Bataie-topaiala roti (reparatie diferential central Subaru)
Subaru club Romania

Bataie-topaiala roti (reparatie diferential central Subaru)

Celalalt

  • 1812
  • Mda...
Re: Bataie -topaiala roti la viteza mica si viraj maxim
« Reply #60 on: April 05, 2019, 14:22:19 PM »
Planetarele le ai eliminat din schema ? Capetele dinspre cutie pot face zgomot destul de mare . Am patit si asta.
Adica zgomot , vibratii. Ah , daca as putea sa merg o leaca cu masina sa imi pot da seama...
« Last Edit: April 05, 2019, 14:22:55 PM by make the forum greatagain »
Aia e...


FXT '03 EJ207 STI 6MT
FXS '07 LINISTIT SI NU PREA
Impreza '95-'01 COTET SPRE H6

Re: Bataie -topaiala roti la viteza mica si viraj maxim
« Reply #61 on: April 05, 2019, 20:54:20 PM »
Va multumesc pentru sfaturi si idei,toate au fost binevenite plus ca am mai invatat cate ceva,
Am gasit ceva interesant de citit despre simptomele unui diferential si durata de viata aici:

https://www.alldrivesubaroo.com.au/gearbox/subaru-centre-differential/

puiu

  • 787
Re: Bataie -topaiala roti la viteza mica si viraj maxim
« Reply #62 on: April 05, 2019, 21:46:25 PM »
Diferentialul asta ar putea sa produca trepidatii puternice ale caroseriei ca si cum o roata ar fi puternic dezechilibrata? Sau ca un cardan cu bataie puternica?
La mers in linie dreapta, viteze peste 100-110 km/h.
Intreb pentru un prieten
« Last Edit: April 05, 2019, 21:47:12 PM by puiu »

Celalalt

  • 1812
  • Mda...
Re: Bataie -topaiala roti la viteza mica si viraj maxim
« Reply #63 on: April 05, 2019, 22:20:53 PM »
Cred ca aia ar fi de la roti sau cum ai zis un cardan dezechilibrat.
In general la 90-110 e de la roata sau roti dezechilibrate. Si eu am pus pe cardan problema dar rotile erau varza echilibrate.
Aia e...


FXT '03 EJ207 STI 6MT
FXS '07 LINISTIT SI NU PREA
Impreza '95-'01 COTET SPRE H6

Forester

  • 3067
  • The other right!
Re: Bataie -topaiala roti la viteza mica si viraj maxim
« Reply #64 on: April 06, 2019, 10:48:28 AM »
Sau o frana care nu functioneaza corect. Ramane o placuta usor apasata, nu mult, si la exact de la vitezele descrise face cum ai zis.    Mi-a mancat ficatii o chestie d-asta intr-o vara.
Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

Re: Bataie -topaiala roti la viteza mica si viraj maxim
« Reply #65 on: April 07, 2019, 20:59:16 PM »
Nevi ,  astept confirmarea-programarea de la service si variantele ar fi doua: incercare reparare sau inlocuire cu unul nou .Varianta cu unul second pica.Din pacate nu am reprezentanta Subaru in oras si timpul nu prea imi permite sa merg in alta parte asa ca sper sa o rezolv la un service multimarca cu meseriasi de incredere.

Re: Bataie -topaiala roti la viteza mica si viraj maxim
« Reply #66 on: April 25, 2019, 17:31:36 PM »
Azi am sunat la AutoKino Brasov si pretul ar fi 6500ron inlocuire ansamblu diferential central vascocuplaj plus manopera.
Alta informatie aflata e ca '' teoretic'' se poate merge si fara cardan.
Oricum inlocuirea o voi face la mine in ''sat'' si probabil ca pretul va fi la jumatate .
Astept sa treaca sarbatorile si ii vine randul.
« Last Edit: April 25, 2019, 17:34:36 PM by GabiForesterSH »

Muttley

  • 4913
Re: Bataie -topaiala roti la viteza mica si viraj maxim
« Reply #67 on: April 25, 2019, 17:49:56 PM »
Alta informatie aflata e ca '' teoretic'' se poate merge si fara cardan.

Super util de stiut.
WRX SW 2002

Re: Bataie -topaiala roti la viteza mica si viraj maxim
« Reply #68 on: April 25, 2019, 19:36:21 PM »
La arabi doar vasco e 400 usd.plus vama tava si transport.cam.500 euro total.mai sunt ceva rulmenti de schimbat in diferential.
Se poate demonta fara sa dai toata cutia jos.cel putin la SG.dar eu as demonta si cutia macar pt a inspecta furca de la ambreiaj.are tendinta sa se rupa.
Despre manopera...as prefera un mecanic care macar e interesat.ideal e sa mai fi facut operatiunea

Re: Bataie -topaiala roti la viteza mica si viraj maxim
« Reply #69 on: April 25, 2019, 20:15:37 PM »
Marian are dreptate,pretul unui diferential dupa seria masinii e undeva in jur la 500euro  si mai sunt inca 3 rulmenti pe langa la vreo 30euro bucata dar care nu neaparat sunt prosti si trebuiesc inlocuiti.Nu trebuie data cutia jos,doar capacul de la diferential dupa ce se da jos cardanul.Subaru e o masina destul de accesibila fata de altele si nu e nici avion.Oricum mai intai va fi desfacuta si vazut ce e de schimbat si apoi comandate piese,Probabil o sa o las fara cardan pana vin piesele ca ma irita teribil cand iau viraje scurte sau parchez,aproape ca evit sa fac manevre de genul.
« Last Edit: August 11, 2023, 08:16:41 AM by GabiForesterSH »

Muttley

  • 4913
Re: Bataie -topaiala roti la viteza mica si viraj maxim
« Reply #70 on: April 26, 2019, 01:48:09 AM »
Sa nu care cumva sa mergi fara cardan!
WRX SW 2002

Xander

  • 1252
  • Forester 2.0d ; Xv 2.0ie
    • Forester '09/ XV ‘20
Re: Bataie -topaiala roti la viteza mica si viraj maxim
« Reply #71 on: April 26, 2019, 05:10:52 AM »
Sa nu care cumva sa mergi fara cardan!
De ce?  Se învârte o bucata de bara in gol . Oricum e bulit.Si a zis ca se uita și la cutie. Altceva nu are ce sa se strice.
Sunt posibilități care se poate și posibilități care nu se poate.
Drumul este mai spectaculos decât destinația.
Forester Boxer Diesel MY09
XV e-Boxer MY20

Re: Bataie -topaiala roti la viteza mica si viraj maxim
« Reply #72 on: April 26, 2019, 08:22:55 AM »
Sa nu care cumva sa mergi fara cardan!

Fara cardan ramane doar cu tractiune fata nu? Am intrebat la AutoKino daca ar fi sa merg la ei si as da jos cardanul ar fi o problema si mi-i sa spus ca teoretic nu ar fi o problema.Explica te rog daca ai o opinie valida.

Re: Bataie -topaiala roti la viteza mica si viraj maxim
« Reply #73 on: April 26, 2019, 09:04:51 AM »
Fara cardan s-ar putea sa nu pleci de pe loc si sa topesti ce a mai ramas din diful central.

E ca si cum ridici o punte. Cine da cuplul spre cealalta punte? Diferentialul central. El fiind vasco, nu stiu daca va putea bloca permanent pentru a anula transmiterea cuplului catre puntea lipsa, asa ca masina nu prea se va deplasa.
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

Muttley

  • 4913
Re: Bataie -topaiala roti la viteza mica si viraj maxim
« Reply #74 on: April 26, 2019, 11:39:19 AM »
Cel care a vorbit la AK despre asta si i s-a zis sa scoata cardanul... Cine era?
In afara de femeia de serviciu nu ma pot gandi la nimeni altcineva.
E cusuta cu ata alba cam tare, e si bucata cu pretul mare.

Deci?
WRX SW 2002

Re: Bataie -topaiala roti la viteza mica si viraj maxim
« Reply #75 on: April 26, 2019, 12:02:06 PM »
Cel care a vorbit la AK despre asta si i s-a zis sa scoata cardanul... Cine era?
In afara de femeia de serviciu nu ma pot gandi la nimeni altcineva.
E cusuta cu ata alba cam tare, e si bucata cu pretul mare.

Deci?

Am  luat numarul de pe site-ul  https://www.autokino.ro/  si am vb cu domnul Ovidiu Munteanu de la Service Mecanica,Poate era femeia de servici deghizata si cu voce de barbat.  :)

Lasand gluma la o parte,respect pentru dansul , a fost f .amabil si poate ca ma repet ,am intrebat de pret si daca pot da jos cardanul cand as merge catre dansii si mi s-a spus ca teoretic este posibil.La fel mi s~a comunicat ca pot merge intai pentru constatare sau pot da comanda si aduc piesa( ansamblul diferential) si merg doar sa o monteze.
« Last Edit: April 10, 2020, 21:48:52 PM by GabiForesterSH »

Re: Bataie -topaiala roti la viteza mica si viraj maxim
« Reply #76 on: May 26, 2019, 16:22:35 PM »
Revin cu vesti bune.
Vascocuplajul diferentialului central era problema iar acum masina merge perfect in viraje stranse.Parca e alta.  :)

Re: Bataie -topaiala roti la viteza mica si viraj maxim
« Reply #77 on: May 26, 2019, 20:11:57 PM »
Voi reveni cu detalii amanuntite ,poate si cateva poze pentru ca sigur va interesa si pe altcineva.
Toata treaba a costat infim deoarece m~am implicat direct dupa ce m~am documentat bine.
Tin sa va multumesc pentru sfaturi,opinii si documentatie,toate mi-au fost de un real folos.
Deci ,varianta scurta: mecanicul de la service a demontat diferentialul central dupa indicatiile mele .Totul era in stare buna:rulmenti,pinioane,etc.Am luat diferentialul de acolo ,l-am desfacut si surpriza:uleiul siliconic dintre discuri era maroniu spre negru ca un clei si foarte lipicios .Am spalat,curatat tot ,pus ulei siliconic 50K cst (multumesc Marian pentru indicatii)  si apoi cu mare grija remontat totul la loc.Deci toate componentele erau in perfecta stare mai putin lichidul.
Costul a fost de 270ron manopera service care a inclus si schimbatul conductei de la intercooler  ,30 ron uleiul siliconic  si aproximativ 3ore jumatate munca mea.
Am zis ca merita sa incerc altfel aveam varianta a doua cu inlocuire cu unul nou.Totul se poate daca pui pasiune ,rabdare si documentare.

Re: Bataie -topaiala roti la viteza mica si viraj maxim
« Reply #78 on: May 26, 2019, 22:17:57 PM »
.Am spalat,curatat tot ,pus ulei siliconic 50K cst (multumesc Marian pentru indicatii) 

50k cst?stiam ca e de 100k cst in diful central....
ai putea tu sau Marian sa ne spuneti de unde este informatia?

Re: Bataie -topaiala roti la viteza mica si viraj maxim
« Reply #79 on: May 26, 2019, 22:40:08 PM »
50k cst este foarte gros,abia curge ,are consistenta mierii de albine(cea de calitate).Eu personal a trebuit sa pun disc,ulei iar disc si tot asa 25 de discuri si 12 inele intercalate intre perechile de discuri.