cumpărat filtrul? Cel original e Tokyo Roki made in japan, negru și da, e mai mic ca cele ce le-am pozat eu, dacă citești mai sus am povestit despre mărimi :)

Alex Damian

  • 168
  • Impreza 2006 2.0R Wagon
Re: Primul Forester, prima mașina
« Reply #499 on: March 24, 2020, 00:36:24 AM »
    Eu cumpar majoritatea pieselor de pe partsouq.com. La fiecare comanda pun si 3,4 filtre cu tot cu saibe. Costa 5.5 $ fara taxe.
« Last Edit: March 24, 2020, 00:37:12 AM by Alex Damian »