Subaru CVT
Subaru club Romania

Subaru CVT

Celalalt

  • 1812
  • Mda...
Re: Subaru CVT
« Reply #80 on: February 18, 2019, 12:11:53 PM »
 ::) Eu intrebam la modul ca daca stie cineva , nu se na dam cu parerea. Ca asa pot sa presupun si eu ca merge.  ;D ;D ;D
N-am vazut , n-am umblat , n-am desfacut. Si deci nu stiu. D-aia intrebam.
Ca ma gandesc pentru cei care au belele , poate e mai bine sa treaca pe MT daca tot fac un efort.
Ideea e ca aparent sunt ceva mai sofisticate masinile astea.
Aia e...


FXT '03 EJ207 STI 6MT
FXS '07 LINISTIT SI NU PREA
Impreza '95-'01 COTET SPRE H6

MihaiFlorescu

  • *
  • 13900
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Subaru CVT
« Reply #81 on: February 18, 2019, 12:22:14 PM »
Pai ca sa stie cineva exact, ar trebui sa fi facut asta. Dar din moment ce exista varianta MT cu acelasi motor si acelasi sasiu etc. Inseamna ca exista tot ce trebuie pentru un swap reusit.

Forester

  • 3068
  • The other right!
Re: Subaru CVT
« Reply #82 on: February 18, 2019, 13:53:44 PM »
Cu mentiunea ca vor trebui sa renunte la xmode-uri si aisaituri si alte miscovenii d-astea.  :D
Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

Celalalt

  • 1812
  • Mda...
Re: Subaru CVT
« Reply #83 on: February 18, 2019, 13:55:45 PM »
LA GC spre exemplu , cutia manuala nu incapea din cauza unor suporti pentru AT. Ulterior am pus iar AT ( de pe genreatia urmatoare GD )care s-a potrivit pe prinderile de manuala. Mai sunt si aspecte de genul , teoretic. Cat despre Xmode , ala e numai la CVT ? Aiasaitu aia e. Decat o masina pe butuci mai bine un sofer atent.
« Last Edit: February 18, 2019, 13:56:28 PM by make the forum greatagain »
Aia e...


FXT '03 EJ207 STI 6MT
FXS '07 LINISTIT SI NU PREA
Impreza '95-'01 COTET SPRE H6

marr

  • 2211
Re: Subaru CVT
« Reply #84 on: February 18, 2019, 14:00:47 PM »
.... din moment ce exista varianta MT cu acelasi motor si acelasi sasiu etc. Inseamna ca exista tot ce trebuie pentru un swap reusit.

Logic, asa ar trebui sa fie.
Dar cu cei de la Subaru nu te poti baza pe asta - au mai facut ei ciudatenii, nu ar fi la prima ”incercare” !
 
Totusi, mi se pare greu de crezut ca japonezii au facut motoare diferite, pentru cutii diferite (mai ales ca cele MT sunt putine la numar comparativ cu CVT-urile).
Ca atare, este foarte probabil ca prinderile cutiei pe motor sa fie identice.
E de vazut cum e cu prinderile pe sasiu.
Si, bineinteles, electronica - in special Eye-Sight de la modelul nou - care, in principiu, ar cam trebui dezactivat/eliminat la trecerea pe MT ca sa nu dea comenzi aiurea).
Este intr-adevar o provocare interesanta pentru cei cu aptitudini tehnice peste medie, macinati de curiozitate si cu surplus de finante !

PS: Daca se poate face, este posibil ca intr-un an, doi sa vedem pe la americani un DIY de genul !
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

burtal

  • 444
Re: Subaru CVT
« Reply #85 on: February 18, 2019, 14:27:42 PM »
nu e de subaru dar principiu pan la urma e acelasi


MihaiFlorescu

  • *
  • 13900
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Subaru CVT
« Reply #86 on: February 18, 2019, 14:35:00 PM »
Sau mai simplu comanzi din SUA si cu transport si taxe ajungi tot la acelasi pret decat sa incerci ceva aiurea.
Mai ales ca nu stiu daca merge manuala la care te gandesti tu. E sasiu nou pe modelul actual de xv si forester si impreza.

adinegru

  • 1456
  • 2012 XV CVT
    • Consum XV CVT
Re: Subaru CVT
« Reply #87 on: February 18, 2019, 14:43:41 PM »
Sau mai simplu comanzi din SUA si cu transport si taxe ajungi tot la acelasi pret decat sa incerci ceva aiurea.
Ce-am găsit în SUA nu livrează decât în SUA. Am mai găsit unul în Suedia, nu răspund nici la telefon, nici la mail.
Destul de ușor de spus, mai greu de făcut.

Celalalt

  • 1812
  • Mda...
Re: Subaru CVT
« Reply #88 on: February 18, 2019, 15:14:45 PM »
Nu de fixare pe bloc e problema. Pe caroserie. Restul de comenzi , sfic , izolir si se rezolva.
Aia e...


FXT '03 EJ207 STI 6MT
FXS '07 LINISTIT SI NU PREA
Impreza '95-'01 COTET SPRE H6

marr

  • 2211
Re: Subaru CVT
« Reply #89 on: February 18, 2019, 15:22:03 PM »
Nu de fixare pe bloc e problema. Pe caroserie. ....

Daca-i vorba despre modelul de XV precedent (cum a si al lui @adinegru) cu putin efort s-ar putea verifica ce si cum.
S-au vandut si pe la noi atat cu CVT cat si cu MT.
Parca si pe forum se gasesc la sectiunea de prezentare atat manuale cat si automate. Poate se organizeaza o intalnire ”de grup”, se suie masinile pe elevator si se studiaza prinderile pe motor si pe sasiu.
Eventual se poate adresa o intrebare/rugaminte la SMT si/sau AK - daca nu stiu care-s diferentele de prindere, poate reusesc sa verifice cand le intra masini de genul asta prin service.

La astea noi e mai complicat - in Europa vin doar cu CVT si nu ai cum sa vezi daca se poate face swap-ul decat daca ai si masina si cutia ....
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

kkennyy

  • 1763
Re: Subaru CVT
« Reply #90 on: February 18, 2019, 15:28:08 PM »
Sau mai simplu comanzi din SUA si cu transport si taxe ajungi tot la acelasi pret decat sa incerci ceva aiurea.
Ce-am găsit în SUA nu livrează decât în SUA. Am mai găsit unul în Suedia, nu răspund nici la telefon, nici la mail.
Destul de ușor de spus, mai greu de făcut.
Stiu pe cineva care aduce din SUA la preturi bune. PM daca te intereseaza.
Forester XT SJ 2018

Celalalt

  • 1812
  • Mda...
Re: Subaru CVT
« Reply #91 on: February 18, 2019, 19:15:53 PM »
As vrea sa mai adaug ceva peste toata discutia. Consider ca doar pentru simplul fapt ca exista transmisia CVT nu inseamna si ca e cea mai performanta. Sa nu uitam ca Citroen a investit mult intr o masina care s a dovedit a nu fi ce se asteptau. Iar simpla existenta a Oltcitului nu a insemnat o masina care sa merite continuitate.
Aia e...


FXT '03 EJ207 STI 6MT
FXS '07 LINISTIT SI NU PREA
Impreza '95-'01 COTET SPRE H6

burtal

  • 444
Re: Subaru CVT
« Reply #92 on: February 19, 2019, 15:17:12 PM »
performanta poate fi ...in F1 cand au introdus CVT  a rupt tot si apoi au interzis-o ...


Celalalt

  • 1812
  • Mda...
Re: Subaru CVT
« Reply #93 on: February 19, 2019, 15:58:02 PM »
La cati bani or fi investit in CVT ul asta nu ma mir ca nu renunta. Trebuie vanduta sa scoata parleala...
Aia e...


FXT '03 EJ207 STI 6MT
FXS '07 LINISTIT SI NU PREA
Impreza '95-'01 COTET SPRE H6

marr

  • 2211
Re: Subaru CVT
« Reply #94 on: February 19, 2019, 17:32:35 PM »
Si asta-i adevarat.
Sa nu uitam ca Subaru a mai facut niste investitii nereusite (ca sa nu zic proaste) in ultima vreme - investitii ce le-au provocat pierderi.
Se ne gandim doar la motorul diesel care, datorita problemelor si prin prisma numarului de bucati vandute, nu cred ca si-a amortizat cheltuielile de dezvoltare, omologare, inlocuire motoare defecte, etc.
Alt exemplu din istoria recenta este motorul de 1.6 Turbo. Un motoras ce parea interesant, dar pe care s-au incapatanat sa-l monteze doar pe Levorg - iar asta a fost departe de un hit in vanzari (nu stiu daca s-au vandut 50.000 de levorgi). Iar acum il scot si de pe Levorg.
Macar daca-l puneau si pe XV sau chiar pe Forester, ar fi fost o treaba - ar fi vandut si mai multe motoare dar si mai multe masini overall.

Revenind la CVT - din pacate, inca nu s-a inventat cutia de viteze automata perfecta.
Fiecare versiune constructiva ( convertizor de cuplu, dublu ambreiaj si cvt) are plusuri si minusuri.
Una-i fiabila, dar lenta si conduce la un consum mare de carburant.
Ailata-i rapida, placuta la condus, dar putin fiabila si costisitoare in exploatare.
Ultima e lenta (sau mai degraba ciudata), nu ofera mare ”placere” pentru sofer, este rezonabil de fiabila dar are un avantaj la consumul de carburant.
Fiecare constructor a ales o versiune, o lauda si o tine langa cu aia.

Cand se va inventa o cutie automata care sa combine doar plusurile tuturor variantelor constructive, fara minusurile acestora - vorba ta - ”Aia e !”
Toata lumea va adopta cutia-minune !
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

marr

  • 2211
Re: Subaru CVT
« Reply #95 on: February 19, 2019, 17:46:47 PM »
PS: Din comentariile la filmuletul de mai sus, cu CVT-ul reparat/inlocuit (nici proprietarul nu stie prea bine):

What is more expensive? Oil? Or transmission/differential/engine? U decide.

Asta pune punctul pe Y !

Si, tot de acolo, o postare a unui mecanic dintr-un service al unui dealer auto:

Most all the newer vehicles now a days say just to “check” a lot of things, including the transmission fluid. If you go back just a few years or ask most any dealer mechanic they will tell you they recommend changing most major fluid like the transmission, transfer case/ptu, coolant, power steering fluid every 30,000 miles. The manufacturers no longer recommend it, because all those things will make it without any fluid changes past the warranty mileage. Then after that they don’t care what happens. If it break down your more likely to buy another new vehicle and that’s what they want.
If you plan on keeping any vehicle past the warranty mileage then you should go by the sever maintenance schedule and do all your major fluids every 30k miles, or in some cases more often if there’s known issues you want to avoid. Like CVT failures.

Eu as zice ca au MARE dreptate !
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

Celalalt

  • 1812
  • Mda...
Re: Subaru CVT
« Reply #96 on: February 19, 2019, 21:02:04 PM »
Si totusi reprezentantele ce spun ? Sau se merge pe burta pana se sparge buba cum a fost cu diesel ul ?
Aia e...


FXT '03 EJ207 STI 6MT
FXS '07 LINISTIT SI NU PREA
Impreza '95-'01 COTET SPRE H6

BOXER

  • *
  • 2352
  • +
Re: Subaru CVT
« Reply #97 on: February 19, 2019, 23:36:49 PM »
Ce ar putea sa spuna reprezentantele, ca a inceput o furtuna pe forum din cauza unor articole de pe internet sau a unor filme de pe YT ?

Astazi m-au sunat doi cunoscuti in legatura cu doua cutii automate de Audi A6. Ambele au fost carpite in 2018 si fac din nou probleme.
Saptamana trecuta alt amic se plangea de aceeasi cutie DSG.


Nici eu nu sunt un fan al cutiilor de viteze automate dar nu ma grabesc sa generalizez de la cateva cazuri izolate.
Ma impac foarte bine cu Foresterul 5MT dar apreciez si 4EAT-ul.
CVT-ul Subaru are o singura problema din punctul meu de vedere, ca deocamdata nu mi-am cumparat eu unul.
ex. Impreza 2.0D
Forester 2.0MT
ex. Forester 2.5XT


Subaru Da, Lego Nu.

Celalalt

  • 1812
  • Mda...
Re: Subaru CVT
« Reply #98 on: February 20, 2019, 06:06:56 AM »
Asa a fost si cu diesel ul. Userul Knemu stie cel mai bine. Era o balbaiala , putina furtuna pe forum si pana la urma le a sarit sarmaua in brate. Mie nu mi par simple cazuri izolate 2 sau 3 sau 4 cutii la noi. Stam cu ochii pe coada de la butelii si urmarim   :o
Aia e...


FXT '03 EJ207 STI 6MT
FXS '07 LINISTIT SI NU PREA
Impreza '95-'01 COTET SPRE H6

Celalalt

  • 1812
  • Mda...
Re: Subaru CVT
« Reply #99 on: February 20, 2019, 06:09:35 AM »
Fii atent la ce spune fratele Bv in postul 1 de pe pag 3
https://www.subarufanclub.ro/forum/index.php/topic,812.40.html
Aia e...


FXT '03 EJ207 STI 6MT
FXS '07 LINISTIT SI NU PREA
Impreza '95-'01 COTET SPRE H6