09 Forester 2.0 benzina + gpl
Subaru club Romania

09 Forester 2.0 benzina + gpl

Re: 09 Forester 2.0 benzina + gpl
« Reply #260 on: June 26, 2020, 21:06:45 PM »
FreeSSM e programelul. Se poate face cam orice, dar trebuie documentare (multa) in prealabil

dan_b

  • 1236
Re: 09 Forester 2.0 benzina + gpl
« Reply #261 on: June 26, 2020, 21:50:30 PM »
Mersi, ma apuc de citit :)
ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.

andea79

  • *
  • 4007
Re: 09 Forester 2.0 benzina + gpl
« Reply #262 on: June 26, 2020, 21:54:03 PM »
invatarea este continua, daca merge mai ok dupa reset nu inseamna ca asa va ramane, doar o ia de la inceput ...

dan_b

  • 1236
Re: 09 Forester 2.0 benzina + gpl
« Reply #263 on: June 26, 2020, 22:22:58 PM »
invatarea este continua, daca merge mai ok dupa reset nu inseamna ca asa va ramane, doar o ia de la inceput ...

Da, pe asta mizez si eu, ca invata in continuare si se stabilizeaza. Au fost multe de curatat totusi si d-asta ma gandesc ca are logica un timp mai indelung pt invatare... Anterior nu dadea semne ca se stabilizeaza cine stie ce...
ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.

andea79

  • *
  • 4007
Re: 09 Forester 2.0 benzina + gpl
« Reply #264 on: June 26, 2020, 22:29:12 PM »
la relanti cu motor cald dupa 10-15 minute poate da doctoratul ...

dan_b

  • 1236
Re: 09 Forester 2.0 benzina + gpl
« Reply #265 on: June 27, 2020, 15:02:22 PM »
Am luat azi un scanner obd si am urmarit real time parametrii la relanti si acceleratie pe loc.
Acum, urmarind exact turatiile, mi-am dat seama ca de fapt balanseaza si la turatii de 750 si evident sub, dar nu scade de fapt sub 650 decat fractiuni de secunda cand ajunge la 647 rpm... deci cred ca relanti-ul sta cumva unde trebuie. Apoi intra ventilatorul pt racire motor si iarasi creste turatia...
Temperatura, pe loc, are 100C...
Asadar, o fi totusi problema de suporti motor?
PS: in mers, dupa curatare toate cele si MAF, se misca super bine, liniar in acceleratii, cu si fara clima pornita. Deci clar a meritat partea de curatari senzori si altele.

ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.

Alex Damian

  • 168
  • Impreza 2006 2.0R Wagon
Re: 09 Forester 2.0 benzina + gpl
« Reply #266 on: June 27, 2020, 15:13:58 PM »
Am luat azi un scanner obd si am urmarit real time parametrii la relanti si acceleratie pe loc.
Acum, urmarind exact turatiile, mi-am dat seama ca de fapt balanseaza si la turatii de 750 si evident sub, dar nu scade de fapt sub 650 decat fractiuni de secunda cand ajunge la 647 rpm... deci cred ca relanti-ul sta cumva unde trebuie. Apoi intra ventilatorul pt racire motor si iarasi creste turatia...
Temperatura, pe loc, are 100C...
Asadar, o fi totusi problema de suporti motor?
PS: in mers, dupa curatare toate cele si MAF, se misca super bine, liniar in acceleratii, cu si fara clima pornita. Deci clar a meritat partea de curatari senzori si altele.


Iti urez succes in rezolvarea problemei, la mine a aparut pe pe la 130000km si in prezent am 210000.Am crezut initial ca o fi de la gaz care e montat de pe la 100000km, am masurat compresie, s-a curatat tot, nicio schimbare. La 190000 am inlocuuit tampoanele de la motor, originale, nicio schimbare. Masina functioneaza fara probleme, aceeasi pornire usoara, merge lin chiar si subturata in treapta 4 la 1200 rpm,  urca la 200km/h la fel de usor dar la mers in gol, exact povestea pe care o descrii...

dan_b

  • 1236
Re: 09 Forester 2.0 benzina + gpl
« Reply #267 on: June 27, 2020, 15:20:44 PM »
Am mai urmarit acum - de fapt balanseaza cel mai mult la 700-750 rotatii. Nu peste, nu sub.
Deci la 650, unde ar fi relanti-ul normal, sta destul de ok, cel mult vibreaza...
Cand trece de la turatie spre relanti si e in plaja aia de 740-700, balanseaza. Si invers, daca activezi un consumator si urca ea usor in relanti de la 650 spre 750 - tot in acelasi prag face probleme...
Daca zici ca la ceva similar nu s-a rezolvat cu tampoanele, iar eu le-am tot verificat si par ok, inseamna ca nu e aia rezolvarea...
Sa vad varianta clapetei de acceleratie - o fi totusi uzata si face haiosenii fix in zona aia, poate acolo nu mai lucreaza liniar/usor si da trepidatii...

Am facut si o diagnoza, rezultatele mai jos:
Mode $06 report generated by Torque for Android
================================================

Vehicle VIN: Not present
Vehicle Manufacturer: Unknown
Vehicle Calibration ID: Not present

Test report:
------------------
MID:$01 TID:$05
Rich to Lean sensor switch time(calculated) - O2 Bank 1 Sensor 1
Max: 1.073ms   Min: 0ms
Test result value: 289ms
PASS
----
MID:$01 TID:$06
Lean to Rich sensor switch time(calculated) - O2 Bank 1 Sensor 1
Max: 1.073ms   Min: 0ms
Test result value: 265ms
PASS
----
MID:$01 TID:$81
- O2 Bank 1 Sensor 1
Test incomplete or dependant test failed
--
MID:$01 TID:$82
- O2 Bank 1 Sensor 1
Test incomplete or dependant test failed
--
MID:$01 TID:$83
- O2 Bank 1 Sensor 1
Test incomplete or dependant test failed
--
MID:$01 TID:$84
- O2 Bank 1 Sensor 1
Max: 65,535V   Min: 2,165V
Test result value: 2,365V
PASS
----
MID:$01 TID:$85
- O2 Bank 1 Sensor 1
Max: 2,135V   Min: 0V
Test result value: 1,88V
PASS
----
MID:$02 TID:$05
Rich to Lean sensor switch time(calculated) - O2 Bank 1 Sensor 2
Max: 3.000ms   Min: 0ms
Test result value: 2.210ms
PASS
----
MID:$02 TID:$07
Minimum sensor Voltage for test cycle(calculated) - O2 Bank 1 Sensor 2
Max: 65,535V   Min: 0,49V
Test result value: 0,49V
PASS
----
MID:$21 TID:$89
- Catalyst Monitor Bank 1
Test incomplete or dependant test failed
--
MID:$31 TID:$8a
- EGR Monitor Bank 1
Max: 32,767kPa   Min: 5,349kPa
Test result value: 17,03kPa
PASS
ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.

dan_b

  • 1236
Re: 09 Forester 2.0 benzina + gpl
« Reply #268 on: June 29, 2020, 08:41:29 AM »
Aseara s-a rupt, brusc, ceea ce am inteles ca ar fi brat bascula spate - cel din stanga.
Noroc ca eram la 20km/h, intr-un viraj pe o straduta langa casa...
Ati mai auzit de asa ceva? Cum se poate intampla? Nu a dat semne anterior - nu e ca la bucse, pivoti etc, sa bata, sa auzi ceva...


O sa incerc schimbarea bratului pe loc, apoi duc masina la garaj pt verificare din punct in punct...
Mi se pare dement ca se poate intampla asa ceva.
Revin cu detalii dupa demontaj - sunt curios daca este piesa originala sau after market - bucsa vad ca este poliuretan, dar poate s-a schimbat doar bucsa, nu toata piesa...

ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.

Re: 09 Forester 2.0 benzina + gpl
« Reply #269 on: June 29, 2020, 08:58:10 AM »
Wow!
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

kkennyy

  • 1763
Re: 09 Forester 2.0 benzina + gpl
« Reply #270 on: June 29, 2020, 09:16:12 AM »
De ce-o fi pus bucse de poliuretan pe forester ...
Forester XT SJ 2018

Muttley

  • 4923
Re: 09 Forester 2.0 benzina + gpl
« Reply #271 on: June 29, 2020, 09:24:37 AM »
Cum se poate intampla?
Mi se pare dement.......

...bucsa vad ca este poliuretan...

In primul rand, multumim! Nu vine decat sa demonstreze ca trebuie atentie inclusiv la bucsele de poliuretan si amestecarea lor cu bucse OEM uzate.

Eu cred ca de la bucsa s-a intamplat, pe 2 cai:
1) bratul ala e solicitat exclusiv axial, la intindere si compresie, niciodata la incovoiere. Orice efort de incovoiere e descarcat in rotula sferica dinspre roata si in bucsa elastica dinspre cadru. Cu bucsa de poliuretan, deformarea se pierde si e posibil sa fi obosit astfel sudura bratului. Mai ales in conditiile unor bucse de tirant longitudinal uzate, ce au permis si mai multa miscare fata-spate a rotii. Cu alte cuvinte, se contureaza o ordine. Aici de exemplu, as pune poliuretan mai intai pe tiranti, abia apoi pe bratele laterale (adica n-as pune pe lateral daca nu exista pe tirant);
2) extragerea bucsei originale, din cauciuc. Nu stii cum s-a facut, cum si cat s-a tras de brat, samd.

Sa-ti fie de bine ca s-a rupt la viteza mica  :angel:
« Last Edit: June 29, 2020, 09:56:15 AM by Muttley »
WRX SW 2002

dan_b

  • 1236
Re: 09 Forester 2.0 benzina + gpl
« Reply #272 on: June 29, 2020, 09:53:03 AM »
Multumesc pt opinii si explicatii.
O sa vad pas cu pas ce se intampla pe acolo...
Inca sunt foarte tensionat.
Clar au fost modificari prost gandite pe masina asta... Asa au fost si suspensiile sport...
« Last Edit: June 29, 2020, 10:00:40 AM by dan_b »
ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.

Muttley

  • 4923
Re: 09 Forester 2.0 benzina + gpl
« Reply #273 on: June 29, 2020, 09:58:02 AM »
Inca sunt foarte tensionat.

Bratul pare-se c-a scapat de tensiune  ^-^
WRX SW 2002

dan_b

  • 1236
Re: 09 Forester 2.0 benzina + gpl
« Reply #274 on: June 29, 2020, 10:00:09 AM »
Da... :)
Mai bine tensionat, decat rupt :)
ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.

kkennyy

  • 1763
Re: 09 Forester 2.0 benzina + gpl
« Reply #275 on: June 29, 2020, 10:02:25 AM »
Bratul pare-se c-a scapat de tensiune  ^-^
:))))
Forester XT SJ 2018

dan_b

  • 1236
Re: 09 Forester 2.0 benzina + gpl
« Reply #276 on: June 29, 2020, 14:05:46 PM »
Comand azi bratele (stanga, dar si dreapta), insa dureaza 7-10 zile sa ajunga... Originale.
Now we wait...
O sa ii fac apoi o evaluare completa pe dedesubt, sa vad daca mai sunt si alte piese cu risc, din cauza de "destepti"...
Ce ar merita ala care a montat asemenea bucsi unde evident nu trebuia? Nu intra la capitolul modificari ilegale/neautorizaate etc?
ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.

Theophilus+Julsey

  • 838
  • 2004 Forester 2.0XT / 2009 Justy IV
Re: 09 Forester 2.0 benzina + gpl
« Reply #277 on: June 29, 2020, 14:44:47 PM »
Eu nu as da vina chiar doar pe bucsa. Se poate sa fie mai tare bucșa decāt celelalte fiind poliuretanică și nouă și celelalte fiind uzate, normal ar trebui tot setul montat poliuretanic in același timp și după cāte știu, se asamblează tot, se lasă mașina jos și se strānge la cuplu doar după ce se aseaza mașina, pentru a nu deforma bucsele, și astfel sa apara tensiuni in plus pe bucse și pe componente. Eu in poza văd și rugina pe brațul rupt, poate a fost și exploatata nonconform sau o lovitura ceva sa mai fi slăbit zona.

dan_b

  • 1236
Re: 09 Forester 2.0 benzina + gpl
« Reply #278 on: June 29, 2020, 14:54:19 PM »
O sa verific si restul de articulatii, sa vad cate sunt poliuretan si cate nu.
Masina nu a fost exploatata neconform - desi e destul de generic termenul... La fostul proprietar era masina de strada, de familie.
La mine a vazut si teren, dar cu grija, nimic agresiv, nu a suferit socuri pe zonele alea vreodata...
In plus, frustrarea mea e ca sunt genul care are grija si verifica constant masina, de la anvelope la articulatii si orice poate conta in exploatare si siguranta. Dar astea nu pareau in neregula sau nu se vedeau ca atare, tocmai din cauza ca sunt expuse la murdarie...
A avut itp in octombrie si a fost facut corect si normal, acolo s-ar fi vazut iarasi eventualele hibe... Are foarte multa logica explicatia lui Muttley, pt ca tensiunea acumulata pe acel brat, coroborat cu rigiditatea maxima a bucsei care nu a mai indeplinit rolul de amortizare si elasticitate, au dus la distrugeri...
Un prieten mecanic mi-a dat aceeasi explicatie, in acelasi timp, fara sa stie de discutia de pe forum si concluziile lui Muttley...
ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.

Muttley

  • 4923
Re: 09 Forester 2.0 benzina + gpl
« Reply #279 on: June 29, 2020, 14:58:37 PM »
Teofil, bucsele de poliuretan, cu doar cateva mici exceptii (bucse mari) sunt cu alunecare, nu cu deformare elastica. Deci se pot strange si cu masina pe cupola.
WRX SW 2002