STi 2011 Hatch
Subaru club Romania

STi 2011 Hatch

Re: STi 2011 Hatch
« Reply #120 on: August 09, 2023, 14:51:36 PM »
Yes :) Magicul compromis :|

Anywho .. ieri ma plimbam prin bucuresti si am observat ca daca sunt cu 15 grade in minus ( 19 grade temperatura exterioara ) presiunea mea ulei s-a imbunatatit semnificativ :) acum am 1.1 / 1.2 bari la relanti dupa ceva plimbareala prin oras. Facand un calcul simplu inseamna o imbunatatire de approx 30%. Curios din fire l-am intrebat pe IonGPT sa imi explice / aproximeze cum ar afecta o diferenta de temperatura de 15 grade performanta unui radiator ideal si a aproximat o crestere a eficientei de 10-20% anywho ...

Azi eram programat la schimbarea de ulei ( motor + cutie) asa ca dupa ce am observat ca schimbarea pozititei radiatorului de ulei nu este o optiune rapida am decis sa ii bag un 5w50. Primele impresii la cald : Presiunea de ulei la relanti este undeva in jur de 1.4 - 1.5 bari asta dupa ce s-a incalzit ulei-ul iar dupa ceva mers bara la bara scade undeva in jur de 1.2 -1.3 bari asta la o temperatura exterioara de 25 de grade celsius.

Deci un compromis :)

Re: STi 2011 Hatch
« Reply #121 on: August 17, 2023, 15:16:20 PM »
O noua zi , noi probleme :)

Dupa mini vacanta si ceva km petrecuti pe drumurile si coclaurile patriei la reintoarcerea in bucuresti fix la primul semafor masina a decis sa intre in stumble si sa arunce un frumos : P0302. Misfire in cylinder 2. Naspa si ok in acelasi timp este ca pare ca si-a revenit si acum functioneaza ok. De ce zic naspa pentru ca din ce am cautat pe magicul internetz modalitatea de a identifica ce piesa este pe cale sa cedeze este sa faci schimb intre cilindrul 2 si cilindrul 4 si sa vezi daca se modicica eroarea :)
Tot magicul internet a identificat urmatorii potentiali suspecti :
1. Bujii
2.Bobine
3. Cablaj bobine
4. Injectoare - Sincer nu inteleg cum dar le enumar aici
5. Cablaj injectoare

Daca aveti idei de ce parametrii as putea urmarii cand o sa ies sa ii fac niste log-uri pls share , ca eu personal nu am dibacia mecanica sa ajung la bujii / bobine si as vrea cand ajung la mecanic sa am cat mai multe informatii :)

Multumesc
« Last Edit: August 17, 2023, 15:21:38 PM by dragos.suma »

Re: STi 2011 Hatch
« Reply #122 on: August 17, 2023, 15:25:10 PM »
Si post-ul 2 de pe ziua de azi.

Pentru cei ce folosesc combinatia Radiator Shitimoto XLine + Ventilatoare OEM + Frutune radiator Samco va rog sa verificati din cand  in cand integritatea furtunului :)

Pot sa zic ca inteleg de ce furtunu' OEM are o intaritura https://www.4turbo.pl/hose-radiator-sti-08-upper-legacy-obk-2-5-2003,3,26310,21391 .

Quick fix-ul in acest caz va fi sa imi comand un furtun si sa il schimb ( asta sunt suficient de dibaci sa fac spre deosebire de bujii )

Va trebui sa mai investighez si sa gasesc un nou compromis pe partea de racire :D


MihaiFlorescu

  • *
  • 13900
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: STi 2011 Hatch
« Reply #123 on: August 17, 2023, 16:04:34 PM »
Cred ca la cyl. 2 ai accesul cel mai facil. Cel mult bateria sa iti stea in cale. Poti sa te uiti la bobina inainte.

Cu un scan tool si o aplicatie poti sa vezi si de cate ori ai avut misfire pe cilindru si iti dai seama daca a fost o data ceva aiurea sau e recurenta. Asa am reusit sa vad la un Hyundai ca ceva nu e ok si nu e de la benzina cum imi spuneau de la reprezentanta.

Nu stiu pe romraider ce ai putea sa monitorizezi sa spui ca sigur e piesa X sau Y. Doar sa te uiti la AVCS sa iti scoti din cap ca ar putea fi ceva de acolo, desi cele mai mari sanse sunt sa fie bobina.

Altfel, poate te rezolva baietii la garaj (gheghe si malakay).
« Last Edit: August 17, 2023, 16:07:10 PM by MihaiFlorescu »

Re: STi 2011 Hatch
« Reply #124 on: December 14, 2023, 16:40:54 PM »
Jello, nu am mai scris de mult asa ca vin cu un update :)

Dupa ceva bataie de cap ( schimbat bobinele intre ele , schimbat bujii)  am dat de cap missfire-ului : Era de la MAF-ul un mic murdar  :)

Multumesc @Vali pentru sugestie .

 

andea79

  • *
  • 4007
Re: STi 2011 Hatch
« Reply #125 on: December 14, 2023, 23:39:31 PM »
deci inca nu a "puscat" nimic ? :))

Re: STi 2011 Hatch
« Reply #126 on: December 15, 2023, 11:51:49 AM »
deci inca nu a "puscat" nimic ? :))

Sunt si fericit si suparat ca nu a puscat nimic :| Ceea ce daca stai sa te gandesti e foarte foarte aiurea. Si acum cand ma gandesc ca mi-ai zis sa imi bag camasi si eu nu .. batman batman ca nu are je nevoie .. si acum stau si am uit cu jind la toti baietii mari care pot sa faca powa ... :D

Anywho se pare ca am alte batalii de dus cu masina pana la powa ... tot nu's multumit de presiunea de ulei la cald sau de cata racire  am pe partea asta ... acum s-a blocat termostatul de la oil cooler si stau cu cartonul in fata racitorului :((

andea79

  • *
  • 4007
Re: STi 2011 Hatch
« Reply #127 on: December 15, 2023, 11:58:19 AM »
Sunt si fericit si suparat ca nu a puscat nimic :| Ceea ce daca stai sa te gandesti e foarte foarte aiurea. Si acum cand ma gandesc ca mi-ai zis sa imi bag camasi si eu nu .. batman batman ca nu are je nevoie .. si acum stau si am uit cu jind la toti baietii mari care pot sa faca powa ... :D

Anywho se pare ca am alte batalii de dus cu masina pana la powa ... tot nu's multumit de presiunea de ulei la cald sau de cata racire  am pe partea asta ... acum s-a blocat termostatul de la oil cooler si stau cu cartonul in fata racitorului :((

nu stiu daca s-a blocat sau nu.. vezi ca iarna si eu am un soi de carton (plastic negru mai fancy dar tot carton ca idee) in fata radiatorului de ulei pentru ca altfel cu tot cu termostatul vietzii nu reuseste sa creasca temp. peste 70-80 grade... si la mine nu e blocat clar

dar poti verifica termostatul - are o pastiluta care penduleaza acolo impinsa de un arc sensibil la temp. :) aia poate dezvolta uzuri si agatza...
« Last Edit: December 15, 2023, 11:59:56 AM by andea79 »