Subaru forester 2.0 X 2008 - a blank canvas
Subaru club Romania

Subaru forester 2.0 X 2008 - a blank canvas

Subaru forester 2.0 X 2008 - a blank canvas
« on: August 30, 2018, 01:15:30 AM »
Salut!Stefan ma cheama si in gramada de randuri scrise de mai jos imi prezint si eu povestea Foresterului achizitionat cu doua saptamani in urma.
 Este din 2008 , motorul de 2.0l, 158cp si este prima mea masina care nu e primita "mostenire" sau imprumutata. Spre deosebire de , probabil majoritatea membrilor de pe acest forum , nu am fost special atras de Subaru de la inceput. Am avut mereu o pasiune pentru masinile japoneze in schimb, totul a inceput de cand am aflat de drift, apoi de japoneze si in final de Nissan.Ce m-a marcat destul de mult a fost 200sx s13, masina pe care am si cautat-o vreo 7 ani, de dinainte sa iau permisul. multe incercari fara reusita, in final am gasit una pe care urma sa o iau luna trecuta, avea multe probleme incat trebuia luata pe platforma, etc. dupa mult rumegat asupra problemei am ajuns la concluzia ca nu o sa imi permit sa imi iau un s13, sa il restaurez si sa il si intretin. cel putin nu cat inca sunt in facultate. asa ca spre bucuria alor mei, am renuntat. Am mai avut candva intentia si asupra unui Nissan Patrol dar din nou, probleme la achizitionare si costuri ridicate.
Revenind la trecutul apropiat, dupa ce l-am sunat pe cel care vindea s13-le, m-am pus sa ma gandesc ce altceva as putea sa iau incat sa imi satisfaca nevoia de "jdm" dar care sa fie si relativ accesibil ca numar de masini prin tara si sa se incadreze in buget. In liceu urmarindu-i pe cei de la mightycarmods, mi s-a mai marit deschiderea si catre alte marci , in special Subaru asa ca m-am apucat de cautat. Initial am ma uitam la legacy, avand ca si criterii sa fie break, dar sa arate bine. nu am fost prea multumit de rezultate.
Printre cautari dadeam mereu de Forester si am zis sa ii acord o sansa. preturile erau relativ ok,  dotarile si anul la fel. As fi vrut ceva generatia a doua dar prefacelift. Dar cum se gaseau mai multe facelift care sa fie in stare buna la pretul respectiv am ramas pe varianta asta si peste inca doua zile eram acolo si il aduceam acasa . nici nu mi-as fi imaginat sa se intample asa repede totul. In final ma bucur ca s-a intamplat in felul asta si am ajuns sa il iau, e cumva combinatia care trebuie intre primele doua variante( s13 ca masina relativ rapida si cu care sa te distrezi, si patroul care era mare, 4x4 si cu care te descurcai in orice situatie). Sunt foarte multumit de masina  si desi are cateva probleme , unele mai marunte altele nu, sunt incantat de ea si am destule planuri pe viitor.
Scurt istoric: 3 proprietari, ultimul a avut-o doar un an si din probleme personale a trebuit sa o vanda.  I-a schimbat placutele, amortizoarele fata, cureaua de accesorii si toate lichidele. acum e la mine si...

..sa incep cu problema. Cat l-am tot invartit prin curtea parcului auto de unde l-am luat, totul ok si frumos, cand am ajuns acasa in schimb, surpriza  s-a blocat etrierul stanga fata.Ajutat de un prieten am deblocat-o. Ne gandeam ca din cauza placutelor noi pistonasele au fost impinse mai mult decat trebuie si s-au blocat. Am dus-o cu frana de mana pana la un service pentru a doua zi. Acolo nu au facut mare chestie si cica era deblocata, ciudat dar oamenii stiu ei ce fac ( nu prea). A mers totusi, pana am decis sa o scot la o tura prin padure si s-a blocat iar. dupa alte dezbateri am ajuns la concluzia ca cel mai probabil e de la sistemul abs. dupa o perioada in care tineam masina pornita mai mult( o ora -doua) incepea sa se infraneze pana se bloca. daca o lasam oprita o ora se debloca. Momentan sunt cam blocat cu ea deoarece cel mai apropiat service specializat Subaru e la Bucuresti, in Dambovita nu e nimic aparent. Astfel ca astept sa se elibereze un loc la unul multimarca de pe aici care ar putea sa imi schimbe pompa abs sau ce anume e defapt stricat la ea.

Dupa care ar urma planurile, intinse pe foarte mult timp din lipsa de diferite resurse. Mai exact:
-conversie la botul de prefacelift
-mici modificari la interior legate de tapiterie plus renovarea/inlocuirea panourilor interioare de la usi sau altele . Ale ei fiind adanc zgariate majoritatea
-un set de jante work sau rota pe 17 pentru vara, cele de pe ea ramanand pentru perioada de iarna
-inlocuirea sau repararea diverselor componente lipsa, rupte sau deteriorate de la exterior si interior
-tinichigerie( are nevoie destula de asa ceva) si vopsitorie( ma gandesc la alta culoare)
-proiectoare de ceata
-upgradarea anumitor elemente de suspensie
categoria "poate" :
-arcuri sport( initial ma gandeam ca suspensie reglabila deoarece imi place aspectul mai lasat si faptul ca ar da probabil un feedback mai bun dar in acelasi timp imi convine si faptul ca garda la sol destul de ridicata fata de alte masini imi permite sa o duc si prin padure fara sa o ajustez mereu deci inca nu sunt sigur)
-turbo( inca mai trebuie destula documentare pentru asta)

si lista poate sa continuie. Vreau sa fie destul de practica incat sa imi car cunostiintele si diverse bagaje cu ea, pentru ca am de carat. sa ma pot baza pe ea ca pe orice daily, la nevoie sa rupa asfaltul de pe un drum de munte dar sa fie in stare si de un camping sau un drum forestier din cand in cand, insa momentan sa scap de problema cu blocatul rotii  ;D

voi reveni si cu poze in curand.

Re: Subaru forester 2.0 X 2008 - a blank canvas
« Reply #1 on: August 30, 2018, 08:32:22 AM »
Bine ai venit!

Referitor la frana, exclus sa fie de la ABS (ABS-ul elibereaza din presiune pentru a diminua forta de franare, asa ca nu are cum sa “stranga” placutele). Schimba sau reconditioneaza etrierul.
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

MihaiFlorescu

  • *
  • 13898
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Subaru forester 2.0 X 2008 - a blank canvas
« Reply #2 on: August 30, 2018, 09:40:41 AM »
Bun venit. Ai nevoie sa reconditionezi etrierul cum spune si colegul Pfaizzzer. Se intampla la cam toate masinile de varsta asta.

Re: Subaru forester 2.0 X 2008 - a blank canvas
« Reply #3 on: August 30, 2018, 10:27:23 AM »
multumesc pentru sfat. o sa le spun celor de la service ambele variante in ideea sa verifice tot ce pot si ar avea legatura  si sa vad exact cate lucruri ar trebui schimbate.

Re: Subaru forester 2.0 X 2008 - a blank canvas
« Reply #4 on: August 30, 2018, 17:54:10 PM »
Poze. Si prima modificare/restaurare. ceva mai simplu fiind prima. Vopseaua de pe panourile consolei era patata cu ceva ce nu se putea lua decat cu tot cu vopsea asa ca le-am demontat, preparat si revopsit cu tot ce trebuie. am reparat fantele de aer care aveau niste urechiuse rupte si am schimbat playerul.  bonus fabricarea unei "nuci" pentru schimbator.






Re: Subaru forester 2.0 X 2008 - a blank canvas
« Reply #5 on: August 30, 2018, 19:04:59 PM »
Mai bine infoliai plasticele alea decat sa le vopsesti cu negru, vopseaua aia zici c'a fost aplicata in ciuda ... nu vad cum ar fi aratat mai rau inainte

Re: Subaru forester 2.0 X 2008 - a blank canvas
« Reply #6 on: August 30, 2018, 19:38:18 PM »
nu am vrut sa le infoliez deoarece imi era ca in timp sigur o sa se deterioreze/crape/ dezlipeasca   dupa cat de buna era calitatea, plus ca nu as fi putut sa acopar totul la fel de bine. cat despre cum e data vopseaua in ciuda nu a fost data dar mi-a facut surpriza cand am dat lacul la final care avand destui ani vechime nu s-a asezat cum trebuie, poate daca nu il dadeam ar fi iesit mai bine dar nu mai era cale de intoarcere. mai e si chestia ca raman destul de usor urme de degete pe el fiind lucios. la un momentdat poate o sa il refac cu o metoda mai profesionala.



 Iar cum arata inainte,nu se observa foarte bine in poza dar in realitate era destul de evident. imagineaza-ti un perete mucegait. cam asa aratau petele pe vopseaua respectiva, nu se stergeau cu solutii obisnuite si cand am incercat cu ceva foarte putin mai puternic se lua cu tot cu vopseaua originala.
« Last Edit: August 30, 2018, 19:57:14 PM by StefanCaps »

Re: Subaru forester 2.0 X 2008 - a blank canvas
« Reply #7 on: August 30, 2018, 21:06:15 PM »
Important e tu sa fii satisfacut, intr'adevar nici conditia initiala nu era prea grozava ...

malakay

  • *
  • 4767
  • IMPREZA GC8
    • www.proalex.ro
Re: Subaru forester 2.0 X 2008 - a blank canvas
« Reply #8 on: August 30, 2018, 22:18:13 PM »
verifica hill holderul  pt ca ala iti blocheaza etrierul stg fata !!!
Straights are for fast cars, corners are for fast drivers. - Colin McRae

Re: Subaru forester 2.0 X 2008 - a blank canvas
« Reply #9 on: August 31, 2018, 12:48:11 PM »
Cum pot sa il verific? E prima data cand aud de hill holder. Am cautat pe net si pare ca ar trebui sa fie un buton pe undeva dar nu gasesc nimic.

malakay

  • *
  • 4767
  • IMPREZA GC8
    • www.proalex.ro
Re: Subaru forester 2.0 X 2008 - a blank canvas
« Reply #10 on: August 31, 2018, 12:59:39 PM »
pai e un cablu pe pedala de ambreaj si duce undeva pe lonjeronul in sistemul de hill holder
Straights are for fast cars, corners are for fast drivers. - Colin McRae

Re: Subaru forester 2.0 X 2008 - a blank canvas
« Reply #11 on: August 31, 2018, 13:00:46 PM »
Nu e nici un buton, la Forester SG hill holder'ul este mecanic/ automat cand fundul ar da sa plece la vale (cand botul e in vale nu functioneaza).
Gasesti pe google o gramada de informatii despre sistem, inclusiv dezactivarea lui (in prima instanta poti face asta ptr a verifica daca roata mai ramane sau nu infranata)

andrei80

  • 1161
  • 7500rpm, no boost... No more. XT ftw!
Re: Subaru forester 2.0 X 2008 - a blank canvas
« Reply #12 on: August 31, 2018, 14:29:25 PM »
Bun venit în familie și succes la recondiționări/modificări!
Cu turbo e cam greu... Trebuia să iei din prima turbo.
Ex Forester XS 2.0 2006 MT
Ex Forester XT 2007 MT
Forester XT 2003 AT

Re: Subaru forester 2.0 X 2008 - a blank canvas
« Reply #13 on: September 02, 2018, 16:01:00 PM »
multumesc!de turbo inca nu sunt sigur, era doar ca eventualitate. momentan ma descurc cu puterea stock :D
O sa incerc zilele viitoare sa scot hill holderul , ajutat de cineva cu mai multa experienta si sper sa se rezolve. Dar mai noi am descoperit alta problema. se supraincalzeste foarte repede la mers normal prin oras sau prin afara, in doar cateva zeci de minute. Daca il las la relanti doar ramane la acelasi nivel acul dar nu coboara mai jos. Voi incerca o curatare cat mai completa a sistemului sa vad daca isi revine desi m-as mira sa fie doar de la antigel cum imi spusese cineva.( e putin cam negru dar fara mizerii in el totusi)

O intrebare, probabil cam tampita  dar asa aflu si eu mai multe. Am inteles ca foresterul ar fi fost facut pe aceeasi platforma ca impreza. Asta inseamna ca pentru un upgrade la partea mecanica; frane, brate, supsensii, etc  sau pe la motor. ar fi compatibile cu piesele fabricate pentru impreza?

BOXER

  • *
  • 2352
  • +
Re: Subaru forester 2.0 X 2008 - a blank canvas
« Reply #14 on: September 02, 2018, 16:43:51 PM »
Oricat ai incerca sa tranformi un Forester intr-o Impreza nu vei obtine un rezultat multumitor.
Masina va arata urat si nici nu se va comporta ca un sasiu gandit pentru garda mica.
Inainte de a incepe un sir lung de investitii ar fi bine sa te opresti si sa analizezi serios posibilitatea de a schimba Foresterul cu o Impreza.
In perioada urmatoare vei gasi doritori de garda mare si oferte mai bune pentru masinile joase.
ex. Impreza 2.0D
Forester 2.0MT
ex. Forester 2.5XT


Subaru Da, Lego Nu.

WIM

  • 670
Re: Subaru forester 2.0 X 2008 - a blank canvas
« Reply #15 on: September 02, 2018, 17:44:56 PM »
Sau ai putea ajunge aici:

https://youtu.be/2uyPkavo66Y

Re: Subaru forester 2.0 X 2008 - a blank canvas
« Reply #16 on: September 02, 2018, 19:58:42 PM »
garda la sol nu vreau sa o schimb , mai ales ca imi place sa mai bag drumuri laturalnice. Nu in sensul permanent cel putin. maxim cu ceva reglabil cat sa pot sa o modific in functie de ce trebuie sa faca. dar m-as complica prea mult si nu stiu nici daca ar da rezultatele pe care le doresc. Cand ziceam de elemente de suspensie si restul ma refeream mai degraba la niste arcuri si amortizoare mai performante/sport, mai de "scandal". care sa mai elimine din bodyroll. deoarece pentru imprezaa am tot gasit piese aftermarket. dar pentru forester in mod specific nu.
In orice caz asta ar fi intr-un viitor destul de indepartat si poate imi mai schimb ideile pana atunci.
« Last Edit: September 02, 2018, 20:10:55 PM by StefanCaps »

Re: Subaru forester 2.0 X 2008 - a blank canvas
« Reply #17 on: September 02, 2018, 21:56:19 PM »
Arcurile ptr Impreza vor micsora garda la sol.
Ptr a elimina din bodyroll va trebui rigidizata suspensia, cu consecintele de rigoare. Aici Boxer e expertul, a incercat destule variante pe Forester incat sa stie cam toate aspectele

andrei80

  • 1161
  • 7500rpm, no boost... No more. XT ftw!
Re: Subaru forester 2.0 X 2008 - a blank canvas
« Reply #18 on: September 02, 2018, 23:17:37 PM »
Upgrade-ul numărul unu ar trebui să fie bara stabilizatoare spate mai rigidă, gen de sti. Adică în loc de 16mm diametru, ceva de 20mm măcar. Asta face mașină mai rigidă in curbe, dar scade extensia roților în condiții de off-road. Adică vei ajunge mai des în situații în care veți avea o roată suspendată și vei pune lsd-ul de pe spate la o muncă pe care nu o poate face, fiind slab. Dacă scazi garda la sol, iar vei obține un comportament mai bun pe curbe, cu dezavantaje evidente. Nu prea poți să o faci o mașină mai bună de stradă fără să pierzi pe partea de off-road...
Ex Forester XS 2.0 2006 MT
Ex Forester XT 2007 MT
Forester XT 2003 AT

MihaiFlorescu

  • *
  • 13898
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Subaru forester 2.0 X 2008 - a blank canvas
« Reply #19 on: September 03, 2018, 09:28:28 AM »
Upgrade-ul numarul unu este sa faci masina sa mearga bine, asa cum a fost gandita. 5.000 euro mai tarziu poti incepe sa te gandesti la modificari.