Blob STI “nascut si crescut in Japonia”
Subaru club Romania

Blob STI “nascut si crescut in Japonia”

Re: Blob STI “nascut si crescut in Japonia”
« Reply #100 on: March 31, 2019, 20:59:05 PM »
Or fi ele ieftine, dar parca nu as baga burghiul si tarodul daca filetul e bun.
Sau se gasesc cu con mai mare (mai lung)?
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

Re: Blob STI “nascut si crescut in Japonia”
« Reply #101 on: April 01, 2019, 10:15:45 AM »
In caz ca as trece la5x114,3:

-Planetarele de widetrack se potrivesc in cutia si grupul spate actuale?
-Fuzetele au alta prindere pentru amortizoare?
-Vor trebuie alte brate spate. La fel si pentru basculele fata?
-Cu antiruliu cum e?

Basculele fata sunt la fel. Bratele spate sunt din aluminiu dar au aceeasi lungime. Implicit ar trebuie sa se potriveasca si elementele vechi de stabilizare.

Cu restul poate ma ajutati voi.
Mi-ar placea sa aud ca imi trebuie doar fuzete cu butuci si ce mai e pe ele plus planetare  :).
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

WIM

  • 670
Re: Blob STI “nascut si crescut in Japonia”
« Reply #102 on: April 01, 2019, 12:51:42 PM »
Cu restul poate ma ajutati voi.

Informatiile legate de cazul meu cred ca au doar valoare contextuala aici, data fiind diferenta dintre platforme si generatii. Acestea fiind spuse:
- amortizoarele 5x114.3 de provenienta WRX 2015+ au nevoie de fuzetele de WRX 2015+ (sau STI 2008+) pentru ca distanta dintre cele 2 gauri de prindere e mai mare decat la fuzetele 5x100 de Legacy;
- pe aceleasi fuzete se pot monta doar hub-uri 5x114.3 pentru ca cele 4 puncte de prindere ale rulmentului sunt diferite fata de 5x100.
Despre bascule, planetare si stabilizare n-are sens sa-mi dau cu parerea pentru ca situatia e cu mult diferita de la un caz la altul.

Re: Blob STI “nascut si crescut in Japonia”
« Reply #103 on: April 01, 2019, 15:38:08 PM »
Eu ma refer la fuzete si butuci de STI newage widetrack, adica 2005-2007. Distanta dintre gaurile de pe fuzeta pentru prinderea amortizorului o fi ca la STI 2008+ sau ca la 5x100 sau difera de ambele cazuri?

Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

malakay

  • *
  • 4767
  • IMPREZA GC8
    • www.proalex.ro
Re: Blob STI “nascut si crescut in Japonia”
« Reply #104 on: April 01, 2019, 16:18:45 PM »
difera prinderea de fuzeta/amortizor,  difera bara stabilizatoare si tendoanele difera...
Straights are for fast cars, corners are for fast drivers. - Colin McRae

Muttley

  • 4923
Re: Blob STI “nascut si crescut in Japonia”
« Reply #105 on: April 01, 2019, 17:46:57 PM »
Da' ce-ti veni pana la urma?
WRX SW 2002

Re: Blob STI “nascut si crescut in Japonia”
« Reply #106 on: April 01, 2019, 20:50:33 PM »
Nimic.
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

Re: Blob STI “nascut si crescut in Japonia”
« Reply #107 on: April 01, 2019, 23:27:13 PM »
Se pare ca nu curgea pe la bleeder. Era lichid ramas in protectia de cauciuc.
Oricum, dupa lungi cautari de bleedere, am gasit doar prin SUA si m-am gandit ca mai bine comand repere originale de pe aici, asa ca bagand codul oem in aplicatia furnizorului, mi-a aparut si o alternativa pe stoc (set de doua bucati).

Pentru ca ma cam plictisesc, am mai luat inca un bidon de Motul RBF660 si bielete antiruliu fata, ca sa am toate elementele stabilizatoare noi.

Am discutat cu STI pe filiera rapida (grupul de pe uatzap) si dupa ce i-am arata poze cu discurile mele (oglinda, fara nicio depunere) a ramas ca nu am facut bedding-ul corect. Practic, nu s-a depus deloc material de pe placute pe discuri (reamintesc, este vorba de placute Project MU HU800+ si discuri stock).
Urmeaza 5 seturi cu raciri intre de cate 5 franari de la 200 la 80km/h (franari “blana”, fara sa intre ABS-ul). Astept o zi libera, eventual un tronson nou de autostrada si pensia pentru a cumpara cele doua rezervoare de benzina necesare distractiei.
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

Muttley

  • 4923
Re: Blob STI “nascut si crescut in Japonia”
« Reply #108 on: April 02, 2019, 00:06:56 AM »
La rodaj, eu am avut multe franari de la 180 la ora. Senzatie de neuitat de ameteala. Nu s-au impregnat discurile totusi... Striate, daca ar putea conta.
Sunt curios ce iese, partea asta cu rodajul franelor mi se pare cam complicata.
WRX SW 2002

andea79

  • *
  • 4007
Re: Blob STI “nascut si crescut in Japonia”
« Reply #109 on: April 02, 2019, 08:56:11 AM »
Se pare ca nu curgea pe la bleeder. Era lichid ramas in protectia de cauciuc.
Oricum, dupa lungi cautari de bleedere, am gasit doar prin SUA si m-am gandit ca mai bine comand repere originale de pe aici, asa ca bagand codul oem in aplicatia furnizorului, mi-a aparut si o alternativa pe stoc (set de doua bucati).

Pentru ca ma cam plictisesc, am mai luat inca un bidon de Motul RBF660 si bielete antiruliu fata, ca sa am toate elementele stabilizatoare noi.

Am discutat cu STI pe filiera rapida (grupul de pe uatzap) si dupa ce i-am arata poze cu discurile mele (oglinda, fara nicio depunere) a ramas ca nu am facut bedding-ul corect. Practic, nu s-a depus deloc material de pe placute pe discuri (reamintesc, este vorba de placute Project MU HU800+ si discuri stock).
Urmeaza 5 seturi cu raciri intre de cate 5 franari de la 200 la 80km/h (franari “blana”, fara sa intre ABS-ul). Astept o zi libera, eventual un tronson nou de autostrada si pensia pentru a cumpara cele doua rezervoare de benzina necesare distractiei.

asta-i mai mult procedura de curatat depuneri de pe discuri nu de bedding .... eu o fac/recomand daca apar vibratii pe franare .... anyway gor for it si spune-ne ce (nu)iese :)

Re: Blob STI “nascut si crescut in Japonia”
« Reply #110 on: April 02, 2019, 09:05:12 AM »
Ceva de genul recomanda si producatorii de placute racing cand le schimbi.

Eu am frane, dar nu ingheata spectaculos (ca termen de comparatie am un Golf R in care am stat pasager pe Adancata si avea DS2500). Mai ramane si ideea ca nu am avut unde sa le incing pana acum.

Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

andea79

  • *
  • 4007
Re: Blob STI “nascut si crescut in Japonia”
« Reply #111 on: April 02, 2019, 09:43:39 AM »
Ceva de genul recomanda si producatorii de placute racing cand le schimbi.

de acord, dar ca sa cureti depunerile anterioare de pe disc ... placutele racing racing  :) nu au nevoie de bedding...there's no time :)

daca cu aceeasi combinatie de disc placute nu a inghetat inainte :) si nu e problema de presiune lichid sau etrieri ...eu zic ca poti sa faci 17 beddinuri ca tot la fel va fi ...

incearca candva niste placute sinterizate - materialul are coef de frictiune aproape constant indif. de temperatura si ia cu un coef de frictiune mai mare ...

Muttley

  • 4923
Re: Blob STI “nascut si crescut in Japonia”
« Reply #112 on: April 02, 2019, 09:48:53 AM »
L-ai terminat :D
WRX SW 2002

Re: Blob STI “nascut si crescut in Japonia”
« Reply #113 on: April 02, 2019, 10:19:59 AM »
Uite o explicatie simpla placute “abrazive” vs. ceramice:



Primele au metal in ele si trebuie sa ia forma discului. Cele din urma trebuie sa depuna in materialul discului, material propriu pentru ca frictiunea sa fie maxima.
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

andea79

  • *
  • 4007
Re: Blob STI “nascut si crescut in Japonia”
« Reply #114 on: April 02, 2019, 12:08:58 PM »
nu am sunet momentan .. si nu imi inspira incredere barbosul  ;D

dar daca prin primele te referi la cele sinterizate da... sunt metal pe metal/au continut de metal mult mai mare ca cele organice - de ceramice nu imi dau cu parerea ca nu am folosit - si ca orice placuta trebuie sa ia forma discului ca sa maximizezi suprafata de contact/frecare dar ar trebui ca depunerile sa fie minime comparativ cu cele organice

din punctul meu de vedere depunderile sunt principalul motiv pentru care dezvolti trepidatii la un moment dat, iar partea de eficienta a franarii (sau inghet :) ) este data de forta de frecare dintre disc si placuta (generata de coeficient de frictiune placuta si disc, marimea suprafetei de contact, forta de apasare ... etc bla bla)

cel mai cost effective din punctul meu de vedere este cresterea coeficientului prin materialele folosite ...
« Last Edit: April 02, 2019, 12:17:05 PM by andea79 »

Re: Blob STI “nascut si crescut in Japonia”
« Reply #115 on: April 06, 2019, 16:11:08 PM »
Noul vas de expansiune:

Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

Re: Blob STI “nascut si crescut in Japonia”
« Reply #116 on: April 16, 2019, 12:47:39 PM »
Puzzle-ul cu schimbul volanului s-a cam terminat. Acum pot spune ca masina este completa, poate chiar la nivel de detaliu.



Bidonul a venit si cu cei doi suporti negri, dar se pare ca sunt pentru Spec C deoarece nu au urechile in care se prinde bancheta. Nicio problema, am pastrat suportii ei.



Pe “manual” stropeste foarte frumos iar pe “auto” nu face nimic. Banuiesc ca trebuie sa fie in mers masina. Intr-un mod super optimist, sper ca aceasta functie sa fie legata la ECU si sa fie corelata cu alti parametri, gen temperatura lichidului de racire.
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

Muttley

  • 4923
Re: Blob STI “nascut si crescut in Japonia”
« Reply #117 on: April 16, 2019, 12:49:23 PM »
Mai degraba cu EGT.
Brava!
WRX SW 2002

Re: Blob STI “nascut si crescut in Japonia”
« Reply #118 on: April 16, 2019, 12:56:38 PM »
Nu are sonda EGT.
« Last Edit: April 16, 2019, 12:57:09 PM by Pfaizzzer »
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

andea79

  • *
  • 4007
Re: Blob STI “nascut si crescut in Japonia”
« Reply #119 on: April 16, 2019, 13:22:18 PM »
Puzzle-ul cu schimbul volanului s-a cam terminat. Acum pot spune ca masina este completa, poate chiar la nivel de detaliu.



Bidonul a venit si cu cei doi suporti negri, dar se pare ca sunt pentru Spec C deoarece nu au urechile in care se prinde bancheta. Nicio problema, am pastrat suportii ei.



Pe “manual” stropeste foarte frumos iar pe “auto” nu face nimic. Banuiesc ca trebuie sa fie in mers masina. Intr-un mod super optimist, sper ca aceasta functie sa fie legata la ECU si sa fie corelata cu alti parametri, gen temperatura lichidului de racire.

doar pe ceva spec C nush de care Ecu controleaza stropitoarea, si o activeaza in functie de temp aerului de pe admisie, spec C respectiv are senzor temp aer in galerie ... that's all , sorry :)