2001 WRX SW Bugeye
Subaru club Romania

2001 WRX SW Bugeye

andea79

  • *
  • 4007
Re: 2001 WRX SW Bugeye
« Reply #40 on: March 15, 2019, 11:16:35 AM »
si cu imaginea de sus ma gandeam - incearca sa o pornesti pe a ta cu acc jos :)

Muttley

  • 4916
Re: 2001 WRX SW Bugeye
« Reply #41 on: March 15, 2019, 11:18:26 AM »
Posibil alarma falsa, ca eu abia am mangaiat pedala. Clar sub 40%
WRX SW 2002

Re: 2001 WRX SW Bugeye
« Reply #42 on: March 15, 2019, 18:04:21 PM »
Eu nu am umblat la IACV.
Poti sa incepi cu el.
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

malakay

  • *
  • 4767
  • IMPREZA GC8
    • www.proalex.ro
Re: 2001 WRX SW Bugeye
« Reply #43 on: March 15, 2019, 18:20:20 PM »
e simpla treaba . schimbi iacv cu ala de pe bug tau si vezi maine de dim cum porneste masina :)
Straights are for fast cars, corners are for fast drivers. - Colin McRae

Re: 2001 WRX SW Bugeye
« Reply #44 on: March 15, 2019, 18:41:39 PM »
Corect!
Daca trebuie altul, sunt vreo doua pe la mine prin ograda
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

Muttley

  • 4916
Re: 2001 WRX SW Bugeye
« Reply #45 on: March 15, 2019, 19:46:58 PM »
Nu desfac nimic de p-a mea. Bine, mai putin toba finala, pe care am si pus-o-n seara asta :D
Pfaizar, intrebarea logica ar fi alta... Pe donatoare pornea greu motorul, iti mai amintesti?
WRX SW 2002

Celalalt

  • 1812
  • Mda...
Re: 2001 WRX SW Bugeye
« Reply #46 on: March 15, 2019, 22:19:01 PM »
Macar il desfaci si il speli. Sigur e catran in el...
Aia e...


FXT '03 EJ207 STI 6MT
FXS '07 LINISTIT SI NU PREA
Impreza '95-'01 COTET SPRE H6

Muttley

  • 4916
Re: 2001 WRX SW Bugeye
« Reply #47 on: March 15, 2019, 22:52:05 PM »
Asta parca avea o garnitura din cauciuc care se duce-n toate directiile cand il desfaci. Mno, fie. Poate zilele astea.
Andea, bateria incarca. Ca atat citeste torque :D
Sa vedem ce zice Pfaizzer.

In seara asta m-a fermecat total. Temperatura, umiditatea, poate si finala de la a mea... Dar am plimbat-o vreo ora si nu ma mai saturam.
Mari, mari egoisti japonezii. De ce le-or fi pastrat doar pentru ei nu ma prind, ar fi facut senzatie pe toate pietele. Si cel mai tare ma ingrozeste faptul ca e standard tot. Si cu rulaj foarte mare! Cum or fi astea proaspete si impinse ceva mai tare? Ca loc inteleg ca este.
Nebunie de masini......
WRX SW 2002

Re: 2001 WRX SW Bugeye
« Reply #48 on: March 16, 2019, 01:41:51 AM »
Pornea ok pe donatoare.
Eu banuiesc o problema de dezamorsare pe alimentare.
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

Muttley

  • 4916
Re: 2001 WRX SW Bugeye
« Reply #49 on: March 19, 2019, 07:13:20 AM »
Sepuate un restore pe postari si aici? Multumex...

#restore (reluat din vechiul server)
Re: 2001 WRX SW Bugeye

MihaiFlorescu
« Reply #49 on: March 16, 2019, 09:26:03 AM »

Eu presupun ca e un topic pe forum numit Pornire grea la rece in care s-a dezbatut problema pe o perioada de niste ani cu multe piese schimbate si concluzia a fost ca pur si simplu asa fac unele cateodata.

=====
andea79
« Reply #50 on: March 16, 2019, 10:09:31 AM »

aia cu dezamorsarea a fost verificat...dar..
stim bineinteles de threadul cu pornirea  la rece dar am zis sa nu il poluam...  :)

=====
Muttley
« Reply #51 on: March 16, 2019, 10:41:30 AM »

Eu am uitat de el, dar nu-i bai. E jurnalul masinii mai important.
Deci cu acceleratia blana a pornit imediat. Prea multa benzinica...

=====
Muttley
« Reply #52 on: March 16, 2019, 14:38:28 PM »

Dimineata am fost la testul de amortizoare. Cam asa se petrece...



In film e unul bun, dupa cum se va vedea imediat. P-ala najpet nu l-am filmat.



Sus e fata, jos e spate, albastru e stanga, roz e dreapta.
Linia galbena e decesul.

Asadar, amortizorul dreapta fata nu e grozav si trebuie schimbat. Se vor schimba pereche. Spatele e ok.
Variante:
1) se schimba toate 4 amortizoare, inclusiv arcuri;
2) se schimba doar amortizoarele fata.

De ce arcuri... Pentru ca e lasata usor de fund. Mie nu mi se pare deranjant sau batator la ochi.
Sa fie masina mea, eu as schimba doar amortizoarele fata, ca gropi avem destule.

Am cerut si o verificare de articulatii, pe platourile alea oscilante.



Deci ar fi asa:
- amortizoare fata;
- zice el acolo ca pe dreapta fata, variatia aia brusca de frecventa de oscilatie tradeaza un joc. Scriu aici, sa fie, desi nu-mi spune nimic;
- bucsele mari ale bratelor fata trebuie aranjate pe pozitie, sper ca de acolo trage dreapta. Sau inlocuite daca tot umblu;
- caseta directie (trancane urat);
- simering priza cardan (am vazut umed. Voi sterge si voi verifica daca reapare);
- pe spate, bucsele dinspre caroserie ale tirantilor joaca si-s coapte. Le voi schimba. Habar n-am cum sunt la a mea...
- bucsele diferential, cele de pe cadrul spate. Clasic;
- bielete antiruliu spate. Eu l-as indrepta pe proprietar spre Kartboy, dar acum as pune OEM;
- verificare flanse amortizor;
- dupa ce le remediez pe toate, o geometrie. Doar ca nu stiu la cine...  ???

Dauna e muuuult mai mica decat ma asteptam.

Apoi, pentru ca bucsaraia e treaba scumpa ca piese si obositoare si trebe scule si prese samd, am decis sa facem 2 verificari, pentru a economisi energie, timp si bani.
Asta de azi a fost facuta pe platourile oscilante, cu articulatiile incarcate. Mai stiu un mecanic bun la Suzuki, asta le verifica pe elevator. Ma intereseaza in special ce zice de flansele de amortizor, desi eu le-as schimba pe toate 4. Are totusi 18 ani mecanica si o groaza de km.
Deci ideea-i sa compar 2 devizuri. Ar fi fain sa nu trebuiasca si-al 3-lea.

Eu i-am zis proprietarului ca masina nu pleaca de aici fara caseta 13:1, dar pare-se ca el nu e deranjat de raportul de autobuz al actualei. Mai mult, il sperie ideea de caseta rapida zice el, in ciuda insistentelor mele ca "rapid" in cazul Subaru nu inseamna decat "normal". Insa, astazi, din 3 motive:
- caseta detruita (se stia deja, mi-a zis si Pfaizzzer);
- casetele de STI second, cu raport la mijlocul intervalului ori nu se vand, ori "tre' sa ma mai gandesc";
- n-as schimba o caseta rupta cu una second...

...tocmai am comandat 13:1. Ajunge repede ^-^

=====
andrei0241
« Reply #53 on: March 17, 2019, 00:58:07 AM »

Cat ajunge (si de unde ajunge) caseta cu 13:1?

PS: fiind tarziu, credeam ca postul e scris de initiatorul topicului, dar dupa poza si urmatoarele randuri, devenea cunoscut stilul, am verificat ... era Muttley  ::)

=====
Muttely
« Reply #54 on: March 17, 2019, 18:24:05 PM »

Conform google, intre 640 si 712 dolari. US.

I-am reglat bucsele mari de brat, sperand ca de acolo trage dreapta, desi geometria facuta la servis zice ca toate-s parfum. Pe de alta parte, reglajul asta nu afecteaza cu nimic pozitia axei pivotului sau convergenta ori caderea. Doar, cred eu, modifica niste tensiuni din brate in timpul rularii.

Asa, la ochi, fara sa scot U-frame, le-am potrivit sa fie cat de cat la fel.







Stanga n-a iesit grozav, dar fu tot ce am putut face date fiind conditiile si data fiindu-mi lenea de a desface U-frame pentru atata lucru.
Momentan, simptomu' s-a ameliorat dar n-a disparut. Desi i-am si dat deschidere stanga 120 grade din capatul de bara.
Voi reveni pe subiect cand schimb caseta.

Ah, si cand am iesit in proba, unu' cu A5 3.0 tedeiiiiii s-a suparat tare  :'(
« Last Edit: March 20, 2019, 09:58:20 AM by Foreste »
WRX SW 2002

Muttley

  • 4916
Re: 2001 WRX SW Bugeye
« Reply #50 on: March 20, 2019, 12:16:41 PM »
Deci ar fi asa:
- amortizoare fata;
- zice el acolo ca pe dreapta fata, variatia aia brusca de frecventa de oscilatie tradeaza un joc. Scriu aici, sa fie, desi nu-mi spune nimic;
- bucsele mari ale bratelor fata trebuie aranjate pe pozitie, sper ca de acolo trage dreapta. Sau inlocuite daca tot umblu;
- caseta directie (trancane urat);
- simering priza cardan (am vazut umed. Voi sterge si voi verifica daca reapare);
- pe spate, bucsele dinspre caroserie ale tirantilor joaca si-s coapte. Le voi schimba. Habar n-am cum sunt la a mea...
- bucsele diferential, cele de pe cadrul spate. Clasic;
- bielete antiruliu spate. Eu l-as indrepta pe proprietar spre Kartboy, dar acum as pune OEM;
- verificare flanse amortizor;
- dupa ce le remediez pe toate, o geometrie. Doar ca nu stiu la cine...  ???

Am facut si verificarea pe elevator la mecanicul meu preferat de la reprezentanta Suzuki. Unele chestii coincid, altele s-au adaugat.
Update/adaugiri:

- bieleta antiruliu stanga fata. Deci ambele;
- flexibilitate ceva mai mare pe bucsa mare de brat fata dreapta. Asta ar explica bucata din quote cu variatia brusca de frecventa de oscilatie. Deci voi schimba ambele bucse mari de brate fata, cu tot cu tampoanele axiale;
- flansa amortizor dreapta fata. Le voi schimba pe toate 4;
- si vestea proasta: usor joc in tijele amortizoarelor spate. Deci voi schimba toate cele 4 amortizoare, cu toate accesoriile (flanse, burdufuri, limitatoare de cursa, toate tampoanele de arc (3 seturi)). Vor fi pastrate doar arcurile originale.

La final, dupa toate interventiile, ar trebui sa iasa un wagon STi JDM de tuata frumusetea. Sper sa stric cat mai putine chestii  ::)
WRX SW 2002

MihaiFlorescu

  • *
  • 13890
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: 2001 WRX SW Bugeye
« Reply #51 on: March 20, 2019, 12:45:07 PM »
Interesant proiect. De urmarit pana la capat mai ales ca e cam ce am vrut eu sa fac, mai putin motorul care pe mine ma multumea si cu 5 la final in loc de 7.

Muttley

  • 4916
Re: 2001 WRX SW Bugeye
« Reply #52 on: March 20, 2019, 12:56:57 PM »
Da, Mihai, dar cand un 7 trage in stare stock cum un 5 probabil n-ar fi capabil fara riscul de a crapa in orice moment... Te cam face cu psihicul asa ceva.

https://youtu.be/UjGcHr3-dbU

WRX SW 2002

MihaiFlorescu

  • *
  • 13890
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: 2001 WRX SW Bugeye
« Reply #53 on: March 20, 2019, 13:10:35 PM »
Eu zic ca la senzatia de tras cutia contribuie mai mult ca diferenta si bineinteles AVCS-ul.  Cat am apucat eu sa merg cu Sti-ul lui Dan mereu aveam impresia ca sunt cu o treapta mai jos si a 2-a era fix unde trebuie si unde 5MT-ul de WRX nu exista si strica tot farmecul. Cu WRX-ul parca treci din 1 in 3 direct ca si rapoarte.
« Last Edit: March 20, 2019, 13:11:16 PM by MihaiFlorescu »

Muttley

  • 4916
Re: 2001 WRX SW Bugeye
« Reply #54 on: March 20, 2019, 13:36:14 PM »
Dap, cutia are o contributie semnificativa. Nici nu se putea altfel, cu spool la 4 mii si cu un turbolag monstru.
WRX SW 2002

Muttley

  • 4916
Re: 2001 WRX SW Bugeye
« Reply #55 on: March 30, 2019, 22:25:35 PM »
Etrierele Brembo au o problema urata, se sudeaza chimic suruburile etrierelor de fixare pe portfuzeta. In special daca se umbla rar la ele. E ce am patit si eu cu condensorul de clima. Proprietarul, inainte de-a mi-o lasa, a rectificat discurile fata, ocazie cu care s-a constatat ca etrierul dreapta nu prea mai are filet.

Variante:
1) etrier dreapta nou, sehaj, uatevar;
2) il repar eu.

Apoi...
2a) il dau cuiva sa-l repare;
2b) il repar eu cu heli-coil, dar il dau cuiva sa-l gaureasca perfect;
2c) il repar eu cu heli-coil, il gauresc eu perfect. Dac-o dau de gard, vezi p1.

Cum ma mananca rau de fel si las mult de dorit pe parte de incredere in altii, am ales 2c).

Masina de gaurit vertical n-am. Iar la magazinul meu de bricolaj preferat erau asa:
- stativ la vreo 70 lei;
- stativ la 120 lei;
- stativ cu cremaliera la 450ish lei;
- masina de gaurit vertical la 1100 lei.

Maine e trackday la Prejmer si n-am bani de benzina, d-apai de intrare. Am stat 10 minute in magazin si am balit la Boschu' la 1100 lei, dar am plecat cu stativul de 120 lei, pe motiv de ncsf.

Deci aveam tot ca sa repar etrierul. Ma rog, strictul necesar.
Am parcat cotetu' langa muza mea si m-am pus pe treaba.



Inca nu ma pot obisnui cu gabaritul Brembo-urilor. Mana mea in poza pentru comparatie, si am ditai laboantele.



Pentru a nu pierde lichid, capatul racordului l-am imbracat in degete de manusa de latex, iar etrierului i-am infipt un M8 infasurat in cauciuc de camera de bicicleta.



Primul meu contact cu heli-coil a avut loc in urma cu 19 ani, cand i-am dus unui vecin, inginer in fabrica de la Savinesti de langa Piatra Neamt, 2 biciclete cu filetele duse la urechile de schimbator spate. Pe vremea aia, urechile nu erau detasabile. Imi amintesc ca le-am carat in locul banchetei spate a Daciei si am asteptat in parcarea fabricii, in soarele verii, juma' de zi sa mi le aduca indarat. A murit la cativa ani dupa. Nu conteaza, dar ma mir ca-mi amintesc toate prostiile, si uit ce am lucrat cu o zi in urma la serviciu. Si se si uploadeaza greu pozele.

Asta e kitul cumparat pentru reparatie, M12x1.5. Contine tot ce trebuie. Burghiul de 12.3mm, tarodul de 12x1.5, 10 insertii, aplicatorul si ceva dorn de rupere a urechii. Am folosit un cleste cu varful subtire pentru a le rupe p-alea.



N-am poze cu filetele busite din etrier, nu m-a dus capul  :(
Promit, erau busite bine. Motiv pentru care, etrierul era aaaabia strans, vreo 5-10Nm. Sau s-o mai fi deteriorat si slabit cat am mai mers eu cu masina, ca am desfacut suruburile cu puterea mintii.

Cam asa arata aranjamentul de gaurire. Precizez, partea cu adevarat critica a reparatiei.



Critica pentru ca abaterile de coaxialitate cu gaurile din portfuzeta sunt toootal nepermise.
Motiv pentru care am verificat de 30 de ori inainte de gaurire, am aliniat, reglat si nivelat de 50 de ori si mi-am oprit pulsul pe perioada penetrarii.



(vereicsul atomic e in spatele usii din poza)
Am riscat cu un stativ ieftin pentru ca materialul e moale si pentru ca eu aveam nevoie doar sa raschetez niste spire distruse.

Mno, un zoom si pe gaurica cealalta...



Si mai mult zoom pe ce a iesit.



Am verificat ambele gauri, discretele urme ale vechilor filete erau perfect uniforme pe toata circumferinta si generatoarea, semn ca traiectoriile gauririlor au fost bune.

Acum linistit fiind ca partea grea a trecut, m-am apucat de tarodare. Cum port-tarod n-am, as fi putut folosi un prelungitor de clichet de 1/4". Dar am vazut ca n-am nici asa ceva  >:(
Asa c-am folosit cea mai idioata scula pentru un tarod de 12. O cheie fixa.



Sunt curios cate zile o sa ma tina amorteala mainii. Ca n-am nici menghina, deci cheia o puteam invarti doar cu o mana, cu cealalta tineam dihania aia de etrier.
Sebi, sa-mi faci cadio o cutie de betigase de vata. Ca n-am avut nici compresor ca sa suflu spanul.
Partea asta a durat cam 2h, fara nicio exagerare.

Pozele cu ambele gauri dupa filetare:





Iar, la final, partea placuta, introducerea insertiilor.





Aici trebe tehnica. Am rebutat 3 insertii pentru 2 gauri, o rata de rebutare tragica, dar am prin spilul, compus din:
- gaurile trebuie sa fie luna. Le-am curatat cu carpa, apoi le-am spalat cu jprei de frane;
- cu Loctite-ul trebuie exagerat, folosit din abundenta. Daca aluneca, e perfect. Daca nu aluneca, spira se strange si sare 2 pasi mai incolo. Moment in care rebutezi;
- pe aplicator nu se apasa. Acelasi risc ca mai sus.

Si rezultatul, adica 2 filete de etrier noi, de data asta din otel. Adica astea nu mai patesc nimic veci.





Si proba cu suruburile...



Etrierul reasezat pe visinie, de data asta strans gospodareste, pana a iesit zeama din suruburi, 110Nm.



Bun, noapte era, eu inca nu mi-am montat lumini de lucrat la masini pe pereti, vecinii plecati, Pfaizar probabil dormea la ora aia... Cum sa fac aerisirea etrierului?
Raspuns: simplu, singur!





Adica prin cadere. Adica piiiicatura cu picatura, pana frecventa de picurare a picaturilor care de fapt erau picaturi chinezesti se stabilizeaza, gen semn ca nu mai iese aer. De 4 ori, de 2 ori pe fiecare parte, pentru siguranta.

Ia, care aveti inclinatii spre tinichigerie, se pot repara contrapragurile? Din 4 puncte de ridicare, fix toate 4 sunt zapacite.
Serios, as duce-o undeva sa le indrepte daca se poate, ca-mi omor cricurile ridicand de lonjeroane.



Iesit in proba, nu e aer, toate-n regula.

Continuarea dupa ce vin piesele. OEM din Bucuresti, suspensie de la Wrangler, crec-a si uitat sa se uite in cutia postala dupa amortizoarele spate, caseta e pe vapor, blingul de motor in avion.
Va urma sigur.
« Last Edit: March 30, 2019, 23:41:41 PM by Muttley »
WRX SW 2002

Re: 2001 WRX SW Bugeye
« Reply #56 on: March 31, 2019, 00:08:15 AM »
Am citit de doua ori...mi-a placut tema si lucrarea deopotriva. Asta, da....

Re: 2001 WRX SW Bugeye
« Reply #57 on: March 31, 2019, 08:36:40 AM »
Brava! Numai tu ai rabdarea necesara sa faci astfel de treburi!

De mentionat ca el a reparat ce am stricat eu  >:D.
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

Muttley

  • 4916
Re: 2001 WRX SW Bugeye
« Reply #58 on: March 31, 2019, 08:42:18 AM »
N-ai stricat tu, oricine ar fi desfacut acolo ar fi scos surubul imbracat in aluminiu.

909130089 - clips eleron.
« Last Edit: April 03, 2019, 17:25:07 PM by Muttley »
WRX SW 2002

Muttley

  • 4916
Re: 2001 WRX SW Bugeye
« Reply #59 on: April 05, 2019, 12:51:16 PM »
Fapt divers descoperit in timp ce ma documentam pentru ocupatia de uichend.

1985 - prezent, si ei tot n-au schimbat simeringul de cardan. TOATE modelele!  :o
Deci cum sa nu iubesti marca? Lego!

« Last Edit: April 05, 2019, 12:53:42 PM by Muttley »
WRX SW 2002