Legacy 2020
Subaru club Romania

Legacy 2020

kkennyy

  • 1763
Legacy 2020
« on: February 07, 2019, 20:46:19 PM »
https://www.motor1.com/news/304260/2020-subaru-legacy-chicago-debut/amp/

Vine printre altele cu motorul 2.4 turbo de pe ascent, pe care probabil îl vor porta și pe viitorul Outback, când o fi >:D

Mie personal îmi place design-ul, atât exterior cât și interior, dar e bine de știut pentru cei ce nu suportă tableta, că există și variantă basic :)
« Last Edit: February 07, 2019, 22:25:12 PM by kkennyy »
Forester XT SJ 2018

MihaiFlorescu

  • *
  • 13893
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Legacy 2020
« Reply #1 on: February 07, 2019, 21:06:52 PM »
Mi se pare foarte tare! E un segment greu, deci trebuia sa fie ok pentru a concura cu Mazda 6 sau Honda Accord sau Ford Fusion.

Ma gandesc doar ca asa o sa fie si outback-ul. Sunt curios daca o sa mai bage acel motor nou si in alte regiuni.

kkennyy

  • 1763
Re: Legacy 2020
« Reply #2 on: February 07, 2019, 21:41:13 PM »
Daca baga motorul ala pe outback eu ma abonez la o bucata. Mi se pare singura piesa lipsa la masina aia.
Forester XT SJ 2018

Celalalt

  • 1812
  • Mda...
Re: Legacy 2020
« Reply #3 on: February 07, 2019, 22:47:49 PM »
Daca n are tableta fac o aroganță. Si sa fie MT.
Aia e...


FXT '03 EJ207 STI 6MT
FXS '07 LINISTIT SI NU PREA
Impreza '95-'01 COTET SPRE H6

marr

  • 2205
Re: Legacy 2020
« Reply #4 on: February 08, 2019, 08:41:24 AM »
Mishtoaca rau !
Din pacate nu o sa o vedem in Europa .... :(

Dar, parte buna-i ca ne arata directia in care va merge si urmatorul Outback - in special dpdv al motorizarilor (cu speranta ca vor aduce si in Europa motorul 2.4 turbo).
Si ofera sperante pentru revenirea motoarelor turbo in restul gamei Subaru.
Partea mai putin buna-i cu mutarea tuturor comenzilor pe tableta si renuntarea la butoanele fizice (cel putin pentru climatizare mi s-ar fi parut necesare).

All-in-all, directia Subaru e clara - se duce catre segmentul premium.
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

BOXER

  • *
  • 2352
  • +
Re: Legacy 2020
« Reply #5 on: February 08, 2019, 10:12:53 AM »
Directia este normala pentru o firma care doreste sa supravietuiasca si sa se dezvolte. Cei mai multi dintre clientii actuali doresc confort, lux si gadgeturi, asa ca Subaru ofera asta.
Au marsat in trecut pe fanatici si asta i-a costat destul de mult. Revenirea marcii s-a produs odata cu schimbarea abordarii incepand cu 2008 (intamplator sau nu, este acelasi an in care au renuntat la WRC).
Daca nu s-ar fi adaptat la noua piata ar fi avut soarta marcilor care au ramas doar cu numele.

Reducerea ofertei de motoare turbo a fost un semn clar de reorientare care o alta categorie de clienti, mai linistita, mai statornica, oameni care nu s-ar muta la Renault pentru o turbina mai mare sau frane vopsite cu rosu.
ex. Impreza 2.0D
Forester 2.0MT
ex. Forester 2.5XT


Subaru Da, Lego Nu.

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Re: Legacy 2020
« Reply #6 on: February 08, 2019, 12:22:25 PM »
...Cei mai multi dintre clientii actuali doresc confort, lux si gadgeturi, asa ca Subaru ofera asta.

Tocmai de aceea mi-am atras oprobiul publicului, ma rog, o parte a publicului...
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

MihaiFlorescu

  • *
  • 13893
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Legacy 2020
« Reply #7 on: February 08, 2019, 12:38:01 PM »
Reducerea ofertei de motoare turbo a fost un semn clar de reorientare care o alta categorie de clienti, mai linistita, mai statornica, oameni care nu s-ar muta la Renault pentru o turbina mai mare sau frane vopsite cu rosu.

Adica motoarele turbo sunt pentru oameni agitati? Coreenii au demonstrat ca se poate si in WRC si economic/linistit/rafinat pentru strada si sportiv pentru strada. Si fara CVT si cu pret decent si cu WLTP luat inaintea multora. Si culmea, WRC i-a ajutat sa ajunga la inovatiile tehnologice in materie de putere-economie, nu mersul linistit pe autostrada.
Trebuie doar sa vrei.

marr

  • 2205
Re: Legacy 2020
« Reply #8 on: February 08, 2019, 13:23:44 PM »
....
Trebuie doar sa vrei.

Pai si Subaru nu vrea ???

Vrea ! Dar vrea sa ofere exact ceea ce clientii cumpara, nu altceva.
Atat poate sa faca cu resursele limitate de care dispune.
Si, dupa cum am mai spus, senzatia mea este cei de la Subaru, de la retragerea din WRC (dupa cum bine spunea colegul @Boxer) s-a reorientat catre o alta categorie de clienti.
Da, acei clienti care-si doresc in primul rand siguranta, confort si eficienta.
Si din acest motiv am spus mai devreme ca Subaru pare a tinde catre segmentul premium.
Prin aceasta pozitionare, elimina necesitatea de a produce masini multe si marunte si pot obtine un profit rezonabil, producand un numar nu foarte mare de masini si un numar restrans de modele si implicit de motorizari (caci da, problema cea mai dificila si costisitoare a dezvoltarea de noi motoare).

Probabil, vor reveni in WRC in momentul in care piata o va cere - fie din necesitatea de a se reinventa, fie printr-o cerere crescanda a pietei pentru masini sport.

PS: Nu-i cazul sa aducem coreenii in discutie (desi ai o coreeanca - si eu am avut una si am mai achizitionat una pe firma anul trecut).
Este vorba despre filozofii si pozitionari pe piata complet diferite.

PPS: E bine totusi ca pentru cei dezamagiti de Subaru exista alternative (la coreeni, la europeni, la japo-europeni, ...) !
La fel cum, pentru cei ce-si doresc ce ofera acum Subaru - exista Subaru !
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

BOXER

  • *
  • 2352
  • +
Re: Legacy 2020
« Reply #9 on: February 08, 2019, 13:30:03 PM »
@Mihai

Au mers pe o directia care s-a dovedit gresita. Acolo au atras un public care a inceput sa le faca probleme mai tarziu.
WRC a devenit un sport al masinilor de clasa mica, al producatorilor de volum. Au disparut clasele medii ale producatorilor dedicati iar locul lor a fost luat de carturi dopate.
Masinile care ne uimeau in anii '90 au disparut, locul lor fiind luat de altceva.

In conditiile astea Subaru a cautat o cale de a evita inchiderea si de continua activitatea. Se pare ca noile platforme si schimbarea abordarii au fost de succes.

Stii ca nu sunt un adept al electricelor dar inteleg si astfel de solutii daca de ele depinde supravietuirea producatorului.
ex. Impreza 2.0D
Forester 2.0MT
ex. Forester 2.5XT


Subaru Da, Lego Nu.

andea79

  • *
  • 4007
Re: Legacy 2020
« Reply #10 on: February 08, 2019, 13:55:03 PM »
same old story again & again :)
nu este nici un succes daca vb de EU unde de altfel traim si noi (ce-i in US sau alte parti in EU nu va fi veci amin)
daca era succes duduiau reprez subaru si le vedeai pe strada.... asa ca... vise

BOXER

  • *
  • 2352
  • +
Re: Legacy 2020
« Reply #11 on: February 08, 2019, 15:06:27 PM »
Saab a disparut, Subaru exista.  Intr-o piata dominata de colosi simpla existenta este un mare succes.
ex. Impreza 2.0D
Forester 2.0MT
ex. Forester 2.5XT


Subaru Da, Lego Nu.

marr

  • 2205
Re: Legacy 2020
« Reply #12 on: February 08, 2019, 16:58:07 PM »
....
nu este nici un succes daca vb de EU ....
daca era succes duduiau reprez subaru si le vedeai pe strada.... asa ca... vise

Din pacate pentru noi, sunt prea mici si nu au capabilitatea de a proiecta, dezvolta si oferi altceva pe fiecare piata ...
Sau suntem noi prea mici pentru ei ca sa justifice efortul de a livra un produs dedicat pietei europene.
Au incercat o data, cu motorul diesel - si s-au fript !

In consecinta, avem doua variante:
- acceptam situatia si ne alegem un model din gama Subaru cat mai apropiat de necesitati;
- ne reorientam spre alta marca - si Slava Domnului, sunt destule ...

PS: E si varianta 3 - daca nimic nu ne multumeste nici de la Subaru nici de la altii, tine fiecare cum poate de ce are in asteptarea  unor vremuri mai bune si a automobilului perfect !

PPS: Ca tot vorbeam de directia pe care a pornit Subaru in ultima vreme, ilustrativ este faptul ca - din cate am citit pe undeva - tinta lor pe anul trecut a fost sa creasca vanzarile de Outback in Germania cu 20 %.
De altfel, singurul model Subaru unanim apreciat in review-urile din Europa este Outback. Mai caraie cate unul legat de motorizare sau cutie ca nu-s la fel de dinamice ca si la concurenta, dar toti recunosc ca dpdv al confortului, sigurantei si capabilitatilor este in top. Iar pretul este semnificativ mai mic decat al modelelor concurente ( A6 Allroad, Volvo V70 Cross Country) si chiar cu cca. 5000 Euro mai mic decat al unui Passat Alltrack similar echipat.
Eu prevad ca asta si XV-ul vor fi, in urmatoarea perioada, ”calul de bataie” pe piata europeana.
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

Legacy 2020
« Reply #13 on: February 08, 2019, 17:37:37 PM »
@Mihai
.................................................................
In conditiile astea Subaru a cautat o cale de a evita inchiderea si de continua activitatea. Se pare ca noile platforme si schimbarea abordarii au fost de succes.
...............................................................................

In anii de criza 2008-2010   cand mai toate firmele producatoare de masini si dealerii  inregistrau scaderi drastice de vanzari  iar GM, Ford si Crysler  au fost salvati de la faliment de cele cateva miliarde  de $   daruite de catre guvern,   Subaru  era singura  marca care a reusit cresterea vanzarilor.  Pare-se  ca au abordat o tactica buna.
.....................................................  parerea mea de 0,02 $   :angel:    8)
« Last Edit: February 08, 2019, 18:11:56 PM by Adi-Canada »
.........va asigur ca greselile ortografice, ortoepice, de punctuatie, morfosintactice si folosirea inadecvata a unitatilor lexico-semantice imi apartin, mi le asum, dar la scoala sa stiti ca tot nu ma duc !

andea79

  • *
  • 4007
Re: Legacy 2020
« Reply #14 on: February 08, 2019, 17:59:31 PM »
parerea ta fara 2 centi nu se pune :)

Celalalt

  • 1812
  • Mda...
Re: Legacy 2020
« Reply #15 on: February 08, 2019, 18:28:27 PM »
E mereu pregatit sa de rest la parerile mai scumpe.  ::)
Aia e...


FXT '03 EJ207 STI 6MT
FXS '07 LINISTIT SI NU PREA
Impreza '95-'01 COTET SPRE H6

WIM

  • 670
Re: Legacy 2020
« Reply #16 on: February 08, 2019, 18:36:20 PM »

In consecinta, avem doua variante:
- acceptam situatia si ne alegem un model din gama Subaru cat mai apropiat de necesitati;
- ne reorientam spre alta marca - si Slava Domnului, sunt destule ...


Exista si a treia varianta: make your own Subaru  ;D

MihaiFlorescu

  • *
  • 13893
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Legacy 2020
« Reply #17 on: February 08, 2019, 20:31:10 PM »
Si a 4-a varianta. 1+2=4 (varianta 4)

Celalalt

  • 1812
  • Mda...
Re: Legacy 2020
« Reply #18 on: February 08, 2019, 22:12:29 PM »
Dupa ce am dat jde mii pe FXS , am avut o refelație. Daca iau un SH si bag bani , ajung la banii aia ? Cu icsteu am ajuns la 8000 aprox. si mai am nevoie de transmisie 6MT si sa l vopsesc. Si masina va fi pe placul meu. Nu e vb de sarkie dar consider ca intr adevar Subaru ti l cam faci nu ti l cumperi. Cam despre asta e pasiunea acestui forum...
Aia e...


FXT '03 EJ207 STI 6MT
FXS '07 LINISTIT SI NU PREA
Impreza '95-'01 COTET SPRE H6

MihaiFlorescu

  • *
  • 13893
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Legacy 2020
« Reply #19 on: February 09, 2019, 00:35:43 AM »
Serban, pasiunea acestui forum este sa fii fan al marcii. Daca intelegi marca o sa fierbi pana iti iei unul sau inca unul sau il pui la treaba pe cel pe care il ai, orice model ar fi el.
 Ca de asta are si cuvantul fan in compozitie. Nu e doar pentru posesori si cei ce isi construiesc unul.

Marius, Cosmin, nu mai spuneti fratilor ca wrx, wrc si sti au fost o greseala sau ca au costat marca. Au fost cel mai bun lucru pentru marca asta. Fara ele ajungea ca Oltcit. Nu caut aprobarea voastra, dar nu e nici asa de negru dracu' asta.

Dar sa revenim la noul Legacy. Mai baieti, eu nu vad revolutia de care vorbiti voi si reorientarea asta a marcii.
Va invit sa traversati minunata capitala de la E la V sa N la S sau cum vreti si sa cascati ochii la Subaru. Garantat o sa vedeti Legacy, Outback si Tribeca minim 2-3 din fiecare... Toate din 2003 pana in 2008.
Adica alea nu erau elegante? Nu erau confortabile si accesorizate la vremea lor si la pret de passat 1.6 MPI de 100 de cai? Si ce daca era perioada WRC. Subaru vindea bine si masini de oameni linistiti.
Eu nu am mai vazut Legacy dupa 2009 de cand mi-a aratat Cosmin unul diesel pe care trebuia sa il cumpere... Toamna trecuta. Unde sunt cumparatorii aia multi care cumpara tot ce e dupa 2008? In afara de cei de pe forum vreau sa spun...

Nu e nici o revolutie. Subaru face ce stie mai bine. Actualizeaza un model existent la nivelul concurentei de acum 3 ani cu tehnologie verificata si aplica o nuanta proprie de Boxer+AWD. Doar ca totusi nu ii mai iese la nici un capitol cum ii mergea inainte. Ii lipsește ceva.

Vorbesc de Romania.

Cei 20 de bani romanesti ai mei...

Și totuși, frumos e legacy asta nou... Ca nici nu ma intereseaza motorul.
« Last Edit: February 09, 2019, 00:48:09 AM by MihaiFlorescu »