Subaru CVT
Subaru club Romania

Subaru CVT

marr

  • 2211
Re: Subaru CVT
« Reply #200 on: July 29, 2019, 17:42:53 PM »
Pai, in cazul asta ... sunt doua !
Cel putin asa retin ca am citit pe undeva la descrierea operatiunilor - slabesti busonul de umplere, desfaci busonul de golire ....
Ștuțul despre care zicem eu e porcaria aia din plastic, ca o palnie / adaptor prin care curge uleiul din bidon in cutie.

Motivul pentru care trebuie sa fie cutia rece l-am inteles si eu - dar era unul pe outback.org / forester.org ce spunea ca a pus ulei preincalzit in cutie ! Probabil o fi fost iarna si era inghetat.
Sau, si mai probabil, uleiul cald e mai fluid si se scurge mai usor prin toate gaurile si angrenajele din cutie - recte, intra mai mult/mai repede.
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

puiu

  • 786
Re: Subaru CVT
« Reply #201 on: July 29, 2019, 17:50:18 PM »
La alte cutii la alte marci uleiul se baga la temperatura cutie sub 30'C, se porneste motorul, se lasa pornit pana cutia trece de 40'C si se completeaza pana da pe afara si se pune busonul asa. Se lasa pornit in continuare motorul pana trece de 50'C uleiul si se da drumul la busonul de umplere si se lasa sa curga pana doar se mai scurge usor. Sau se mai completeaza. Dupa caz.

VeNoM836

  • 252
  • https://www.hranitor-animale.ro/
    • Hranitor Animale
Re: Subaru CVT
« Reply #202 on: July 30, 2019, 15:57:50 PM »
Eu am facut 4 sau 5 drain&fills deja cu Amsoil. Nu conteaza/nu are nici o importanta daca e acelasi tip de ulei. Toate uleiurile CVT sunt compatibile, respecta un standard. Este alegerea ta in functie de buget/preferinte : OEM / Amsoil / Motul / Kennol / Valvoline. Pe astea le stiu eu.

Procedura e asa (nu conteaza daca e cald/rece) la SMT
1. se scoate busonul de golire si se asteapta pana curge tot (dureaza ceva)
2. se pune la loc busonul de golire si se scoate cel de umplere
3. se pune ulei pana da afara apoi se pune la loc cel de umplere, strans cu mana
4. se porneste masina, se trece cutia din P -> R -> N -> D si inapoi si se astepata pana temperatura uleiului trece de 45 de grade C
5. se completeaza iar pana da afara si se pune la loc busonul si asta este

Nu e rocket science si nici operatie pe creier sa contaminam ceva. Intradevar, este bine ca toate recipientele folosite sa fie foarte curate.
Uleiul nou este pus intr-o galeata de lavabila si de acolo se foloseste o pompa transfer lichide invartita de o bormasina. La masina mea nu se poate turna de sus prin palnie gen.
La SMT se foloseste Motul Multi CVT.


« Last Edit: July 30, 2019, 17:38:43 PM by VeNoM836 »
2011 Subaru Outback 2.5i CVT
2017 Subaru Outback 2.5i CVT Sport

https://www.hranitor-animale.ro/

kjz

  • 107
Re: Subaru CVT
« Reply #203 on: July 30, 2019, 16:29:26 PM »
Pana la urma la o reprezentanta cam cat costa un schimb de ulei in cutie, estimativ?
'14 FXT

burtal

  • 444
Re: Subaru CVT
« Reply #204 on: August 07, 2019, 16:53:32 PM »


nu vad dece nu ar fuctiona si la XV sau Forester.

Ar fi interesant de vazut la ce temperaturii ajunge in conditii de off road si iarna  daca e bagata bine la zapada

« Last Edit: August 07, 2019, 16:57:32 PM by burtal »

Theophilus+Julsey

  • 838
  • 2004 Forester 2.0XT / 2009 Justy IV
Re: Subaru CVT
« Reply #205 on: August 07, 2019, 23:36:10 PM »
VeNoM836 frumos tutorial :)

burtal

  • 444
Re: Subaru CVT
« Reply #206 on: December 11, 2019, 11:59:58 AM »
ehh....  la 30mii de km.....trist

« Last Edit: December 11, 2019, 12:04:15 PM by burtal »

Xander

  • 1253
  • Forester 2.0d ; Xv 2.0ie
    • Forester '09/ XV ‘20
Re: Subaru CVT
« Reply #207 on: December 11, 2019, 13:58:40 PM »
Drumul este mai spectaculos decât destinația.
Forester Boxer Diesel MY09
XV e-Boxer MY20

Subaru CVT ? Oare ?
« Reply #208 on: December 11, 2019, 15:31:21 PM »
Una la un million poate sa apara  si la Rolls Royce   :-\
Si nu stim ce si cum a exploatat-o  individul inainte sa faca asa.  la cat sant astia de nuli in ceea ce priveste utilizarea unui automobil  nu  e neobisnuit ca  de-astea  se pot intampla.
Am cunoscut aici  specimene de soferi care nu au auzit niciodata ca la o masina trebuie sa ii faci rodajul  cand o iei de la  0 km.  Macar sa nu o fortezi primii   Xmii  km,  sa o incalzesti cateva minute   sau macar  cateva  secunde  inainte de plecarea de pe loc  , mai ales iarna.  O porneau  si  plecau de pe loc  dupa 3 sec  !!    Sau daca stai  5 min.  la semafor sa o pui pe  N  ca sa nu fortezi  franele si transmisia.  Ca sa nu mai spun ca am cunoscut destui care habar nu aveau  ca Subaruul  lor  e 4X4 !!   Tot ce ii interesa  e cat costa  si cat consuma.   :o
.........va asigur ca greselile ortografice, ortoepice, de punctuatie, morfosintactice si folosirea inadecvata a unitatilor lexico-semantice imi apartin, mi le asum, dar la scoala sa stiti ca tot nu ma duc !

Celalalt

  • 1812
  • Mda...
Re: Subaru CVT
« Reply #209 on: December 11, 2019, 18:31:37 PM »
Asta cu rodajul e discutabila. La frs aspirati au spus sa nu trec de 3000 rpm in primii 1000 de km. I am rupt fâșul dupa prima suta si are 260k acum si merge ceas. La noxe sunt chiar invitat sa mai stau ca sa ia de la mine si pt altii. Cat despre mutat din D in N la semafor , stiam ca , cel putin pt AT , nu e recomandat. Ceva cu balbotajul uleiului si faptul ca la plecare , toata zeama e jos si pe discuri mai nimic...
Aia e...


FXT '03 EJ207 STI 6MT
FXS '07 LINISTIT SI NU PREA
Impreza '95-'01 COTET SPRE H6

Re: Subaru CVT
« Reply #210 on: December 11, 2019, 18:39:02 PM »
Deci, cum facem ? :) Eu nu o pun in N, o las pe drive . Asa m-am invatat de la celelalte , dar CVT nu am mai avut .

kjz

  • 107
Re: Subaru CVT
« Reply #211 on: December 11, 2019, 20:10:29 PM »
La ceva AT-uri mai vechi intr-adevar era recomandat sa o treci in N, la CVT nu e cazul (asta mi-au confirmat si de la reprezentanta).
'14 FXT

Subaru CVT
« Reply #212 on: December 11, 2019, 21:37:25 PM »
Eu de  10 ani se cand ma dau cu Subaru  ( doua automate normale  si doua  CVT )  , intotdeauna am trecut  in N  atunci cand  stateam  mai mult de  10-15  sec.   la un semafor,  stop,  sau alte de-astea. 
    Nu cunosc explicatii tehnice, nu am habar ce se intampla  in interior.  Cert e ca niciodata  nu am avut probleme.  Adevarat este si ca  le-am  dat  dupa  3-4  ani,  ce s-a intamplat dupa aceea cu ele nu stiu.  Potopul ,........................ ::)
.........va asigur ca greselile ortografice, ortoepice, de punctuatie, morfosintactice si folosirea inadecvata a unitatilor lexico-semantice imi apartin, mi le asum, dar la scoala sa stiti ca tot nu ma duc !

Celalalt

  • 1812
  • Mda...
Re: Subaru CVT
« Reply #213 on: December 11, 2019, 21:52:22 PM »
Cam asta e problema. Noi aici ne atasam de fiare si convietuim mai mult cu ele. Nu le schimbam ca pe sosete si apoi ne dam pasionati , you know ?
Fara suparare , dar aici au ramas sa isi dea cu parerea posesori de masini nu pasionati. Utilizatori . Ma amuz cand intram pe taram tehnic si utilizatorii se simt obligati sa spuna ceva si apoi ca nu prea se pricep.
Adica mai pe romaneste , mai ciocu mic ! ;D
« Last Edit: December 11, 2019, 21:53:01 PM by make the forum greatagain »
Aia e...


FXT '03 EJ207 STI 6MT
FXS '07 LINISTIT SI NU PREA
Impreza '95-'01 COTET SPRE H6

Re: Subaru CVT
« Reply #214 on: December 11, 2019, 22:47:34 PM »
Eu nu sant pasionat,  eu sant fanatic  de Subaru !  Si eu macar eu recunosc ca sant  a-tehnic.  Nu ca  altii ( nu dau nume,  nu arat cu degetu'   )   ;D
Ce vroiam sa subliniez de fapt  cu sublinierea  mea e ca nu e dracu'  asa de negru ca uleiul  dupa  55000  km   ;D    Care va sa zica ca cand  treci in N  din cand in cand  atunci cand stai si de fapt  nu mergi,  nu ti  se strica transmisia  imediat.  :o
    Si sa stii ca noi aicea nu avem  cioc  !   Avem  plisc  !   :D   :D
.........va asigur ca greselile ortografice, ortoepice, de punctuatie, morfosintactice si folosirea inadecvata a unitatilor lexico-semantice imi apartin, mi le asum, dar la scoala sa stiti ca tot nu ma duc !

Re: Subaru CVT
« Reply #215 on: December 11, 2019, 23:03:18 PM »
N-ai de ce da în N. Ca face calculatorul de cutie singur după vreo 30 sec. CvT n am Avut, dar AT uri vreo 3 non Subaru

Subaru CVT
« Reply #216 on: December 12, 2019, 00:58:32 AM »
Macar ca sa  nu imi obosesc piciorul tinand   frana  apasata   :angel:
.........va asigur ca greselile ortografice, ortoepice, de punctuatie, morfosintactice si folosirea inadecvata a unitatilor lexico-semantice imi apartin, mi le asum, dar la scoala sa stiti ca tot nu ma duc !

Celalalt

  • 1812
  • Mda...
Re: Subaru CVT
« Reply #217 on: December 12, 2019, 06:41:25 AM »
Pai cum , nu gasesti tu optional masaj in talpa ?
Aia e...


FXT '03 EJ207 STI 6MT
FXS '07 LINISTIT SI NU PREA
Impreza '95-'01 COTET SPRE H6

burtal

  • 444
Re: Subaru CVT ? Oare ?
« Reply #218 on: December 15, 2019, 10:30:49 AM »
Una la un million poate sa apara  si la Rolls Royce   :-\
Si nu stim ce si cum a exploatat-o  individul inainte sa faca asa.  la cat sant astia de nuli in ceea ce priveste utilizarea unui automobil  nu  e neobisnuit ca  de-astea  se pot intampla.

nu e chiar una la un milion ... mai sunt si altele , citeste si comenturile.
Astuia i-a crapat in 8000 de km ... eu nu zic ca poate nu au exploatat cum trebuie ,  dar nici nu cred ca s--au pus sa are ranch-ul cu ea, .... oricum prea fragil prea ca la tara e CVt-ul asta

« Last Edit: December 15, 2019, 10:37:48 AM by burtal »

Subaru CVT
« Reply #219 on: December 15, 2019, 15:47:43 PM »
Una la un million  - metaforic vorbind,  nu trebuie sa o iei  ad-literam.
Din afara vorbind  pare fragil si ca la tara,  Citind pe net  parerile  a X  persoane care au avut probleme  pare ca CVTul e o catastrofa.  Dar nimeni nu vede X sute de mii, poate milioane deja de exemplare care  circula pe strazi  si nu au probleme,  deoarece cei care nu au probleme  nu scriu pe forumuri ca sa se planga ca nu au probleme.  Aici strazile sant pline de CVTuri  de toate tipurile si modelele,  si nu sant mai problematice decat   transmisiile automate clasice,  dimpotriva, e o tehnologie care  si-a  demonstrat fiabilitatea.   Cel putin aici  daca CVTurile erau problematice,  utilizatorii faceau plangeri si actiuni colective impotriva producatorului si erau despagubiti iar masinile retrase  din circulatie,  ceea ce nu s-a intamplat. Aici nimeni nu se joaca cu banii clientului.  VW  are de platit  miliarde  din causa dieselgateului. americanii au de platit miliarde  din cauza problemelor la Ford,  japonezii  alte miliarde  din cauza problemelor la  airbaguri. La fel  s-ar fi intamplat si cu Subaru daca  picau CVTurile asa cum  spun unii povestitori pe forumuri. 
Eu  sant deja la al doilea  CVT  si nu am avut nici o problema,  dimpotriva  pot sa spun ca merge mai bine decat  cele dinainte cu transmisie automata clasica.  Iar pe primul CVT  l-am exploatat in teren de l-au luat  dracii si nu a avut nimic.
…………………………………….  parerea mea.
.........va asigur ca greselile ortografice, ortoepice, de punctuatie, morfosintactice si folosirea inadecvata a unitatilor lexico-semantice imi apartin, mi le asum, dar la scoala sa stiti ca tot nu ma duc !