Legacy 4EAT-2008
Subaru club Romania

Legacy 4EAT-2008

kay

  • 61
  • Rabdarea e cheia care deschide poarta fericirii!!
Legacy 4EAT-2008
« on: February 22, 2019, 17:11:20 PM »
  Bun gasit, tuturor!
   Povestea incepe in urma cu cativa ani,intr-o zi mohorata ,la coborarea unei pante virajata, destul de lunga si inclinata,cand am luat decizia(desi in minte-mi incoltise de mult ideea)sa achizitionez un Subaru,mai precis un Forester SG.
    Intre timp sg-ul s-a metamorfozat in xv,xv-ul in sh,iar sh-ul in sj,ultimele doua diesel,generatia a2-a.De-a lungul timpului,utilizarea lor m-a bucurat de fiecare data(si surprins placut de multe ori),fapt ce m-a determinat sa ma atasez definitiv de aceasta marca,desi prin prisma meseriei am avut de-a face cu multe alte marci,insa,cu nici una n-am interactionat precum am facut-o cu japoneza.
    Desi am aflat de existenta forumului cu ceva timp in urma,fiindca sunt o fire mai rezervata si considerand ca nu pot aduce ceva nou si util comunitatii,am decis sa astept un moment potrivit care s-a ivit in urma cu doua luni.
    Mai exact,neuitand prima dragoste si anume,sg-ul,imi doream ceva fara rame,dar mai potrivit pentru traficul aglomerat de zi cu zi din oras.Analizand toate modelele si toate ofertele m-am decis sa caut un Legacy,benzina(nu sunt fan diesel),din 2008(mi-a placut modelul dintotdeauna,iar facelift-ul l-a prins excelent).Zis si facut,insa pentru a-l gasi a fost nevoie de ceva timp si chiar daca nu a fost motorizarea dorita(3000cmc)am gasit ceea ce cautam-un singur proprietar,istoric service,cu un plus pentru ca a fost doar in repezentanta,rulaj sub 150 000km,cu ceva probleme de rezolvat  care s-o faca mai usor de achizitionat.
      In speranta ca ati avut rabdarea necesara sa lecturati introducerea,voi reveni cu detalii  referioare la rezolvarea problemelor pe care le-a avut cand am luat-o(asta in cazul in care va v-a suscita interesul).
Nu ai de unde sa stii ce poti deveni,daca nu ai dorinta sa te schimbi!RF

Forester

  • 3067
  • The other right!
Re: Legacy 4EAT-2008
« Reply #1 on: February 22, 2019, 17:34:49 PM »
Bine ai venit!
Suntem cu siguranta curiosi, vrem detalii. De exemplu, pana povestesti despre Legacy, mai ai vreun Forester? Sau le-ai dat si treci la Legacy?
Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

MihaiFlorescu

  • *
  • 13892
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Legacy 4EAT-2008
« Reply #2 on: February 22, 2019, 17:57:46 PM »
Bun venit! Vrem poze :) si apoi povestea... continuarea adica

WIM

  • 670
Re: Legacy 4EAT-2008
« Reply #3 on: February 22, 2019, 20:24:30 PM »
Bine ai venit in club!

Ma bucur, intr-un mod egoist, ca te-ai oprit la Legacy (generatia asta, mai exact) pentru ca inseamna ca apartin unui grup mic dar in crestere, constituit din cei carora li se pare ca asta e cel mai frumos Subaru  ;D

Cat despre faptul ca n-ai luat motorul 3.0, nu-i niciodată prea tārziu pentru un engine swap. Glumesc, desigur. Sunt ultima persoana care sa isi permita sa dea sugestii in materie  :-[

Celalalt

  • 1812
  • Mda...
Re: Legacy 4EAT-2008
« Reply #4 on: February 22, 2019, 21:07:43 PM »
Simt ca ne creste gasca celor din ultima banca  ;D
Bine ai venit !
Aia e...


FXT '03 EJ207 STI 6MT
FXS '07 LINISTIT SI NU PREA
Impreza '95-'01 COTET SPRE H6

Theophilus+Julsey

  • 838
  • 2004 Forester 2.0XT / 2009 Justy IV
Re: Legacy 4EAT-2008
« Reply #5 on: February 22, 2019, 21:41:37 PM »
Bine ai venit și sa o stăpānești și pe asta cu bine, cāți mai mulți km și cāt mai putine probleme :)

Re: Legacy 4EAT-2008
« Reply #6 on: February 23, 2019, 00:30:01 AM »
Bine ai venit...si cand iti vei surprinde bucuria fiecarei plimbari, inseamna ca mostenirea s-a transmis !
De-aici, incolo, se va vorbi de simbioza...cat o tine-asfaltul !

kay

  • 61
  • Rabdarea e cheia care deschide poarta fericirii!!
Re: Legacy 4EAT-2008
« Reply #7 on: February 24, 2019, 12:19:32 PM »
 Va multumesc pentru primire si pentru gandurile bune!
    Inainte de a continua,rog putintica rabdare in ceea ce priveste pozele pentru ca sunt doar un ageamiu in domeniul socializarii virtuale(n-am conturi de facebook,instagram,etc).Si asta a fost unul dintre motivele pentru care am ezitat sa intru pe forum(si nici nu prea ma pricep sa transcriu in cuvinte ceea ce vreau sa exprim),asa ca,fiind prima data intr-o asfel de ipostaza,rog intelegere pana deprind tainele utilizarii lui!! :-\ :-\
     Asadar,decizia luata,incep sa caut,cu rabdare,ceva care sa se apropie cat mai mult de ceea ce-mi doream...Din pacate(stiam de la inceput ca nu va fi o misiune usoara,deci eram inarmat cu rabdare),pe mobile,nu prea sunt variante sedan,iar cele care sunt,fie au rulaj mare,fie motorizarea de 2l,165cp despre care nu am prea multe date,fie au echipari cu AC manual,fie cu gpl,fie culoare care nu-mi place.Pe scurt,greu de gasit,fac o paranteza-am gasit ceva in Austria,suspect de ieftina cu km putini,si,ciudat ca mi-a raspuns imediat la mail,masina de serviciu care se afla in Suedia,dar n-ar fi fost o problema intrucat se oferea sa-mi achite drumul,sa ma ia de la aeroport si bla,bla...o alta gaselnita pentru tepele cu masini-asa incat am inceput cautarea si la noi.
    Pe aici,alte surprize:ori cu probleme tehnice evidente,ori cu acte in care proprietarul  era altul decat vanzatorul,ori lovita si reparata in bataie de joc,pana intr-o zi cand apare un nou anunt,fara poza,fara prea multe detalii,insa care mi-a atras atentia(nu stiu de ce,dar aveam o presimtire,desi nu era in descriere,ca este sedan,si ca este aproape de ceea ce caut.Pe scurt,sunat,vorbit,cerut detalii,stabilit sa vad masina.
     Odata ajuns la fata locului,masina era,in proportie de 100%,asa cum o descrisese proprietarul:mici probleme de natura estetica deformari usoare de la usile deschise cu "grija" de la cei parcati lateral,scaunul soferului avea pielea de langa cusatura de la sezut,sectionata si principala problema:cutia de viteze care,dupa ce am condus masina,am constatat ca nu era singulara pentru ca in afara de faptul ca,uneori,la decelerare,retrograda cu socuri(nu schimba treptele succesiv,ci trecea din treapta a 4-a direct in trapta a 2-a sau din treapta a 3-a in trepta intai,sau,cel putin asta era senzatia),permanent era prezent un zomot sacadat,mai puternic in sarcina.Aveam de decis intre a o lua si a-mi asuma riscul sau de a continua cautarile.
     Intrucat proprietarul este o persoana onesta,care n-a incercat sa recurga la trucuri(genul improvizatiilor care sa tina pana se vinde masina),iar ceea ce mi-a spus referitor la reprezentanta(la care avea tot istoricul intrarilor in service al masinii,de la achizitie pana in prezent)cu privire la faptul ca reparatia urma sa fie facuta de catre un alt atelier specializat era verificat,intrucat un amic care avusese o problema cu acelasi tip de cutie,in vara,primise acelasi raspuns.Tentatiea era mare,asa ca dupa ce am terminat de verificat masina si actele,descoperim ca ITP-ul expirase cu 3 zile in urma.Fiind sambata iar statiile inchise ma gandeam ca pe langa riscul asumat cu problemele deja existente,mai ales zgomotul acela permanent,de care v-am zis,trebuia sa mai risc si retinerea certificatului de inmatriculare in cazul unei verificari de rutina,pana sa ajung acasa(aprox 300km).
     M-am decis,in cele din urma,spunandu-mi ca:daca-i bal,bal sa fie si am batut palma,iar la final norocul a trecut si de partea mea,intrucat am gasit pe cineva,la un birou de acte auto,dispus sa vina de acasa si sa intocmeasca actele de vanzare cumparare.
     Am ajuns acasa,din fericire,fara evenimente neplacute,fiind,pe tot parcursul drumului,atent la  zgomotul descris si incercand sa decelerez cat mai lin,desi pe Rucar-Bran,este aproape imposibil.
     Cam asta ar fi,pe scurt,aventura in urma careia am devenit proprietarul unui Legacy sedan,alb perla,fabricat in 2008,motor2l,110kw,138000km,Voi reveni cu amanunte legate de remedierea problemelor cu schimbarea treptelor,identificarea zgomotului si ce am mai "mesterit" la ea, pentru a o aduce la stadiul dorit de mine(am si niste gargauni,ca totul sa fie functional 100% si fara cusur,iar daca descopar ceva in neregula-cat de mic si neinsemnat ar fi-n-am liniste pana nu-l rezolv,unii zic ca sunt putin defect,dar na,fiecare cu ale lui).
       Voi reveni!

Nu ai de unde sa stii ce poti deveni,daca nu ai dorinta sa te schimbi!RF

dmp

  • *
  • 195
Re: Legacy 4EAT-2008
« Reply #8 on: February 24, 2019, 14:02:14 PM »
Sa rezolvi problemele cat mai repede si sa o folosesti cu placere !
Outback 2.5 i MY2008
Legacy GT MY2010

kay

  • 61
  • Rabdarea e cheia care deschide poarta fericirii!!
Re: Legacy 4EAT-2008
« Reply #9 on: February 26, 2019, 22:37:17 PM »
  Ziua urmatoare ajungerii acasa,primul lucru pe care l-am facut,a fost itp-ul,obtinand doua avantaje(valabilitatea de doi ani a inspectiei si posibilitatea de a rezolva cu actele in rastimpul necesar pentru efectuarea reparatiei).
     Dupa Sarbatori,nerabdarea identificarii problemei transmisiei s-a soldat cu un prim diagnostic si anume:identificarea zgomotului sacadat continuu.Cu masina ridicata pe elevator si cuplata in viteza,zgomotul era perceput puternic in zona diferentialului fata.Am  golit uleiul din diferential,iar in el am observat suficiente fragmente metalice,astfel incat sa fie clar ca era ceva  ce se rupsese si,intr-adevar,dantura coroanei era destul de rau avariata.
     S-a trecut la demontarea cutiei de pe masina,dupa care,la desfacerea ei:
https://i.postimg.cc/GhZYJyPk/IMG-7086.jpg
Nu ai de unde sa stii ce poti deveni,daca nu ai dorinta sa te schimbi!RF

Celalalt

  • 1812
  • Mda...
Re: Legacy 4EAT-2008
« Reply #10 on: February 26, 2019, 22:40:16 PM »
Toate astea s au intamplat sau inca se intampla ?
Aia e...


FXT '03 EJ207 STI 6MT
FXS '07 LINISTIT SI NU PREA
Impreza '95-'01 COTET SPRE H6

kay

  • 61
  • Rabdarea e cheia care deschide poarta fericirii!!
Nu ai de unde sa stii ce poti deveni,daca nu ai dorinta sa te schimbi!RF

kay

  • 61
  • Rabdarea e cheia care deschide poarta fericirii!!
Re: Legacy 4EAT-2008
« Reply #12 on: February 26, 2019, 23:02:40 PM »
Toate astea s au intamplat sau inca se intampla ?
Unele s-au intamplat,iar altele se intampla sau urmeaza sa se-ntample...
Nu ai de unde sa stii ce poti deveni,daca nu ai dorinta sa te schimbi!RF

kay

  • 61
  • Rabdarea e cheia care deschide poarta fericirii!!
Re: Legacy 4EAT-2008
« Reply #13 on: February 27, 2019, 21:58:34 PM »
   Poze cu coroana si pinionul de atac:
https://i.postimg.cc/T334MRTw/IMG-7414.jpg,
,
,

    Dupa demontarea completa a cutiei,nu s-a mai gasit nimic in neregula,ramanand sub semnul intrebarii cauza socurilor la schimbarea in treptele inferioare.
    Pentru a mai elimina din necunoscute,s-a trimis convertizorul pentru a fi reconditionat,ramanand in discutie doar blocul de supape,la care se poate interveni oricand,nefiind nevoie de demontarea cutiei. In rest s-a efectuat o verificare completa  si s-au inlocuit toate o-ring-urile si simeringurile,pachetele de discuri fiind impecabile:





Nu ai de unde sa stii ce poti deveni,daca nu ai dorinta sa te schimbi!RF

MihaiFlorescu

  • *
  • 13892
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Legacy 4EAT-2008
« Reply #14 on: February 27, 2019, 22:02:38 PM »
WIM, ti-ai facut clona ma? Observ un trend asemanator pe partea de transmisii la Legacy :D

Spor la treaba domnu'

WIM

  • 670
Re: Legacy 4EAT-2008
« Reply #15 on: February 27, 2019, 22:23:38 PM »
WIM, ti-ai facut clona ma? Observ un trend asemanator pe partea de transmisii la Legacy :D

E o boala grea dar usor transmisii-bila  ;D

Succes proprietarului, sper sa-i iasa din prima, nu ca altora  :)

kay

  • 61
  • Rabdarea e cheia care deschide poarta fericirii!!
Re: Legacy 4EAT-2008
« Reply #16 on: February 27, 2019, 22:26:21 PM »
WIM, ti-ai facut clona ma? Observ un trend asemanator pe partea de transmisii la Legacy :D

Spor la treaba domnu'
Multumesc,am nevoie!!
Nu ai de unde sa stii ce poti deveni,daca nu ai dorinta sa te schimbi!RF

kay

  • 61
  • Rabdarea e cheia care deschide poarta fericirii!!
Re: Legacy 4EAT-2008
« Reply #17 on: February 27, 2019, 22:29:45 PM »
WIM, ti-ai facut clona ma? Observ un trend asemanator pe partea de transmisii la Legacy :D

E o boala grea dar usor transmisii-bila  ;D

Succes proprietarului, sper sa-i iasa din prima, nu ca altora  :)
Multumesc!Si eu sper!! :P
Nu ai de unde sa stii ce poti deveni,daca nu ai dorinta sa te schimbi!RF

kay

  • 61
  • Rabdarea e cheia care deschide poarta fericirii!!
Re: Legacy 4EAT-2008
« Reply #18 on: February 28, 2019, 23:11:22 PM »
 Si,pentru ca pana la sosirea pieselor,era ceva de asteptat,am zis sa valorific timpul si sa remediez  o problema pe care o anticipasem,si care,consider ca este punctul slab la Subaru si anume:rezistenta la coroziune.
    Asadar,dupa demontarea cutiei,sesizand suprafete destule de mari,pe care incepuse sa-si faca aparitia rugina,am decis sa curat zonele respective,dupa care,sa le aplic un tratament de protectie.La inceput am zis ca voi demonta doar rezervorul,dupa care am decis sa demontez si puntea spate plus amortizoarele,pentru a avea acces la toate zonele afectate.Cam asa arata,dupa demontare,ceea ce urma sa fie remediat:
,


















Nu ai de unde sa stii ce poti deveni,daca nu ai dorinta sa te schimbi!RF

Re: Legacy 4EAT-2008
« Reply #19 on: March 01, 2019, 09:26:13 AM »
Hmmm... e ceva de treaba pe acolo. Recomand sa folosesti un convertor de rugina. Nu cred ca poti curata peste tot pana la luciu metalic pentru a aplica corect un grund. In locuri mai putin accesibile ar fi singura solutie.  Dupa reactia chimica poti aplica grund, vopsea, antifon....dupa caz.