STi 2011 Hatch
Subaru club Romania

STi 2011 Hatch

andea79

  • *
  • 4007
Re: STi 2011 Hatch
« Reply #20 on: October 21, 2019, 23:48:20 PM »
mai stiu vreo 3 in cj cu aceeasi faza ... toate dupa 2011 culmea, 2008-2010 niciuna ... cum se zice si mai sus sincron, se poate schimba ...

Re: STi 2011 Hatch
« Reply #21 on: October 22, 2019, 11:56:23 AM »
 :'( Asta suna a treaba de reprezentanta.

Dupa ceva cautari pe vastul internet se pare ca este o problema a cutiilor 6MT, si rezolvarea ( ameliorarea ) simptomelor pare a fi sa schimb uleiul de cutie si sa merg pe un amestec ( not uncle scotty  ;) ) . Oricum sun la SMT sa fac o programare la doctor pt masina si cred ca imi trebuie si mie un cardiolog pt cand va veni nota de plata :((

BOXER

  • *
  • 2352
  • +
Re: STi 2011 Hatch
« Reply #22 on: October 22, 2019, 13:03:40 PM »
La ce anume te referi cand spui amestec. Vrei sa aditivezi uleiul ?
ex. Impreza 2.0D
Forester 2.0MT
ex. Forester 2.5XT


Subaru Da, Lego Nu.

Muttley

  • 4913
Re: STi 2011 Hatch
« Reply #23 on: October 22, 2019, 13:34:59 PM »
rezolvarea ( ameliorarea ) simptomelor pare a fi sa schimb uleiul de cutie si sa merg pe un amestec

Cocktailurile de cutie care reduc alunecarea de pe sincroane ajutandu-le sa frece mai bine, strica in alte parti.
Eu n-as folosi.
WRX SW 2002

Re: STi 2011 Hatch
« Reply #24 on: October 22, 2019, 13:55:57 PM »
Nu sa aditivez uleiul , ci sa combin mai multe neamuri de ulei . De exemplu :

  • 1 qt Penzoil Syncomesch +  3.3 qt Subaru oem oil
  • 1 qt Penzoil Syncromesch + 1qt  Redline shockproof + 2qt Ulei transmisie

si lista continua , toti se jura ca amelioreaza dar nimeni nu spune gata ca a rezolvat problema :) In alta ordine de idei , am vb la SMT si mi-au zis sa dau o fuga pana la ei pe la finalul programului sa dea si ei o tura cu ea sa vada daca reusesc sa reproduca problema.

Acum ca si o alta intrebare , acest comportament dubios poate sa fie rezultatul unui abreiaj uzat + bucse timonerie uzate + suporti motor /cutie  ? Pentru ca  eu stiam ca Mitsubishi au cutii de kko si motoare ok iar Subi erau cei cu transmisi ce rezistau la abuz si motoare de sticla ....
« Last Edit: October 22, 2019, 14:05:57 PM by dragos.suma »

andea79

  • *
  • 4007
Re: STi 2011 Hatch
« Reply #25 on: October 22, 2019, 17:16:36 PM »
eeh... patesti :)

Re: STi 2011 Hatch
« Reply #26 on: October 22, 2019, 18:11:49 PM »
Buys Subaru
https://imgflip.com/i/3e0oqu
Tranny fails
« Last Edit: October 22, 2019, 18:15:39 PM by dragos.suma »

andea79

  • *
  • 4007
Re: STi 2011 Hatch
« Reply #27 on: October 22, 2019, 18:23:25 PM »
eeh... ai rabdare... sa vezi cu motorul :)

Re: STi 2011 Hatch
« Reply #28 on: October 23, 2019, 15:46:13 PM »
Yeahh motorul :) Well cumva m-am impacat cu ideea ca motorul o sa aiba nevoie de interventii. Un short block stock am observat ca nu este asa de scump, dar as vrea sa intreb cam la cat sa ma astept daca as vrea sa corectez problemele inerente ale magnificului motor. Nu am gandesc la build-uri care sa rupa norma pe pista de drag sau care sa poata sa se invarta pe circuit 24h, ci  mai curand un build mai conservator dar care sa puna accent pe fiabilitate.

andea79

  • *
  • 4007
Re: STi 2011 Hatch
« Reply #29 on: October 23, 2019, 16:03:06 PM »
doar cu short block stock nu rezolvi problema ... punctele slabe sunt (nu neaparat in aceasta ordine): bolturi chiuloase care cauzeaza probl cu garniturile, material pistoane care se imprastie si cuzineti subdimensionati/probl ungere (probleme mecanice "ajutate" de setarea masinii care pune accentul pe emisii si consum nu pe fiabilitate) ...

partial rezolvi si din setarea electronica - ma refer la reducere detonatii si reglare AFR mai corect  - chestii care prelungesc viata pistoanelor - dar un minim build reliable la nivelul turbo oem ca putere implica pistoane aftermarket, prezoane aftermarket si cuzineti noi daca tot esti prin zona ...

LE: si pompa ulei, si set garnituri motor si ... se mai aduna chestiutze daca chiar ajungi acolo :)
« Last Edit: October 23, 2019, 16:09:41 PM by andea79 »

moguai

  • 2814
Re: STi 2011 Hatch
« Reply #30 on: October 23, 2019, 18:44:30 PM »
lasa l in pace, nu l demoraliza.  ;D
pentru ca sunetul ajunge /din difuzoare pana-n sange / pentru ca inima ta moare / atunci cand sunetul dispare.

Re: STi 2011 Hatch
« Reply #31 on: October 24, 2019, 13:51:41 PM »
Ehhh ,nu's demoralizat din cauza motorului. Singurul dezavantaj pe care īl are agregatul in momentul de față e că nu īl am de multa vreme și implicit nu am atins punctul acela īn care sa fiu īn stare să iau o ipoteca ai să īl modific / repar . Inca sunt pe damage control , să īl fac să meargă ai să mă.pot bucura de el.

@software chiar m-ar interesa sa mă alătur comunității care merg pe soft realizat de @andea79 din simplul fapt că aș vrea merp mod + revmatching la downshift . Nu caluti , nu flatshift, nu launch .

Planul era următorul:

Pas 0 : schimb uleiuri, schimb frane fata ( ai să scap de vibrații la frānare)
Pas 1: increase logging :D aka : temperatura ulei, presiune ulei, boost , afr, egt extern ( montat pe #4) , temperatura aer după intercooler ( montat adaptor pt meth dar folosit pt senzor temperatura) etc.
Pas 1.1 : intercooler spray controlat de un arduino folosind că imput iat + temperatura aer după intercooler . Concomitent cold air din bara fata + izolare termică a cutiei filtrului de aer. Scopul fiind prevenirea detonațiilor rezultate din traficul stop & go ( am ovs CA iat-ul create alarmant cānd stai in coloana )

Pas 1.2 : aos / catch-can inca nu sunt decis care'i main bun + PVC replacement

Pas 1.3 : Pompa de 255 / 255+ (PPP supporting mod)

Pas 1.4 : PPP exhaust cat back. Cu toată ce mi-ar place ceva valved pt acele momente cand prind tunelul de pe trans liber :D

Pas 1.5 : ambreiaj :)

Pas 2: PPP reflash sau custom tune .

Pas 2.1: strāns bani pt un bloc nou / ej207 cu alte cuvinte pregătiri pt crapaul motorului :))))

Dar planul acesta este dat peste cap acum de cutia de viteze
« Last Edit: October 24, 2019, 14:28:30 PM by dragos.suma »

Muttley

  • 4913
Re: STi 2011 Hatch
« Reply #32 on: October 24, 2019, 14:01:24 PM »
revmatching la downshift

Imposibil. Masina (asta) nu face deosebire intre down si up.

Edit: poate doar coreland cu pedala de frana apasata sa poata face cel mult o presupunere, gen ca urmeaza sa retrogradezi.
Oricum, feature de coafeze ^-^
« Last Edit: October 24, 2019, 14:05:34 PM by Muttley »
WRX SW 2002

andea79

  • *
  • 4007
Re: STi 2011 Hatch
« Reply #33 on: October 24, 2019, 14:37:40 PM »
planul ... mai trebuie ajustat cred :)

0. ok

1. ok

1.1. daca pui CAI ai nevoie de maf scaling / soft -> stiu ca sunt care zic ca nu trebuie dar no bueno si in concluzie ai nevoie de wideband daca vrei sa facem impreuna sau mergi la altii care indeasa sonda lor pe evacuare ...

1.2 orice varianta e mai buna decat setup-ul standard cu gazele in admisie

1.3 pompa benzina pe modelul tau este super ok, face fata si la un pic mai mult decat turbo OEM si nu are probleme ->nu are rost decat daca ai planuri de engine rebuild si alt turbo si injectoare si etc ...

1.4 cat back ... de care o fi el .. ok

1.5 daca nu mai tine actualul .. ok ... in rest cel OEM pe mine m-a tinut 100k km din care 70% nu era masina stock ... (dar intradevar fara mocaneala)

2. stii tu ca exista PPP pentru modelul tau ?

2.1. daca mai mergi mult cu 2.5-ul ... nu o sa iti placa 2.0-ul :)
sunt multe de povestit aici, personal nu vad avantajul unui 2.0 care sa inlocuiasca 2.5-ul tau

dpdv financiar costa la fel (rebuild simplu cum spuneam mai sus al tau vs 2.0 revizuit - nu as pune veci amin un 2.0 second nedesfacut/revizuit)

iar dpdv power pana in 400hp ambele vor fi la fel de reliable iar pt. power peste ambele au nevoie de rebuild
diferenta va fi insa la cuplu .. cum simti masina pana in 4000rpm ... si ar fi mai multe dar asta asa pe scurt ...


« Last Edit: October 24, 2019, 14:45:20 PM by andea79 »

andea79

  • *
  • 4007
Re: STi 2011 Hatch
« Reply #34 on: October 24, 2019, 14:43:16 PM »
iar revmatch ... cum zice si Muttley ... problema principala este identificarea intentiei soferului

si ecutek au implementat pt BRZ-uri auto blipul lor tot in conditii de pedala acc=0 si frana apasa, la apasare ambreiaj -> si daca cauti pe forumurile de BRZ o sa vezi ca nu intotdeauna fct ok ... adica trebuie sa-ti ajustezi modul de condus un pic

sau .. alte modalitati de activare gen apesi buton cruise ctrl si in urmatoarele x secunde daca se apasa ambreiajul se activeaza ...
« Last Edit: October 24, 2019, 14:45:32 PM by andea79 »

Muttley

  • 4913
Re: STi 2011 Hatch
« Reply #35 on: October 24, 2019, 14:59:08 PM »
Ce merge facut, si e motivul pentru care am scapat de singura masina noua pe care am cumparat-o vreodata (discutia de aici demonstreaza ca totusi, oamenii difera), e sa tina clapeta deschisa cat sa mentina turatia curenta daca se calca ambreiajul peste... 4000rpm sa zic. Ar fi un compromis, fara blip dar nici cu scadere turatie.
Ca ramane o inutilitate, aia-i altceva.
WRX SW 2002

andea79

  • *
  • 4007
Re: STi 2011 Hatch
« Reply #36 on: October 24, 2019, 15:03:15 PM »
cum sa fie inutil ?!?! tu nu ai vazut auzit ce fain suna bemveurile ? :)

Muttley

  • 4913
Re: STi 2011 Hatch
« Reply #37 on: October 24, 2019, 15:04:40 PM »
Raciul ala de Civic nou are chestia asta pe manuala.
WRX SW 2002

andea79

  • *
  • 4007
Re: STi 2011 Hatch
« Reply #38 on: October 24, 2019, 15:17:13 PM »
hmm.. adevaru-i ca daca am avea un senzor pe timonerie/cutie care sa ne spuna in ce treapta a intrat plus putem tine minte treapta anterioara... poate fi...
si legat la ECU pe ceva input dezafectat gen rear O2 sau pozitie TGVuri sau...

Re: STi 2011 Hatch
« Reply #39 on: October 24, 2019, 15:54:22 PM »
Ooo ... nu vreau sa ii fac pop corn mode ... wtf ...

@ adminisie ma gandeam la ceva ce a reusit sa faca cia cu al sau sti de la Iasi :)  si restul traseului stock :) Acel rezonator pare sa fie o alta zona in care aerul sta si se incalzeste.

@rev matching  .. am deschis o alta cutie a pandorei ... my bad :(