STi 2011 Hatch
Subaru club Romania

STi 2011 Hatch

Muttley

  • 4913
Re: STi 2011 Hatch
« Reply #100 on: July 17, 2020, 17:33:57 PM »
Pentru?

Mishimoto e destul de unanim acceptat a fi cam cel mai panarama producator de piese aftermarket, dar poza ta cauta sa sugereze ca e vreun "the one to have".

Intamplator, pentru ca are reviewuri bune si pare a fi cam singurul catch can baffled care sa merite cumparat, am spart si eu 130 de dolari pe unul ca cel din poza ta "amuzanta".
Efectiv nu face nimic.

« Last Edit: July 17, 2020, 17:34:34 PM by Muttley »
WRX SW 2002

93GxG

Re: STi 2011 Hatch
« Reply #101 on: July 17, 2020, 18:42:39 PM »
Referitor la AEM, am luat in cluj 3 colegi AEM de la furnizorul din Italia. la colegi sa dus sonda AFR-ul care aparent nu are garantie :0. I ar mie senzorul de presiune ulei. Nici eu nici ei nu am facut 1000 km cu ele functionale. Eu am avut garantie da deja o trecut o luna si inca nu am primit replacementul.



 

Re: STi 2011 Hatch
« Reply #102 on: July 20, 2020, 13:04:28 PM »
Well excuse me :) Ce sugeram in shit meme-ul facut de mine este ca m-am calicit sa cumpart kit-ul cu tot cu furtunaraie de la Mishimoto si mi-am luat 2 catch-can-uri si furtunele separat , apoi mi-am pierdut timp si nervi in incercarea de a reproduce sistemul. Cat despre rezultate .. cand o sa mai dau intercooler-ul jos am sa vad cat ulei se scurge din el si asa am sa ii evaluez eficienta sistemului de catch can. Strict vorbind despre Mishimoto ca si firma , experienta mea fiind limitata nu am cum sa ma pronunt daca sunt panarama sau nu.


Re: STi 2011 Hatch
« Reply #103 on: January 14, 2021, 15:54:43 PM »
Uhuu .. EJ-ul meu a implinit un anisor :D sau 15.000 km de la ultimul rebuild :D

https://imgur.com/cI32ClX

andea79

  • *
  • 4007
Re: STi 2011 Hatch
« Reply #104 on: January 14, 2021, 15:59:26 PM »
aoleo...ai facut si petrecere...acum in pandemie :)

Arturito

Re: STi 2011 Hatch
« Reply #105 on: January 14, 2021, 16:18:46 PM »
E bine cand e cu lumanarica si nu e cu bomboana. La multi km ! Duamne ajuta !

Xander

  • 1252
  • Forester 2.0d ; Xv 2.0ie
    • Forester '09/ XV ‘20
Re: STi 2011 Hatch
« Reply #106 on: January 14, 2021, 21:46:03 PM »
La mai mulți!
Drumul este mai spectaculos decât destinația.
Forester Boxer Diesel MY09
XV e-Boxer MY20

Re: STi 2011 Hatch
« Reply #107 on: March 07, 2023, 09:24:07 AM »
Salut! Am lasat o intrebare in privat. Multumesc! (sorry de spam, dar nu stiu daca sunt notificari pe inbox)

MihaiFlorescu

  • *
  • 13893
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: STi 2011 Hatch
« Reply #108 on: March 07, 2023, 11:13:18 AM »
Se trimite notificare pe mail de mesaj privat. Uneori este bagat de gmail in categoria social sau promotion din cauza titlului. Asa ca e posibil sa mai fie ratata notificarea sau stearsa din neatentie.

Re: STi 2011 Hatch
« Reply #109 on: March 07, 2023, 12:56:52 PM »
Da mesajul a intrat pe mail-ul de yahoo si de acolo nu primesc notificari pe tel :)

Da chiar ca nu am mai scris de mult pe aici :) Masina merge ( uhuuu ) aduna kilometrii , acum 35 k de la rebuild :) Ce as putea sa zic in cateva cuvinte : oil cooler , tgv delete , si mama lor de japonezi ca dureaza o eternitate sa vina piesele de cutie din tara mama :) Altfel adun piese pentru un viitor insorit cand o sa ma decid daca calutzii actuali nu imi mai sunt suficienti :P

Re: STi 2011 Hatch
« Reply #110 on: August 01, 2023, 00:16:46 AM »
So , inca un rant despre uleiuri caldura si magicele noastre agregate.
Cum am decis sa mai scot de la naftalina galeata de suruburi si sa o folosesc pe post de masina de zi cu zi , m-am trezit in magica situatie in care la 35 - 40 de grade temperatura exterioara in mers bara la bara in micul paris sa am presiunea al relanti de 0.8 / 0.9 bari. Cum aceata magica valoare in provoaca o mare anxietate am decis sa scriu acest post cu eventualele modificari ce ar putea conduce la dimininuarea starii mele de angoasa.

1. Cand e cald stau drq in casa
2. Schimb uleiul si trec pe Liqui Moly 15w50
3. Pastrez uleiul actual Liqui Moly 5w40 dar maresc capacitatea oil cooler-ului ( de la 19 randuri la 25 randuri ). Cumva simt ca ii mai trebuie capacitate de racire odata cu incalzirea asta globala :D 
4. Pastrez uleiul actual , pastrez si oil cooler-ul actual dar ii pun un ventilator ( si eventual mutat in aripa ) comandat de o termocupla setata la 90 grade
5. Realizez ca este o masina mai speciala si poate merita ulei de vara si ulei de iarna cu 2 indici diferiti ( a si ulei de circuit daca vreau sa ajung pe acolo )
6. Alte sugestii - aici sunt super deschis la idei :)

Un alt aspect care imi da de gandit este consumul de ulei, si zic asta din urmatoarea consideratie , cu ulei-ul actual Liqui Moly 5w40 in 3000km cat are de la schimb nu a mancat gram ( si sunt genul care verifica la fiecare plin ( si da astept 5 minute cat beau o cafea / fumez o tigare alea alea ) , verific ulei-ul cand o scot de la cotet , verific cand o bag la cotet , verific inainte de a pleca la drum ) Cu Liqui Moly 5w50 mi-a papat cam 2 litrii in 5000 de km ( stiu ca 0.5l la mie ne e mare rahat si  stiu ca e 2k km diferenta dar ca idee a papat din prima zi de cand l-am bagat in motor ) plus fum albastru la pornire si implicit toate angoasele cauzate de asta.

O alta chestie , cu uleiul actual 5w40 daca cumva nu vreau sa ma tarai prin oras si doar ies pe autostra / dn spre munte / mare sau oricare alta destinatie si merg la viteze normale ( +10 fata de limita ) cand opresc presiunea este ok ( 1.2 /1 .3  bari )  indiferent de temperatura exterioara (nu am testat la frig :| )

Anywho, daca ai ajuns pana aici apreciez ca ai citit si tare as vrea sa iti aud parerea :)

andea79

  • *
  • 4007
Re: STi 2011 Hatch
« Reply #111 on: August 01, 2023, 00:42:26 AM »
paaai ... probabil ca uleiul mai vascos generand o presiune mai mare reuseste sa evadeze pe la turbina somewhere sau simeringuri supape - de aici acel usor consum si fumuri :)

cooler mai mare in trafic nu te ajuta, nu ai flow de aer, si eu am vazut stand in trafic pe caldura mare (cu radiator ulei mare jos in bara sub numar) si 110 grade la ulei... cum apare flowul de aer scade la 90 temp si variatiile aferente in presiune

nu mai stiu exact unde ai radiatorul dar daca problema de presiune este doar la relanti/super cald cred ca e destul daca optimizezi flow-ul de aer


Ilie

  • 594
  • Forester sg9 2.5xt
Re: STi 2011 Hatch
« Reply #112 on: August 01, 2023, 00:52:17 AM »
Am observat si eu fenomenul folosind 5w50 vs 5w40, insa Yacco.
Am mers anul trecut cu al meu Forester XT mult prin 35-42 grade C si de asta mi-a suras initial 5w50.

Forester

  • 3067
  • The other right!
Re: STi 2011 Hatch
« Reply #113 on: August 01, 2023, 08:15:59 AM »
Dragos, de curiozitate, care sunt cele doua uleiuri LM pe care le compari? Ca astia produc o galagie de variante.
In cazul meu, desi il simt ok pe LM, am observat ca "il bea" mai repede, inca sunt in teste, in comparatie cu Shell.
Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

Re: STi 2011 Hatch
« Reply #114 on: August 01, 2023, 10:00:48 AM »
Neata ,

@Vali o sa iti trimit pe wazzup cum e montat oil cooler-ul ca spre rusinea mea nu mai stiu cum se urca poze aici.

@Forester cele 2 uleiuri sunt https://limorom.ro/produs/ulei-motor-liqui-moly-synthoil-high-tech-5w-40/ si https://limorom.ro/produs/ulei-motor-liqui-moly-molygen-5w50/

Pff optimizarea flow-ului de aer mi-a mai dat niste nopti nedormite , din fundurile internetului am inteles ca "cooling package" ar trebui sa arate cam asa : intercooler / charge cooler apoi radiator apa si la final cel de ulei. Acum ce cred ca as putea face e sa expun mai mult oil cooler-ul la aer. 
« Last Edit: August 01, 2023, 10:16:02 AM by dragos.suma »

Re: STi 2011 Hatch
« Reply #115 on: August 01, 2023, 16:08:17 PM »

https://imgur.com/a/vw2Bw9H

https://imgur.com/a/EPt9TcU

Sper sa mearga link-urile :) Da cred ca din tot cooler-ul este expus 30% deci da poate o optimizare ar mai reduce din problema :) Dar asta doar daca as fi in miscare :| Fmm micul paris :)

« Last Edit: August 01, 2023, 16:12:24 PM by dragos.suma »

Muttley

  • 4913
Re: STi 2011 Hatch
« Reply #116 on: August 01, 2023, 20:11:11 PM »
Si totusi, la ce temperatura A ULEIULUI, nu a Bucurestiului, ai acei 0.8-0.9bar?
Limita inferioara de presiune la relanti stiu ca era de 1bar.
WRX SW 2002

Re: STi 2011 Hatch
« Reply #117 on: August 01, 2023, 22:15:48 PM »
Si eu as vrea sa stiu , dar nu am incredere in senzorul de temperatura. Zicea 78 de grade . Din pacate acelasi senzor imi transmite ca la drum intins am o temperatura a ulei-ului de 46 de grade .. asa ca ma ghidez dupa presiune mai mult. :)


Re: STi 2011 Hatch
« Reply #118 on: August 03, 2023, 19:05:54 PM »
So , am avut ceva treaba prin tara asa ca am luat masina la plimbarica, dar de data asta am accordat mult mai multa atentie la presiunea de ulei,

Ce am obs in Bucuresti aceeasi problema - presiune scazuta cand ajungeam la semafor si cat de cat normala in mers ( recunosc fara WOT)

temperatura exterioara :30 grade  - 85 apa - 85 temperatura ulei ( indicata de pramatia de ceas ) - presiune 1.0 / 1.1

La iesirea din bucuresti zic sa ii fac un bine masinii opresc intr-o benzinarie cu spalatorie iau 2 fise si le consum pe radiator si pe oil cooler

temperatura exterioara :30 grade - 89 apa - 78 temperatura ulei ( indicata de pramatia de ceas ) - presiune 1.6

Plec pe A1 si primii 30 de km merg mai :)  nu WOT toata perioada dar suficient cat sa induc stres termin in tot sistemul si in acelasi timp sa am suficient airflow cat sa se raceasca tot. Iau picior-ul din accelearie o pun 130 / 140 pe pilotul automat si vad ca am presiunea indicata de 4.9 bari @ 3000 rpm

temperatura exterioara :26 grade - nu stiu temperatura apei pt ca nu aveam btssm-ul conectat - 66 temperatura ulei ( indicata de pramatia de ceas ) - presiune 4.9 @ 3000 rpm.

Incerc si un WOT ai sa vad si presiunea cand avcs-urile functioneaza - 4.5 / 4.4 bari

Restul de autostrada ( ~ 70km ) am mers pe pilot automat la aceeasi turatie 3000 rmp si am vazut cum usor usor a inceput sa se raceasca ulei-ul si implicit presiunea sa creasta stabilizandu-se undeva in jur de 5.1 / 5.2 @ bari ( in WOT aveam in jur de 4.9 bari )

La urmatorul semafor observ ca presiunea la relanti oscila undeva in jur de 1.2 / 1.3 bari

Imi continui drumul pana in Craiova fara sa merg ca un apucat ( mici episoade ca deh ) si cu mult pilot automat pus in limitele legale  si am monitorizat presiunea de ulei :

temperatura exterioara :24 grade - nu stiu temperatura apei pt ca nu aveam btssm-ul conectat - 66 temperatura ulei ( indicata de pramatia de ceas ) - presiune 5.1 @ 2700rpm.  - WOT : 4.9

Coreland cu alte experiente ce le-am mai avut cu ulei-urile am obs ca se degradeaza in timp si usor usor nu mai reusesc sa tina presiunea . De ex Motul Exces 8100 5w40 cand nu aveam racitorul de ulei a reusit performanta de a sta la mine in motor cam 1000km , Liqui Molly 5w50 tot fara racitor de ulei cam 3000km , Liqui Molly 5w50 cu racitor de ulei cam 5000km asa ca ma gandesc ca poate s-a mai dus drq si ulei-ul si poate trebuie schimbat :)

Teoria spune ca daca vrei sa testezi un sistem complex cu multe variable incerci sa schimbi cate una odata ai sa poti sa compari rezultatele , asa ca ma gandesc ca am 2 variante

1. Schimb ulei la 5w50 las oil cooler-ul unde este acum si compar rezultatele ( imi asum niste extra ulei consumat )
2. Schimb ulei tot cu 5w40 dar modific pozitia oil cooler-ului ai sa aiba parte de mai mult air flow si compar rezultatele

Oricum ma gandesc ca August si Septembrie o sa fie la fel de calduroase asa ca am timp sa strang si sa compar datele

So .. dupa un post lung ma gasesc tot in postura in care trebuie sa apelez la bunavointa ta , cititorule , pentru a face o alegere cat mai inspirata :)

Anywho ulei-ul e ieftin motoarele sunt scumpe :D
« Last Edit: August 03, 2023, 19:06:55 PM by dragos.suma »

Xander

  • 1252
  • Forester 2.0d ; Xv 2.0ie
    • Forester '09/ XV ‘20
Re: STi 2011 Hatch
« Reply #119 on: August 04, 2023, 08:21:42 AM »
Dacă tot schimbi atat de repede uleiurile poate ai putea sa încerci și alte Branduri.
Din experiența mea pe boxer diesel si turbo diesel,  liqui moly e la limita de presiune in motoare vw tdi cu atat mai mult in boxer. Iar contaminarea îl face mai greu.  Explicațiile sunt mai multe, cred ca este totuși un ulei cu o densitate la limita standardelor (comparat cu altele) datorită elementelor din compoziție, ce aparent protejează motorul.
Din tot ce se găsește pe la noi campion la presiune este Eneos. Isi pierde alte calități prin utilizare îndelungată, dar nu presiunea.
Toate uleiurile oferă compromisuri.
Trebuie sa găsești compromisul care ti se potrivește.
Drumul este mai spectaculos decât destinația.
Forester Boxer Diesel MY09
XV e-Boxer MY20