SF-ul meu pe motorina
Subaru club Romania

SF-ul meu pe motorina

kkennyy

  • 1763
Re: SF-ul meu pe motorina
« Reply #40 on: January 03, 2019, 14:33:41 PM »
Ce nu mi-a placut este faptul ca sistemul de tractiune nu reusea sa distribuie putere la rotile care ar fi avut aderenta. O tineam constant intr-antaia la 1200-1300 ture, in speranta ca puterea se va distribui la toate cele 4 roti. De unde, rama in zapada dura cu aceeasi roata. O mai lasam putin, pleca alta roata, singura de asemenea. Rama si aia. Si asa am reusit eu sa fac sleauri de 3-4 cm in zapada dura, chiar gheata.
Ai dezactivat controlul tractiunii?

Frumos peisaj, pacat ca e destu de circulat pe-acolo si se face gheata, moment in care mai zic si cauciucurie pa :D
Forester XT SJ 2018

Re: SF-ul meu pe motorina
« Reply #41 on: January 03, 2019, 16:02:39 PM »
[quote author=paulstefan .............
O tineam constant intr-antaia la 1200-1300 ture, in speranta ca puterea se va distribui la toate cele 4 roti. De unde, rama in zapada dura cu aceeasi roata. O mai lasam putin, pleca alta roata, singura de asemenea. Rama si aia. ........
[/quote]

Tocmai aici era greseala. La diferentialele de tipul acesta  trebuie  accelerat la  peste 4.....5000  rpm   timp de peste 5 sec   ptr a angrena toate 4 rotile. Daca dezactivezi si controlul tractiunii toate 4 rotile se vor invarti cu aceeasi turatie. Mai ramai inzapezit numai daca  esti suspendat pe burta.  Altfel iesi din kko  chiar si daca ai aderenta numai pe o roata.
.........va asigur ca greselile ortografice, ortoepice, de punctuatie, morfosintactice si folosirea inadecvata a unitatilor lexico-semantice imi apartin, mi le asum, dar la scoala sa stiti ca tot nu ma duc !

Celalalt

  • 1812
  • Mda...
Re: SF-ul meu pe motorina
« Reply #42 on: January 03, 2019, 16:07:56 PM »
Data viitoare incearca sa smucesti putin. Sa dai socuri. La turatii mici nu prea ai putere. Da-i ca si cum ii faci balans , nu stiu daca explic bine.
Aia e...


FXT '03 EJ207 STI 6MT
FXS '07 LINISTIT SI NU PREA
Impreza '95-'01 COTET SPRE H6

kkennyy

  • 1763
Re: SF-ul meu pe motorina
« Reply #43 on: January 03, 2019, 16:24:54 PM »
Daca dezactivezi TC si o roata patineaza, aia se invarte in draci si cealalta fumeaza o tigara :D  De-aia zic ca e bine sa incerci initial cu TC cuplat, vezi cat te lasa sa turezi, si daca nu si nu, dezactivezi si dai ciobaneste  ;D
Forester XT SJ 2018

paulstefan

  • 33
  • De profesie Habarnist
Re: SF-ul meu pe motorina
« Reply #44 on: January 03, 2019, 16:50:10 PM »
Nu pot sa neg ca nu i-am dat si mai tare. Am ajuns si la 3000-4000...
Eu ma asteptam sa cupleze si la turatii mai mici.
Tc-ul l-am dezactivat cand am inceput sa urc. Nu stiu unde am citit ca ar fi recomandat asa. Cand nu iesea, l-am activat din nou. Tot nu a iesit de buna voie.
De smucit, am smucit-o saraca de mi se facuse mila. Plecari bruste, ca din tun si balans ( nu prea facea pr ca era in panta, spre urcare) ...doar ca nu iesea... aveam companie care imi spunea: “ acuma trage doar spatele”, “ acuma doar fata”.
Niciodata ambele, cum as fi vrut eu... trebuia sa fi filmat...

Data viitoare cand mai raman asa, o sa o fac mai ca la carte.

Nu am voie sa ma plang, SF-ul imi ofera sansa sa merg pe un DN, iar cand vad un foreatier, sa iau de volan si sa ma aventurez. Situatii vor aparea mereu... :D
Drumuri bune!
SF.SH.EE20.12

kkennyy

  • 1763
Re: SF-ul meu pe motorina
« Reply #45 on: January 03, 2019, 17:17:40 PM »
Nu am voie sa ma plang, SF-ul imi ofera sansa sa merg pe un DN, iar cand vad un foreatier, sa iau de volan si sa ma aventurez. Situatii vor aparea mereu... :D
Cam asta inseamna Forester ;)  Sa-l manevrezi cu placere! :)
Forester XT SJ 2018

BOXER

  • *
  • 2352
  • +
Re: SF-ul meu pe motorina
« Reply #46 on: January 05, 2019, 18:07:39 PM »
Am reusit sa o impotmolesc intr-un gard, dar cu putin ajutor am iesit.
Ce nu mi-a placut este faptul ca sistemul de tractiune nu reusea sa distribuie putere la rotile care ar fi avut aderenta. O tineam constant intr-antaia la 1200-1300 ture, in speranta ca puterea se va distribui la toate cele 4 roti. De unde, rama in zapada dura cu aceeasi roata. O mai lasam putin, pleca alta roata, singura de asemenea. Rama si aia. Si asa am reusit eu sa fac sleauri de 3-4 cm in zapada dura, chiar gheata.
Devenise imposibil sa mai ies de acolo, masina fiind in rampa, afundata 3-4 cm in gheata.
Am sapat putin, am bagat pietre si surcele la toate 4 rotile si am reusit sa ies. O trec la experienta de offroad...
In rest, a fost frumos, inafara de coborare. Forestierul avea niste curbe de 180 grade, iar eu pierdeam aderenta pe gheata. Cu viteze ametitoare de 4-5 km la ora, am reusit sa cobor, singur in masina. Se pare ca orice suta de kg conteaza, fiind 4, 3 au coborat pe jos.
Zona Zarnesti este foarte frumoasa (Plaiul Foii, Rasnov, Poiana Marului).

In rest toate bune. Am facut Bucuresti-Brasov de doua ori in perioada asta, masina este fenomenala pe serpentine...o placere.

Pe ce  punte ai avut probleme cu patinarea ?
ex. Impreza 2.0D
Forester 2.0MT
ex. Forester 2.5XT


Subaru Da, Lego Nu.

paulstefan

  • 33
  • De profesie Habarnist
Re: SF-ul meu pe motorina
« Reply #47 on: January 05, 2019, 20:17:56 PM »
Pai pe ambele... ba invartea fata, ba invartea spatele... niciodata ambele.
« Last Edit: January 05, 2019, 20:19:35 PM by paulstefan »
SF.SH.EE20.12

MihaiFlorescu

  • *
  • 13893
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: SF-ul meu pe motorina
« Reply #48 on: January 05, 2019, 20:27:52 PM »
Posibil sa fi incins cam tare centralul. Si daca nu are un ulei bun e suficient sa patineze de cateva ori blocata si apoi degeaba mai incerci.

BOXER

  • *
  • 2352
  • +
Re: SF-ul meu pe motorina
« Reply #49 on: January 05, 2019, 23:11:37 PM »
Modelele 2008-2013 au atat fata cat si puntea spate deschise, inclusiv pe modelele XT.  Transmisiile automate folosesc aceleasi diferentiale.
Dupa 2014 au compensat lipsa autoblocantelor cu simularea realizata cu ajutorul sistemului de franare.
ex. Impreza 2.0D
Forester 2.0MT
ex. Forester 2.5XT


Subaru Da, Lego Nu.

paulstefan

  • 33
  • De profesie Habarnist
Re: SF-ul meu pe motorina
« Reply #50 on: January 06, 2019, 13:57:44 PM »
Mihai Florescu, interesant ce zici. Mi-e greu sa cred ca uleiul in diferential este uzat, cand am fost la SMT stiu ca-a adus vorba despre el si nu a fost necesara inlocuirea acestuia. De incins nu cred. Eu sunt mai sensibil decat masina mea (uneori) si nu cred ca am fortat-o chiar asa de tare. Tinta mea era o turatie mica...1300rpm.
Boxer, daca diferentialul nu are blocant, nu ar fi trebuit sa invarta ambele punti? Fara sa blocheze vre-una dintre ele? Cu blocant, ma gandesc ca imi taia puterea de pe fata si tragea doar spatele... sau am eu o problema de perceptie?
SF.SH.EE20.12

Re: SF-ul meu pe motorina
« Reply #51 on: January 06, 2019, 15:14:31 PM »
Diferentialul central , in cazul tau, are, in teorie, raport de transmitere a puterii de 50/50 fata/spate.Acel diferential este de tip LSD(limited slip diferential).Ceea ce inseamna ca in conditii normale permite o oarecare diferentiere de rotatie intre puntea fata si puntea spate(de aia poti lua viraje fara sa simti ca se "impaneaza" masina in locuri cu aderenta buna).In diferentialul central se afla un "silicon"(in lipsa de termen tehnic asa ii voi spune).Acel silicon cand se incalzeste (odata cu cresterea temperaturii creste si vascozitatea)anuleaza acea mica diferenta de rotatie intre punti.Atunci el e "blocat".In acel moment daca te afli in situatii de aderenta redusa puterea se va duce la rotile care au aderenta cea mai mica(din cauza faptului ca puntea fata cat si puntea spate sunt diferentiale deschise cum zicea colegul Boxer), dar tot timpul o roata de pe puntea fata si una de pe puntea spate.
In general cand se strica un diferential central de acest gen, el ramane blocat cu raportul 50/50, nu va ramane deschis incat puterea sa mearga doar catre o punte.Acel silicon a fost "fiert" si a pierdut propietatile de a schimba vascozitatea.

Quote
daca diferentialul nu are blocant, nu ar fi trebuit sa invarta ambele punti?
din contra: daca nu e blocant invarte doar o punte

Quote
Cu blocant, ma gandesc ca imi taia puterea de pe fata si tragea doar spatele.
Asta face controlul tractiunii prin intermediul franelor.Blocantul prin definitie asta face: blocheaza raportul intre punti(sau roti, depinde de caz).Asa ca daca pierzi aderenta pe o punte puterea se va duce si in cealalta punte.Ambele punti vor primi 50% din putere.

Quote
Pai pe ambele... ba invartea fata, ba invartea spatele... niciodata ambele
esti sigur? ar trebui sa invarta cel putin cate o roata de pe fiecare punte,pe diagonala sau pe aceiasi parte.
« Last Edit: January 06, 2019, 15:15:38 PM by Dragosh10 »

MihaiFlorescu

  • *
  • 13893
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: SF-ul meu pe motorina
« Reply #52 on: January 06, 2019, 15:29:25 PM »
Iar uleiul din cutie are rolul de a raci atat cutia si diferentialul fata cat si diferentialul central ca sa tina acel silicon de care zice Dragos la o temperatura buna de operarare.
De asta e important sa ai un ulei proaspat si de calitate.

Si nu conteaza turația motorului, cat stresul pe cutie (patinari, accelerari etc)

Re: SF-ul meu pe motorina
« Reply #53 on: January 06, 2019, 15:45:04 PM »
Zice bine @Dragos10. Daca iti patina o singura roata, inseamna ca diferentialul central nu lucra (era deschis). Trebuie sa dai turatie, sa existe viteza relativa mare intre transmisiile celor doua punti, pentru a forta diferentialul central sa se blocheze. Daca echiparea e cea specificata de @Boxer, cu diferentiale fata si spate simple, vei avea doua roti patinand, cate una pe fiecare punte, asta sugerand si ca diferentialul central e blocat. Cu diferentiale fata si spate simple, fara alt sistem de ajutor ( @Boxer zice de implicarea sistemului de franare, mai recent)), esti destul de limitat in afara soselei. @MTFGA sugereaza bine...sa dai "stoltzuri". Practic, te ajuti de inertia sistemului mecanic (aici fiind vorba de diferentialele fata, spate), ca macar pentru o clipa sa ai cuplu pe ambele roti ale puntii.
O corectie as face. Diferentialul central cu vascocuplaj face raport 50/50 by default. Pierderea proprietatilor uleiului siliconic face ca diferentialul sa nu se poata bloca. El distribuie 50/50 in mers normal, dar in caz de nevoie va lucra ca un diferential simplu (deschis).

Re: SF-ul meu pe motorina
« Reply #54 on: January 06, 2019, 16:44:05 PM »
Pierderea proprietatilor uleiului siliconic face ca diferentialul sa nu se poata bloca. El distribuie 50/50 in mers normal, dar in caz de nevoie va lucra ca un diferential simplu (deschis).
Nu, este chiar invers....cand isi pierde propietatile ramane blocat, ramane prea vascos pentru a permite diferentierea intre punti.Acel ulei siliconic se uzeaza de la ciclurile termice.

Celalalt

  • 1812
  • Mda...
Re: SF-ul meu pe motorina
« Reply #55 on: January 06, 2019, 17:08:30 PM »
Dude. Cu astfel de explicatii o sa ajunga omul sa segmenteze motorul. Ce v a apucat?
Aia e...


FXT '03 EJ207 STI 6MT
FXS '07 LINISTIT SI NU PREA
Impreza '95-'01 COTET SPRE H6

BOXER

  • *
  • 2352
  • +
Re: SF-ul meu pe motorina
« Reply #56 on: January 06, 2019, 17:38:43 PM »
Cel mai important aspect care trebuie retinut in teren este lipsa diferentialelor autoblocante la Forester SH dar si la Outback din perioada respectiva.
Si modelele SG X sau Xs fabricate pana in 2006 veneau fara spate autoblocant.
Cunoscand masinile putem sa evitam situatii neplacute, mai ales cand nu suntem in compania altor colegi (evident tot subaristi).

Nu cred ca centralul este defect, am impresia ca in situatia descrisa s-a atins o limita a AWD-ului de pe modelul respectiv.
ex. Impreza 2.0D
Forester 2.0MT
ex. Forester 2.5XT


Subaru Da, Lego Nu.

paulstefan

  • 33
  • De profesie Habarnist
Re: SF-ul meu pe motorina
« Reply #57 on: January 06, 2019, 17:48:34 PM »
Dragosh, nu, nu se invarteau si rotile de pe fata si cele de pe spate. Doar fata si doar spatele. Aveam oameni si pe stanga si pe dreapta si mi-au spus.
Siliconul despre care ziceti imi dau seama ca este un element esential in distribuirea puterii pe punti, lucru despre care nu stiam. Deci si asta trebuie revizuit sau verificat periodic. La uleiul din transmisie, MihaiFlorescu, am baza in SMT ca nu trebuie inlocuit, arata bine la momentul respectiv.
Deci : diferentiale simple fata spate, cu siliconul care face treaba la locul lui, cu ulei in diferential inlocuit la timp, turatie optima pentru a incalzi siliconul si a bloca diferentialul. Asta este cheia succesului.
Foarte simplu. Multumiri pentru informatii.
Legat de sistemul de franare, la un momentdat am simtit pedala mai tare, dupa ce am turat-o in sleauri mai mult. Cu treapta 1, am dat mai tare(3500-4000rpm) si pana sa se opreasca roata - 0km/h, am actionat frana de picior ca sa cobor din masina. Atunci pedala a fost mai tare o secunda si apoi a revenit. A tinut mai sus...nu stiu cum sa ma exprim...
Nu cred ca are legatura cu ce spunea BOXER.
MTFG - mai e mult pana la segmentare, pana atunci o sa crape motorul...
SF.SH.EE20.12

Re: SF-ul meu pe motorina
« Reply #58 on: January 06, 2019, 18:13:37 PM »
Cel mai important aspect care trebuie retinut in teren este lipsa diferentialelor autoblocante la Forester SH dar si la Outback din perioada respectiva.
Si modelele SG X sau Xs fabricate pana in 2006 veneau fara spate autoblocant.
Cunoscand masinile putem sa evitam situatii neplacute, mai ales cand nu suntem in compania altor colegi (evident tot subaristi).

Nu cred ca centralul este defect, am impresia ca in situatia descrisa s-a atins o limita a AWD-ului de pe modelul respectiv.
Aha, aici e punctat corect ceea ce trebuie stiut. Imi exprimasem candva, dupa ce luasem masina, o idee : vreau sa stiu ce am, ca sa stiu ce sa-i cer. Subaru are varii sisteme AWD, cu comportamente sau reactii diferite.
"SF-ului nostru pe motorina" nu-i vom recomanda niciodata turatii pana sar pistoanele. Daca la 1600rpm are cuplu maxim, acolo poate fi dus. Atata e cuminte...

andea79

  • *
  • 4007
Re: SF-ul meu pe motorina
« Reply #59 on: January 06, 2019, 18:18:54 PM »
apai... oricum toata discutia asta e debusolanta :) adica forester unicul specialul si nemaipomenitul ramane asa... fara tractiune? :)