Sfat achiziție Subaru Forester 2.0/2.0 XT/Outback
Subaru club Romania

Sfat achiziție Subaru Forester 2.0/2.0 XT/Outback

Re: Sfat achiziție Subaru Forester 2.0/2.0 XT/Outback
« Reply #20 on: March 18, 2019, 22:44:10 PM »
consumul e aproximativ la fel.....109 kw e prea putin pentru dulapul ala si 184 kw......iti tot vine sa ii dai
XT-ul are suspensii putin mai tari(si torque vectoring daca nu ma insel).Intretinerea este similara.Comportament offroad.....similare, dar cu un mic detriment la XT-jante mari,bara fata mai agresiva care reduce unghiul de atac,  talon mic la anvelope plus suspensia nitel mai tare(diferenta insesizabila dpmdv).
La generatia SJ nu merita luat aspiratul.e prea slab.....Loganul 1.5 dci isi va bate joc de tine pe uscat....
in ceea ce priveste intretinerea......nu sari 10k km schimbul de ulei in motor, mai repede daca o alergi mult.Schimbul de ulei la CVT sa nu sara 60k km in conditii normale de mers......daca se alearga mult si/sau se face offroad schimbat si mai repede.

Toate cele mentionate mai sus reprezinta o parere personala ;)
plus: ce a zis celalalt de mai sus






btw:SG rules! ;D ;D ;D

Din ce am mai găsit, aparent au același unghi de atac/degajare.
http://subarubryanston.co.za/forester-specs/



Re: Sfat achiziție Subaru Forester 2.0/2.0 XT/Outback
« Reply #21 on: March 18, 2019, 22:48:11 PM »
XT are si o cutie CVT high torque fata de cea de pe aspirat care e mai firava.

bine de știu, mă uitam acum în carte, și intră și ceva mai mult ulei, deci e diferită.

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Re: Sfat achiziție Subaru Forester 2.0/2.0 XT/Outback
« Reply #22 on: March 19, 2019, 08:51:17 AM »
...Ia ce ai nevoie...

Nevoia unei masini necesita in mod obligatoriu sa fie dublata de placerea de a o conduce - asta o poti remarca la mai toti colegii de forum care inaintea nevoii au pus placerea de a conduce un SUBARU. 

P.S.: incearca si SJ varianta 2.0XT. Este o combinatie uluitoare de putere si confort pentru un pasionat al marcii.
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

marr

  • 2203
Re: Sfat achiziție Subaru Forester 2.0/2.0 XT/Outback
« Reply #23 on: March 19, 2019, 12:19:20 PM »
Am revenit ... ceva mai proaspat.

Dupa cum spuneam, am detinut doua Subaru diesel - un Forester SH (2008) ce a stat la mine 9 ani si 200k km si in XV MY2016 ce  plecat de la mine in urma cu doua saptamani la 38k km.
Acum am in curte o Impreza 2.0 CVT (2016) si un XV 2.0 CVT (MY2018).
Referitor la astea pot sa zic una-alta.
Nu am condus suficient XT-ul SJ ca sa pot emite o opinie relevanta.

Din punct de vedere dinamic, dieselul manual este clar mult mai rapid decat Impreza CVT. Nu la plecarea de pe loc (unde Impreza se misca neasteptat de bine) ci la reprize si depasiri din scurt.
In aceste conditii, daca ne uitam si pe datele tehnice, un Forester SJ 2.0 NA CVT va fi clar mai lent fata de Impreza (mai mare, mai greu, mai putin aerodinamic, garda la sol mai mare). Si implicit lesinat de-a dreptul daca-l compari cu dieselul.
Cu XV-ul asta nou e alta poveste - motorul desi nou si cu injectie directa, are acelasi cuplu si doar 6 CP in plus - in schimb au lucrat mult la cutie. In consecinta, sta mult mai bine fata de Impreza la reprize si e foarte aproape de XV-ul diesel manual.
Dar cum tie si Foresterul ti se pare mic, nu face prea mult sens pentru tine ce-ti spun despre XV. Mai ales ca totorul si cutie astea nu se regasesc pe Foresterul SJ.

Cam asta-i cu dinamica - din experienta mea directa.
Bine ar fi sa poti tu face drive-test cu modelele ce te intereseaza ca sa treci experientele de condus prin filtrul tau. Ce-mi place mie, poate nu-ti place tie si viceversa !

Din punct de vedere al consumului - daca te intereseaza si acest aspect - diferentele dintre diesel manual si benzina CVT sunt nesemnificative.
Cca. 1 l/100 km ia in plus Impreza fata de XV-ul diesel.
XV-ul nou 2.0 CVT are consum foarte apropiat de cel al dieselului manual. Pana acum, la drum intins, diferenta constatata pe acelasi traseu este sub 0,5 l/100 km (mai exact Sibiu - Brasov si retur: 5,4 l/100 km XV diesel manual / 5,8 l/100 km XV benzina CVT).

Foresterul nou (MY2019) nu l-a condus inca nimeni de pe la noi si va aparea abia prin toamna. Si - din cate se pare la acest moment - va fi doar in versiunea mild-hybrid.
In filmuletele de test ce au aparut, se zice ca se misca bine. Cat de bine insa ... ramane de vazut !

PS: Adi-Canada e plin de intentii bune si explicatiile pe care le-a dat provind din experienta lui directa cu Foresterul.
DAR, la noi nu se prea aplica decat pe partea de off-road. Pe partea de dinamica nu prea ! Si asta din motiv de motorizare - la ei Foresterul (atat SJ cat si cel nou) sunt cu motoare de 2.5 NA.
In Europa e doar motorul de 2.0 NA (asta facand abstractie de XT).
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Re: Sfat achiziție Subaru Forester 2.0/2.0 XT/Outback
« Reply #24 on: March 19, 2019, 13:26:32 PM »
Foresterul nou (MY2019) nu l-a condus inca nimeni de pe la noi si va aparea abia prin toamna. Si - din cate se pare la acest moment - va fi doar in versiunea mild-hybrid.

Pentru buna functionare a celulelor nervoase precum si pentru sustinerea activitatilor cerebrale si neurotransmitatorii ca dealtfel si pentru stimularea proceselor cognitive si de memorie ce duc in final la o mai buna atentie si o concentrare mai eficienta recomand Ascolecitina, 3 tablete/zi, cate una dupa fiecare masa principala  ;D
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

Xander

  • 1252
  • Forester 2.0d ; Xv 2.0ie
    • Forester '09/ XV ‘20
Re: Sfat achiziție Subaru Forester 2.0/2.0 XT/Outback
« Reply #25 on: March 19, 2019, 13:30:15 PM »
Pentru buna functionare a celulelor nervoase precum si pentru sustinerea activitatilor cerebrale si neurotransmitatorii ca dealtfel si pentru stimularea proceselor cognitive si de memorie ce duc in final la o mai buna atentie si o concentrare mai eficienta recomand Ascolecitina, 3 tablete/zi, cate una dupa fiecare masa principala  ;D

Wtf did I just read?
Drumul este mai spectaculos decât destinația.
Forester Boxer Diesel MY09
XV e-Boxer MY20

Re: Sfat achiziție Subaru Forester 2.0/2.0 XT/Outback
« Reply #26 on: March 19, 2019, 13:33:24 PM »
Nevoia unei masini necesita in mod obligatoriu sa fie dublata de placerea de a o conduce - asta o poti remarca la mai toti colegii de forum care inaintea nevoii au pus placerea de a conduce un SUBARU. 

P.S.: incearca si SJ varianta 2.0XT. Este o combinatie uluitoare de putere si confort pentru un pasionat al marcii.

corect cu nevoia!

Nu am unde să conduc SJ 2.0XT, dar pe asta mă orientez... SJ  XT sau NA...
Îmi poate spune cineva cât e realist consumul la XT ?

marr

  • 2203
Re: Sfat achiziție Subaru Forester 2.0/2.0 XT/Outback
« Reply #27 on: March 19, 2019, 13:33:37 PM »
Va rugam sa scuzati omisiunea subsemnatului !
Pare-se ca nu-s chiar asa proaspat um am crezut. Am pus de-o cafea. A treia pe ziua de azi - poate ma ajuta !

RECTIFICARE:
Singurul roman si printre putinii europeni ce au avut ocazia si placerea sa conduca noul Forester hybrid, este stimabilul nostru coleg, Excelenta Sa Heliotropus !

Poate ai cateva minutele ca sa-i faci colegului ce a initiat discutia un scurt rezumat al experientei avute - cale de niste sute bune de km - la volanul Foresterului hybrid, in tara lui natala.
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

Re: Sfat achiziție Subaru Forester 2.0/2.0 XT/Outback
« Reply #28 on: March 19, 2019, 13:36:23 PM »
Am revenit ... ceva mai proaspat.

Dupa cum spuneam, am detinut doua Subaru diesel - un Forester SH (2008) ce a stat la mine 9 ani si 200k km si in XV MY2016 ce  plecat de la mine in urma cu doua saptamani la 38k km.
Acum am in curte o Impreza 2.0 CVT (2016) si un XV 2.0 CVT (MY2018).
Referitor la astea pot sa zic una-alta.
Nu am condus suficient XT-ul SJ ca sa pot emite o opinie relevanta.

Din punct de vedere dinamic, dieselul manual este clar mult mai rapid decat Impreza CVT. Nu la plecarea de pe loc (unde Impreza se misca neasteptat de bine) ci la reprize si depasiri din scurt.
In aceste conditii, daca ne uitam si pe datele tehnice, un Forester SJ 2.0 NA CVT va fi clar mai lent fata de Impreza (mai mare, mai greu, mai putin aerodinamic, garda la sol mai mare). Si implicit lesinat de-a dreptul daca-l compari cu dieselul.
Cu XV-ul asta nou e alta poveste - motorul desi nou si cu injectie directa, are acelasi cuplu si doar 6 CP in plus - in schimb au lucrat mult la cutie. In consecinta, sta mult mai bine fata de Impreza la reprize si e foarte aproape de XV-ul diesel manual.
Dar cum tie si Foresterul ti se pare mic, nu face prea mult sens pentru tine ce-ti spun despre XV. Mai ales ca totorul si cutie astea nu se regasesc pe Foresterul SJ.

Cam asta-i cu dinamica - din experienta mea directa.
Bine ar fi sa poti tu face drive-test cu modelele ce te intereseaza ca sa treci experientele de condus prin filtrul tau. Ce-mi place mie, poate nu-ti place tie si viceversa !

Din punct de vedere al consumului - daca te intereseaza si acest aspect - diferentele dintre diesel manual si benzina CVT sunt nesemnificative.
Cca. 1 l/100 km ia in plus Impreza fata de XV-ul diesel.
XV-ul nou 2.0 CVT are consum foarte apropiat de cel al dieselului manual. Pana acum, la drum intins, diferenta constatata pe acelasi traseu este sub 0,5 l/100 km (mai exact Sibiu - Brasov si retur: 5,4 l/100 km XV diesel manual / 5,8 l/100 km XV benzina CVT).

Foresterul nou (MY2019) nu l-a condus inca nimeni de pe la noi si va aparea abia prin toamna. Si - din cate se pare la acest moment - va fi doar in versiunea mild-hybrid.
In filmuletele de test ce au aparut, se zice ca se misca bine. Cat de bine insa ... ramane de vazut !

PS: Adi-Canada e plin de intentii bune si explicatiile pe care le-a dat provind din experienta lui directa cu Foresterul.
DAR, la noi nu se prea aplica decat pe partea de off-road. Pe partea de dinamica nu prea ! Si asta din motiv de motorizare - la ei Foresterul (atat SJ cat si cel nou) sunt cu motoare de 2.5 NA.
In Europa e doar motorul de 2.0 NA (asta facand abstractie de XT).

heh, mersi mult de idei. Foarte bună și contribuția cu consumul! Mă ajută

marr

  • 2203
Re: Sfat achiziție Subaru Forester 2.0/2.0 XT/Outback
« Reply #29 on: March 19, 2019, 13:49:27 PM »
Referitor la consum - chiar acum discutam cu un prieten ce are un Outback 2017 2.5i (CVT).
El spune ca are un consum mediu de 8,5 - 9 l/100 km.
Dar nu stiu proportia urban/extraurban si el nu-i un tip foarte ”asezat” la volan. In afara merge cu cutia setata pe S si depaseste tot ce poate !

La Impreza - care are acelasi motor si cutie ca si Foresterul SJ NA - de exemplu, pe Sibiu - Brasov si retur, scoteam in jur de 6,4 l / 100 km iar pe Sibiu - Odorheiul Secuiesc si retur, am scos 6 l/100 km (mers destul de potolit).
O cunostinta (un arhitect din Sibiu) cu un Forester SJ 2.0 NA CVT mi-a spus ca, la drum intins, scoate in jur de 6,4 l/100 km. Dar nu stiu cum conduce (tin sa cred ca foarte calm - asa-i si personalitatea lui: calm, asezat si foarte cerebral).
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Re: Sfat achiziție Subaru Forester 2.0/2.0 XT/Outback
« Reply #30 on: March 19, 2019, 15:48:42 PM »
Va rugam sa scuzati omisiunea subsemnatului !

Scuzam, scuzam caci palinca sigur ai dosita de la Senior!  ;D

Poate ai cateva minutele ca sa-i faci colegului ce a initiat discutia un scurt rezumat al experientei avute - cale de niste sute bune de km - la volanul Foresterului hybrid, in tara lui natala.

Nu-i fac niciun rezumat  :P ci il invit sa stranga banu' gros ca la Roland Garros pentru a deschide linia de acreditive in vederea achizitiei de la anul. Masina isi justifica pretul doar pentru cei fara pretentii de condus sportiv.
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

Re: Sfat achiziție Subaru Forester 2.0/2.0 XT/Outback
« Reply #31 on: March 19, 2019, 20:49:06 PM »
Scuzam, scuzam caci palinca sigur ai dosita de la Senior!  ;D

Nu-i fac niciun rezumat  :P ci il invit sa stranga banu' gros ca la Roland Garros pentru a deschide linia de acreditive in vederea achizitiei de la anul. Masina isi justifica pretul doar pentru cei fara pretentii de condus sportiv.

:) ppfff păi și până la anu ce fac? Eu nu mai am mașină ...

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Re: Sfat achiziție Subaru Forester 2.0/2.0 XT/Outback
« Reply #32 on: March 19, 2019, 21:38:17 PM »
@mtm1234: faci cum crezi tu că este mai bine. Eu mi-am cumpărat un PHEV și îl alerg până ajunge Forester-ul hibrid pe meleagurile dacice.
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

Re: Sfat achiziție Subaru Forester 2.0/2.0 XT/Outback
« Reply #33 on: March 19, 2019, 21:40:08 PM »
@mtm1234: faci cum crezi tu că este mai bine. Eu mi-am cumpărat un PHEV și îl alerg până ajunge Forester-ul hibrid pe meleagurile dacice.

Mi-ar plăcea să încerc un XT sincer. Așa că să mai schimb. Dacă sunt posesori de XT, vă rog mult să-mi spuneți din experiență... ce vă place, ce vă supără, ce vă îngrijorează... din păcate eu nu știu pe nimeni cu XT să-l încerc.

Sfat achiziție Subaru Forester 2.0/2.0 XT/Outback
« Reply #34 on: March 19, 2019, 21:45:08 PM »
Daca stai sa o  intorci  1000  de ani pe toate fetzele  , nu iti mai iei masina niciodata.  Ca e laie, ca e balaie,  ca nu are turbo,  ca  are  dacat 1,8 ..............  :blank:
Dupa cat am  citit  eu printre randurile  scrise de tine,  tu ai nevoie de un Forester  aspirat.  Sfatul meu  e sa nu asculti de sfatul nimanui,  nici macar de al meu,  dar eu zic  sa te  dai o tura  cu un  Frs   2018  aspirat si apoi vezi ce mai zici.  Cred ca o sa te multumeasca pe deplin.  Programeaza-ti  un test drive  la Brasov  la AutoKino  si ai  99%  sanse sa semnezi contractul dupa ce te dai jos din masina   :D
...............................................................  parerea mea de  2 centi   :angel:
.........va asigur ca greselile ortografice, ortoepice, de punctuatie, morfosintactice si folosirea inadecvata a unitatilor lexico-semantice imi apartin, mi le asum, dar la scoala sa stiti ca tot nu ma duc !

Re: Sfat achiziție Subaru Forester 2.0/2.0 XT/Outback
« Reply #35 on: March 19, 2019, 21:57:01 PM »
Daca stai sa o  intorci  1000  de ani pe toate fetzele  , nu iti mai iei masina niciodata.  Ca e laie, ca e balaie,  ca nu are turbo,  ca  are  dacat 1,8 ..............  :blank:
Dupa cat am  citit  eu printre randurile  scrise de tine,  tu ai nevoie de un Forester  aspirat.  Sfatul meu  e sa nu asculti de sfatul nimanui,  nici macar de al meu,  dar eu zic  sa te  dai o tura  cu un  Frs   2018  aspirat si apoi vezi ce mai zici.  Cred ca o sa te multumeasca pe deplin.  Programeaza-ti  un test drive  la Brasov  la AutoKino  si ai  99%  sanse sa semnezi contractul dupa ce te dai jos din masina   :D
...............................................................  parerea mea de  2 centi   :angel:

știu, sunt convins că îmi va plăcea și un aspirat 2018. nu știu dacă mi-aș lua nou în schimb, cel mai probabil nu. În rest, pur și simplu sunt curios și de cel turbo :)

Re: Sfat achiziție Subaru Forester 2.0/2.0 XT/Outback
« Reply #36 on: March 19, 2019, 22:42:28 PM »
Ce treaba are FRS/ BRZ in discutia despre Outback/ Forester?  :o

Xander

  • 1252
  • Forester 2.0d ; Xv 2.0ie
    • Forester '09/ XV ‘20
Re: Sfat achiziție Subaru Forester 2.0/2.0 XT/Outback
« Reply #37 on: March 19, 2019, 23:10:57 PM »
știu, sunt convins că îmi va plăcea și un aspirat 2018. nu știu dacă mi-aș lua nou în schimb, cel mai probabil nu. În rest, pur și simplu sunt curios și de cel turbo :)

Concluzia e, mai bagi un obk de la 90-100k km 2015 cu maro pe uși ?


https://m.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=265381776&utm_source=com.apple.UIKit.activity.CopyToPasteboard&utm_medium=ios

Dacă te risti la 2014 prinzi și 3.6r.
Drumul este mai spectaculos decât destinația.
Forester Boxer Diesel MY09
XV e-Boxer MY20

Re: Sfat achiziție Subaru Forester 2.0/2.0 XT/Outback
« Reply #38 on: March 20, 2019, 00:13:19 AM »
Concluzia e, mai bagi un obk de la 90-100k km 2015 cu maro pe uși ?


https://m.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=265381776&utm_source=com.apple.UIKit.activity.CopyToPasteboard&utm_medium=ios

Dacă te risti la 2014 prinzi și 3.6r.

l-am văzut si eu pe ăsta :) l-am pus pe lista. Din păcate până pe 2 aprilie nu pot acționa, că nu sunt prin preajmă.

Re: Sfat achiziție Subaru Forester 2.0/2.0 XT/Outback
« Reply #39 on: March 20, 2019, 00:21:37 AM »