09 Forester 2.0 benzina + gpl
Subaru club Romania

09 Forester 2.0 benzina + gpl

MihaiFlorescu

  • *
  • 13900
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: 09 Forester 2.0 benzina + gpl
« Reply #240 on: June 25, 2020, 17:47:39 PM »
Poate ar trebui sa ii faci si o verificare de MAF. In prima faza daca e curat.

dan_b

  • 1236
Re: 09 Forester 2.0 benzina + gpl
« Reply #241 on: June 25, 2020, 18:27:57 PM »
Da, de MAF nu stiam, multumesc de pont!
Acum, din ce am citit pe net, se pare ca e bine sa il cureti anual, ori asta nu cred ca a vazut curatare vreodata...
Acum nu am spray sau alcool pt curatare, sa vad maine, dar e posibil ca asta sa rezolve problema, odata ce restul au fost schimbate si curatate - bujii, bobina, clapeta acceleratie, egr...
Revin.
ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.

Re: 09 Forester 2.0 benzina + gpl
« Reply #242 on: June 25, 2020, 21:35:59 PM »
Folosește spray dedicat pt maf. De la crc parca. Sa nu īl cureți de tot ca nu e ieftin altul nou

Re: 09 Forester 2.0 benzina + gpl
« Reply #243 on: June 25, 2020, 21:47:53 PM »
Eu l'am curatat cu alcool izopropilic, il aveam la indemana din produsele de detailing auto si e dat ca sigur ptr MAF, nu ii dauneaza. La vremea respectiva nici nu gaseam la noi spray de curatat MAF

dan_b

  • 1236
Re: 09 Forester 2.0 benzina + gpl
« Reply #244 on: June 25, 2020, 22:21:27 PM »
Multumesc pt referinte.
Maine ma ocup.
Revin cu vesti :)
ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.

Re: 09 Forester 2.0 benzina + gpl
« Reply #245 on: June 25, 2020, 22:52:29 PM »
Eu am mai curatat cu decarburol si spray de frane si inca functioneaza maf-urile alea.
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

dan_b

  • 1236
Re: 09 Forester 2.0 benzina + gpl
« Reply #246 on: June 26, 2020, 08:35:09 AM »
Sa vad ce gasesc azi si ma ocup.
Mi-a zis si un prieten mecanic de spray frane, iar alcool teoretic gasesc. Multumesc frumos, revin dupa operatiune.
ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.

dan_b

  • 1236
Re: 09 Forester 2.0 benzina + gpl
« Reply #247 on: June 26, 2020, 14:07:55 PM »
Am curatat MAF - pus in baie de alcool izopropilic, plimbat prin baie, apoi lasat 20 minute. A lasat destule reziduuri, dupa cum se vede, deci degeaba nu a fost.
Din pacate nu vad imbunatatiri majore, relantiul tot balangane din cand in cand... Asta e alta particularitate, ca nu intra mereu in balans, cumva are un interval la 660 de ture, sa zicem, apoi se asaza la 650 destul de ok, nu perfect, dar ok.
Am resetat din nou clapeta, cu cicluri de 10 minute plus 5 minute lasat relanti-ul singur etc.
ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.

dan_b

  • 1236
Re: 09 Forester 2.0 benzina + gpl
« Reply #248 on: June 26, 2020, 15:05:45 PM »
O fi clapeta de acceleratie uzata, desi nu se vede? Daca dupa curatare nu s-a rezolvat problema, cu tot cu celelalte inlocuiri si curatari?
Asta ar fi delicat, pt ca nu pot fi sigur, iar una noua banuiesc ca e ceva... Iar second nu are sens.
ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.

MihaiFlorescu

  • *
  • 13900
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: 09 Forester 2.0 benzina + gpl
« Reply #249 on: June 26, 2020, 15:44:23 PM »
Pai daca ai epuizat toate variantele cunoscute, mai ramane una.. GPL strikes again! :D

dan_b

  • 1236
Re: 09 Forester 2.0 benzina + gpl
« Reply #250 on: June 26, 2020, 16:01:59 PM »
Nu are nicio legatura.
Nicio referinta la rough idle de pe forumuri America / Australia, nu aduce in discutie probleme de supape sau altceva decat cele discutate mai sus - deci cumva ramane problema clapetei de acceleratie.
99% supapele au fost arse in trecut din cauza filtrului de benzina neschimbat vreodata... Trebuie schimbat la 90.000 km, iar Subaru Ro spune ca nu au sau ca nu se schimba niciodata... Oare cate masini au distrus asa? Cate masini fara gpl au avut totusi probleme cu supapele? Eu cred ca au mai fost... Dar e discutie lunga acolo.
Iar ca argument in plus, masina asa nu a rulat mai mult de 5000 km cu gpl, dupa schimbarea supapelor, supape ce au fost cumparate oem.
Au fost schimbate la 170.000 km ai masinii, iar acum are 206.000 km, este aproape exclus sa dea probleme in atat de putini km.
Iar de la problema cu filtrul de benzina - pe care eu am depistat-o, nu a rulat prea mult cu problemele alea, iar avantajul a fost ca in mers era pe gpl, deci nu folosea benzina gatuita prin filtru - problemele erau la pornire, cand nu reusea sa traga benzina calumea... In fine, am povestit atunci.
ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.

dan_b

  • 1236
Re: 09 Forester 2.0 benzina + gpl
« Reply #251 on: June 26, 2020, 16:57:01 PM »
Ar mai putea fi, poate, senzorul clapetei de acceleratie...
O sa ma interesez, eventul il schimb si vedem daca se rezolva.
ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.

MihaiFlorescu

  • *
  • 13900
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: 09 Forester 2.0 benzina + gpl
« Reply #252 on: June 26, 2020, 17:04:15 PM »
Unii mai aveau probleme si din cauza senzorului de temperatura antigel. Cel mai bine e sa iti iei ceva de monitorizat si o iei pe rand cu toti senzorii si toate valorile pana vezi ceva ciudat, inclusiv fuel trims si altele, MAF voltage, O2 voltage ca poate fi si de acolo ceva din lambda. Le iei pe toate pe rand si te uiti la valori exact cand se manifesta problema.

dan_b

  • 1236
Re: 09 Forester 2.0 benzina + gpl
« Reply #253 on: June 26, 2020, 17:28:15 PM »
Da, asta e urmatorul pas, o sa iau un modul obd, cum are si Kenny. Il instalez pe navigatie si il tin sub observatie o perioada, in diverse conditii - relanti, mers etc.
Am urmarit pe un tester profesional si pareau ok parametrii, doar la relanti sunt nedumerit, pt ca era clar ca se oprea la un 660-650 rpm, dar e vizibil prea scazut. Pe net am gasit ca ar trebui 750 rpm, dar nu stiu cat de reala e informatia. Sa caut prin cartea masinii, poate gasesc exact.
Oricum, din tot ce am rasfoit pe forumuri din afara si pe guides video, am gasit referiri strict pe ce am facut deja, cumva mai ramane sa vad cu senzorul de clapeta, daca nu chiar clapeta cu totul... chiar nu parea uzata.
ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.

Theophilus+Julsey

  • 838
  • 2004 Forester 2.0XT / 2009 Justy IV
Re: 09 Forester 2.0 benzina + gpl
« Reply #254 on: June 26, 2020, 17:49:04 PM »
Nu sunt perfect in tema cu problema ta, dar dacă am īnțeles bine, īți sta relanti-ul mai jos decāt trebuie și din cānd oscilează creānd balans. Clapeta in sine, eu as zice ca nu prea poate fi problema, doar dacă a fost demontata și dereglata ca forma in vre-un fel. Merita sa te uiți și la motorasul care īți reglează relantiul, asta in caz ca la tine nu face parte din alt sistem, ma gāndesc ca ai acceleratie electronica, la mine e pe cablu și este un motoras care reglează relantiul undeva in jurul clapete de acceleratie. Spor.

dan_b

  • 1236
Re: 09 Forester 2.0 benzina + gpl
« Reply #255 on: June 26, 2020, 17:53:33 PM »
Mersi pt pont, insa motorasul ala cred ca este in corpul clapetei de acceleratie si nu este accesibil.
Ma gandesc ca o fi senzorul de clapeta care poate citeste eronat si de aici turatia prea joasa...
Daca e ceva la motoras, cred ca inseamna sa cumpar alt corp de clapeta cu totul, pt ca nu se poate repara, din cate am inteles.
Le iau pe rand... Daca mai apar idei, nu refuz :)
ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.

andea79

  • *
  • 4007
Re: 09 Forester 2.0 benzina + gpl
« Reply #256 on: June 26, 2020, 18:55:23 PM »
drive by wire ca masina de fata nu are motoras sau alta chestie separat pentru relanti ca drive by cable, este doar clapeta a carei pozitie este variata de ecu pt. a tine relantiul
relantiul oem fara consumatori (faruri, ac, etc) la cald este 650rpm, creste spre 750 cand ai consumatori si ecu porneste incarcarea

Re: 09 Forester 2.0 benzina + gpl
« Reply #257 on: June 26, 2020, 19:02:00 PM »
Eu am reușit sa modific relatintiu la al meu sg 2007 cu freessm și o interfața kkl. Poți īncerca. Afiseaza și toți parametri motor

andea79

  • *
  • 4007
Re: 09 Forester 2.0 benzina + gpl
« Reply #258 on: June 26, 2020, 19:16:29 PM »
Eu am reușit sa modific relatintiu la al meu sg 2007 cu freessm și o interfața kkl. Poți īncerca. Afiseaza și toți parametri motor
se poate, doar ca setarile "dispar" dupa ecu reset/daca ramane fara curent

dan_b

  • 1236
Re: 09 Forester 2.0 benzina + gpl
« Reply #259 on: June 26, 2020, 19:45:25 PM »
Hai ca am facut si reset 3 :)
De data asta lasat bateria deconectata 35 minute si se pare ca functioneaza mult mai bine - nu zic inca "hop" :)
Dar e mai bine :)
Acum doar vibreaza uneori, nu mai balanseaza. Poate ca in cativa km de rulat efectiv se mai "asaza", mai invata parametri etc.
Ce presupune freessm si interfata kkl? :)
 
ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.