Foarte multa motorina in ulei
Subaru club Romania

Foarte multa motorina in ulei

Foarte multa motorina in ulei
« on: September 17, 2018, 13:21:57 PM »
Salut colegii de pe forum!

Acesta este primul meu post aici, din pacate nu cu vesti bune asa cum speram, cand am facut cont pe forum.
Acum aprox doua luni am mers sa iau un Forester 2.0D din 2009, 256000km. (Da, stiu problemele motoarelor, m-am documentat)
Masina a mers perfect, fara nici o problema aprox 2500Km, dupa care a luat-o pe ulei (in max 15 sec. am reusit sa omor motorul, de la cheie n-a vrut).
Ok, turbo dus.. Nu-I nici prima si nici ultima masina la care se duce turbo.
Dua masina pe slep la mecanicul meu care s-a ocupat de masina anterioara.
Demontat turbo, trimis la Cluj la reparat. Dupa cateva zile, m-a sunat mecanicul sa-mi dea ceva vesti:

1- Veste buna. Turbo reparat, montat inapoi.
2- Veste asa si asa. A facut schimbul de ulei, filtru.
3 - Veste rea. Din motor, a scos aprox 16L de ulei (zeama fara nici un Dumnezeu, dar cu puternic miros de motorina).
4 - Vestea si mai rea. A pornit motorul, de mers merge bine, dar in 20min. de mers la relanti, a crescut nivelul la ulei cu aprox 2L (mirosea a motorina).

Asadar, a spus ca pe undeva, motorul arunca foarte multa motorina in ulei si de asta a luat-o pe ulei. Suna logic.
Doar ca el nu se baga in motoare boxer. Ok, nu-I stress, I know the feeling.
Am ajuns la un alt mechanic care se pricepe la Subaru.
Mecanicul nou, spune ca da, se rezolva si ca totu-i de la DPF si incercari repetate de regenerare date de ECU (suna logic, doar ca nu are cum la relanti, sa arunce in baie 2L de motorina doar din regenerare).
Duc masina la el pe slep.
A doua zi ma suna, si-mi spune ca turbo nu e ok (Cum naiba? Doar e reparat, am si raport!).
Bine, poate cei de la Cluj au facut-o de oaie..
Ce-i drept, foarte putin, pe partea de admisie atingeau lamelele pe corpul turbinei.
Trimit turbo inapoi azi.
Maine ma suna ca-i ok turbo si in momentul in care se face presiune de ulei, se centreaza automat. Si-l trimit inapoi, cu un nou raport (in graphic arata joc sub 0.2mm la aprox 70000 rpm).
O data ajuns, mecanicul l-a montat inapoi si a incercat aprox 3 regenerari. Era 255% incarcat DPF, am vazut eu cand a citit cu SSM.
A spus ca nu se poate regenera, si ca trebuie bagat DPF in solutie. Zis si facut, DPF era acum curat.
Intre timp, mi-a aratat ca EGR-ul era blindat (tabla de 0.3mm intre EGR si flansa de fixare).
Bun! Schimbam si EGR-u.
Tin sa precizez ca masina nu avea nici un martor aprins in bord.. Sa fi fost masina a fost "pregatita" pentru vanzare? Mai mult ca sigur! :)
Asadar: DPF curat, EGR schimbat, ulei  + filtre schimbate, masina e din nou ok. :)
Plec de la service, iar in aprox 9Km, ghici?!?
Iara o ia pe ulei... De data asta am auzit si-un sunet tare ciudat la motor (lovit metallic relative puternic).
Ok.. Imping masina in afara carosabilului, deschid capota si ma uit la ulei.
Pe joja, peste semnul de maxim, la vreo 12cm este nivelul de ulei. Din nou, miros puternic de motorina.
Sun mecanicul sa-i spun..

-Da dom`le ti-am spus ca turbo ala nu este ok! Nu stiu ce I-au facut aia de la Cluj! Las ca te sun luni sa trimitem turbo aici la unu bun!

-Dar nu credeti ca este posibilitatea sa arunce motorina prin alta parte, si sa se dilueze atat de mult uleiul incat sa scape pe la turbo si din cauza asta s-o ia pe ulei?

- Nu! In 15 ani de Subaru eu n-am vazut asa ceva! Sigur e turbo!

Acum, masina este din nou la el (n-am alta varianta) cu turbo trimis la reparat. Pe miercuri - joi ar trebui sa fie gata.
Am intrebat si colegi de la lucru, care au venit cu idei foarte logice.
Unul spunea ca, el a patit la o masina de-a lui sa-i arunce motorina pe la pompa de inalte. Da, si la Forester SH, pompa de inalte este anrtenata prin roti dintate direct de vibrochen. Se poate foarte bine sa fie un simering ceva.. ma gandesc.
Am citit forumuri, la altii era circuitul de retur a motorinei.. Si asta mi se pare logic. Daca e sparta vreo teava, arunca direct in baia de ulei.

Totusi stau si ma intreb.. Cum sa arunce atat de multa motorina in ulei? Dar in acelasi timp sa mearga bine motorul..

Pana e gata masina, astept si parerile voastre.
Oricum, ma gandeam ca dupa ce-mi va spune ca-i ok si merge, sa merg maxim 2km si sa verific nivelul de ulei.
Asta in cazul in care nu s-au intamplat si alte chestii nasoale prin motor.
Orice parere e binevenita.

Ps.: Abia dupa ce iese masina din service voi scrie unde locuiesc si cine e mecanicul, nu de alta dar nu vreau sa ma pun rau cu nimeni.



Subaru Legacy 2.0R
Mazda 6 2.0D

Re: Foarte multa motorina in ulei
« Reply #1 on: September 17, 2018, 14:21:39 PM »
Turbo nu are nici cea mai mica legatura cu vreun traseu de motorina.
Ce se poate intampla daca turbo e stricat este sa iti bage ulei in admisie, eventual si bucatele metalice din componenta sa.
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

andea79

  • *
  • 4007
Re: Foarte multa motorina in ulei
« Reply #2 on: September 17, 2018, 14:27:01 PM »
subaru diesel :(

Re: Foarte multa motorina in ulei
« Reply #3 on: September 17, 2018, 14:36:13 PM »
Turbo nu are nici cea mai mica legatura cu vreun traseu de motorina.
Ce se poate intampla daca turbo e stricat este sa iti bage ulei in admisie, eventual si bucatele metalice din componenta sa.

Exact la asta ma gandeam si eu. Cauza e alta si mecanicul asta nu si nu..
In manualul de service am gasit procedura de verificare a circuitului de retur la motorina si i-am trimis-o.
El din nou, a spus clar ca nu are cum sa fie de acolo si este din turbo. N-a verificat ce I-am trimis, evident.
Ideea este ca trebuie sa fac ceva inainte sa-i strice motorul (daca nu e deja stricat, o sa-l porneasca dupa ce vine turbo reparat).
Subaru Legacy 2.0R
Mazda 6 2.0D

andea79

  • *
  • 4007
Re: Foarte multa motorina in ulei
« Reply #4 on: September 17, 2018, 14:44:10 PM »
avand in vedere ca persoanele competente pe subaru diesel din Ro le numeri pe degetele de la o mana... de data asta o sa preiau eu rolul userului Boxer si iti recomand sa mergi la reprezentanta :)

Re: Foarte multa motorina in ulei
« Reply #5 on: September 17, 2018, 14:46:13 PM »
Ideea e ca acel mecanic nu ar trebui sa repare nimic daca el a spus ca turbina varsa motorina in baia de ulei.
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

Re: Foarte multa motorina in ulei
« Reply #6 on: September 17, 2018, 14:52:34 PM »
avand in vedere ca persoanele competente pe subaru diesel din Ro le numeri pe degetele de la o mana... de data asta o sa preiau eu rolul userului Boxer si iti recomand sa mergi la reprezentanta :)

Unde locuiesc nu este reprezentanta, doar service autorizat.
Iar acolo sunt in "reorganizare de atelier". N-au mecanici cu alte cuvinte.
Cea mai apropiata reprezentanta este departe din pacate.
Partea si mai proasta este ca in 4 Oct am RAR-ul si daca nu-l trec, trec si cele 3 luni legale s-o inmatriculez.. Mea culpa, stiu
Subaru Legacy 2.0R
Mazda 6 2.0D

MihaiFlorescu

  • *
  • 13890
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Foarte multa motorina in ulei
« Reply #7 on: September 17, 2018, 15:34:48 PM »
Mutat din prezentarea membrilor la discutii despre Forester.

Bafta!  Vezi ca unui coleg dupa ce a schimbat motorul fara injectoare, i-a ramas un injector pe deschis. Tot forester diesel. Chiar si asa imi vine greu sa cred ca masina merge o perioada (adica stai asa..mergea si a lui... asta pana cand s-a topit pistonul). Dar nu stiu ce sa zic daca poate inunda in asa hal motorul.

Bine ca ai rezervor de 60l :D
« Last Edit: September 17, 2018, 15:36:18 PM by MihaiFlorescu »

Re: Foarte multa motorina in ulei
« Reply #8 on: September 17, 2018, 15:41:29 PM »
Bine ca ai rezervor de 60l :D

Multumesc,
Da.. Dar mai mult de 10Km nu cred ca fac cu ea xD
Subaru Legacy 2.0R
Mazda 6 2.0D

Re: Foarte multa motorina in ulei
« Reply #9 on: September 17, 2018, 16:00:43 PM »
Sa o luam logic: pe unde poate intra motorina in motor ? Injectoare si ... (mai exista alte locuri ? Nu sunt un cunoscator, sa adauge cei care stiu daca mai exista si alte locuri)
In primul rand trebuie verificate injectoarele si posibile alte locuri pe unde ar mai putea intra motorina in ulei (daca exista)
Fara o diagnoza electronica la reprezentanta nici nu ar mai trebui sa umblii la motor...

Forester

  • 3065
  • The other right!
Re: Foarte multa motorina in ulei
« Reply #10 on: September 17, 2018, 16:26:54 PM »
Pun si eu o intrebare de vanzator la aprozar: chiar si daca e injector blocat pe deschis, sau vine Michiduță si varsa cu galeata motorina in cilindru - e normal sa ajunga atat de multa motorina in ulei? Segmentii aia nu au nimic de zis, de stricat, de aliniat... etc? Ca alta cale nu gasesc catre baia de ulei. Sau poate piston spart gaurit, cu o gaura directa catre bieleta :)
Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

Muttley

  • 4913
Re: Foarte multa motorina in ulei
« Reply #11 on: September 17, 2018, 16:34:59 PM »
Aici, chiar daca e vorba de un motor de camion probabil, e un exemplu de debit de motorina, 64mm cubi pe milisecunda, care echivaleaza cu aproape 4l pe minut. Nu mi-e clar daca e pe un injector sau pe pompa, who cares... Cert e ca un injector blocat pe deschis o sa-ti mute continutul rezervorului in baia de ulei relativ repede.

Pompa de injectie, daca inteleg eu bine pozele de aici, e externa. Nici nu vad cum ar fi putut comunica cu carterul.

Nu stiu cum s-ar manifesta un retur de motorina infundat sau gatuit, daca surplusul ar refula (tot) pe la la injectoare.

Turbo nu vad ce treaba sa aiba cu motorina. Ala poate avea treaba cu datul pe ulei. Dar la tine nu e dat pe ulei veritabil, e dat pe motorina de vreme ce cu asta se unge motorul, inclusiv turbina.
Si mai intervine ceva, joc mare in axul turbinei inseamna mult ulei (in cazul tau motorina :( ) care scapa din lagare in admisie si-ti poate genera ceva autoaprindere / dat pe ulei. N-o fi sursa problemei tale jocul mare in ax dar poate contribui la supraturarea necontrolata. Si da, are joc mare daca freaca palele in carcasa.
Apropo, in caz ca nu stii deja: cand o ia pe ulei bagi repede in treapta 6, franezi cu dreptul si cuplezi usor (si totodata fara s-o lalai) ambreiajul.

Si nu in ultimul rand, dupa atat amar de lubrifiere cu motorina, motorul tau e cam... 'mnesau sa-l ierte.
____________

Forester, scapa de nu e voie  ^-^
WRX SW 2002

Re: Foarte multa motorina in ulei
« Reply #12 on: September 17, 2018, 16:36:13 PM »
La prima vedere ai spune ca e clar gaura in piston, dar daca ar fi, motorul ala nu ar functiona, mai ales ca e vorba de aprindere prin comprimare.
Mai mult nu imi pot da cu parerea, avand in vedere ca nu cunosc configuratia traseelor de alimentare de pe acest motor.
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

Re: Foarte multa motorina in ulei
« Reply #13 on: September 17, 2018, 16:37:02 PM »
Pun si eu o intrebare de vanzator la aprozar: chiar si daca e injector blocat pe deschis, sau vine Michiduță si varsa cu galeata motorina in cilindru - e normal sa ajunga atat de multa motorina in ulei? Segmentii aia nu au nimic de zis, de stricat, de aliniat... etc? Ca alta cale nu gasesc catre baia de ulei. Sau poate piston spart gaurit, cu o gaura directa catre bieleta :)

Vin si eu cu o intrebare de aprozar.
Daca un piston e gaurit.. Mai este capabil sa faca compresie si deci aprindere?
N-ar trebui sa mearga-n 3?

LE.: Scuzati cacofonia  :)
« Last Edit: September 17, 2018, 16:41:02 PM by olixman »
Subaru Legacy 2.0R
Mazda 6 2.0D

Re: Foarte multa motorina in ulei
« Reply #14 on: September 17, 2018, 16:37:52 PM »
La prima vedere ai spune ca e clar gaura in piston, dar daca ar fi, motorul ala nu ar functiona, mai ales ca e vorba de aprindere prin comprimare.
Mai mult nu imi pot da cu parerea, avand in vedere ca nu cunosc configuratia traseelor de alimentare de pe acest motor.

Am sa pun ceva poze mai incolo cand ajung acasa, din manualul de service.
Subaru Legacy 2.0R
Mazda 6 2.0D

Forester

  • 3065
  • The other right!
Re: Foarte multa motorina in ulei
« Reply #15 on: September 17, 2018, 16:44:13 PM »
Gaura în piston era o glumă, de unde și zâmbăriciul de la sfârșitul propoziției...
Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

Re: Foarte multa motorina in ulei
« Reply #16 on: September 17, 2018, 16:52:32 PM »
Sa nu aiba vreun schimbator de caldura care sa incalzeasca motorina ajutandu-se de temperatura uleiului.
Asta ar fi pe returul traseului de ungere (unde uleiul nu mai are presiune) si daca ar fi spart, motorina ar ajunge usor in baie.
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

Re: Foarte multa motorina in ulei
« Reply #17 on: September 17, 2018, 17:49:59 PM »
Ptr a verifica asta probabil se poate redirectiona returul de motorina.
Turbina totusi n'are nici o treaba, se pierd timp si bani degeaba

andea79

  • *
  • 4007
Re: Foarte multa motorina in ulei
« Reply #18 on: September 17, 2018, 18:07:36 PM »
« Last Edit: September 17, 2018, 18:11:30 PM by andea79 »

Subaru Legacy 2.0R
Mazda 6 2.0D