Forester 2009 2.0 Benzina 4EAT
Subaru club Romania

Forester 2009 2.0 Benzina 4EAT

Serb

  • 881
  • Breathing for a living.
Re: Forester 2009 2.0 Benzina 4EAT
« Reply #80 on: October 01, 2019, 11:43:31 AM »
In primul rand sistemul AWD al Subaru e foarte sensibil si cand ai presiuni diferite in roti, cine stie ce se intampla cum e cu roti cu dimensiuni diferite fata de cele din carte. Nu stii cum au calculat japonezii sa mearga masina cu offset-ul ala.

In al doilea rand, un lucru citit, netestat (fiindca nu am roti cu dimensiuni diferite de carte) este ca offsetul asta mai mic iti spune "mai tarziu" cand masina e pe punctul sa o ia pe aratura. Vezi raspunsul asta: https://mechanics.stackexchange.com/a/17886

In al treilea rand, creezi uzuri inutile.

Nu stiu... nu e masina de curse, nu stiu cat de super stabila vrei sa o faci. Are AWD, centru de greutate un pic mai bun datorita boxer-ului, cred ca sta ok pe asfalt in comparatie cu altele.

Deci nu o fa ce nu e, si ia dupa dimensiunile recomandate. Stiu, atunci cand abia iei o masina iti vine sa ii pui si pelerina de Superman, dar dupa cateva luni te linistesti, si in retrospectiva unele decizii ti se vor parea proaste.

Eu cam atat am putut spune, dupa nivelul meu de cunostinte.  Spor la rezolvat problema principala. :)


Re: Forester 2009 2.0 Benzina 4EAT
« Reply #81 on: October 01, 2019, 12:13:53 PM »
Quote
Stiu, atunci cand abia iei o masina iti vine sa ii pui si pelerina de Superman, dar dupa cateva luni te linistesti, si in retrospectiva unele decizii ti se vor parea proaste.

:) Asa e, am mai pus pelerine de Superman si nu au rezistat vantului... 

Am mai citit putin si se pare ca aveti dreptate, avantajele (daca sunt) sunt mai putine decat dezavantajele.
Ar fi mai bine sa investesc pe viitor in niste jante cu aceleasi dimensiuni, poate mai usoare. Mie mi se par foarte grele jantele de aliaj pe care le am, OEM. Am mai cautat dar nu am gasit o lista cu greutatile jantelor la fiecare masina, aveti vreo sursa? http://www.wheelweights.net nu mai incarca nimic.
Forester 2009 2.0 Benzina 4EAT

marr

  • 2202
Re: Forester 2009 2.0 Benzina 4EAT
« Reply #82 on: October 01, 2019, 12:17:39 PM »
....
Imi place foarte mult designul asta. et35 le scoate in afara cu 1.3 cm, credeti ca e o diferenta atat de mare incat sa afecteze ceva? ....

Am mai scris si dincolo ...
1,3 cm este ENORM !
Si primul lucru pe care vei observa ca-l afecteaza - mai ales iarna - este vizibilitatea !
Iti vor arunca rotile astea o tona de mazga / noroi / jeg atat pe geamurile laterale cat si pe oglinzile retrovizoare !
Been there, done that !
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

MihaiFlorescu

  • *
  • 13890
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Forester 2009 2.0 Benzina 4EAT
« Reply #83 on: October 01, 2019, 12:27:58 PM »
In afara de faptul ca iti vor arunca mai multa apa si mizerie pe usi, oglinzi si geamuri, nu ai probleme de ordin tehnic.
Diferenta este totusi destul de mare si vizual nu este cum iti imaginezi tu. O sa para ca nu e la locul ei masina cu acel ET. Cauta de 45. Se fac, dar nu prea se tin in stoc la noi deoarece nu sunt compatibile cu masini de genul ford, vw, reno care de obicei folosesc un ET mai mic. Daca insisti, iti pot aduce pe comanda la ET mai mare.

Ah, si cu rotile negre, arata bine in poze, in brate, in pod sau unde le depozitezi. Dar pe masina par mai mici decat sunt si se pierd detaliile. Poti incerca varianta gold sau white.

Re: Forester 2009 2.0 Benzina 4EAT
« Reply #84 on: October 01, 2019, 12:57:54 PM »
Eu nu inteleg partea cu greutatea jantelor, unele jante din otel sunt mai usoare decat cele din aliaj, de exemplu:

Asta are 3 kg? Nu prea imi vine sa cred, pare foarte putin
https://www.emag.ro/janta-otel-subaru-forester-dupa-03-08-6-5jjx16-ch-5x100x56-et48-rim000440/pd/DL4G12BBM/

Asta are 11 KG:
https://www.emag.ro/janta-alcar-hybridrad-silver-subaru-forester-impreza-legacy-outback-brz-6-5-16-5x100-et48-130200/pd/DHM7F2BBM/

Si una din aliaj are 9 kg:
https://www.emag.ro/janta-aliaj-msw-86-bfp-6-5x16-5x100-et45-w19249551i56/pd/D027B2BBM/?ref=

Astea de la Sparco au 9.7 kg:
https://www.emag.ro/janta-aliaj-sparco-terra-wbl-7x16-5x100-et50-56-10-w29046605g7/pd/DYL2B2BBM/?ref=hdr-favorite_products

Ori nu sunt datele corecte? Ori cea de 3 Kg e foarte slaba, doar pentru mers prin parcare?

... trebuie sa ma apuc sa cantaresc jantele mele...
Forester 2009 2.0 Benzina 4EAT

Re: Forester 2009 2.0 Benzina 4EAT
« Reply #85 on: October 01, 2019, 13:00:14 PM »
@MihaiFlorescu, imi plac foarte mult pe alb, dar ma gandesc ca e prea bling-bling pentru masina mea alba
Forester 2009 2.0 Benzina 4EAT

MihaiFlorescu

  • *
  • 13890
  • Life is too short to drive a boring car!

Celalalt

  • 1812
  • Mda...
Re: Forester 2009 2.0 Benzina 4EAT
« Reply #87 on: October 01, 2019, 15:18:03 PM »
Am eu jante cu ET pe dinafara la aspirat ,si la icsteu dar mai mic. La aspirat e 35 ? Asta e in afara ?  Adica vad rotile in oglinda , pe alea din spate. Si merg asa din '44 sau '62 .
Aia e...


FXT '03 EJ207 STI 6MT
FXS '07 LINISTIT SI NU PREA
Impreza '95-'01 COTET SPRE H6

Re: Forester 2009 2.0 Benzina 4EAT
« Reply #88 on: October 01, 2019, 15:47:50 PM »
E interesant si auriul Mihai

MTFGA, din '44 pana acum ai simtit vreo diferenta la rulare fata de rotile folosite in '43 ? Eu stiu ca am pus tot prin '44 pe un Fiat Punto din 2000 niste distantiere (cred ca de 15 sau 20 mm)  si simteam masina mai instabila la drumuri virajate cu denivelari. Dar pe E85 Iasi - Bucuresti mergea foarte bine...

O sa mai vad si in functie de oferte, ce gasesc cand ma hotarasc sa le schimb, de preferat sa fie la fel ca stock, sau foarte apropiat.

Am mai gasit si cateva detalii referitoare la jantele OEM:

https://partsouq.com/en/search/all?q=28111Sc010 - asa am eu, 9.02 kg
https://partsouq.com/en/search/all?q=28111Sc020 - asa am vazut pe mai multe SH, par mai masive putin, 9.71 kg
https://partsouq.com/en/search/all?q=28111Sc040 - astea cred ca sunt cele mai usoare la 7.26 kg, din aluminiu. O varianta buna zic eu, dar nu gasesc decat pe 17 modelul asta, si pe 17 e la 9.7 kg.
https://partsouq.com/en/search/all?q=28111Sc050 - ceva foarte greu la 11.35 kg
https://partsouq.com/en/search/all?q=28111SA280 - cele din tabla la 10.99 kg

Forester 2009 2.0 Benzina 4EAT

Celalalt

  • 1812
  • Mda...
Re: Forester 2009 2.0 Benzina 4EAT
« Reply #89 on: October 01, 2019, 16:54:45 PM »
Pai nu am simtit decat stabilitate in plus. Mai ales ca sunt extrem de usoare .
Sunt ATS nu stiu de care....
Si arata si bine cotetu asa cu ele. Pare mai nervos.
Aia e...


FXT '03 EJ207 STI 6MT
FXS '07 LINISTIT SI NU PREA
Impreza '95-'01 COTET SPRE H6

MihaiFlorescu

  • *
  • 13890
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Forester 2009 2.0 Benzina 4EAT
« Reply #90 on: October 01, 2019, 20:22:47 PM »
Mtfga, arata bine pentru că sunt mari și mașina lăsată.

El caută diametru mic, pe suspensie stock. Ar arăta ca o căruță.

Celalalt

  • 1812
  • Mda...
Re: Forester 2009 2.0 Benzina 4EAT
« Reply #91 on: October 01, 2019, 20:53:39 PM »
Am citit pe diagonala si mi a sarit in ochi doar ET 35
Eu stiu ca nu o sa si faca masinile sa arate asa bine ca ale mele  ;D ;D ;D
Aia e...


FXT '03 EJ207 STI 6MT
FXS '07 LINISTIT SI NU PREA
Impreza '95-'01 COTET SPRE H6

Re: Forester 2009 2.0 Benzina 4EAT
« Reply #92 on: November 04, 2019, 23:24:38 PM »
Salutare, revin cu update-uri:

1. referitor la vibratia pe rotile spate
Twin Motor m-a anuntat ca au venit piesele si lunea trecuta am fost la Cluj
Au desfacut cutia si au schimbat discurile care se presupunea ca sunt cauza. Cele vechi au fost masurate si aveau 1.2 mm (nu stiu exact ce au masurat, stiu doar valorile), de noi sunt intre 0.7 si 1.1. Se recomanda schimbarea lor daca trec de 1.6. Astea care au fost schimbate sunt la 0.9, deci in grafic. Dupa ce au pus cutia la loc am facut test: no good. Vibratia era prezenta, nici o schimbare, poate chiar un pic nivelul crescut.
Au reverificat cardan si rulment cardan, tampoane, diferentialul spate ( pinioanele nu aveau urme de uzura, busonul nu avea nici un gram de pilitura sau alte probleme, uleiul curat ca atunci cand a fost pus cu 3200 km in urma).
Au verificat sa aibe toate update-urile de soft, nu a fost nici unul necesar.
Efectiv toate verificarile au iesit bine, doar ca vibratia la viteze mici si viraj maxim a ramas.
Apoi au decuplat sistemul 4x4, sa traga doar fata. Surpriza, vibratia dispare! Cand trage doar fata nu se aude deloc, cum cuplezi si spatele, cum apare vibratia.

Am discutat cu Tudor si am stabilit ca urmaresc daca vibratia se agraveaza, masina ramane in garantie pe partea de cutie automata pana la solutionarea problemei.

Am plecat spre Iasi, directia era mai ferma, adica volanul nu mai era extrem de usor de invartit, ca si cum servo nu lucra complet. Pe loc nu mai puteam invarti volanul la fel de usor ca inainte, trebuia sa trag serios de el. Am observat si un comportament putin diferit al suspensiei, adica pe denivelarile dintre Cluj si Reghin parca nu mai topaia asa tare... Nu imi explic de ce acest comportament pentru ca nu s-a umblat la directie sau suspensie.

Am ajuns acasa si am inceput sa caut mai multe detalii, se pare ca la cutia automata este o problema, raportata de unii si la 35.000 km:
https://www.subaruforester.org/threads/slow-speed-e-g-parking-drag-normal.537137/
https://www.subaruforester.org/threads/questions-on-fluid-changes-and-troubleshooting-torque-bind.119436/
https://www.subaruforester.org/threads/thanks-to-forum-torque-bind-fixed-2009-forester.156433/
https://www.subaruforester.org/threads/awd-vibration-normal-at-low-speeds-while-turning.73407/

Una dintre cauze e uzura discurilor care tocmai au fost schimbate, alta e un solenoid din cutie, care nu se schimba pe original pentru ca Subaru schimba placa aia de control cu totul...
Am vazut pe aceleasi forumuri ca unii recomandau sa faci mai mult de 10 rotatii cu masina in fiecare sens dupa schimbarea acestor discuri, asta am facut, cu viteza mica. Nivelul vibratiilor a scazut, cam cum era inainte de schimbarea discurilor, dar nu a disparut. Directia a revenit la comportamentul dinainte, adica acum pot invarti volanul cu un deget cand masina e pe loc...

Le-am dat aceste detalii si celor de la Cluj, sa mai caute si ei solutii. Oricum a ramas ca daca nu se inrautateste vibratia, la anul cand ma duc la revizie la Cluj o sa o las cateva zile ca sa desfaca cutia cu totul si sa faca mai multe masuratori.

2. referitor la consumul de ulei
Se pare ca nu e chiar asa de mare precum credeam. In primul rand cand am luat-o cei de la Cluj nu i-au pus ulei pana la nivelul maxim. Ei cica pun 5 litri, nivelul nu trebuie sa fie la maxim ci intre minim si maxim. Ceea ce era si la mine, doar ca eu am crezut ca a scazut de la maxim la jumate in 1000 km. Acum am plecat de la Cluj cu nivelul uleiului cu 2 mm mai sus de jumatate.
In plus se pare ca la mine in parcare nu e chiar cel mai drept/corect loc de masurat nivelul uleiului. Am fost in parcare la Leroy Merlin si nivelul era mai sus, in parcarea de la Dedeman era si mai sus.
Oricum o sa mai urmaresc acest aspect, de cand am cumparat-o cei de la Cluj au fixat 2 scurgeri de ulei, una pe la garnitura capac culbutori care a mai fost stransa, si una pe la un furtun care era legat cu sfoara in loc de colier metalic ... Acum uleiul masurat in parcare la Dedeman e la maxim, o sa-l masor si la mine in parcare intr-un loc care mi se pare mai drept si o sa-l consider de referinta. Apoi la fiecare 1000 km o sa-l verific din nou sa vad daca mai scade, si cu cat.


Ah, si off topic: am testat fara sa vreau cat merge masina dupa ce se aprinde becul galben la benzina: a mers aproape 60 km. Am plecat din Cluj, trecusem de OMV de unde vroiam sa alimentez si mi s-a parut ca nivelul e destul cat sa ajung la Reghin. Doar ca la 30 KM de Cluj s-a aprins becul galben, si mai aveam 60 km pana in Reghin. Cu cat faceam mai multi km cu atat acul ala se lipea de ultima linie. Naspa senzatie, ultimii 15 km i-am facut cu Cruise control setat pe 60 km/h, si deja aveam in plan in caz de oprire sa sun la un taxi din Reghin, sa vina sa ma ia si sa ma duc sa iau benzina cu bidonul... Dar am ajuns pana la urma, e un OMV la intrare in Reghin care m-a salvat. Si au intrat aproape 54 litri, din cate stiu rezervorul e de 60, deci cred ca mai puteam merge putin :)

Forester 2009 2.0 Benzina 4EAT

kkennyy

  • 1763
Re: Forester 2009 2.0 Benzina 4EAT
« Reply #93 on: November 05, 2019, 08:43:42 AM »
Daca nu ai lasat masina la dedeman peste noapte si ai verificat-o a doua zi dimineata, nivelul ala nu prea zice nimic :)
Forester XT SJ 2018

Re: Forester 2009 2.0 Benzina 4EAT
« Reply #94 on: November 05, 2019, 09:03:21 AM »
Asa credeam si eu, ca trebuie masurat dimineata cu motorul rece. Dar am mai gasit detalii ca se masoara cu motorul cald, dupa 5 min de la oprire. Oricum as masura deocamdata e mai mult decat ma asteptam... Am verificat si nu are semne ca ar fi contaminat cu antigel, adica uleiul pare curat, putin negricios ...
Azi am lasat-o la polishat farurile si am masurat iar in garajul tipului, nivelul era deasupra semnului "F", sub gaura de nivel plin. Mai verific dupa vreo 2 ore cand ma duc sa o iau, dar pana acum nu am motive de ingrijorare.
Forester 2009 2.0 Benzina 4EAT

MihaiFlorescu

  • *
  • 13890
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Forester 2009 2.0 Benzina 4EAT
« Reply #95 on: November 05, 2019, 10:15:45 AM »
Cea mai buna verificare, va spun dupa experienta Outback unde mereu gaseam alt nivel pe joja. Cel mai bine este sa o pui pe plan drept cu motorul cald (si oprit evident), scoti joja, o stergi, o pui langa, eventual acoperi cu ceva tubul in care intra joja daca iti este frica de praf si astepti 15 min. Apoi bagi joja la loc in pozitia finala pana face click, o lasi 1 minut si cand o scoti ai cea mai buna citire.

La obk intra uleiul asa greu incat aveam joja cu un nivel al uleiului pe o parte si alt nivel pe cealalta parte. Daca nu faceam cum am zis mai sus, puteam sa bag joja de 10 ori consecutiv ca aveam alt nivel de fiecare data.
« Last Edit: November 05, 2019, 10:16:43 AM by MihaiFlorescu »

Re: Forester 2009 2.0 Benzina 4EAT
« Reply #96 on: November 05, 2019, 16:52:47 PM »
Confirm si eu Mihai ca nivelul e mai mare pe o parte fata de cealalta. Am luat in calcul nivelul mai mic tot timpul, pe joja in partea pasagerului. O sa incerc si varianta ta, doar sa gasesc un loc liber in parcare la mine unde sa fie drept si sa pot masura, multumesc.
Forester 2009 2.0 Benzina 4EAT

Re: Forester 2009 2.0 Benzina 4EAT
« Reply #97 on: December 22, 2019, 22:40:41 PM »
Salutare domnilor,

Dupa 2000 + km de cand am fost ultima data la Cluj nivelul uleiului motor e la fel, intre maxim si minim, putin mai sus de jumatate. Mai urmarim ...

Intre timp mi-am comandat de pe partsouq amortizoare spate fara SLS si protectiile de praf, si dupa ce am vazut si ce grozavie a facut kkennyy cu foresterul lui, am comandat si arcuri de la ironman. Le-am montat saptamana trecuta si am facut si unghiurile, acum altfel se comporta masina, altfel mai bine :) Acum am jantele de iarna pe 15 si arata cam ciudat, ca si cum ar avea niste roti mici de carucior. Distanta de la centrul butucului la buza aripei inca variaza intre 46.5 si 47 cm intre roti, mai astept sa se mai lase putin arcurile. Am observat ca e mai zgomotoasa la unele denivelari, probabil era de asteptat cu arcurile astea. O sa vad cum e dupa iarna cand trec pe rotile de vara.
« Last Edit: December 22, 2019, 22:42:57 PM by mirceab »
Forester 2009 2.0 Benzina 4EAT

Re: Forester 2009 2.0 Benzina 4EAT
« Reply #98 on: December 22, 2019, 22:45:41 PM »
O poza din lateral avem?
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

BOXER

  • *
  • 2349
  • +
Re: Forester 2009 2.0 Benzina 4EAT
« Reply #99 on: December 22, 2019, 23:51:15 PM »
In ce tara sunt produse arcurile grozave ? :)
ex. Impreza 2.0D
Forester 2.0MT
ex. Forester 2.5XT


Subaru Da, Lego Nu.