Regenerare DPF
Subaru club Romania

Regenerare DPF

Regenerare DPF
« on: May 01, 2019, 17:36:55 PM »
Salut,

Hristos a Inviat!

De ceve vreme tot urmaresc regenerarea DPF-ului si mi se pare ca ceva nu e ok, mai ales cand temperaturile exterioare depasesc 10 grade.
Masina este un Legacy model 2012 diesel.

Cand afara e sub 10 grade se face regenerarea la 200-250 km la mers extraurban dar niciodata nu o face cu success, adica coboara pana la 34%-36% dar niciodata sub aceste valori. Mai mult ... dureaza in jur de aproxiamtiv 40-45 min regenerarea.
In primele 10 min scade pana la 34-36 apoi nu se mai intampla nimic stagneaza la valorile astea cu mici flutuatii in sus/jos iar dupa inca 30-35 min se opreste fara success.

Acum ca sunt iar peste 10 grade afara am iar probleme, incepe regenerarea odata la 90-120km la mers extraurban merge 45 min dar de data asta ajunge doar la 38%-40%.

Dupa ce se opreste regenerarea in functie de conditiile de drum shoot-ul incepe sa scada 10%-15% cand DPF-ul ajunge la temp de 250-270 grade. Daca cumva sunt pe coborare si pot sa o las in frana de motor scade pana pe la 14%-16%.

Ce poate sa fie oare? Sa fie plin DPF-ul si trebuie curatat/inlocuit? Sa fie ceva senzor ?

Ca si scurt istoric: Am cumparat masina din DEU in decembrie 2017, am facut revizia la TwinMotors CJ (cea mai apropiata reprezentnata de BaiaMare) iar in primavara s-a hotarat sa dea ceva erori plus lipsa de putere, cei de la Twin au ajuns la concluzia ca injectoarele au cedat trebuie inlocuite, odata cu inloirea lor au gasit si furtunul de la intercooler spart si a fost inlocuit si el. Tind sa cred ca problema era de la furtun nu de la injectoare.
Dupa inlocuire de injectoare si furtun intercooler tot nu avea putere cei de la Twin spunand ca am nevoie de 1000km rulati si o recalibare a injectoarelor, operatie facuta dar fara efect. Incet incet dupa aprox 3000km a inceput sa isi revina dupa care a inceput sa de eroarea la capsula de la turbina P2565 care apare ocazional si acum. A fost inlocuita capsula vacuumatica dar fara efect.

Deja ma innebuneste, ce ma sfatuiti sa mai verific ?

Andrei.

Celalalt

  • 1812
  • Mda...
Re: Regenerare DPF
« Reply #1 on: May 01, 2019, 17:44:06 PM »
Daca zici ca ai schimbat chestii degeaba , zic sa cauti mai intai alt mecanic/ service unde sa stie cu ce se mananca tortul asta Subaru.
Aia e...


FXT '03 EJ207 STI 6MT
FXS '07 LINISTIT SI NU PREA
Impreza '95-'01 COTET SPRE H6

marr

  • 2205
Re: Regenerare DPF
« Reply #2 on: May 01, 2019, 17:49:58 PM »
Brașovul e frumos in perioada asta a anului !
Poate-ți programezi un Weekend-end in care sa îmbini utilul cu plăcutul ....

PS: Ai dreptate, simptomele descrise erau de la furtunul de la intercooler, nu de la injectoare !
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

Re: Regenerare DPF
« Reply #3 on: May 01, 2019, 18:26:49 PM »
Da, e o idee si brasovul posibil sa fac o vizita. La voi cam cat dureaza regenerarea si pana la cat coboara shoot-ul?

Xander

  • 1252
  • Forester 2.0d ; Xv 2.0ie
    • Forester '09/ XV ‘20
Re: Regenerare DPF
« Reply #4 on: May 01, 2019, 20:28:19 PM »
Nu știu de ce zici ca nu e cu succes regenerarea atâta timp cât se golește.
Dacă nu se golea aveai o problema.
Ca nu se golește cum vrei tu e alta treaba, are softul lui.
Dacă se încarcă repede tine de regimul de mers, tipul de ulei și calitatea combustibilului.( sau alte probleme mecanice ce afectează arderea sau calitatea aerului)
Oricum dacă ai mers cu ea având componente fisurate, arderea nu a fost corespunzătoare și filtrul s-a încărcat in afara parametrilor. Durează doua regenerări active pana dispar efectele la mers cu mașina sau regenerare forțată din soft.
« Last Edit: May 01, 2019, 20:39:29 PM by Xander »
Drumul este mai spectaculos decât destinația.
Forester Boxer Diesel MY09
XV e-Boxer MY20

Re: Regenerare DPF
« Reply #5 on: May 01, 2019, 20:42:21 PM »
La mine atinge undeva la maxim 650-680 de grade, mai sus nu am vazut sa urce.

La 300 de grade nu mai face regenerare, dupa ce incheie procesul de regenerare si filtrul incepe sa se raceasca cand ajunge undeva la 250-270 grade incepe sa scada shoot-ul desi procesul e incheiat.

Re: Regenerare DPF
« Reply #6 on: May 02, 2019, 08:15:27 AM »
Problema cu furtunul de la intercooler a fost anul trecut de atunci are peste 50 de regenerari.
Ulei folosesc motul x-clean 8100 ce recomanda subaru. Ca si combustibil incerc sa folosesc mol/omv/petrom. De regula folosesc masina la drumuri in exterior, pentru oras folosesc un benzinar :)

De ce zic ca nu e cu success, deoarece nu marcheaza regenerarea cu success. Momentan are peste 50 incercari de regenerare din care 2 cu success. Una din ele e statica facuta in toamna de catre cei de la twin, cealalta a fost facuta pe autostrada la un drum BM - Budapesta, desi shoot-ul scazuse doar la 34% din cate am citit pe net se considera cu success cand shoot-ul scade  sub 12%. E adevarat?

Legat de ardere cei de la CJ mi-au mai spus cand am facut prima revizie ca motorul are bataia specifica motoarelor diesel cu probleme. Intradevar la apasarea abreiajului se aude o bataie care dispare osata cu lasarea pedalei de ambreiaj. Nu stiu in ce mod poate influenta asta arderea combustibilului.


marr

  • 2205
Re: Regenerare DPF
« Reply #7 on: May 02, 2019, 09:28:10 AM »
Intrebare:
Cu ce ”citesti” datele privind regenerarea, procentul de cenusa & stuff ?
Esti sigur ca aplicatia e OK si rezultatele sunt corecte ?
Daca intr-un an nu reusea sa-si faca regenerarile, sigur-sigur ti se aprindea martorul DPF din bord !

PS: Bataia ”specifica” nu are treaba cu regenerarile ...
Aia ar fi ultima ta grija !
Desi - cel putin teoretic - la modelul tau (2012) ar trebui sa nu mai apara problema ”specifica” ...
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

Re: Regenerare DPF
« Reply #8 on: May 02, 2019, 09:44:36 AM »
Folosesc un ELM 327 impreuna cu Torque pe un telefon android iar pid-urile specifice dpf-ului le am de aici https://subdiesel.wordpress.com/generic/protocols/extended-obd-ii/

Legat de martor-ul din bord, se aprinde cand dilutia la ulei ajunge la 10% si am mai patit odata vara trecuta cand am luat masina de la twin, o lasasem la ei pentru verificatea dpd-ului si a casulei de pe turbina 2 saptamani ... dupa 5-6km a ajuns dpf-ul la 80%. Am mers inapoi si au facut o regenerare statica.

Prin decembrie s-a mai aprins odata din cauza dilutiei si am tot schimbat uleiul am resetat dilutia si a disparut. Acum am 8000km de la schimbul de ulei si dilutia e la 8% ma astept ca in urmatoarea perioada sa se aprinda iar.

Ocazional ma mai trezesc cu P2565 car il sterg sau curat mufa senzorului de pe capsula si apoi sterg eroarea. Cred ca senzorul are ceva desi cei de la Twin l-au schimbat cu unul SH ca nou nu se gaseste decat cu turbina. Cel putin asa mi-au zis ei :)

Xander

  • 1252
  • Forester 2.0d ; Xv 2.0ie
    • Forester '09/ XV ‘20
Re: Regenerare DPF
« Reply #9 on: May 02, 2019, 10:11:49 AM »
La 2009 nu este niciodată gol sau aproape de gol. Așa funcționeaza.Are funcția de regenerare pasiva dacă mergi  și atinge temperatura optima cu posibilitatea de golire pana la 50%, apoi pune peste si la următoarea ii face regenerare activa.( le alternează)
La 2009 nu scadea sub 30%.
Pentru 2012 e foarte posibil sa se fi schimbat parametrii de umplere/golire.
Gol complet filtrul a fost doar nou in primele regenerari de rodaj.
Când făcea regenerări la drum întins ( dacă făcea in oras e normal )la 200-250 km/h eu suspectam combustibilul, uleiul sau aerul. ( inclusiv filtrul de aer și apoi mai departe)
Este o mașina sensibilă.:)
De obicei era combustibilul de vina.Aditivul de proasta calitate sau insuficient omogenizat.
Singurul care a mers fără reproș aproape de fiecare data e OMV aditivată. Deși am
nimerit si pe la ei mai slab dar o singura data.
In rest nu este nicio garanție ca vei găsi aceeași calitate la pompele pe care le frecventezi.(inclusiv mol)
Dacă nu pui aditivată sa nu ai pretenții de niciun fel. Knockul e la el acasă. ( și la aditivată neomogenă la fel)
Cea neaditivata și îndoită e cea mai periculoasa. Ajunge multă in ulei și ți-l matraseste pentru ca nu arde corespunzator in filtru in timpul regenerării iar softul toarnă ca sa se termine.
Motorina de calitate alterează nesemnificativ uleiul iar motorul nu își schimba sunetul de funcționare după regenerare. Cea proasta, o auzi.:)
Nu prea sunt mașini de România,știu.
La 8000km e gata uleiul tău. Counterul de diluție e teoretic, el nu stie ce ai pus tu in ea in aia 8000km. Fă-i revizia.
Drumul este mai spectaculos decât destinația.
Forester Boxer Diesel MY09
XV e-Boxer MY20

Re: Regenerare DPF
« Reply #10 on: May 03, 2019, 08:19:53 AM »
Intr-adevar motornia pun cea normala nu aditivata. O sa incerc cea aditivata de la OMV, momentan sunt in bulgaria, in drum spre casa schimb combustibilul si cand ajung fac schimbul de ulei.

Am observat ieri pe drum ca in timpul regenerari nu prea sta temperatura la DPF, oscileaza destul de mult si ajunge foarte greu la 600-630 grade. Sta putin la temperatura asta apoi scade sub 600. Asta pe un drum Tulcea - Mangalia a fost destul de aglomerat. Am prins chiar pe autostrada unde am mers constant cu 120 temperatura oscila intre 650-570.

In DPF exista ceva bujie incandesencta care sa maprinda motorina si sa il mentina la temperatura?

Xander

  • 1252
  • Forester 2.0d ; Xv 2.0ie
    • Forester '09/ XV ‘20
Re: Regenerare DPF
« Reply #11 on: May 03, 2019, 08:59:15 AM »
Sa verifici egr-ul ( are egr?) și evacuarea ca nu scapă presiune. Filtrul depinde de cele doua in regenerări. Are senzor de umplere și temperatură din câte știu. Aprinderea vine din calitatea lichidelor și temperatura evacuării.
Dacă mergi cu ea in 4000-4500rpm nu se încălzește destul de repede ? Sau cu a-4a la 3000rpm.
Drumul este mai spectaculos decât destinația.
Forester Boxer Diesel MY09
XV e-Boxer MY20

Re: Regenerare DPF
« Reply #12 on: May 03, 2019, 10:01:41 AM »
Din cate stiu are EGR si nu atiu sa fi fost verificat, cel putin nu de cand e la mine. O sa il verific cand ajung acasa ms de pont! Oare daca il dau jos si il curat are nevoie de ceva calibrare?

Nu prea ajung la turatiile alea cu ea incerc sa o mentin undeva in jurul lui 2000-2200 peste mi se pare foarte zgomotos motorul. Vede 3000-3500 doar in depasiri si asta pe o durata scurta de timp.
 Adevarul e ca nu am mai avut diesel pana acum si nu am cu ce sa compar, nu cunoac pe nimeni cu un subi diesel.


MihaiFlorescu

  • *
  • 13898
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Regenerare DPF
« Reply #13 on: May 03, 2019, 10:05:12 AM »
Dieselul de la Subaru se conduce ca un motor pe benzina daca vrei sa te tina. Adica schimbi la minim 3k rpm.
Cei pe care i-am cunoscut si care au tinut motoarele multi ani sau multi km, spre sau peste 200.000 km asa au procedat. Altora le-a murit la o suta si un pic.
« Last Edit: May 03, 2019, 10:05:51 AM by MihaiFlorescu »

Re: Regenerare DPF
« Reply #14 on: May 03, 2019, 10:16:31 AM »
Sa inteleg ca Marceluta a dat in extrema cealalta? a schimbat peste 4500? ;D

marr

  • 2205
Re: Regenerare DPF
« Reply #15 on: May 03, 2019, 10:27:58 AM »
....
Nu prea ajung la turatiile alea cu ea incerc sa o mentin undeva in jurul lui 2000-2200 peste mi se pare foarte zgomotos motorul. Vede 3000-3500 doar in depasiri si asta pe o durata scurta de timp.
 ....

NU E BINE !
Regenerarea are loc atunci cand sunt indepliniti o serie de factori, printre care de mare importanta sunt temperatura si debitul gazelor de ardere.
Daca retin corect, si in cartea sovietica scrie, dealtfel, ca in cazul in care se aprinde martorul DPF din bord, sa circuli cel putin 15-20 min la peste 2500 rpm.
Sfat de la unil ce a detinut doua Subaru diesel, dintre care cu primul a parcurs aproape 200k km - schimba vitezele la peste 3000 rpm (indicat 3500 rpm) si la viteza de croaziera sa o tii undeva la 2400-2500 rpm.
Dealtfel, o sa vezi ca la drum intins, la 2400 - 2500 rpm va consuma mai putin decat la 1500 rpm !
Cele mai bune consumuri la Forester le-am obtinut mergand constant, la 90 km/h in treapta IV, undeva la 2400-2500 rpm. Mai bune decat mergand cu aceeasi viteza in tr. V (testat) !
Mersul subturat va cauza motorului mai mult decat mersul cu el sus in ture !

ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

MihaiFlorescu

  • *
  • 13898
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Regenerare DPF
« Reply #16 on: May 03, 2019, 10:29:03 AM »
Marcelutza a crezut ca si-a luat XT si nu intelegea de ce nu se tureaza in 6500 :)) Si apoi a mai avut si ghinion si a dat peste lipsa de experienta din service.

Celalalt

  • 1812
  • Mda...
Re: Regenerare DPF
« Reply #17 on: May 03, 2019, 10:38:29 AM »
Marcelino i-a dat si pe modul R(acheta)
Aia e...


FXT '03 EJ207 STI 6MT
FXS '07 LINISTIT SI NU PREA
Impreza '95-'01 COTET SPRE H6

Re: Regenerare DPF
« Reply #18 on: May 03, 2019, 10:43:47 AM »
Bun, schimbam atunci si regimul de mers ;D

Cam ce ar mai fi de verificat pe langa EGR? Senzorul de presiune de pe DPF se poate verifica cumva?

Inca o chestie, regenerariel statice facute in service erau facute cu unul din cele 2 furtune scos afara din senzor si pus o bujie in el. Cel mai gros. Asta nu cred ca ii o solutie sanatoasa nu?


marr

  • 2205
Re: Regenerare DPF
« Reply #19 on: May 03, 2019, 11:00:31 AM »
Daca EGR-ul nu functioneaza cum trebuie, iti apare eroare in bord (Check Engine + VDC Off).
Daca s-a blocat supapa EGR, simti si la mers - fie ”nu are vlaga”, fie merge super tare - depinde cum s-a blocat. Daca doar nu se inchide/deschide complet, nu simti in mers, dar tot ti se aprind martorii din bord (in pluc, nici CC-ul nu-i activ).

Eu am avut parte, in peste 200k km cu diesel doar de vreo doua regenerari in service.
Am asistat insa la mai multe astfel de operatiuni (atat la Sibiu cat si la Brasov).
Dar, niciodata nu s-a scos / introdus un furtun (sau altceva) pe la motor. Singurul lucru ce s-a facut a fost sa fie conectat laptopul din service la computerul masinii si sa se comande regenerarea fortata.
Masina ”stie” singura ce si cum sa faca.
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020