Subaru XV MY2018 Dark Blue
Subaru club Romania

Subaru XV MY2018 Dark Blue

MihaiFlorescu

  • *
  • 13890
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Subaru XV MY2018 Dark Blue
« Reply #40 on: March 25, 2019, 13:19:09 PM »
Completare la ce spunea marr, detecteaza si tuia. Am vrut eu sa ma apropii mai mult de unul cu fata si nu mai accelera spunand ca am obstacol in fata. Am dezactivat si m-am mai apropiat inca 10-20cm cat aveam eu nevoie sa nu fiu cu fundul in strada, dar nici sa ating planta.

marr

  • 2202
Re: Subaru XV MY2018 Dark Blue
« Reply #41 on: March 25, 2019, 13:35:31 PM »
Probabil ca i-a asociat conturul cu cel al unui om.
Stiu ca am citit pe undeva, dar nu mai retin unde (probabil prin manual) ca EyeSight-ul fiind un sistem optic ”recunoaste” contururile si le asociaza diferitelor tipuri de obstacole.
Eu am parcat cu fata langa un zid, la nici 10 cm de acesta si sistemul nici macar nu a piuit cum ca ar fi un obstacol in fata. Probabil pentru asta ar fi mai buni niste senzori de parcare.
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

Celalalt

  • 1812
  • Mda...
Aia e...


FXT '03 EJ207 STI 6MT
FXS '07 LINISTIT SI NU PREA
Impreza '95-'01 COTET SPRE H6

marr

  • 2202
Re: Subaru XV MY2018 Dark Blue
« Reply #43 on: March 25, 2019, 14:48:13 PM »
Mishto asta !
Si cand te gandesti ca vorba aia ”nu unul, o suta !” poate fi - si de prea multe chiar este - adevarata !!!

Era fain daca picta si un semafor ”pe rosu” !
Iti dai seama cata coada se facea acolo !!??
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

Re: Subaru XV MY2018 Dark Blue
« Reply #44 on: May 10, 2019, 10:48:25 AM »
Salutari, sa o stapanesti sanatos, fara incidente.
Am si eu modelul luat din Octombrie, 2.0, in Bucuresti.
Este senzationala masina, mai ales pe drum forestier m-a impresionat si la drum lung cum se aseaza in curbe. In rest ce sa zic, am ajuns sclavul sistemelor de pe ea, la drum drept, lung stau numai cu Eye Sight si pilot automat, nu ating frana nu ating acceleratia:))

Ce voiam sa te intreb, fiindca ai si 4 subaru, eu inainte am mai avut un Legacy 2009. Ti se aud pocnituri metalice dupa ce ai condus-o sau chiar la rece dupa ce o pornesti? Am citit pe net exista topicul, cel putin in afara. Pana acum am considerat ca este natural si nici acum nu consider altfel, DOAR CA mi-ar placea sa mai aud o confirmare de pe un model 'identic'.

Numai bine!

Re: Subaru XV MY2018 Dark Blue
« Reply #45 on: May 10, 2019, 11:01:42 AM »
https://imgur.com/LeQlByh

sper sa mearga asa sa sharuiesc o poza cu masina.

marr

  • 2202
Re: Subaru XV MY2018 Dark Blue
« Reply #46 on: May 10, 2019, 12:11:17 PM »
Salut si bine ai venit !
Eu unul as zice ca n-ar fi rau sa-i faci un Jurnal de prezentare masinutei tale !
Chiar merita si ea unul !

Referitor la pocnituri - da, se aud dupa ce opresc motorul, E normal - sunt o multime de repere metalice ce se dilata datorita caldurii degajate de motor / gazele de ardere. Cand opresti motorul, temperatura scade (destul de brusc) si metalul se contracta.
In opinia mea, ”pocniturile” provin de la sistemul de evacuare unde avem tabla subtire care-i mai ”sensibila” la variatiile de temperatura.

In alta ordine de idei - imi tot fac ”curaj” sa mai scriu cate ceva pe aici, dar am fost extrem de ocupat in ultima perioada - si am fost si bolnav cand am fost mic !  ;D

Am facut in week-end-ul trecut un drum pana la Zalau (Lorian - nu, nu am refacut de data asta stocul, dar se mai gaseste cate ceva pentru prieteni !).
Am prins o vreme infecta, cu multa ploaie - torentiala pe alocuri.
Dar m-am bucurat din plin de XV - stabilitate, confort, siguranta - you name it !
De data asta, nu am folosit deloc ACC-ul - desi am avut destui km de autostrada ( atat Sibiu - Sebes cat si Aiud - Nadaselu).
E mishto drumul de la Nadaselu spre Zalau - destul de liber, cu multe portiuni virajate.
Am mers destul de alert (140-150 km/h pe autostrada), viteza legala +10/20 km/h in rest. Consumul a fost de 7,8 l/100 km.
Tot mai mult imi place masinuta asta si-s tot mai multumit de alegerea facuta !
Mi se potriveste ”manusa” !

PS: Saptamana trecuta m-am invrednicit sa-i schimb anvelopele.
Cu ocazia asta am aflat si eu ce adidasi are in dotare XV-ul: Bridgestone Dueler HP Sport !
Bine ca au renuntat la Geolandar-uri !
La prima vedere, se comporta foarte bine pe ploaie. Pe uscat si la temperaturi ridicate, deocamdata nu a fost vreme sa le testez ...
Sper sa vina, intr-un final, si vara !

PPS: Tot saptamana trecuta am reusit sa o ”marchez” cu stickerul ”Subaru Fan Club”.
Urmeaza sa-i fac o poza si sa o prezint cum se cuvine !

Si inca ceva - am aflat cum se poate face update-ul de harti, fara a mai trebui sa merg in service.
Aici e un filmulet care arata, pas cu pas, ce si cum:

Mi-am facut cont pe subaru-maps.com, a recunoscut VIN-ul masinii si perioada valabilitate a up-date-urilor gratuite (19.11.2021).
Am verificat si este disponibil  un update de soft si de harti pentru Europa lansat in 18.02.2019.
Versiunea software instalata pe masina mea este Rel2.17.43.20  / versiunea disponibila este Rel_U0.18.43.20 EU
Versiunea de harti pe care o am instalata este: Europe_991_6344_8391 / versiunea disponibila este: Europe 991_6759_9121
Daca-mi fac timp, incerc in week-end sa fac up-date-ul si revin cu detalii.
« Last Edit: May 10, 2019, 12:19:21 PM by marr »
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

WIM

  • 670
Re: Subaru XV MY2018 Dark Blue
« Reply #47 on: May 10, 2019, 16:36:41 PM »
https://imgur.com/LeQlByh

sper sa mearga asa sa sharuiesc o poza cu masina.

Esti la un pas distanta de a insera imaginea in corpul postului.
Da click pe poza si, cand iti apar optiunile din dreapta, selecteaza link-ul de BB Code si copiaza-l in textul mesajului.


Re: Subaru XV MY2018 Dark Blue
« Reply #48 on: May 10, 2019, 17:13:20 PM »
....................................... Ti se aud pocnituri metalice dupa ce ai condus-o sau chiar la rece dupa ce o pornesti? Am citit pe net exista topicul, cel putin in afara. Pana acum am considerat ca este natural si nici acum nu consider altfel, DOAR CA mi-ar placea sa mai aud o confirmare de pe un model 'identic'. ..............................................

Sal'tare si Bine ai Venit !    Da , sant normale pocniturile  alea.  Le-am avut si eu la Legacy  2008.   Chiar scria de ele  in cartea tehnica.  E asa cum  a zis   marr,  niste table pe sub masina care se dilata si se contracta. Deci,  no panic .
Sa o stapanesti multe milioane  de mile !
.........va asigur ca greselile ortografice, ortoepice, de punctuatie, morfosintactice si folosirea inadecvata a unitatilor lexico-semantice imi apartin, mi le asum, dar la scoala sa stiti ca tot nu ma duc !

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Re: Subaru XV MY2018 Dark Blue
« Reply #49 on: May 10, 2019, 17:33:33 PM »
Cu privire la up-date-ul de harti mai eficient este sa folosesti Waze sau Google Maps. O spun din proprie experienta.

Pune-i stickere, CD la retrovizoare, icoana langa radiocasetofon, si odorizant la schimbatorul de viteze caci abia astept sa pornim pe cai alunecoase in mirificele zone montane  ;D (tot din proprie experienta o spun  :P)!
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

marr

  • 2202
Re: Subaru XV MY2018 Dark Blue
« Reply #50 on: May 11, 2019, 10:50:39 AM »
Corect !si
Waze & Google Maps sunt mai eficiente - mai ales prin prisma informatiilor actualizate si a rutarii in functie de trafic.
DAR, pot exista situatii in care astea nu-s disponibile - cade semnalul GSM / crapa telefonul / etc si atunci e bina sa ai o solutie de back-up.
Si mai e ceva deranjant - inca nu m-am prins (ce-i drept nici nu am sapat prea mult) cum sa setez Waze ”always on top” pe iPhone.
Are prostul obicei ca, atunci cand sunt intr-o zona complet necunoscuta si aglomerata pe deasupra, sa-mi sune telefonul si sa-mi ascunda harta cu indicatiile de navigatie ... Am patit asta nu doar o data !

PS: Am omis in postul precedent sa descriu si prima experienta cu franarea automata a Eye Sight-ului !
Si de data asta a fost degeaba !
Pe drumul dintre Sebes si Aiud, sunt o serie de devieri ale drumului datorate lucrarilor la autostada.
La una dintre aceste devieri, sub forma de ”S”, sunt plantate pe marginea drumului o serie de panouri reflectorizante verticale, cu o inaltime de cca. 1,5 m. Forma si inaltimea lor, probabil se regaseste in ”biblioteca” de contururi predefinite pe care le recunoaste sistemul drept obstacole de evitat (pietoni, biciclisti, stalpi, etc).
La o intrare in viteza intr-o astfel de curba, EyeSight-ul a considerat ca panoul ala-i un obstacol aparut brusc in fata si si-a zis ca-i bine sa ma mai domoleasca ...
Doar o singura data s-a intamplat asta. Probabil, dupa faza asta, am intrat mai usurel pe bretelele de deviere ...
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

marr

  • 2202
Re: Subaru XV MY2018 Dark Blue
« Reply #51 on: May 25, 2019, 10:01:04 AM »
Mic up-date !
Am revenit ieri dupa un drum Sibiu - Timisoara si retur.
Si ma felicit (din nou !) pentru achizitia acestei masini !
Am plecat joi pe la pranz din Sibiu - soare si 22 grade, pe la Sebes a inceput sa picure, cand am urcat din nou pe autostrada la Margina erau 14 grade si ploa ”asezat”.
La dus, am folosit din plin ACC-ul - mai ales ca a fost teribil de aglomerat pe ambele sectoare de autostrada.
Am setat viteza de croaziera la 139 km/h si dupa aia am mai avut doar grija volanului.
Setezi viteza de croaziera (similar unui CC obisnuit) si dupa aia nu mai ai decat grija volanului.
Am mai spus cum functioneaza, dar imi place tot mai mult facilitata asta si o mai explic o data !
Daca drumul este liber, masina va rula cu viteza prestabilta. Daca ajungi din urma o masina si nu vrei / nu poti sa depasesti, masina ta va reduce viteza pentru a pastra distanta de siguranta presetata fata de masina din fata.
Schimbi banda / o schimba cel din fata ta - masina accelereaza pana atinge viteza de croaziera setata.
Iti intra in fata o masina de pe o alta banda, masina ta reduce viteza / sau chiar pune frana pentru a evita coliziunea si a pastra distanta de siguranta.
Chiar am avut parte de o faza din asta cu o masina ce cara dupa ea o platforma si al carei sofer a gasit de cuviinta sa intre in depasirea unui TIR fara sa se asigure si fara semnalizare in timp ce eu eram la cativa metri in spate, pe banda 2 si veneam cu 140 km/h. Eye-Sight-ul si-a facut datoria si a franat fara probleme. Nici macar nu m-am enervat pe idiot !
Singurul dezavantaj al ACC-ului (de fapt la fel e si in cazul CC-ului obisnuit) este consumul ceva mai mare decat in cazul in care mergi fara pilot automat. Asta deoarece de fiecare data cand drumul urca, computerul va tura motorul ca sa mentina viteza constata - cand o conduci doar din pedala, daca nu esti in depasire, de regula nu apesi mai tare pedala de acceleratie chiar daca pana in varful pantei viteza se reduce cu ceva.

Inca un lucru ce-mi place teribil este cutia automata (da, mult-hulitul CVT !).
La mers ”intins”, cu viteza constanta, la 140 km/h tine motorul la 2500 rpm. La 135 km/h e undeva la 2400 rpm.
Cand calci pedala la fund, urca in ture pana la rosu (6000 rpm) .... si moamaaa ce fain suna motorul !!!
Inca o situatie in care mi-a placut comportamentul cutiei este la urcare pe serpentine, pe portiunea dintre Abucea si Margina, in coloana - a gasit tot timpul raportul de trasmisie optim. Ma gandeam cum era cu manuala cand, in conditii similare, trebuia sa schimb permanent I-II-III-II-I ....

La intoarcere, am venit ”la liber”, fara ACC - ma grabeam si eram si ”fresh”.
Consumul mediu afisat de CB la sfrasitul cursei (547 km door-to-door - am avut treaba in Timisoara chiar in centru, in zona Hotel Tmisoara si Filarmonica Banatul) a fost de 8,1 l/100 km.

Aaaa - un ”+” pentru sistemul de navigatie al masinii (Tom Tom).
Initial am vrut sa merg cu Waze-ul , dar cand am vazut ca si Waze si navigatia masinii imi arata aceeasi distanta si acelasi timp pana la destinatie, am lasat navigatia masinii (mai ales ca voiam sa vad cum se descurca si - cu exceptia stradutelor din centrul Timisoarei, stiam drumul). S-a descurcat excelent !
Sunt putin deranjante indicatiile vocale in lb romana - suna ca si cum o englezoaica citeste un text in romana (fara dicritice si cu un accent haios !). Dar l-am dat pe ”mute” !
Am lasat Waze-ul pornit in fundal (fara indicatii de navigatie) doar pentru avertizari (pericole, politie, etc).
Am incercat sa le las sa ruleze in paralel si sa fac switch intre ele din cand in cand, dar aparent nu accepta sa ruleze simultan doua programe de rutare.
 
PS: ODO = 6775 km
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

Re: Subaru XV MY2018 Dark Blue
« Reply #52 on: May 25, 2019, 10:30:39 AM »
Este chiar o masina reusita.Ma bucur mult ca iti place si ca te bucuri din plin de ea!

Quote
Inca un lucru ce-mi place teribil este cutia automata (da, mult-hulitul CVT !)
Este o cutie foarte confortabila.Mai ales combinata cu eye-sight.Pentru 90% din cazuri este perfecta.
Din pacate pentru puristii din noi care au fost atrasi de subaru pentru sportivitate, calea pe care merge subaru (noul volvo- cum il vad eu) nu este compatibila cu ce ne dorim.Pentru mine cel putin placerea de a conduce conteaza enorm.Din pacate economia si ecologia omoara aceasta placere.As cumpara un CVT.......dar conditionat de a avea o a doua masina echipata cu transmisie manuala.




asa ca: HUUUU CVT ;D ;D :laugh: >:D

marr

  • 2202
Re: Subaru XV MY2018 Dark Blue
« Reply #53 on: May 25, 2019, 10:44:22 AM »
Pai, cam asta ar fi ideea !
O masina de zi cu zi si de munca - cutie automata, sigura, confortabila - si una de ”fun” (coclauri, circuit, etc).
Si in aceste conditii - de ce sa nu fie ambele Subaru !!??

PS: Eu am inceput cu cele de munca. De vreo 11 ani !
Tot sper sa ajung si la momentul in care sa-mi permit sa tin si o masina strict pentru distractie !!!
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

Re: Subaru XV MY2018 Dark Blue
« Reply #54 on: May 25, 2019, 10:53:08 AM »
cough STi cough

marr

  • 2202
Re: Subaru XV MY2018 Dark Blue
« Reply #55 on: June 12, 2019, 13:35:59 PM »
Mic update !
Tocmai am revenit dintr-o deplasare la Vatra Dornei, pe traseul : Sibiu - Medias - Tarnaveni - Tg. Mures - Reghin - Bistrita - Vatra Dornei. Door to door = 597 km.
Stiu ca ma repet - dar imi place teribil masinuta asta !
Ieri am prin un drum super aglomerat pana dincolo de Bistrita. Abia prin Pasul Tihuta s-a mai calmat ceva (ajutat probabil si de cele doua benzi la urcare).
Am mers usurel, cam in limitele legale (+10/20 km/h - dupa cum s-a putut).
Azi am plecat cu noaptea-n cap (adica noapte-noapte, pe la 4 dimineata). Si pana la Tg Mures a fost destul de liber (pana la Bistrita a fost chiar liber-liber).
Asta mi-a dat ocazia sa mai mai joc putin cu masina, sa vad ce si cum poate si unde trebuie sa-mi ”pun frana”.
Concluzii:
- Pe serpentine se comporta superb ! Si celelate Subaru pe care le-am avut pana acum stateau foarte bine pe curbe, dar asta pare si mai sigura pe traiectorie si, foarte important, nu are ruliu (sau acesta este imperceptibil). Si pe traseul asta am avut 4 zone cu serpentine - Pasul Tihuta, o portiune intre Reghin si Bistrita, o portiune intre Tarnaveni si Tg. Mures si inca una la iesirea din Medias spre Tarnaveni).
- Ca tot am vorbit de serpentine - cutia automata ajuta teribil de mult ! Mai ales cand nimeresti in spatele unui TIR ce abia se misca la deal si, cand eram cu ”manuala” treceam in permanenta I-II  / II-I . CVT-ul insa nu are problema asta si-si gaseste tot timpul raportul optim de transmisie.
- Apropo de cutie - generatia asta de CVT a celor de la Subaru este net superioara generatiei precedente - cea pe care o am pe Impreza. Schimba muuult mai rapid si raspunde instantaneu la acceleratii ”pedal to the metal”. Nu sta sa se gandeasca, nu se balbaie !
- Desi noul motor, pe hartie, nu pare mare lucru fata de precedentul (are abia 6 cai in plus), in realitate XV-ul se simte mult mai puternic decat Impreza. O fi si meritul cutiei - ideea e ca pot depasi din scurt fara probleme si fara emotii. Am avut ocazia sa depasesc o gramada atat pe serpentine cat si e drum drept. Se misca fara repros !
- La plecare, fiind noapte, am avut ocazia sa vad ce si cum e si cu farurile astea full LED, adaptive, etc.
Lumineaza foarte bine (desi, parca xenoanele de la Forester aveau o lumina mai puternica). Faza lunga automata (desi eram sceptic) este un ghizmo foarte mishto si foarte bine implementat ! Functioneaza perfect, schimba fazele imediat, sesizeaza de la distanta destul de mare daca vine o masina pe sens opus sau ajung eu o masina din spate si trece pe faza scurta. Trece pe faza scurta si in localitati sau in zonele unde drumul este iluminat.
Am vazut si ce-i cu oglinda retrovizoare electrocromatica. Atat am sa spun - pana acum, daca era optionala, nu as fi dat banii pe ea. Acum as da !
- Atat la dus cat si la intors am folosit Waze.  Abia acum am vazut ca implementarea Apple Car Play e mai desteapta decat am crezut - in sensul ca, indiferent de aplicatia in care esti (telefon, Waze, muzica, etc), pastreaza in permanenta pe ecran (pe latura dinspre sofer) o banda cu aplicatiile active. Asa ca-i foarte usor si rapid sa treci din una in alta. Am scapat si de stress-ul ca-mi suna telefonul si-mi dispare harta de pe ecran tocmai cand sunt in centrul unui mare oras aglomerat ! Ca sa nu mai vorbim de cate ori nu mi-a cazut telefonul din parbriz in situatii similare si trebuia sa cotrobai pe sub scaune ca sa-l recuperez !
In consecinta, recomand cu maxima caldura aplicatiile de genul Apple Car Play / Android Auto.
- Pentru curiosi - consumul mediu indicat la CB cand am ajuns acasa, era de 6 l/100 km iar autonomia indicata este de 540 km (am facut plinul la dus, in Reghin si de atunci am facut cca. 450 km).
In schimb ieri, la intrarea in Tg Mures imi indica 5,4 l/100 km, iar in Bistrita 5,8 l/100 km.

ODO: Nu m-am uitat cand am ajuns la birou, dar am trecut de 7500 km ( nu stiu daca-i =76xx su 77xx).
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

MihaiFlorescu

  • *
  • 13890
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Subaru XV MY2018 Dark Blue
« Reply #56 on: June 12, 2019, 15:31:43 PM »
Marius, chiar mi-ar placea sa te vad ducand una din cele doua (probabil XV-ul) spre 200.000km asa cum ai dus foresterul si sa avem o comparatie clara a fiailitatii si a costului in acelasi timp. Drumuri frumoase si sigure in continuare!

marr

  • 2202
Re: Subaru XV MY2018 Dark Blue
« Reply #57 on: June 12, 2019, 16:05:41 PM »
Multumesc, Mihai !

Sincer sa fiu, XV-ul asta mi-e la fel de drag ca si vechiul Forester !
Nu am mai avut aceeasi nerabdare de a mi se ivi un drum mai lung de pe vremea cand Foresterul era inca ”proaspat”.
Prin urmare, cam asta-i si intentia mea - sa tin si sa folosesc acest XV cat de mult se va putea.
Are tot ce-mi pot dori de la o masina in acest moment.
Oricum, in acest moment sper sa ma fi potolit cu achizitiile de masini - dorinta noastra este sa incepem sa investim mai mult in noi.
Am alocat destul fiarelor si betoanelor.

PS: Si daca peste o vreme vor navali ”piticii” si o sa vreau un alt Subaru nou, va pleca Impreza.
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

marr

  • 2202
Re: Subaru XV MY2018 Dark Blue
« Reply #58 on: August 08, 2019, 10:25:57 AM »
Up-date.

In ultimele doua saptamani am avut mai multe drumuri (unul la Brasov, doua la Cluj si inca unul pana aproape de Bucuresti) asa ca am depasit primul ”prag psihologic” - cel de 10.000 km.
Urmatorul e cel de 50.000 km

ODO: 10.335 km

Nu mai repet ca masina se comporta exceptional la drum intins!
Ma vad insa obligat sa subliniez - din nou - ca in aglomeratia din aceasta perioada a anului, Eye-Sight-ul + CC Adaptiv este o binecuvantare pe autostrada !

Saptamana viitoare plec in concediu si se vor mai aduna niste km - ca atare, pribabil ca prin toamna vom efectua si prima revizie a ”jucariei”.

PS: Am omis sa spun ca, in urma cu cca. o luna, am ”dotat” XV-ul cu niste aparatoare de noroi.
Dupa ce le-am montat, am avut dubii cu privire la eficienta investitiei (ca nu au fost tocmai ieftine). Insa, in urma ploilor din saptamanile trecute, am constatat ca isi fac treaba incredibil de bine !
Am scapat de noroiul si mizeria aruncate de roti pe praguri si portiere.
Ramane de vazut cum va fi la iarna, cand se vor incarca cu zapada uda sau gheata ....
Poze cu obiectele in discutie:
« Last Edit: August 08, 2019, 10:35:10 AM by marr »
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Re: Subaru XV MY2018 Dark Blue
« Reply #59 on: August 08, 2019, 15:16:32 PM »
Si eu am pus aparatori de noroi pe Forestere si, referindu-ma la protectie + aspect estetic, s-a simtit imediat diferenta.

Iarna nu am intampinat neajunsuri legate de incarcarea cu gheata si zapada insa ruland pe drumuri cu noroie generoase pot spune ca acumula suficient cernoziom pentru a-l "motiva" in plus pe cel de la spalatorie ca sa zaboveasca plimband lancea in jurul aparatorilor.
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!