XV 2.0i 2012 - consum ulei la drum lung și AWD pe frână și pe umed
Subaru club Romania

XV 2.0i 2012 - consum ulei la drum lung și AWD pe frână și pe umed

adinegru

  • 1456
  • 2012 XV CVT
    • Consum XV CVT
Nu vreau să deschid două topicuri, decât dacă boșii consideră necesar.

1. Problema clasică cu consumul de ulei. Dacă merg numai oraș, nu consumă ulei în plus. Dacă merg numai drum lung, cam după 2.000km trebuie să pun un litru de ulei, indiferent dacă merg la consum (110-130) sau mai forjat (150) . Am pus de toate, 5w30, 0w30, 0w20, nu se schimbă nimic. E doar ceva ce trebuie să iau în considerare când plec și să nu mai dau 50€ pe un bidon de ulei pe autostradă.

2. https://streamable.com/xsvod

2a. Sistemul 4x4 e păcălit dacă pe jos e ud un pic și e cald. Era cald, plouase, mă simțeam ca și cum nu aveam 4x4 deloc. Depășiri care în zonă mergeau brici acum erau să mă ducă în șanț. Iar pe serpentine vedeți, pun frânăm virez, dar mașina merge de capul ei.

2b. În funcție de cât de tare mă înfig în frână, roțile din spate uită să funcționeze. Nu cred că ABS-ul intrase, că roțile nu se blocau, pur și simplu mașina căpăta o altă traiectorie decât voiam eu.

E posibil să fie și șoferul de vină, am mai căutat să replic comportamentul și n-am reușit în afară de faza cu "când e un pic umed".

Laj

  • 126
Poate sunt eu prost dar din filmare nu reiese că erai cu un Subaru ,juri ca nu are AWD

« Last Edit: July 08, 2019, 09:48:22 AM by Laj »
2014 XV 2.0

MihaiFlorescu

  • *
  • 13890
  • Life is too short to drive a boring car!
1. Am mai auzit de asta si prin tari straine

2. Pe franare poti sa ai si 6x6. Acolo doar anvelopa face diferenta. Cand e mazga pe jos e greu sa prinzi aderenta orice ar fi.

Yep, si a mea consuma ulei dar parca nu asa mult. As zice 1l la 10K iar masina merge 99% in afara orasului, viteze max 120 :)

Eu tot cauciucurile le suspectez ptr 2 (gen Pirelli: "Power is nothing without control")

adinegru

  • 1456
  • 2012 XV CVT
    • Consum XV CVT
Am ceva Yokohama de 300 lei.

Si eu am avut pana anul asta pe Forester ceva de buget, Falken 914.
Anul asta am trecut la Continental Premium Contact 6 si la prima franare serioasa am ramas foarte impresionat de cat de bine oprea masina.
In filmare e clar, aderenta nu e suficienta, nu are nici o legatura cu sistemul de tractiune

puiu

  • 787
Am mai auzit la cineva mai demult ca era foarte incantat pe asfalt uscat de niste yokohama dar avea probleme cand era ud pe jos. Mai adauga la asta si cate tiruri circula pe acolo, si cat fum lasa pe jos...

Alex Damian

  • 168
  • Impreza 2006 2.0R Wagon
Geometria rotilor ai facut-o vreodata?

1. Pe la aspiratele cu injectie directa ar manca ulei pe la segmenti. Poti cauta pe Nasioc si vei vedea ca e raspandita problema.
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

Alex Damian

  • 168
  • Impreza 2006 2.0R Wagon
Asa spune si aici...

De acord cu Mihai

Sectorul de drum e cumva valea bogății? Daca da, partea de serpentine are un asfalt alunecos și când e uscat, daca e umed sau ud poți considera că e gheață...

Am ceva Yokohama de 300 lei.

Yokohama G95, G98 sunt anvelope "eco".....frânare pe umed medie spre slabă și "fluieră" pe viraje abordate mai sportiv
« Last Edit: July 08, 2019, 23:00:40 PM by Dragosh10 »

adinegru

  • 1456
  • 2012 XV CVT
    • Consum XV CVT
Alex Damian, da, anul trecut.

Dragosh10, da, Valea Bogății.
Am notat aia cu anvelopele, schimbăm. Mulțumesc.

marr

  • 2202
Yokohamele Geolandar cu care veneau incaltate standard Foresterul si XV-ul, dpmdv aveau o singura calitate - rezistenta extrema la uzura.
In rest ... pauza !
Am patit la fostul Forester ceva similar pe drum cu mazga si denivelari. Am avut experiente neplacute si vara, la +40 grade (la umbra) - pe autostrada aveam senzatia ca merg pe smoala / in curbe nu simteam deloc sigura masina.
Ca atare le-am casat si am trecut pe niste Bridgestone Potenza. Cu totul alt comportament atat pe ploaie torentiala cat si pe asfalt uscat !

PS: La XV-ul actual am remarcat faptul ca s-a renuntat la Yokohama !
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

BOXER

  • *
  • 2351
  • +
Firma producatoare nu este vinovata, ea fabrica si produse foarte bune dar la alte preturi.  Subaru trebuie sa multumeasca dealerii si clientii finali care se raporteaza la celalalte marci de pe piata.
Echiparea cu anvelope de calitate superioara ar mari pretul masinii cu 4-500 Euro si  i-ar indeparta pe cei care fac comparatii prin prisma cifrelor.
ex. Impreza 2.0D
Forester 2.0MT
ex. Forester 2.5XT


Subaru Da, Lego Nu.

N'ar fi asa mare diferenta, ~500 euro am dat pe Conti pe 18, sigur diferenta platita de fabrica ar fi pe la 100euro

UXE

  • 1731
Si cineva care cumpara o masina de 25k -  30k de euro nu cred ca se mai uita la 500  de eur in plus.

marr

  • 2202
Nu cred sa fie (doar) o problema de costuri - desi, 100 de euro in plus la 1.000.000 de masini/an se aduna ceva maruntis.
Am senzatia ca-i vorba si despre furnizori, disponibilitate, etc - e clar ca, din mai multe considerente, sunt agreati producatorii japonezi (ca tot vorbeam despre anvelope, cam toate masinile noi de Subaru pe care le-am vazut erau ”incaltate” fie cu Yokohama, fie cu Bridgestone. Si, la drept vorbind, desi nu-s exceptionale nici proaste nu-s !
La altii - mai ales la europeni - cam toate masinile sunt livrate, mai nou, preponderent cu anvelope de tipul ”energy saver”.
Din cate am vazut, cam toti producatorii livreaza masinile cu anvelope medii -  poate cu exceptia marcilor premium sau super-sport.
E pana la urma, o alegere ”safe” din partea producatorilor.
Daca ar veni cu avelope de off-road, ar fi destui sa bombane ca ei nu ies pe forestiere si le creste consumul. Daca ar fi dotate cu anvelope de viteza, ar fi altii care sa maraie ca nu pot iesi cu ele la iarba verde. Daca ar fi ”eco” lumea s-ar plange de comportamentul la viteza sau pe ploaie.
Asa, le livreaza cu anvelope care nici nu stralcesc dar nici jale nu-s, in nicio zona / regim de utilizare.
Daca utilizatorului nu-i convine, sa ”sara cu banul” si sa-si ia ce-i place ...
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

Cum ziceau si ceilalti: cauciucurile plus modul tau de a aborda curbele. Am impresia ca franezi cand esti deja in curba. AWD-ul nu te ajuta pe franare ci doar pe acceleratie. Ideal ar fi sa franezi mai tare inainte de curba, cat timp drumul este inca drept, iar cand ai intrat in curba sa fi cu piciorul pe acceleratie (eu cel putin asa procedez)
« Last Edit: August 01, 2019, 00:49:35 AM by Lup_Alb »