Forester 2.0D
Subaru club Romania

Forester 2.0D

Forester 2.0D
« on: July 04, 2018, 15:40:47 PM »
Salut,
Anul trecut am achizitionat un Subaru Forester SH 2.0D din 2009 la ~190.000km, cu motorul refacut de Subaru Romania pe garantie(turbo si injectoare nefiind inlocuite, din pacate :( ).
Acum cateva saptamani mi s-a infundat filtrul de particule(eu alimentez 95% din timp la OMV cu maxxmotion). Am facut o regenerare din tester si am folosit aditivul PROTEC CRDSC, iar masina a inceput sa mearga cu ceva mai bine, problema este ca au ramas erorile pe bord. Am fost la un service cu un tester Texa din 2018 si nu aparut nicio eroare desi pe bord erau aprinse becurile. Am fost la un alt service cu un tester Guttman, iar aici nu a aparut ca sunt erori la motor, doar ca, coeficientul incarcare filtru particule[%]: 253%, iar Presiunea diferentiala gaze evacuare[bar]: 0.10 la relantiu.
Ce mi-a spus persoana ce mi-a facut testul este ca ar trebui cumva sa resetezi acele valori pentru ca nu are cum sa mai fie infundat filtrul la acele presiuni.
1. Stie cineva cum pot reseta calculatorul sa recalculeze acel coeficient de incarcare? Cea mai apropiata reprezentanta Subaru este in Cluj, iar eu sunt din Baia Mare. Credeti ca sunt alte marci de testere multi-marca care are putea reseta acel coef. ?
2. Pe devizul celor de la Subaru Ro cu inlocuirea motorului, scria ca injectoarele au corectii. Presupun ca fostul proprietar nu folosea motorina de calitate. Cand motorul este rece se aud cum bat injectoarele, iar dupa ce incepe sa se incalzeasca pare sa functioneze normal, am sa atasez o poza sa vedeti ca pe cele 4 injectoare sunt corectii de max -0.2ms. Credeti ca este o problema grava, se poate remedia ceva aici ?
3. Cu testreul Gutmann a gasit o eroare la ABS OBD - Cod err 43(cod err. original C0057) : REGLAJ DINAMICA CURSA : Actionare reglare dinamica de rulare intrerupta de catre unitatea de comanda motor.Ati mai dat peste aceasta problema ?
Imagine tester : https://1drv.ms/u/s!Am9EU33RdxMKgYQa8scPQTKfGgz6HQ

O zi buna.
--
Subaru Forester SH 2.0D 2009

marr

  • 2204
Re: Forester 2.0D
« Reply #1 on: July 06, 2018, 09:12:02 AM »
Bine ai venit !
Ca fost proprietar de Forester diesel, trecut prin toate, zic urmatoarele:
1. Fa-ti cumva un drum la Cluj ( din Baia Mare nu-i o mare aventura - prin Jibou drumul este excelent si in 2 ore esti la Twin Motors).
Ei au tester dedicat Subaru, pot sa verifice toti parametrii masinii, sa faca o regenerare fortata daca-i cazul si sa stearga eventualele erori stocate in CB.
In mod normal, dupa o regenerare fortata trebuie resetata si dilutia uleiului. Poate o fi cazul si de un schimb de ulei.
2. Daca injesctoarele "tzacane" la rece, este posibil sa trebuiasca recalibrate.
Tot la o reprezentanta Subaru exista posibilitatea verificarii si recalibrarii acestora din computer.
Daca asta nu-i suficient, ai doua optiuni:
- prima, sa le trimit undeva, la un service specializat pe sisteme de injectie, pentru curatare si recalibrare "hard".
Eu am facut operatiunea asta tot aproape de tine - in Zalau,  la "Dr. Mitica'. Omul e ciudat, dar foarte bun in ceea ce face.
- a doua - semnificativ mai costisitoare - sa schimbi injectoarele cu unele noi.
Din pacate, la DENSO, nu exista posibilitatea de reparare a acestora ( nu sunt oferite kit-uri de reparatii).
Nota bene - pentru demontarea injectoarelor, trebuie dat jos motorul deoarece, datorita arhitecturii boxer,  nu exista loc fizic pentru scoaterea lor din bloc.

3. Pentru verificarea si interpretarea altor erori, tot la o reprezentanta trebuie sa ajungi.

Ca atare, dpmdv, musai fa-ti o programare la Cluj !
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020