Blob STI “nascut si crescut in Japonia”
Subaru club Romania

Blob STI “nascut si crescut in Japonia”

Re: Blob STI “nascut si crescut in Japonia”
« Reply #60 on: March 20, 2019, 22:10:57 PM »
Nu stiu daca chiar asa o fi, insa la o vulcanizare mi s'a recomandat ca pneurile noi sa le plimb cateva sute de km si apoi sa revin ptr echilibrare, chiar daca asa puteam sa nu mai fi revenit tot la ei si sa nu ma mai taxeze ptr operatiune.

MihaiFlorescu

  • *
  • 13890
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Blob STI “nascut si crescut in Japonia”
« Reply #61 on: March 20, 2019, 22:27:37 PM »
Unele se dezechilibreaza si pe circuit de la vibratoare, de la o curba luata mai tare unde se lasa mai mult cauciuc pe jos. Aia de iarna a lui muttley care avea bucati sarite de caucic total neuniform e un exemplu extrem dar arata cum se poate dezechilibra.
Dar nu e obligatoriu ca asta sa fie problema.
« Last Edit: March 20, 2019, 22:28:25 PM by MihaiFlorescu »

Re: Blob STI “nascut si crescut in Japonia”
« Reply #62 on: March 21, 2019, 12:16:44 PM »
Verificare articulatii, suspensii si roti: 111.500km



Partea buna este ca doar bucsele stabilizatoare fata+ spate si bieletele stabilizatoare spate au uzura foarte mica, in rest totul e ok.

Partea nasola este ca Rays-urile mele proaspat vopsite (NU electrostatic) sunt strambe. Ciudat este ca cele de pe stanga mult mai tare. Nu sunt lovite si nu imi aduc aminte de vreo groapa.
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

Re: Blob STI “nascut si crescut in Japonia”
« Reply #63 on: March 22, 2019, 16:38:08 PM »
Elementele de rigidizare au fost schimbate conform devizului de ieri.


Este mult mai rigida, cel putin pe spate, plus ca au disparut “greierasii” din portbagaj (e liniste totala).

Referitor la jante, am discutat cu cativa oameni ce au tangente cu raliurile si mi-au spus ca spitele sunt prea subtiri pentru solicitari de genul “Adancata”. Momentan sunt la indreptat si ramane sa vedem daca le tin de strada sau le vand.

Am pus pe masina jante OEM cu Michelin-urile PS4, asa ca maine TrackDay.
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

Re: Blob STI “nascut si crescut in Japonia”
« Reply #64 on: March 24, 2019, 09:25:23 AM »
Trackday MotorPark 23.03.2019

Best lap 2:08.141 (mai rapid cu 1.4 secunde fata de evenimentul precedent).

*am fost si botezat  :'(

Fata de data trecuta, am avut ceva minusuri:
-un pasager;
-rezervorul plin;
-jante stock, deci ecartament mai mic cu 30mm si roti mult mai grele;
-mai cald afara.

Plusuri:
-mi-a fiert lichidul in prima sesiune, asa ca in a doua nu am mai franat  ;D;
-suspensia a fost setata la maxim pe duritate;
-am avut elemente de rigidizare noi (vezi postarea de mai sus);
-un pic mai multa experienta si incredere maxima in masina.







Concluzii:
-astept sa imi vina placutele, furtunurile si sa inlocuiesc lichidul;
-pe linia dreapta se vede ca in dreptul boxelor nu am mai mult de 170 km/h, fapt datorat factorilor enumerati mai sus;
-imi voi lua semislick-uri ca sa scot tot ce se poate si eventual si un set de jante dedicate motorsport;
-sunt indragostit de masina asta!
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

andea79

  • *
  • 4007
Re: Blob STI “nascut si crescut in Japonia”
« Reply #65 on: March 24, 2019, 10:03:20 AM »
:) vezi cine vede ce scrii pe aici :)

MihaiFlorescu

  • *
  • 13890
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Blob STI “nascut si crescut in Japonia”
« Reply #66 on: March 24, 2019, 11:43:09 AM »
Felicitări! La cât mai multe participări.

Re: Blob STI “nascut si crescut in Japonia”
« Reply #67 on: March 25, 2019, 09:47:15 AM »
Un sfat avizat despre cum as putea inlocui TOT lichidul de frana? Procedura si cantitate de lichid nou.

Mersi!
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

MihaiFlorescu

  • *
  • 13890
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Blob STI “nascut si crescut in Japonia”
« Reply #68 on: March 25, 2019, 10:40:49 AM »
Eu am experimentat doua variante:

1. Scoti lichidul din vas, pui nou si apoi aerisiri in ordinea indicata de Subaru pana vezi ca vine lichid de alta culoare. E cea mai sigura, dar dureaza. In cel mai rau caz mai faci o aerisire dupa o perioada de timp/ alt track day ca sa fii linistit. A mers de fiecare data la Impreza (aspirat si WRX).
 
2. Cand am reconditionat etrierele de la Outback a trebuit sa scot conductele de frana, evident. Si lichidul a tot curs incet incet. M-am asigurat ca nu ramane rezervorul fara lichid si la 10-15 minute il verificam avand un singur etrier deconectat odata, ca sa nu pierd prea mult lichid. Nicioadata nu a fost sub jumatate rezervorul desi am avut si o manusa infipta sa blocheze cat de cat orificiul, deci debitul e mic daca nu apesi pedala.
Asta e varianta mai riscanta pentru ca poate sa traga aer... si oricum ai nevoie de o aerisire la final. Dar macar merge mai repede.
« Last Edit: March 25, 2019, 10:41:31 AM by MihaiFlorescu »

Re: Blob STI “nascut si crescut in Japonia”
« Reply #69 on: March 25, 2019, 11:03:20 AM »
Am uitat sa specific ca schimb si conductele:



Motul 600 sau 660? Am vazut ca cel din urma e pentru frane ceramice.
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

Re: Blob STI “nascut si crescut in Japonia”
« Reply #70 on: March 25, 2019, 11:22:20 AM »
Tot Goodridge am si eu, de vreo 2 ani. Eu am sperat ca voi si simti diferenta dupa montarea lor (concomitent cu a unor etriere de WRX). Dar macar arata bine (ale mele's portocalii, ca si etrierele) :)

De unde's cumparate placutele?

andea79

  • *
  • 4007
Re: Blob STI “nascut si crescut in Japonia”
« Reply #71 on: March 25, 2019, 11:25:08 AM »
Motul 600 sau 660? Am vazut ca cel din urma e pentru frane ceramice.

vezi la specificatii si pe forum ca mai sunt detalii :) , 660 ar trebui schimbat mult mai des ...

Re: Blob STI “nascut si crescut in Japonia”
« Reply #72 on: March 25, 2019, 11:31:32 AM »
@Andrei, eu sunt convins ca furtunurile nu vor face nimic in plus, dar le-am luat ca se poarta  :D.

@Vali, caut si studiez.
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

Re: Blob STI “nascut si crescut in Japonia”
« Reply #73 on: March 25, 2019, 11:39:59 AM »
@andrei, de la RCM le-am luat.
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

Re: Blob STI “nascut si crescut in Japonia”
« Reply #74 on: March 25, 2019, 16:05:24 PM »
Ca sa fii sigur ca ai scos tot lichidul de frana, ar trebui demontate etrierele si scurse, altfel doar prin aerisire e greu sa scoti tot lichidul vechi. Oricum inlocuiesti furtunele, deci aerisirea e pe lista, nu te incurca inca 2 suruburi sa scoti etrierul de pe pozitie

Re: Blob STI “nascut si crescut in Japonia”
« Reply #75 on: March 25, 2019, 16:47:02 PM »
Ai dreptate cu lichidul din etriere.
Cred ca voi incepe prin a schimba si aerisi furtunurile pe rand (nu stiu daca incep cu cea mai apropiata sau cea mai indepartata roata), apoi mai fac o aerisire.

O pompa din aia care videaza oare trage tot lichidul din instalatie?
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

Re: Blob STI “nascut si crescut in Japonia”
« Reply #76 on: March 25, 2019, 18:23:08 PM »
Atata timp cat aerisirea e pe la partea de sus (logic), din etriere n'ai cum fi sigur ca scoti tot lichidul nici cu aparat de vidat, ci doar atata timp cat pe conducta ai lichid, Odata intrat aer, lichidul ramas in etrier tot acolo va ramane.
Eu am facut cateva aerisiri doar cu furtun de 8mm, parca, luat din Dedeman, nu m'am indurat sa dau banii pe pompa de vid, ca inclusiv cu aia, la un service, mi'au facut treaba pe jumate (deci nu scula e importanta)
« Last Edit: March 25, 2019, 18:24:03 PM by andrei0241 »

malakay

  • *
  • 4767
  • IMPREZA GC8
    • www.proalex.ro
Re: Blob STI “nascut si crescut in Japonia”
« Reply #77 on: March 25, 2019, 21:44:57 PM »
ai toate sanse sa faci flush complet pt ca la sti ai 2 aerisitoare per etrier :) eu incep dreapta spate , stg spate , stg fata si dr fata ( incep cel mai departe de pompa )
folosesc motul rbf 660. Spor la treaba !
« Last Edit: March 25, 2019, 21:45:33 PM by malakay »
Straights are for fast cars, corners are for fast drivers. - Colin McRae

Re: Blob STI “nascut si crescut in Japonia”
« Reply #78 on: March 26, 2019, 08:42:51 AM »
@Malakay, ordinea asta am respectat-o si eu pana acum (cred ca ai vrut sa scrii dr fata apoi st fata), dar vad pe internet ca astia fac fata dr, spate stanga, fata stanga spate dreapta.
Chiar daca sunt doua aerisitoare pe etrier, nu comunica cele doua circuite decat la intrare in etrier, deci poate ramane aer destul.

Eu m-am gandit sa fac prima data schimbul de lichid fara sa scot furtunurile, apoi sa inlocuiesc furtunurile si sa fac aerisirea. In felul asta nu intra aer inainte sa scot lichidul vechi.
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

MihaiFlorescu

  • *
  • 13890
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Blob STI “nascut si crescut in Japonia”
« Reply #79 on: March 26, 2019, 10:31:28 AM »
Eu am respectat mereu ordinea cu FD, SS, FS, SD.

Daca pui furtunuri noi oricum intra aer in etrier, nu? Ca nu poti sa aerisesti furtunul ala deconectat la un capat.

Cel mai sanatos e cum spuneam, sa mai faci o aerisire dupa ce rodezi noile placute. Si atunci stii sigur ca esti ok.
« Last Edit: March 26, 2019, 10:32:32 AM by MihaiFlorescu »