Subaru CVT
Subaru club Romania

Subaru CVT

Sese

  • 468
Re: Subaru CVT
« Reply #40 on: February 12, 2019, 15:46:27 PM »
dar nu ma stresez prea tare - simt ca ma compenseaza cei care lauda orice prostioara de la/cu subaru deci ... the universe is always in balance

Nici eu. Si sunt convins ca exista o doza mare de subiectivism in postarile mele.

Cu toate astea, si cred ca am spus-o si aici, mie nu-mi place in mod particular transmisia CVT. In pofida tuturor ajustarilor electronice, ramane o cutie care defavorizeaza clar condusul sportiv.

Dar sa spui ca nu este fiabila, cu asta nu sunt de acord.

Cine are legatura cu activitatea de service, cunoaste cu siguranta problemele de mecatronica ale cutiilor cu convertizor pe care le folosesc cei trei mari constructori germani. Si costurile cu care se remediaza astfel de probleme.
La fel. cutiile cu dublu ambreiaj; volante si actuatoare care se defecteaza la ordinea zilei.

De astea stii?

Si extrapoland; stie cineva cate campanii de service se fac la masinile in garantie, unele dintre ele chiar inainte de punerea lor in circulatie? Cate piese se schimba si cate problema apar?
Astazi am intrat intr-o reprezentanta japoneza, alta de cat Subaru. Erau aliniate cateva SUV-ulete, frumos, in linie, carora mecanicii le inlocuiau condensatoarele de clima. Masini noi, neinmatriculate.


Nu e vorba de batut piua ca s-a crapat cutia. De curiozitate , ce km are masina ? Si cam care ar fi cauzele? Pana la urma , ce exploatare poate duce la astfel de probleme? Cred ca discutia cam pe aici se duce si putem sa lasam "rautatile" la o parte.

208.000.

Musiu

  • 1156
    • 2007 Forester XT
Re: Subaru CVT
« Reply #41 on: February 12, 2019, 15:53:53 PM »
Subscriu la ceea ce-a scris Sese mai sus referitor la VAG cu un exemplu de A4 Allroad 2.0 tfsi la care cutia automata s-a stricat a doua oara. Cost reparatii: 2000 EUR. Masina este a unui vecin si este la Urlati, se pare ca acolo este un specialist care repara/reconditioneaza astfel de cutii.
2007 Forester XT

Ex:
2007 Forester 2.0 XS
2003 Impreza WRX wagon

marr

  • 2211
Re: Subaru CVT
« Reply #42 on: February 13, 2019, 10:22:42 AM »
Ca sa fie bine inteles, eu sunt doar posesor si utilizator de masini nu inginer de service si nici initiat in industria auto.
Si, desi ocuptia mea actuala nu prea are legatura cu studiile, am totusi la baza o formatie de inginer (mecanic).
Strict la ”bunul simt tehnic” mie mi se pare ca o curea metalica ce se plimba pe niste conuri (metalice si ele) are semnificativ mai putine sanse (si motive) sa se strice decat un angrenaj complex cu roti dintate, ambreiaje, etc.
Da, defectele de fabricatie pot sa apara - aici e vorba de (ne)sansa.
Da, un mecanism supus frecvent unor eforturi la limita superiora (sau peste) la care a fost proiectat si dimensionat este posibil si probabil sa cedeze.
Da, in mod evident, in timp apar uzuri la orice piese in miscare si implicit, de la un anumit grad de uzura intervin si probleme in functionare.
Dar de aici si pana la a afirma ca, in esenta, este vorba despre o solutie tehnic eronata ... mi se pare cale lunga !

PS: Mie tot nu-mi vine a crede ca exista oameni care sa nu schimbe niciodata uleiul din cutia de viteze ! Indiferent de motiv !
Nu trebuie sa ai studii tehnice ca sa vezi cum arata uleiul din tigaie dupa o utilizare, dupa doua sau dupa 10 ! Si sa-ti dai seama ca ar trebui sa-l schimbi ...
Asa ca, indiferent de tipul de cutie si/sau motor - schimbati uleiul cat mai des ! Rau face doar buzunarului (dar fara sa-l doara), in schimb  agregatele o sa se simta mult mai bine pentru mult mai mult timp !

PPS: Ca tot se vorbea de CVT, SUbaru si uleiul din cutie.
Am citit zilele trecute ceva legat de CVT-ul revizuit de pe nu-stiu-ce model de Subaru (cred ca Outback-ul dupa faceliftul de anul trecut) unde se spunea, printre altele, si de utilizarea unui alt tip de ulei, cu o vascozitate diferita ( + ceva legat de alte componente de pe sistemul de ungere).

ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

adinegru

  • 1456
  • 2012 XV CVT
    • Consum XV CVT
Re: Subaru CVT
« Reply #43 on: February 13, 2019, 10:28:48 AM »
Eu sunt optimist că se rezolvă. Cum sau când, nu știu.
Nici nu mai sun, aștept să mă sune ei.
« Last Edit: February 13, 2019, 10:29:20 AM by adinegru »

Muttley

  • 4936
Re: Subaru CVT
« Reply #44 on: February 13, 2019, 10:30:51 AM »
... o curea metalica ce se plimba pe niste conuri (metalice si ele) are semnificativ mai putine sanse (si motive) sa se strice decat un angrenaj complex cu roti dintate ...

Din putul ingineriei  ::)
WRX SW 2002

marr

  • 2211
Re: Subaru CVT
« Reply #45 on: February 13, 2019, 10:32:48 AM »
....
Din putul ingineriei  ::)

Explica domnu inginer, nu ne lasa in ceata !
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

Muttley

  • 4936
Re: Subaru CVT
« Reply #46 on: February 13, 2019, 10:37:16 AM »
Haidi bre, un lant, cu nituri, cu frecari intre nituri si zale, mai rezistent decat un bloc mare de otel, cu rostogolire in dantura...
Numai tu esti in ceata :D
WRX SW 2002

Celalalt

  • 1812
  • Mda...
Re: Subaru CVT
« Reply #47 on: February 13, 2019, 10:46:30 AM »
Fix asta discutam ieri cu niste amici. Cum raq , un lant pe niste fulij ar trebui sa reziste ? O secunda de lipsa de ulei pe o zona mica , trage o dunga pe o fulie cand patineaza. Si apoi tot asa si tot asa. Inginereste vorbind , nici eu nu ma pricep din carti. E doar o deducere logica.
Aia e...


FXT '03 EJ207 STI 6MT
FXS '07 LINISTIT SI NU PREA
Impreza '95-'01 COTET SPRE H6

Re: Subaru CVT
« Reply #48 on: February 13, 2019, 11:02:15 AM »
Marr, si eu tind sa cred ca fiabilitatea unor zale cu 1000 de nituri (practic 1000 de articulatii) care freaca pe niste suprafete dure este sub cea a unui angrenaj clasic sau a unui sistem de frictiune (gen ambreiajele dintr-o cutie cu convertizor de cuplu).
Ca mecatronica, e aceeasi magarie la toate automatele.
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Re: Subaru CVT
« Reply #49 on: February 13, 2019, 11:10:46 AM »
Radeati de mine cand am schimbat uleiul cutiei CVT la revizia de 60.000 Km... :P

Cati dintre cei care detin masini merg la reprezentanta pentru a avea certitudinea ca fiecare operatiune tehnica este facuta de catre un SPECIALIST cu CERTIFICARE iar in urma lucrarii i se elibereaza garantie??? Vreti sa discutam despre conceptul de RESPONSABILITATE in afara organizatiilor recunoscute si certificate de organisme locale si/sau internationale? 

De la Alclemon din Crotone si pana la Mircea Eliade sau mai nou H.R. Patapievici ni se vorbeste despre lacomia si ipocrizia umana. Lacomia are si efecte pozitive, cu predilectie in dezvoltarea societatii umane insa despre ipocrizie exita retineri in descrierea actiunilor noastre.

Fiind vorba despre un forum putem discuta orice si despre oricine dar respectandu-ne opiniile intr-un mod civilizat. In celebrul tratat despre toleranta, Voltaire afirma ca cel mai mare castig al Revolutiei Franceze a fost dreptul de a nu fi toti de acord cu opinia regelui si a nobililor de la curtea sa. Aceeasi tema este reluata si de catre Ion Ratiu in celebrele sale idei despre toleranta si convietuire in spatiul public. Ca atare, sunt de acord cu toata lumea!  ;D
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

moguai

  • 2814
Re: Subaru CVT
« Reply #50 on: February 13, 2019, 12:02:59 PM »
Eu sunt unul din aia care a fost doar la reprezentanta, desi am platit poate dublu pentru asta, si de 2 ori pe an chiar. Consider ca merita, sunt linistit si convins ca s a facut treaba buna.
pentru ca sunetul ajunge /din difuzoare pana-n sange / pentru ca inima ta moare / atunci cand sunetul dispare.

marr

  • 2211
Re: Subaru CVT
« Reply #51 on: February 13, 2019, 12:18:16 PM »
Haidi bre, un lant, cu nituri, cu frecari intre nituri si zale, mai rezistent decat un bloc mare de otel, cu rostogolire in dantura...
Numai tu esti in ceata :D

Am spus eu ca lantu-i mai rezistent decat roata dintata !!??
Am spus doar ca-i vorba despre un sistem mai simplu, cu mai putine repere = mai putine chestii care se pot strica / pot functiona aiurea / etc.
In alta ordine de idei, spune-mi cate cutii cu pinioane ”barbierite” ai vazut si cate cu lantul rupt ?
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

marr

  • 2211
Re: Subaru CVT
« Reply #52 on: February 13, 2019, 12:22:40 PM »
... O secunda de lipsa de ulei pe o zona mica , trage o dunga pe o fulie cand patineaza. ...

Ai pus punctul pe ”I” !
Iar ajungem la ulei .... nu-l schimbam ca-i ”pe viata” !

PS: Aici nu-i intotdeauna vina utilizatorului.
Tin minte cat m-am certat cu cei de la Honda cand le-am cerut la revizie sa-mi schimbe si uleiul si ei o tineua una si buna ca nu se schimba decat la 30 sau 40k km !
Pana la urma au facut cum le-am cerut (ca doar eu plateam) dar nu erau prea convinsi ....
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

burtal

  • 444
Re: Subaru CVT
« Reply #53 on: February 13, 2019, 16:54:04 PM »
un sistem mai simplu cu 2-3 parti in miscare  intradevar dar cred eu ca mai "murdar"    frecarea aia constanta intre nituri si zale si frecarea dintre lant si role (care mai poate si aluneca)  cred ca produce mai mult span decat o cutie conventionala cu roti dintate si in timp poate duce la infundarea canalelor de lubrefiere, care duce la uzura si mai mare, ....si tot asa  pana posibil moare.
dau si eu cu parerea ca nu am treba cu mecanica :D

Ce zici cu schimbatul uleiului periodic  eu zic ca e corect (si eu o fac de mult timp...pt ca nu am auzit pe nimeni sa ia un premiu ca a descoperit the holy grail of lube ) dar stiu masini cu cutii manuale care nu au avut uleiul schimbat in cutie si schimba foarte bine si dupa 150-200k  km.
« Last Edit: February 13, 2019, 16:55:16 PM by burtal »

burtal

  • 444
Re: Subaru CVT
« Reply #54 on: February 14, 2019, 09:27:12 AM »
inca unul ? .... chiar acolo in america/canada


Forester

  • 3068
  • The other right!
Re: Subaru CVT
« Reply #55 on: February 14, 2019, 10:05:11 AM »
Cel mai interesant mi s-a parut ca de vreo doua ori in film, parea ca nici o roata de pe spate nu se invarte!
Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

MihaiFlorescu

  • *
  • 13905
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Subaru CVT
« Reply #56 on: February 14, 2019, 15:16:17 PM »
Cu lift kit, anvelope si jante in afara specificatiilor, inca 30 kg atarnate de hayon sau de ce are el in spate acolo... se astepta sa ii creasca fiabilitatea sau ce?

malakay

  • *
  • 4767
  • IMPREZA GC8
    • www.proalex.ro
Re: Subaru CVT
« Reply #57 on: February 14, 2019, 17:52:57 PM »
asta nu este o scuza... faci uzura mai mare pe butuci/rulmenti fuzeta etc dar nu poti sa zici ca se strica cutia daca pui o guma mai mare ...
Straights are for fast cars, corners are for fast drivers. - Colin McRae

marr

  • 2211
Re: Subaru CVT
« Reply #58 on: February 14, 2019, 21:06:09 PM »
Omul zicea la un moment dat si de ceva modificări la transmisie ...
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

Celalalt

  • 1812
  • Mda...
Re: Subaru CVT
« Reply #59 on: February 14, 2019, 21:22:13 PM »
Mai bine o faceau direct cu pinioane si foi ca la bicicleta. Probabil ca nu au putut amortiza zgomotul ala cand se muta lantul.
Aia e...


FXT '03 EJ207 STI 6MT
FXS '07 LINISTIT SI NU PREA
Impreza '95-'01 COTET SPRE H6