Forester 2.0D 2014 (SJ)
Subaru club Romania

Forester 2.0D 2014 (SJ)

Forester 2.0D 2014 (SJ)
« on: March 09, 2019, 18:10:21 PM »
Salutare si bine v-am gasit.

Este primul post si implicit primul Subaru pe care il conduc (nu cred ca se pune plimbatul intr-o parcare subterana). Masina are 3 saptamani de cand a intrat in posesia mea.
Totul a fost cam pe fuga cu achizitia, am pierdut un model pana m-am hotarat si altul dupa ce a fost respinsa licitatia. In prima faza am vrut modelul anterior, dar din cauza problemelor cu motorul am renuntat.

Este luat de la o reprezentanta Mitsubishi din Germania fabricatie 09/2013 dar ca si model este 2014 (din cate observ).
Motor: 2.0 Diesel
Cutie de viteze: Manuala
Culoare: Silver
Nr KM: 146.750km
1 singur propietar in Germania din 2014 pana acum si cu toate reviziile facute la reprezentanta.

Dotari: (ce am reusit sa identific, nu stiu ce tip de echipare a fost la vremea ei)
- trapa
- piele
- xenon
- navigatie
- incalzire scaune
- scaun sofer electric
- oglinzi pliabile electric
- geamuri fumurii pe spate
- jante pe 18 (nu pot sa zic ca sunt fan jante mari dar acest model de jante imi place la nebunie)
- portbagaj cu actionare electrica (a fost o surpriza, am descoperit acest lucru cand a ajuns masina in RO, nu stiam cand o cumparasem, nu era specificat ca si dotare)

Problemute aka minusuri:
- aripioarele acelea de plastic de la baza parbrizului (stanga dreapta)  au clemele rupte si la viteza am ramas fara una din ele.(nu am reusit sa aflu codul oem inca, astept sa ajung la reprezentanta - am primit o oferta pe pieseauto.ro la 150 de lei)
- rola de la compresorul de AC scaote un zgomot, mi s-a zis ca este gripara/putin ruginita si se rezolva cu wd40
- m-a mancat sa ies nitel in offroad si i-am dat K.O. la ambreiaj. banuiesc ca trebuie schimbat (troncane dupa sesiunea de offroad unde a fost abuzat de a iesit fum si mirosul a persistat 2 zile in masina)
- mai bate ceva pe stanga la viraj (vreo bucsa ceva) dar astept diagnosticul service-ului

Alte  2 chestii care mi-ar fi placut sa le aiba:
- plierea automata a oglinzilor (am gasit un workaround manual, le pliez, opresc motoru, apas butonu din nou si cand pornesc se depliaza automat)
- inchiderea usilor cand te pui in miscare

Nu am ajuns la verificare inca (este foarte aglomerat in bucuresti la SMT) si intre timp am facut in jur de 1800 de km. Aseara am rasfoit putin forumul pentru prima data mai serios si multitudinea de review-uri pozitive ma face ca luni sa sun sa ma programez pentru o verificare la Auto-Kino in Brasov.









Intrebari de noob:
Referitor la trapa, se poarta sa se puna folie cu protectie solara? Daca da unde ati facut aceasta operatiune?
A montat cineva acele daylight-uri pe led de deasupra proiectoarelor? Daca da, unde se conecteaza?
Se paote face upgrade plug and play la unitatea multimedia model mai nou (subaru starlink) ?

Multumesc.



« Last Edit: March 09, 2019, 18:16:09 PM by St3ff »

Muttley

  • 4916
Re: Forester 2.0D 2014 (SJ)
« Reply #1 on: March 09, 2019, 18:45:29 PM »
Detail protekt pentru orice fel de folie in Bucuresti. Sa stearga adminu', da-l bate sf Petru, ca si el s-a dus la ei.
WRX SW 2002

adinegru

  • 1456
  • 2012 XV CVT
    • Consum XV CVT
Re: Forester 2.0D 2014 (SJ)
« Reply #2 on: March 09, 2019, 21:42:28 PM »
Arată bine. Să-l stăpānești sănătos, cu consumuri mici.

MihaiFlorescu

  • *
  • 13890
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Forester 2.0D 2014 (SJ)
« Reply #3 on: March 10, 2019, 09:53:15 AM »
Bun venit!

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Re: Forester 2.0D 2014 (SJ)
« Reply #4 on: March 10, 2019, 11:08:00 AM »


Te rog sa te hotarasti caci din imaginea de mai sus nu inteleg daca masina ta este de inchiriat, de transport sau ti-ai cumparat-o pentru a-ti face viata mai frumoasa!  ;D

Daca ai de gand sa rulezi mai agresiv pe drumuri neasfaltate iti propun sa iei legatura cu colegul Boxer si sa iti comanzi un scut generos. La fostul Forester am schimbat jantele de 18" cu unele de 17" + pneuri de 60 pentru a amortiza mai bine impactul cu gropile, santurile si bolovanii.

Si o ultima precizare, daca esti pasionat de light off-road esti binevenit printre cei care isi folosesc XV-urile, Forester-ele si chiar si Outback-urile pe drumuri dificile!
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

Re: Forester 2.0D 2014 (SJ)
« Reply #5 on: March 10, 2019, 13:02:18 PM »


Te rog sa te hotarasti caci din imaginea de mai sus nu inteleg daca masina ta este de inchiriat, de transport sau ti-ai cumparat-o pentru a-ti face viata mai frumoasa!  ;D

Daca ai de gand sa rulezi mai agresiv pe drumuri neasfaltate iti propun sa iei legatura cu colegul Boxer si sa iti comanzi un scut generos. La fostul Forester am schimbat jantele de 18" cu unele de 17" + pneuri de 60 pentru a amortiza mai bine impactul cu gropile, santurile si bolovanii.

Si o ultima precizare, daca esti pasionat de light off-road esti binevenit printre cei care isi folosesc XV-urile, Forester-ele si chiar si Outback-urile pe drumuri dificile!

:)) am vrut ceva mai mare, pozitia la volan este foarte buna pentru persoanele inalte. De ce am ales Subaru, nu stiu, cred ca urmeaza sa aflu.

Clar o sa fie de light off-road.

Aceasta prima experienta pe care am avut-o in offroad unde am solicitat ambreiajul este un drum forestier pe care acum 6-7 ani vara l-am facut cu o dacia 1300 si am vrut sa-l refac cu forester-ul.

Multumesc de sfaturi.

Serb

  • 881
  • Breathing for a living.
Re: Forester 2.0D 2014 (SJ)
« Reply #6 on: March 10, 2019, 13:42:26 PM »

Aceasta prima experienta pe care am avut-o in offroad unde am solicitat ambreiajul este un drum forestier pe care acum 6-7 ani vara l-am facut cu o dacia 1300 si am vrut sa-l refac cu forester-ul.

Din povestea asta Dacia pare sa fi iesit cel mai bine :))

kay

  • 61
  • Rabdarea e cheia care deschide poarta fericirii!!
Re: Forester 2.0D 2014 (SJ)
« Reply #7 on: March 10, 2019, 16:44:19 PM »
    Sa o stapanesti sanatos si sa te bucuri de ea!!Cred ca este versiunea Diesel Sport(spoiler fata, pedalier si jante de XT,scaune piele,navigatie,hayon cu actionare electrica).
     
Nu ai de unde sa stii ce poti deveni,daca nu ai dorinta sa te schimbi!RF

kay

  • 61
  • Rabdarea e cheia care deschide poarta fericirii!!
Re: Forester 2.0D 2014 (SJ)
« Reply #8 on: March 10, 2019, 17:01:05 PM »
Arată bine. Să-l stăpānești sănătos, cu consumuri mici.
Arată bine. Să-l stăpānești sănătos, cu consumuri mici.
Consumul il va uimi,cu siguranta.Eu unul,n-am crezut ca o masina din clasa ei,cu sistem AWD,poate inregistra asemenea consum(max 8l/100km  in oras si 6.50l/100km in afara)!! ::) ::)
Nu ai de unde sa stii ce poti deveni,daca nu ai dorinta sa te schimbi!RF

Re: Forester 2.0D 2014 (SJ)
« Reply #9 on: March 10, 2019, 18:41:10 PM »
Arată bine. Să-l stăpānești sănătos, cu consumuri mici.
    Sa o stapanesti sanatos si sa te bucuri de ea!!Cred ca este versiunea Diesel Sport(spoiler fata, pedalier si jante de XT,scaune piele,navigatie,hayon cu actionare electrica). 
Multumesc.


Aceasta prima experienta pe care am avut-o in offroad unde am solicitat ambreiajul este un drum forestier pe care acum 6-7 ani vara l-am facut cu o dacia 1300 si am vrut sa-l refac cu forester-ul.

Din povestea asta Dacia pare sa fi iesit cel mai bine :))

Nu chiar.....dar cel putin nu ne-a lasat pe acel drum. A murit fix in bucuresti.  Si pe sub ea a mai trebuit schimbat daca tin minte bine toba.

Arată bine. Să-l stăpānești sănătos, cu consumuri mici.
Arată bine. Să-l stăpānești sănătos, cu consumuri mici.
Consumul il va uimi,cu siguranta.Eu unul,n-am crezut ca o masina din clasa ei,cu sistem AWD,poate inregistra asemenea consum(max 8l/100km  in oras si 6.50l/100km in afara)!! ::) ::)
Inca nu m-am linistit sa merg incet si nici nu am invatat inca motorul....dar am scos un 5.4% (campulung-bucuresti). Si am reusit si un 8.2 in bucuresti (dar si un 10-12 in aglomeratie). Dar nu-mi fac griji nu o sa fie o masina folosita zi de zi in aglomeratie.

Re: Forester 2.0D 2014 (SJ)
« Reply #10 on: March 14, 2019, 13:12:35 PM »
Sa continuam jurnalul.
Poate ajuta viitorii posesori.

Status masina dupa verificare la AK.

Probleme noi gasite:
- placutele frana fata necesita schimbare in viitorul apropiat
- 4 bucsi (2 mari & 2 mici)
- radiator clima (pierde freon si trebuie schimbat) -  cred ca-l mai aman o perioada

probleme stiute si confirmate:
- ambreiaj + volanta

Concluzia mea: inafara de radiator clima restul sunt consumabile, banuiesc ca numarul de kilometrii isi lasa amprenta.



MihaiFlorescu

  • *
  • 13890
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Forester 2.0D 2014 (SJ)
« Reply #11 on: March 14, 2019, 14:21:58 PM »
Cam rapid radiatorul de clima. Dar e posibil sa fie si din cauza off-road-ului. Insa, constructorul ar trebui sa prevada ca acest "go anywhere vehicle" o sa fie scos si in afara asfaltului, deci amortizarea vibratiilor trebuie facuta si pentru componente, nu doar pentru ocupanti.