Legacy 2.0D
Subaru club Romania

Legacy 2.0D

Okesz

  • 177
  • Outback 3.0 2006
Re: Legacy 2.0D
« Reply #20 on: June 29, 2017, 08:51:39 AM »
Citeste topicul lui Alex Dobre din sectiunea "Prezentarea masinilor" / Forester SH si te dumiresti care sunt problemele.
Se pare ca nici macar Sese nu cunoaste motoare ajunse la 300.000 km fara sa crape, deci eu nu m-as baza prea mult pe un motor trecut de 200.000 km.
Poate insa ai noroc, cum putini au avut...

Madalinddm

  • 10
  • Legacy '08 2.0D
Re: Legacy 2.0D
« Reply #21 on: July 12, 2017, 14:49:42 PM »
..."incurajator".
 Ce valoare mai are descrierea de pe sit-ul official  "Acest motor nu reprezintă doar o nouă evoluţie a modelelor diesel – este o revoluţie! Este pentru prima oară când un motor diesel cu cilindrii dispuşi orizontal-opus este instalat pe un automobil. Acesta este SUBARU BOXER DIESEL. "
... revolutia consta ca nu tine (in tim ce altii garanteaza) nici macar 200.000 km !

Xander

  • 1252
  • Forester 2.0d ; Xv 2.0ie
    • Forester '09/ XV ‘20
Re: Legacy 2.0D
« Reply #22 on: July 12, 2017, 15:51:06 PM »
... revolutia consta ca nu tine (in tim ce altii garanteaza) nici macar 200.000 km !

Orice inceput are problemele lui. E valabil pentru toti producatorii de masini. Cu atat mai mult pentru o inovatie in domeniu. Altii iti vand acelas lucru zeci de ani cu varii adaptari la piata. Si subaru a oferit garantie suficienta.(6 ani sau 200.000km) Supararea nu isi are rostul pentru lipsa de informare.
Drumul este mai spectaculos decât destinația.
Forester Boxer Diesel MY09
XV e-Boxer MY20

Madalinddm

  • 10
  • Legacy '08 2.0D
Re: Legacy 2.0D
« Reply #23 on: August 01, 2017, 12:19:13 PM »
Asta e !  mi-am dorit aceasta marca; sunt un pasionat al autoturismelor (detin masini cu fabricatie din 1967 pana la 2013) si aveam poate alte pretentii ; cred ca o sa fac trecerea de la diesel la benzina !
Cat despre lipsa de informare in privinta garantiei, stiti cum e: asteptarile de la un astfel de "produs", scos pe piata, ce nu face parte dupa parerea mea din categoria lowcost, sunt ca durata de viata sa nu fie egala cu perioada de garantie (asta se intampla in piata produselor de unica folosinta). Mergand prin analogie, la ce te poti astepta de la urmatoarea inovatie ?!
Dar poate ca sunt eu suparat si dupa rezolvarea problemelor o sa simt beneficiile si placerea de a conduce aceasta masina ! 

Madalinddm

  • 10
  • Legacy '08 2.0D
Re: Legacy 2.0D
« Reply #24 on: August 03, 2017, 00:20:23 AM »
S-a farmat si pt a 3-a oara turbina (ax, paleti) dupa doar cativa km efectuati de la reconditionare si cu revizia recwnt efwctuata. Aveti ideie daca poate fi ceva din motor care sa-i dea o presiune prea mare, ca racire si ungere are ( atat galeria ei cat si evacuarea masinii era plina de ulei) sau nu poate fi nici o cauza care sa genereze o astfel de situati si problema poate fi intr-o reconditionare defectuoasa. M-ar ajuta un raspuns avizat ca sa stiu daca pun doar turbina reparata la loc sau ce sa desfac la ea ca sa previn repetarea situatiei. Va multumesc!

andea79

  • *
  • 4007
Re: Legacy 2.0D
« Reply #25 on: August 03, 2017, 00:31:53 AM »
pai cea mai avizata parere ti-o poate da  doar cineva care sa si vada turbina ... si sa inteleaga cauza problemei ... in rest aici iti dai seama ca putem doar sa ne dam cu parerea referitor la diverse probabile cauze dar ... e doar la nimereala clar ...

andea79

  • *
  • 4007
Re: Legacy 2.0D
« Reply #26 on: August 03, 2017, 00:40:21 AM »
cauze posibile din avion:
- evident reconditionare defectoasa
- probleme pe partea de ungere - presiune prea mica sau prea mare
- probleme pe partea de racire
- poate a intrat ceva in ea/a dezechilibrat-o pe partea de admisie (bucati din filtru .. alte mizerii)
- poate a intrat ceva in ea pe partea de evacuare (bucati rupte din evacuare, senzori si restul chestiilor ce se afla inainte ei)
- daca nu ai catalizatoare/dpf si nu a fost setat ecu corect ... o poate lua pe aratura again ...

macar pune niste poze cu turbina si bucatile ...
« Last Edit: August 03, 2017, 00:41:49 AM by andea79 »

marr

  • 2203
Re: Legacy 2.0D
« Reply #27 on: August 03, 2017, 13:51:16 PM »
Departe de a fi un specialist in domeniul auto !
Sunt alti colegi muuult mai priceputi in domeniu decat mine.
Dar, ca un posesor de boxer diesel de vre-o 9 ani, sunt oarecum in tema, pe principiul "been there, done that !"
Can am inlocuit motorul, am dat jos si trimis la reconditionat si tubina (desi nu facea figuri, am zis ca la peste 180k km nu are ce sa-i strice - acum nu sunt 100% convins ca-i asa).
La mine a fost curatata, echilibrata si s-a inlocuit un O-ring.
Din multiplele discutii avute atat cu cei din service, cat si cu alti prieteni si cunoscuti cu experienta in domeniu, am inteles ca cel mai mare pericol la reconditionarea unei turbine, daca nu este facuta asa cum trebuie, este dezechilibrarea acesteia. Deci, daca dupa reconditionare. la reasamblare a avut o cat de mica abatere a axului, la vitezele si presiunile din turbina, iti dai seama ce se intampla cand o pala atinge corpul turbinei ...
Uleiul gasit in galeria de evacuare nu inseamna neaparat ca avea ungere buna. Cand crapa turbina, improasca ulei in tote partile.
Asta doar ca o paranteza - sincer sa fiu habar nu am care o fi fost cauza "decesului". Doar cineva priceput in domeniu poate face o evaluare si sa identifice cauza.

Si mai stiu ceva - e destul de complicat cu repararea turbinelor de la primele generatii de boxer diesel - IHI, fabricantul acestora, nu ofera kituri de reparatie pentru acestea ! Parca, de la Euro 5 incoace, turbinele sunt furnizate de alt producator.
Ca atare, nu cred ca-i o solutie sa incerci sa o repari tot pe aia.
Daca una noua iti depaseste bugetul, cauta una SH - dar aici e ca la loz in plic ...
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

Madalinddm

  • 10
  • Legacy '08 2.0D
Re: Legacy 2.0D
« Reply #28 on: August 04, 2017, 07:57:48 AM »
Va multumesc pt. raspunsuri.
Exista pe acest tip de motor filtru epurator ? Daca da, unde este amplasat? (ma gandesc ca acesta sa nu fie colmatat si din cauza lui sa dea presiuni peste valorile normale).
« Last Edit: August 04, 2017, 07:59:26 AM by Madalinddm »

Stefan

  • 620
Re: Legacy 2.0D
« Reply #29 on: August 08, 2017, 23:09:45 PM »
Si a mai trecut un an si am ajuns la 67.000km
Revizie filtre si ulei( Motul X Clean FE 5W30)  la AK plus filtrul de combustibil:manopera (262)+piese (351) = 613
Totul merge in parametrii pana acum. Nu au fost depistate alte probleme.
« Last Edit: November 16, 2017, 19:32:13 PM by Stefan »

Stefan

  • 620
Re: Legacy 2.0D
« Reply #30 on: August 11, 2018, 21:33:33 PM »
Inca o revizie fara probleme - 71963 km
-filtru ulei Knecht OC982 33 ron
-filtru aer Knecht LX2672 43 ron
-filtru polen Knecht LA477 36 ron
- ulei MOTUL 5W30 X Clean FE 6L 188 ron
-manopera AK 240 ron
TOTAL 540 ron
 Inca un an fara probleme si datorita specialistilor de la AK. Multumesc
 
« Last Edit: August 11, 2018, 21:34:08 PM by Stefan »

Okesz

  • 177
  • Outback 3.0 2006
Re: Legacy 2.0D
« Reply #31 on: August 11, 2018, 23:49:12 PM »
Inca o revizie fara probleme - 71963 km
 Inca un an fara probleme si datorita specialistilor de la AK. Multumesc
Pai la ce probleme te-ai astepta dupa fabulosul numar de 5.000 km parcurs intr-un an intreg?

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Re: Legacy 2.0D
« Reply #32 on: August 12, 2018, 10:53:42 AM »
Pai la ce probleme te-ai astepta dupa fabulosul numar de 5.000 km parcurs intr-un an intreg?

 ;D ;D ;D
Eu cred ca Stefan a fost la Auto Kino doar pentru conversatie, asa ca de la inginer la inginer, o cafeluta, o dulceata de gutui, un pahar cu apa si neaparat vreo 5 ore de analiza tehnica a saibei busonului de la baia de ulei - forma si structura  >:D
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

Stefan

  • 620
Re: Legacy 2.0D
« Reply #33 on: March 06, 2021, 08:36:24 AM »
<iframe width="560" height="315" src="
" frameborder="0" allow="accelerometer; autoplay; clipboard-write; encrypted-media; gyroscope; picture-in-picture" allowfullscreen></iframe> http://

Xander

  • 1252
  • Forester 2.0d ; Xv 2.0ie
    • Forester '09/ XV ‘20
Re: Legacy 2.0D
« Reply #34 on: March 06, 2021, 10:45:50 AM »
Greu cu vocabularul și ordinea ideilor. Când sa îl închid a apărut sprintul cu motorul la semafor. Mama ce râs și la sfârșit blasfemie: “E mai sportiva ca un BMW seria 3.”
Păcat de mașină.
Drumul este mai spectaculos decât destinația.
Forester Boxer Diesel MY09
XV e-Boxer MY20