Primul Forester, prima mașina
Subaru club Romania

Primul Forester, prima mașina

Theophilus+Julsey

  • 838
  • 2004 Forester 2.0XT / 2009 Justy IV
Re: Primul Forester, prima mașina
« Reply #60 on: June 05, 2018, 00:23:46 AM »
... între timp tatăl meu a observat ca roata din spate stânga mișcă...era desfăcută din toate prezoanele și juca...

Mi-ai bagat un ghimpe in inima! Nu am stiut ca dupa ce schimbi rotile trebuie sa verifici prezoanele dupa un anumit numar de km. Nu am urmat aceasta procedura niciodata de cand sofez insa maine dimineata prima oprire in drum spre birou va fi la vulcanizare pentru a-i ruga sa imi verifice atat prezoanele cat si presiunea din cauciucuri.
Hahah...îmi pare rau de stres...problema e ca am și avut dileme cu forța necesară pentru strângere...pe unele forumuri am găsit 90Nm, n-am prea crezut informația asta și am trecut pe la 100, 105 și după am găsit 110 și am ales sa merg pe asta mai mare, dar dacă și așa s-a destrans, nu stiu ce sa mai cred, oare trebuie mai mult? Oricum dupa câte stiu la vulcanizare le strâng tare, chiar dacă se poate regla pistolul pneumatic la cuplu dorit, nu cred ca merg ei pe mai puțin de cât sa fie siguri ca nu se întorc oamenii cu prezoane desfăcute chiar dacă asta înseamnă ca îți trebuie o bara de 2m in capăt la cheie ca S-o desfaci, la polo părinților am verificat presiunea in roti și una din ele care trecuse pe la vulcanizare avea 5.8BAR...după ce am scris astea mi-am dat seama ca nu stiu dacă am ajutat la ghimpe sau l-am mai adâncit un cm...oricum eu vreau sa îmi iau un manometru de încredere și un mod de a umfla bine și nu foarte lent rotile ca sa fiu sigur ca îs ok :D
Ceva răspunsuri la celelalte întrebări de-ale mele din ultimele postări ?😜

BOXER

  • *
  • 2352
  • +
Re: Primul Forester, prima mașina
« Reply #61 on: June 05, 2018, 00:35:14 AM »
... între timp tatăl meu a observat ca roata din spate stânga mișcă...era desfăcută din toate prezoanele și juca...

Mi-ai bagat un ghimpe in inima! Nu am stiut ca dupa ce schimbi rotile trebuie sa verifici prezoanele dupa un anumit numar de km. Nu am urmat aceasta procedura niciodata de cand sofez insa maine dimineata prima oprire in drum spre birou va fi la vulcanizare pentru a-i ruga sa imi verifice atat prezoanele cat si presiunea din cauciucuri.

La vulcanizare nu se strang niciodata rotile, poate doar atunci cand vrei sa produci vreun accident.
Prezoanele si piulitele se apropie cu mana si se strang cu cheia dinamometrica la cuplul corect.

Nu spune nimeni dar multe masini Subaru au avut probleme din cauza strangerii dupa ureche.
Acum 6 ani mi-au fost stricate doua prezoane si 5 piulite. De atunci sunt atent si vad des masini cu filete stricate sau piulite cumparate din Hornbach.

Lucrurile simple sunt de fapt complicate dar de multe ori le trecem cu vederea pentru ca asa ne-am obisnuit pe meleagurile astea.
ex. Impreza 2.0D
Forester 2.0MT
ex. Forester 2.5XT


Subaru Da, Lego Nu.

Muttley

  • 4913
Re: Primul Forester, prima mașina
« Reply #62 on: June 05, 2018, 01:20:30 AM »
Roata s-a "destrans" pentru ca măicuța Domnulu' a vazut ce ai facut cu picsu' pe cauciucuri.
WRX SW 2002

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Re: Primul Forester, prima mașina
« Reply #63 on: June 05, 2018, 08:53:14 AM »
La vulcanizare nu se strang niciodata rotile, poate doar atunci cand vrei sa produci vreun accident.
Prezoanele si piulitele se apropie cu mana si se strang cu cheia dinamometrica la cuplul corect.

Esti groaznic de tipicar, omule dar aceasta calitate a ta ma determina a te notifica in panoplia faptelor bune alaturi de alti colegi de forum la fel de scrupulosi  ;).

Multumesc pentru obiectie si confirm faptul ca dimineata, la vulcanizare, mecanicul mi-a verificat suruburile cu o cheie tip "cruce". Cand am solicitat verificarea strangerii cu cheia dinamometrica mi-a spus ca "o tine sefu' in dulap" si abia dupa ora 10:00 are acces la sculele mai pretentioase... :o

Ca atare, in drum spre casa trec pe la un magazin si imi cumpar cheie dinamometrica pe care am sa o tin in portbagaj.
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

BOXER

  • *
  • 2352
  • +
Re: Primul Forester, prima mașina
« Reply #64 on: June 05, 2018, 09:15:12 AM »
Esti groaznic de tipicar, omule dar aceasta calitate a ta ma determina a te notifica in panoplia faptelor bune alaturi de alti colegi de forum la fel de scrupulosi  ;).

Multumesc pentru obiectie si confirm faptul ca dimineata, la vulcanizare, mecanicul mi-a verificat suruburile cu o cheie tip "cruce". Cand am solicitat verificarea strangerii cu cheia dinamometrica mi-a spus ca "o tine sefu' in dulap" si abia dupa ora 10:00 are acces la sculele mai pretentioase... :o

Ca atare, in drum spre casa trec pe la un magazin si imi cumpar cheie dinamometrica pe care am sa o tin in portbagaj.

Pentru strangerea corecta facem un rezumat de o pagina A4, pentru alegerea cheii si a hexagonalelor inca 1/2 A4.
Intretinerea cheii este foarte importanta pentru masuratori precise.
Puse pe comparator de cuplu, 5 chei diferite (de pe piata)  iti vor da 5 rezultate diferite la strangere.
ex. Impreza 2.0D
Forester 2.0MT
ex. Forester 2.5XT


Subaru Da, Lego Nu.

Theophilus+Julsey

  • 838
  • 2004 Forester 2.0XT / 2009 Justy IV
Re: Primul Forester, prima mașina
« Reply #65 on: June 05, 2018, 13:05:21 PM »
Roata s-a "destrans" pentru ca măicuța Domnulu' a vazut ce ai facut cu picsu' pe cauciucuri.
Hahaha...buna asta, lasă ca nu s-a supăra măicuța aia de la atâta lucru, pana la urma am folosit marker special de cauciucuri, deci eu doar am urmat Instrucțiunile de pe eticheta😂
Eu am zis cu cheia și vulcanizarea...și mie mi-au spus mai mulți ca se strânge pana scârțâie...după mine aia înseamnă ca deja se întinde prezonul, ceea ce nu vreau și pe un site am găsit 90Nm la Forester, știți voi cât scrie in carte, ca in a mea nu am găsit? Cheia are sub un an și a fost ținuta in cutia ei și in casa pana acum vreo aproape doua luni când am mutat-o in “spațiul de depozitare” îngust și lung din spatele scaunelor și are certificat de metrologie + ca le-am strâns la 110Nm, deci siguri e diferenta de 20Nm de la realitate ca sa fie sub minimul pe care l-am găsit, eu cred ca e doar faptul ca nu le-am verificat după un timp de la instalare, chiar dacă am mișcat puțin mașina in fata și spate dupa fiecare roata, altcumva se aseaza după ce rulezi câțiva km, poate deschidem o pagina cu cuplul necesar la modelele de jante care le avem pe mașini :)

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Re: Primul Forester, prima mașina
« Reply #66 on: June 05, 2018, 13:49:34 PM »
... altcumva se aseaza după ce rulezi câțiva km, poate deschidem o pagina cu cuplul necesar la modelele de jante care le avem pe mașini :)

Buna initiativa! Mie mi-ar prinde bine niste cifre dar si un instructaj caci deja am vorbit cu colegul Wrangler si dupa amiaza voi achizitiona cheia dinamometrica (50-200 Nm) + cap cheie hexagonal (19 mm x 5 mm).
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

MihaiFlorescu

  • *
  • 13892
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Primul Forester, prima mașina
« Reply #67 on: June 05, 2018, 13:51:55 PM »
90 e si in carte. Si la mine se slabeau putin cand le strangeam la valoarea asta. Le-am strans apoi la 98 si doar unele se mai desfaceau. In final le-am strans la 104 si nu s-a mai desfacut nici una.

*Cand spun desfacut vorbesc de ceva pana la maxim 1/4 de tura.

Theophilus+Julsey

  • 838
  • 2004 Forester 2.0XT / 2009 Justy IV
Re: Primul Forester, prima mașina
« Reply #68 on: June 05, 2018, 14:16:59 PM »
Și eu am ceva cheie, cred ca 28-210Nm și tubulară lunga de 19mm, cu aia scurta e nevoie de prelungitor la cheie sa nu dai in caroserie, aia lunga ii perfecta cât sa fie doar tubulara și cheia dinamometrica. Va mai anunț pe parcurs dacă se mai desfac, acum e clar ca o sa le verific mai des :angel:

Theophilus+Julsey

  • 838
  • 2004 Forester 2.0XT / 2009 Justy IV
Re: Primul Forester, prima mașina
« Reply #69 on: June 05, 2018, 14:25:04 PM »
90 e si in carte. Si la mine se slabeau putin cand le strangeam la valoarea asta. Le-am strans apoi la 98 si doar unele se mai desfaceau. In final le-am strans la 104 si nu s-a mai desfacut nici una.

*Cand spun desfacut vorbesc de ceva pana la maxim 1/4 de tura.
Tu zici ca sau desfăcut doar 1/4 de tura, dar ma gândesc ca dacă nu le verificai + restrângere, nu se opreau acolo, la mine cred ca a ajutat încărcarea mai mare + ne verificarea între timp + drum românesc ::)
  ____
/        \__         <—Forester (aprox)
O——O
~~~_~~~.......~~     <— drum românesc

MihaiFlorescu

  • *
  • 13892
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Primul Forester, prima mașina
« Reply #70 on: June 05, 2018, 14:30:08 PM »
Nu are treaba drumul cat are caldura. Dupa o sesiune de circuit strangeam piulitele si jumatate de tura. Si acolo nu ma mai pot plange de calitatea suprafetei.

Ne explica muttley cum e cu dilatarea si comprimarea daca vrei, dar in principiu eu verific rotile inainte de fiecare drum lung sau lunar daca merg doar in oras o perioada. In conditii exceptionale de mers pe circuit sau iesit la joaca in zapada le verific dupa fiecare distractie. La fel si dupa schimbul de roti de iarna/vara la maxim cateva zeci de km cu noile roti sau daca roata a fost data jos din varii motive, verific strangerea dupa un drum relativ scurt.
Dinamometrica e mereu in portbagaj.

PS: Dinamometrica dupa folosire se readuce la valoarea 0 inainte de depozitare (se slabeste ca sa nu oboseasca arcul stand presat).
« Last Edit: June 05, 2018, 14:34:03 PM by MihaiFlorescu »

leeloo

Re: Primul Forester, prima mașina
« Reply #71 on: June 05, 2018, 14:33:37 PM »
unul din efectele   strangerilor incorecte sunt si probleme cu vibratiile la franare. 

Prin Vest nici aia cu masini de track day nu prea intalnesc asa ceva.. la noi in Romania se  "ovalizeaza" si daca te tarai 6 luni cu 15 km/h viteza medie prin Bucuresti... Una din explicatii e asta, roti nestranse corect. 

Eu ti-am zis de 110 NM, ca aia e pe undeva   cam la orice roti  de aliaj,   din pacate la Subaru nu sunt  multe informatii, si iarasi depinde daca mai ai rotile originale.

Oricum  e ceva toleranta si acolo.., si daca diferenta e de 5 % nu e drama, dar sunt unele pistoale de le strang aia la  200NM.. nu 108 in loc de 104...
Si eu de vreo 8 ani am o cheie Black & Decker cu care umblu in portbagaj numai pentru asa ceva.

Nici in Belgia, nu procedeaza astia corect, pe unde ma duc, strang cu pistolul, apoi vin cu cheia din urma, si e si normal ca daca e strans deja peste cat trebuie, cheia se blocheaza imediat si zici ca e corect...vezi bine a facut clinchet...
Nici nu mai mai cert cu aia, plec de la  vulcanizare, pun mana pe cheie, le slabesc complet si strang iar la cat trebuie.. NU crap de 2 ori pe an cand le rotesc iarna-vara.

Theophilus+Julsey

  • 838
  • 2004 Forester 2.0XT / 2009 Justy IV
Re: Primul Forester, prima mașina
« Reply #72 on: June 05, 2018, 20:15:08 PM »
Nu are treaba drumul cat are caldura. Dupa o sesiune de circuit strangeam piulitele si jumatate de tura. Si acolo nu ma mai pot plange de calitatea suprafetei.

Ne explica muttley cum e cu dilatarea si comprimarea daca vrei, dar in principiu eu verific rotile inainte de fiecare drum lung sau lunar daca merg doar in oras o perioada. In conditii exceptionale de mers pe circuit sau iesit la joaca in zapada le verific dupa fiecare distractie. La fel si dupa schimbul de roti de iarna/vara la maxim cateva zeci de km cu noile roti sau daca roata a fost data jos din varii motive, verific strangerea dupa un drum relativ scurt.
Dinamometrica e mereu in portbagaj.

PS: Dinamometrica dupa folosire se readuce la valoarea 0 inainte de depozitare (se slabeste ca sa nu oboseasca arcul stand presat).
Am ajuns de la lucru, defapt de la examen la master și citeam cu soția ce ați mai scris și vroiam sa ne apucam de mâncat și când am vazut, am lăsat totul și am fugit afara sa destrang dinamometrica, a ajuns lenea la mine și nu am destrans-o ultima data și am și notat la cap ce ai zis, ii buna și afirmația cu ciclurile de caldura, rece :)

Muttley

  • 4913
Re: Primul Forester, prima mașina
« Reply #73 on: June 05, 2018, 22:07:16 PM »
Cand scartaie asamblarea filetata, e naspa!
Scartaiala aia e data de frecare foarte mare in conul piulitei/surubului sau in filet, iar asa, precizia cuplului de strangere e inexistenta.
Zicea cineva mai sus ca se strange pana scartaie. Niciodata! Daca scartaie desfaci, cureti, speli si ungi.
WRX SW 2002

Theophilus+Julsey

  • 838
  • 2004 Forester 2.0XT / 2009 Justy IV
Re: Primul Forester, prima mașina
« Reply #74 on: June 06, 2018, 08:43:38 AM »
Dupa cate inteleg eu, din ce vad pe la motor, e nevoie de garnituri de culbutori si poate de baie de ulei? imi puteti zice ce is suruburile alea din fata motorului? In poze apare si modul in care am antifonat numarul din spate care zbarnaia la orice miscare, parcarea pe caramizi pentru a lua nivelul uleiului si o poza dintr-o zi ploioasa. In weekend am fost prin ceva padure de langa arad si pe malul muresului (trei insule/ceala, pentru cunoscatori) si o sa pun (sper curand) si de acolo niste poze, pentru cei interesati, ma puteti gasi si pe instagram ( theophilus48 ), unde am pus ceva video de la iesire si alte poze cu masina.












Deci:
1.Ce sunt șuruburile alea din fata motorului?
2. Cum vi se par garniturile? Oare trebuie și cea de ulei schimbată?
3. E normal sa se aprindă becul de benzina doar când e acul așa jos?

Muttley

  • 4913
Re: Primul Forester, prima mașina
« Reply #75 on: June 06, 2018, 09:18:51 AM »
1) posibil pompa de ulei.
2) ce garnitura de ulei? Toate sunt de ulei!
3) cand se aprinde becul fa plinul si diferenta dintre maxim rezervor si cat ai bagat. Iti vei raspunde singur la intrebarea cu "devreme".
WRX SW 2002

Forester

  • 3067
  • The other right!
Re: Primul Forester, prima mașina
« Reply #76 on: June 06, 2018, 09:41:39 AM »
Acul indicator de la rezervor pare in regula, in pozitia aceea la mine inseamna ca mai am cam 9 litri de benzina (adica pot sa pun cam 51 de litri).
Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

Theophilus+Julsey

  • 838
  • 2004 Forester 2.0XT / 2009 Justy IV
Re: Primul Forester, prima mașina
« Reply #77 on: June 06, 2018, 10:28:42 AM »
1) posibil pompa de ulei.
2) ce garnitura de ulei? Toate sunt de ulei!
3) cand se aprinde becul fa plinul si diferenta dintre maxim rezervor si cat ai bagat. Iti vei raspunde singur la intrebarea cu "devreme".
Scuze, vroiam sa zic garnitura băii de ulei ca eu aveam poza in cap pentru care întrebam și ma uitam la baie când am zis doar garnitura😜

Theophilus+Julsey

  • 838
  • 2004 Forester 2.0XT / 2009 Justy IV
Re: Primul Forester, prima mașina
« Reply #78 on: June 06, 2018, 10:33:56 AM »
Acul indicator de la rezervor pare in regula, in pozitia aceea la mine inseamna ca mai am cam 9 litri de benzina (adica pot sa pun cam 51 de litri).
Ok, atunci nu ma mai stresez, poate o sa fac cândva (când mai îmi fac curaj) și ce zice Muttley sa las pana se aprinde becul și fac plinul ca sa văd diferența, dar nu prea îmi place sa îl las așa jos.
Și cele doua șuruburi îndreptate in jos (care or fi de la pompa de ulei) au garnitura care ar trebui schimbată?

Theophilus+Julsey

  • 838
  • 2004 Forester 2.0XT / 2009 Justy IV
Re: Primul Forester, prima mașina
« Reply #79 on: June 06, 2018, 16:53:45 PM »
Ce părere aveți de garnituri de culbutori ajusa?