XT 2003 - powder hunter
Subaru club Romania

XT 2003 - powder hunter

Re: XT 2003 - powder hunter
« Reply #20 on: February 11, 2019, 10:19:07 AM »
http://opposedforces.com/parts/forester/en_s11/

Caută aici, in teorie poți găsi toate codurile de la orice piesa, probabil ca trebuie sa cauți puțin și sa examinezi schemele ca sa fi sigur ca ai găsit ce dorești :)

Mersi! Pare fix ce cautam.
Actual:
- Fiesta ST150
- ex Forester XT SG
- BMW e46 325ti
- Aro 243 Brasov - in perpetua restaurare

Theophilus+Julsey

  • 838
  • 2004 Forester 2.0XT / 2009 Justy IV
Re: XT 2003 - powder hunter
« Reply #21 on: February 11, 2019, 10:22:35 AM »
Super, spor la căutări :)

MihaiFlorescu

  • *
  • 13892
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: XT 2003 - powder hunter
« Reply #22 on: February 11, 2019, 10:34:09 AM »
Pentru piese: pe forum in zona piese auto, pe la reprezentante mai gasesti piese de obicei, OLX, al-padrino, autokarma, piese-auto.ro, autovit, ebay etc.

Re: XT 2003 - powder hunter
« Reply #23 on: February 11, 2019, 11:09:05 AM »
Mersi pentru info Mihai, ca surse de cumparare sunt utile.

Poate nu am fost eu specific, ma intereseaza ce branduri mai sunt folosite pentru Subaru si sunt OK dpdv calitate. De exemplu la Ford ai Motorkraft (brandul de piese originale Ford) dar mai ai si DP Spare Parts care fac piese cu focus pe Ford.

Eu ma uit acum la bielete si vad pe epiesa, autokarma etc vreo 5-6 optiuni de marci de piese dar nu stiu bazat pe ce sa aleg pt ca nu imi e cunoscut aproape nici unul (poate Febi si Bilstein mai suna cunoscut).

Exemplu concret pe care sa discutam. La bielete antiruliu am urmatoarele optiuni:
- Moog
- Ocap
- Monroe
- Lemforder
- Jakoparts
- Ashika
- Meisterteile
- etc

Ma gandesc ca o sa apara nevoia de piese si pe viitor si as vrea sa am dupa ce sa ma ghidez.
Dragos
Actual:
- Fiesta ST150
- ex Forester XT SG
- BMW e46 325ti
- Aro 243 Brasov - in perpetua restaurare

MihaiFlorescu

  • *
  • 13892
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: XT 2003 - powder hunter
« Reply #24 on: February 11, 2019, 11:33:53 AM »
Originalele sunt cele mai bune mereu. Regula de aur e ca filtrul de ulei sa fie mereu Subaru. La fel si garniturile, oricare ar fi ele, dar sa fie de la Subaru. Apoi depinde de piesa, ca nu toti producatorii aftermarket fac acel gen de piesa.

E o discutie dificila. Cum spuneam, original e cel mai bun. Aftermarket produce la cota apropiata. De foarte multe ori esti nevoit sa faci un mix de producatori si sa cauti dupa specificatii.
De exemplu, la Outback am gasit ca dimensiuni identice cu originalul Mann pentru filtru de aer si Delphi pentru filtrul de polen. La Impreza parca era Bosch cel care se potrivea cel mai bine la aer.
La Opel am avut o singura optiune la filtru ca sa fie exact pe dimensiunile OEM si nu mai mic cu 5-10mm ca la altii, si acela era doar Hengst pe care nu il gaseam mereu pe stoc.

Specific pe articulatii Moog si Lemforder sunt premium.

Cel mai bine intrebi mereu pe aici ce vrei sa schimbi si ce ai gasit pentru sugestii relevante. La modul general nu exista o marca sa le faca pe toate. Un atelier serios iti poate recomanda piese de la producatori premium. La Subaru nu e ca la Ford. Si ar fi bine sa te obisnuiesti cu asteptat minim 5 zile pentru piese relativ uzuale.

Bun venit in lumea Subaru!
« Last Edit: February 11, 2019, 11:37:35 AM by MihaiFlorescu »

Re: XT 2003 - powder hunter
« Reply #25 on: February 26, 2019, 10:48:30 AM »
Am reușit sa comand de la al padrino piesele.
De reținut pt mine cel puțin, ca fiecare înțelege altceva la denumirile pieselor...
Tiranti - doua variante de ce zice cine.
Care-s fata, care sunt spre caroserie iarăși confusing. Sa nu mai zic de traduceri engleza - romana. Trailing arm poate fi tirant sau poate fi..!?

Total piese (fără rulmenți): 980 lei

Mașina e iar la Andrei - Rux auto pt montat piesele, abia aștept sa scap de huruitul rulmentului.

Ca fapt divers, a început și la mine sa facă zgomotul de la geam/oglinda. Primele doua săptămâni părea ca mașina mea nu e afectată, poate de la folosirea mai des a geamului.
Actual:
- Fiesta ST150
- ex Forester XT SG
- BMW e46 325ti
- Aro 243 Brasov - in perpetua restaurare

Re: XT 2003 - powder hunter
« Reply #26 on: March 04, 2019, 15:56:30 PM »
La Rux auto nu au o presa extractor pentru bucsile de la tirantii laterali, deci îmi iau mașina înapoi cu piesele în portbagaj.

La SMT nu ma mai primește cu piesele mele. Politica noua de 2 săptămâni. Ca fapt divers a plecat de acolo și Daniel Simion care se ocupa de service.

La neortic mi-a zis ca nu se mai ocupa de altceva în afara de Hyundai și Citroen.

Aveți vreo alta recomandare de service în București?

Încep sa devin stresat cu articulațiile astea, mai mult stau pe drumuri.
Actual:
- Fiesta ST150
- ex Forester XT SG
- BMW e46 325ti
- Aro 243 Brasov - in perpetua restaurare

Muttley

  • 4913
Re: XT 2003 - powder hunter
« Reply #27 on: March 04, 2019, 16:02:33 PM »
Orice service.
WRX SW 2002

Celalalt

  • 1812
  • Mda...
Re: XT 2003 - powder hunter
« Reply #28 on: March 04, 2019, 16:32:48 PM »
Problema e cu piesele tale , daca e s-o luam logic.Cam nici un service nu te accepta cu piesele tale. Ca le mai dai tu un cod , aia e , dar nu le convine. Pana la urma , piesele sunt si ele putatoare de adaos. Garantia cine o mai da? Si tot asa...
Aia e...


FXT '03 EJ207 STI 6MT
FXS '07 LINISTIT SI NU PREA
Impreza '95-'01 COTET SPRE H6

joker

  • 187
  • Ai n-ai mingea, dai la poartă!
Re: XT 2003 - powder hunter
« Reply #29 on: March 21, 2019, 12:14:51 PM »
La Rux auto nu au o presa extractor pentru bucsile de la tirantii laterali, deci îmi iau mașina înapoi cu piesele în portbagaj.

La SMT nu ma mai primește cu piesele mele. Politica noua de 2 săptămâni. Ca fapt divers a plecat de acolo și Daniel Simion care se ocupa de service.

La neortic mi-a zis ca nu se mai ocupa de altceva în afara de Hyundai și Citroen.

Aveți vreo alta recomandare de service în București?

Încep sa devin stresat cu articulațiile astea, mai mult stau pe drumuri.

Update?
Subaru Forester SF 2l aspirat -1999

Re: XT 2003 - powder hunter
« Reply #30 on: March 26, 2019, 21:55:29 PM »
Salut,

Mai greu cu updates-urile pentru ca de acum o luna, abia azi am rezolvat.
Am primit o alta recomandare de service - Concept Car Service in Dr Taberei, Bd Timisoara. Au raspuns rapid, au fost flexibili si cu adusul masinii la ore tarzii si m-au primit si cu piesele deja cumparate. Si au mai avut Forester SG cu interventii la suspensie si articulatii, deci stiau la ce se inhama cu suruburile alea ruginite.

Problema a fost ca odata ce s-au apucat sa umble la masina si-au dat seama ca va fi nevoie sa schimbe si suruburile de geometrie si piulitele aferente (erau ruginite complet si nu puteau fi refolosite). De data asta am comandat prin ei (in loc sa iau eu de la Al Padrino) si au ajuns foarte greu - 2 saptamani.
Abia ieri am dus masina iar azi m-au sunat sa-mi spuna ca e gata.

Cost cele 4 suruburi+piulite si manopera pentru tot de mai sus - 873 lei -> articulatiile spate, rulmenti, bielete fata si spate, bucsi etc.

Actual:
- Fiesta ST150
- ex Forester XT SG
- BMW e46 325ti
- Aro 243 Brasov - in perpetua restaurare

Re: XT 2003 - powder hunter
« Reply #31 on: June 18, 2019, 20:29:56 PM »
O perioada de liniste pentru ca masina a stat mai mult in parcarea blocului, permis suspendat  :(

Dupa articulatii, a urmat o noua interventie, am revenit la Rux Auto.
- ITP
- Schimbare garnitura capac tacheti dreapta - picura benzina, ajungea pe evacuare si mirosul era f deranjant in masina
- Daca tot a umblat la partea de jos a motorului, am zis sa schimb si bujiile ca nu se stie ce e cu ele

Mirosul clar s-a ameliorat dar inca se simte ceva miros de gaze arse (benzina?). Nu-mi dau seama de unde e, dar clar ajunge in masina miros.

Acum pe caldura asta fabuloasa s-a gandit si AC-ul sa faca figuri. Aveam deja in deviz inlocuirea garniturilor tevi AC compresor si condensor insa am amanat-o pt ca mi s-a zis ca e minora problema. O sa incep cu rezolvarea lor si verificarea nivelului de freon.

Last but not least, toate geamurile merg f greu - ce recomandati? E suficient sa dau jos fata de usa si sa gresez macaraua?

Actual:
- Fiesta ST150
- ex Forester XT SG
- BMW e46 325ti
- Aro 243 Brasov - in perpetua restaurare

MihaiFlorescu

  • *
  • 13892
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: XT 2003 - powder hunter
« Reply #32 on: June 18, 2019, 20:45:17 PM »

- Schimbare garnitura capac tacheti dreapta - picura benzina, ajungea pe evacuare si mirosul era f deranjant in masina


 :o Pe acolo in cel mai rau caz ajunge ulei cu ceva condens, dar nu benzina.

Re: XT 2003 - powder hunter
« Reply #33 on: June 18, 2019, 21:06:11 PM »
:o Pe acolo in cel mai rau caz ajunge ulei cu ceva condens, dar nu benzina.

Foarte probabil sa fi inteles eu prost sursa :) Mirosul de ars exista sigur.
Actual:
- Fiesta ST150
- ex Forester XT SG
- BMW e46 325ti
- Aro 243 Brasov - in perpetua restaurare

Re: XT 2003 - powder hunter
« Reply #34 on: June 26, 2019, 18:12:45 PM »
Si azi a mai venit una pe cap..

Temperatura mare de tot la motor, un pic de abur si a inceput sa curga in partea de sus a radiatorului, pe dreapta. :(
Am completat cu apa distilata cat sa pot sa ajung mai aproape de casa si direct la rux auto ma postez diseara.

Am tot citit eu povestile voastre dar nu ma asteptam sa inceapa sa ma loveasca trenul defectiunilor asa repede.
Oh well..
Actual:
- Fiesta ST150
- ex Forester XT SG
- BMW e46 325ti
- Aro 243 Brasov - in perpetua restaurare

andea79

  • *
  • 4007
Re: XT 2003 - powder hunter
« Reply #35 on: June 26, 2019, 18:53:56 PM »
nu-i stres...daca tot scoti motorul pt. garnituri schimbi cu un drum si segmenti si cuzineti :)

Re: XT 2003 - powder hunter
« Reply #36 on: July 14, 2020, 16:11:39 PM »
Zic sa mai dau un update cu ce s-a mai intamplat cu foresterul.
In toamna 2019 am sesizat ca mirosul de gaze/benzina persista - am mers tot la Rux auto si Andrei mi-a recomandat sa schimb:
- Garnituri admisei  intre galerie și chiulasa - 2 stânga dreapta
- Oringuri etanșare injectoare - 4 de un fel și 4 de un fel
- Garnitura clapeta accelerație - intre ea și galerie

Am ajuns sa cumpar o evacuare de WRX de la un tip pentru a incerca sa inlocuiesc niste scuturi termice (pe care a fost nevoie sa le rupem pt ca erau ruginite si nu se desfaceau) si alte elemente de la evacuare care incepusera sa rugineasca. Am ramas cu ea in boxa, nu s-a potrivit de fapt nimic de pe ea, cu toate ca m-am consultat inainte la service si am dus efectiv evacuarea acolo pentru a ne asigura ca e ce trebuie....

Andrei a verificat si conductele de la rezervor si faimoasele furtune de cauciuc de la motor care crapa. A zis ca sunt toate OK.
Am scapat de mirosul de gaz ce-i drept, se pare ca era o garnitura de la evacuare.

Pot sa va zic ca acum in iulie 2020 mirosul de benzina se simte in continuare si voi merge la alt service pentru o a-2a opinie si pentru a schimba si furtunele de cauciuc despre care zic toate forumurile ca ar fi cauza mirosului.

Cu toate ca atunci cand am luat masina, SMT-ul a zis ca rugina de dedesubt este superficiala....acum 1 saptmana am incercat sa ridic masina pentru a schimba placutele spate si cricul a intrat cu totul in pragul stanga spate. Rugina se intinde pana la limita cu prinderea traversei spate.

Off, e grea viata cand ai Subaru de 17 ani.



Actual:
- Fiesta ST150
- ex Forester XT SG
- BMW e46 325ti
- Aro 243 Brasov - in perpetua restaurare

Muttley

  • 4913
Re: XT 2003 - powder hunter
« Reply #37 on: July 14, 2020, 16:35:46 PM »
E ruginita rau evacuarea de wrx? Poze?
WRX SW 2002

MihaiFlorescu

  • *
  • 13892
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: XT 2003 - powder hunter
« Reply #38 on: July 14, 2020, 17:21:31 PM »

Cu toate ca atunci cand am luat masina, SMT-ul a zis ca rugina de dedesubt este superficiala....acum 1 saptmana am incercat sa ridic masina pentru a schimba placutele spate si cricul a intrat cu totul in pragul stanga spate. Rugina se intinde pana la limita cu prinderea traversei spate.

Off, e grea viata cand ai Subaru de 17 ani.

Wow! Nasol rau. In alta ordine de idei, ai pus cricul unde trebuie?

PS: Rux nu e pentru detalii si operatiuni de specialitate. Merge pentru lucrari de duzina. Am fost o perioada pe acolo, nu m-am mai dus de cativa ani. Nici nu mai tin minte de ce, dar era ceva ce a facut pe graba si a omis exact esentialul.
« Last Edit: July 14, 2020, 17:33:01 PM by MihaiFlorescu »

Re: XT 2003 - powder hunter
« Reply #39 on: July 15, 2020, 08:54:21 AM »
@muttley - e destul de ok, dar e nu e evacuare completa. E mai degrabă partea care pleacă din galeria de evacuare. O sa încerc sa pun poze, nu prea ma încurajează cat de complicat e pe forum.

@mihai - da același lucru pot sa spun ca l-am decis și eu. Operații de rutina e ok, poate și chestii mai complicate dar cunoscute. Dacă e vorba de diagnoza ceva mai ciudat sau atenție la detalii...mai încerc și alte variante - momentan am o experienta plăcută cu Mecanero lângă IDM Basarab.

Da, cricul l-am pus fix pe intaritura, era deja ceva rugina și am mai avut probleme la vulcanizare. Dar de data asta a cedat
Actual:
- Fiesta ST150
- ex Forester XT SG
- BMW e46 325ti
- Aro 243 Brasov - in perpetua restaurare