Tribeca US 2006
Subaru club Romania

Tribeca US 2006

Re: Tribeca US 2006
« Reply #20 on: June 16, 2019, 13:54:08 PM »
daca trebuie, imi fac. ai vreun ecu de proba?  ;D
cu ocazia drumului as mai face niste teste in timp real.

PS: chiar am nevoie de ajutor pe partea de diagnoza, nu de alta dar stim multi dintre noi cum e cand pune sotia stop la timp si bani alocati "distractiei", si cum am zis ca e masina ei, are drept de veto.
« Last Edit: June 16, 2019, 14:15:17 PM by tzorrro »

andea79

  • *
  • 4007
Re: Tribeca US 2006
« Reply #21 on: June 16, 2019, 14:39:36 PM »
nu am ecu de proba dar poate te pot ajuta pe partea de diagnosticare - ajustare parametrii ecu
in mod normal exista compensari pe afr in fct de sonde, daca nu le ai ori intra in limp mode ori duce compensarile la maxim si pot creea probleme
oricum daca masina e cu immo nu o poti porni doar cu alt ecu, sunt mai multe module care trebuie sincronizate sau schimbate
imi poti da din freessm sau romraider logger (care pe partea de logger merge si cu cablu vag) ID-ul ECU-ului tau ?

Re: Tribeca US 2006
« Reply #22 on: June 24, 2019, 10:33:51 AM »
Salut, scuze ca nu am mai postat, dar am avut ceva probleme de sanatate care s-au lasat cu internare.
Anyway, back in business - ROM-ID este 40 1A 34 42 06 - citit cu FreeSSM

Re: Tribeca US 2006
« Reply #23 on: June 24, 2019, 14:17:54 PM »
Si inca ceva - desi am roughness 0 pe toti cilindri, si masina nu da alte erori decat de sonde lambda (nu stiu daca am scris deja ca merg cu ele scoase), am simtit ca motorul parca merge in 5. Cu FreeSSM pornit si monitorizand roughness, am scos mufa de la inj.1 si am bagat-o inapoi. Motorul a mers fara sa isi schimbe vreun pic turatia, si nu s-a inregistrat niciun roughness/missfire/eroare. FreeSSM citeste cumva ce zic sondele lambda ca sa afiseze erorile de misfire?

andea79

  • *
  • 4007
Re: Tribeca US 2006
« Reply #24 on: June 24, 2019, 14:45:39 PM »
misfire, roughness si altele sunt identificate de ECU folosind senzorul de knock ... sigur acest senzor este montat corect si functional ?


Re: Tribeca US 2006
« Reply #25 on: June 24, 2019, 21:06:56 PM »
Nu pot verifica in seara asta, insa inclin sa cred ca daca scot sondele lambda si ECU trece in safe mode, nu ar avea de ce sa ignore ceea ce primeste de la knock sensor. Cu mufele scoase, masina nu da alte erori decat cele de sonde lambda, roughness 0 absolut peste tot, iar cu mufele bagate, am roughness pe cil.1 si misfire, si ocazional roughness pe ceilalti cilindri. Iar daca o urc peste 3k ture, incepe dansul de misfire, aleator pe cil. 2-6 si intotdeauna pe 1.

andea79

  • *
  • 4007
Re: Tribeca US 2006
« Reply #26 on: June 24, 2019, 21:41:39 PM »
cu mufele scoase trece pe afr mai bogat, open loop de "avarie" si avans redus -> toate astea ar putea calma cilindrii dar nu inseamna ca nu ai o problema mecanica  ... mai ales daca spui ca nu se modifica mersul motorului cu o mufa de injector scoasa ... mai mult de atat nu pot spune asa ... online ...

Re: Tribeca US 2006
« Reply #27 on: June 25, 2019, 21:40:22 PM »
andea lasa-mi te rog un numar de telefon pe privat daca te pot deranja cu un apel, e tentanta treaba cu drumul pana la cluj.

in alta ordine de idei, masina s-a comportat exemplar in seara asta, am avut ceva forje, bineinteles pana inspre 4k ture ca am CEL aprins de la lambde, nu am simtit deloc probleme de putere sau scaderi bruste de turatie ca de obicei, chiar nu stiu de unde s-o mai apuc. cred ca ii place mai mult pe caldurica cu 5w40 (am facut schimbul ieri, la aprox 750km de la rebuild).