STi 2011 Hatch
Subaru club Romania

STi 2011 Hatch

STi 2011 Hatch
« on: September 12, 2019, 12:38:18 PM »
Hello ,

Sunt nou pe aici asa ca nu dati cu piatra :D

M-am decis sa intru in aceasta lume magica a masinilor japoneze ce se simt la ele acasa atat pe asfalt cat si pe macadam si am achizitonat agregatul lui Moguai :)

Ca si prima impresie : sunt placut surprins de modul I , face masina mai prietenoasa :)

Uhuuu Subiiiii

MihaiFlorescu

  • *
  • 13890
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: STi 2011 Hatch
« Reply #1 on: September 12, 2019, 12:52:38 PM »
Sa o stapanesti sanatos! Da-i jar ca e stata :)

Celalalt

  • 1812
  • Mda...
Re: STi 2011 Hatch
« Reply #2 on: September 12, 2019, 13:10:32 PM »
Switch to S#
Aia e...


FXT '03 EJ207 STI 6MT
FXS '07 LINISTIT SI NU PREA
Impreza '95-'01 COTET SPRE H6

moguai

  • 2814
Re: STi 2011 Hatch
« Reply #3 on: September 12, 2019, 13:12:13 PM »
fiind colegi, il voi mai sfatui cu una alta si il voi prezenta si lui Andea  >:D
pentru ca sunetul ajunge /din difuzoare pana-n sange / pentru ca inima ta moare / atunci cand sunetul dispare.

Re: STi 2011 Hatch
« Reply #4 on: September 12, 2019, 13:26:12 PM »
O iau usor , mai intai schimbam uleiurile , apoi imi cumpar pempersi si apoi ii dau jar :D

Ce pot sa zic este ca ieri dupa ce am incalzit agregatul , o vizita la spalatorie + plimbarica prin oras cat sa ne cunoastem , am prins pasajul Victoriei liber si am zis sa incerc si S# , well pot sa zic cele 2 concluzii:

1. Nu stiam ca pasajul este asa de scurt
2. Prietena m-a intrebat cand e gata masina ei ( fostul meu Golf) ca ea nu mai merge cu mine :)

Re: STi 2011 Hatch
« Reply #5 on: September 13, 2019, 10:49:11 AM »
Second day with Subi :D

Motto-ul zilei : With great power comes great responsibility

Ma uimeste cat cuplu are masina , sincer la 2500 rpm merge linistita fara sa imi lase impresia ca e ceva ce pare sa ii deranjeze zen-ul. De la 3000 in sus incep sa imi pun problema ca nu ma grabresc nicaieri :)

Si acum sa incep cu intrebarile :D

1. Cum monitorizez agregatul ?? - Am vazut ca exista Cobb access port , dar m-ar interesa o soutie care sa fie wireless si eventual sa transmita date catre telefon / navigatie ( fuck za subi head unit -- pierde conexiunea cu telefonul ....)

2. Agregatul masoara temperaturile uleiurilor ? Daca nu , se poate face ceva in acest sens , pentru ca nu as vrea sa merg dupa ureche si sa zic : stau fumez o tigare dupa ce i-am dat drumul ai uleiul din motor sa ajunga la o temperatura de 40-50 grade, apoi merg batraneste 10-15 minute ai lichidul de racire sa atinga 90 de grade , uleiul sa fie undeva la 70-80 grade si dumnezeu stie ce temperatura are uleiul din cutie sau cel din diferentiale.

3. Cat considerati ca ar trebui lasat agregatul sa se raceasca dupa ce ai ajuns acasa ?


andea79

  • *
  • 4007
Re: STi 2011 Hatch
« Reply #6 on: September 13, 2019, 11:17:26 AM »
1. vezi pe aici https://www.subarufanclub.ro/forum/index.php/topic,1842.0.html
undeva am scris si despre https://www.btssm.com/ -> din punctul meu de  vedere cea mai completa si capabila solutie de monitorizare pe temblefon
(cobb not working pt. masini de europa)

2. nu masoara nimic agregatul ... la cutie&diferential nu ai probl daca este incalzit si uleiul de motor -> recomand senzori/ceasuri aftermarket de pres si temp ulei motor (presiune in primul rand) si nu neaparat pentru incalzirea initiala ci pentru supraincalzirea ulterioara :)

3. un pic :) depinde ce ai facut inainte , daca ai apucat sa mergi mai chill 1-2 minute inainte o opresti si gata :)



moguai

  • 2814
Re: STi 2011 Hatch
« Reply #7 on: September 13, 2019, 16:10:06 PM »
@andea o sa i dau tactrixul, doar ca e mai complicat de folosit (cu laptopul dupa tine etc)
pentru ca sunetul ajunge /din difuzoare pana-n sange / pentru ca inima ta moare / atunci cand sunetul dispare.

andea79

  • *
  • 4007
Re: STi 2011 Hatch
« Reply #8 on: September 13, 2019, 16:49:36 PM »
tactrix merge si cu telefon/btssm ...

moguai

  • 2814
Re: STi 2011 Hatch
« Reply #9 on: September 13, 2019, 17:47:16 PM »
iauz...  ;D
pentru ca sunetul ajunge /din difuzoare pana-n sange / pentru ca inima ta moare / atunci cand sunetul dispare.

Re: STi 2011 Hatch
« Reply #10 on: September 14, 2019, 11:37:16 AM »
3'rd day with Subi ..

Motoul zilei : Nu apasa pedala daca nu esti singur pe drum :)

Pt ca agregatul , am sa ii zic agregat pana cand nu o botez oficial , deja a inceput sa imi intre pe sub piele am zis aseara sa ies sa ma plimb un pic cu el. Toate bune si fumoase , barpaie frumos la relanti cat astept sa se incalzeasca un pic , aud cum odata cu cresterea temperaturii isi modifica singura avansul , ce sa zic inima mea danseaza in interiorul cutiei toracice :D Prin oras mergem linistiti nu ff tare , dar suficient cat sa uit ca are suspensie sport si asta nu prea se impaca cu starea asfaltului din bucuresti. Dupa ceva vreme spatele meu imi zice , coaie joaca joaca dar cand vezi linii de tramvai pune drq frana . Ca sa impac si varza si capra , adica inima care zice calc-o si spatele care zice bah gropi , decid sa ies putin inafara bucurestiului in cautare de asfalt fara gropi si preferabil cu mai putin trafic. Pe drum mai apare cate un baiat cu BMW care vrea sa ne masuram hergheliile dar eu sunt impasibil , imi zic am o inima de piatra ca nu vreau sa imi masor masculinitatea printr-o clasica cursa de acceleratie , mai face cate o fata cu ochiul , dragut pacat ca nu am avut masina asta acum 10 ani ca pe toate v-as fi dat o tura   :angel:, dar de .. acum doamna ma asteapta acasa nu mai avem timp de ars gazul prin parcari la o seminta incercand sa impresionez o fatuca , been there done that didn't end well.
Prind o bucata asfalt mai libera , o las in 2-a accelerez usor pana trec de 3500 de ture , trec masina in S# , ma apuc bine de volan, ma proptesc in scaun si decid sa vad cam cat de greu am piciorul , si 2 , 3 , 4 , ... ce frumos clipoceste becul rosu , cand la ceva distanta in fata mea un alt participant la trafic decide ca este mult mai interesant asfaltul de banda de langa axul drumului si decide sa intre pe banda 2. Reactia imediata strang volanul in maini si  mut piciorul drept de pe acceleratie pe frana si apas cu putere. Viteza incepe sa scada vertiginos dar fiind la prima franare de urgenta cu agregatul nu stiu exact daca am sa ma opresc la timp , continui sa franez masina se opreste in timp util si cu suficienta distanta , dar si acum vine marele dar aproape de finalul franarii simt cum funduletul agregatului incepe sa gandeasca singur si masina incepe sa se roteasca spre stanga , un pic de corectie din volan si agregatul isi revine pe traiectorie. Trece momentul , pantalonii nu sunt maro , totul pare ok si revin pe banda intai , activez cruise control-ul setez viteza legala pentru bucata de drum pe care ma aflu , si incep sa analizez ce drq s-a intamplat in timp ce ma indrept spre casa.

Sper ca nu v-am plictisit cu textul de mai sus , dar cred ca primele zile cu agregatul am sa le povestesc aici pentru a ramane pentru eternitate , prinse intr-un ciclu infinit de back-up pe serverele google  :)

Intrebarile care imi vin in minte dupa acesta patanie :

1. Care este intervalul de schimbare al etrierilor ?  Dicurile si placutele sunt deja pe lista lucrurilor de schimbat  >:D
2. Cat de repede intervine sistemul de stabilitate ? Sau daca este sa reformulez de ce nu s-a activat ai la franarea de urgenta sa pastreze masina pe traiectorie fara a mai fi nevoie de corectia mea ?

@Andea79 -- citind un pic postul tau referitor la ciclul de invatare al ECU-ului am inceput sa ma gandesc ca agregatului ar trebui cumva sa ii zic ca are un nou proprietar , cum e la windows cand iti faci user nou :) , ai sa poata sa ma invete mai repede, asa ca intreb are buton de reset to factory settings :D








andea79

  • *
  • 4007
Re: STi 2011 Hatch
« Reply #11 on: September 14, 2019, 13:24:49 PM »
butonul sunt bornele de la baterie sau siguranta pe care scrie EGI din comp. motor sau reset din aplicatii de genul btssm/romraider logger..etc
si neaparat turnata putina apa sfintita in vasul de langa radiator - ajuta la garnituri :)

Re: STi 2011 Hatch
« Reply #12 on: September 20, 2019, 19:49:47 PM »
Hello,

Panica din mine imi spune sa postez pe forum in īncercarea de a īnțelege.

@andea am urmat tutorialul și am instalat btssm și m-am apucat sa monitorizez agregatul.

Mi-au apărut ceva knock-uri , și īn creierul meu de primata ne citită și ne școlită in modul de funcționare a agregatului, asta īnseamnă panica panica panica.

Atașez log-urile și sper ca să fiu decāt panicat.

KNOCK DETECTED at 2019-09-20 07:05:26 p.m.
AFR: 11.1
Boost (psi): 8.30
Coolant (degC): 92
FKC (deg): -2.46
FLKC (deg): 0.00
Fuel learn (%): 2.78
IAM: 1.000
Injector PW (ms): 13.3
Intake (degC): 21
Load (g/rev): 2.17
MAF (g/s): 163.87
Misfire cyl 1: 0
Misfire cyl 2: 0
Misfire cyl 3: 0
Misfire cyl 4: 0
RPM: 4530
Speed (kmh): 123.0
Throttle plate (%): 100.0
Timing (deg): 20.0


KNOCK DETECTED at 2019-09-20 07:05:25 p.m.
AFR: 11.1
Boost (psi): 7.80
Coolant (degC): 92
FKC (deg): -1.05
FLKC (deg): 0.00
Fuel learn (%): 2.78
IAM: 1.000
Injector PW (ms): 13.6
Intake (degC): 21
Load (g/rev): 2.18
MAF (g/s): 159.77
Misfire cyl 1: 0
Misfire cyl 2: 0
Misfire cyl 3: 0
Misfire cyl 4: 0
RPM: 4395
Speed (kmh): 121.0
Throttle plate (%): 52.2
Timing (deg): 21.5


KNOCK DETECTED at 2019-09-20 07:03:36 p.m.
AFR: 14.6
Boost (psi): 5.70
Coolant (degC): 98
FKC (deg): -1.41
FLKC (deg): 0.00
Fuel learn (%): 2.78
IAM: 1.000
Injector PW (ms): 11.5
Intake (degC): 21
Load (g/rev): 1.95
MAF (g/s): 129.24
Misfire cyl 1: 0
Misfire cyl 2: 0
Misfire cyl 3: 0
Misfire cyl 4: 0
RPM: 3969
Speed (kmh): 177.0
Throttle plate (%): 100.0
Timing (deg): 26.5


KNOCK DETECTED at 2019-09-20 07:03:31 p.m.
AFR: 16.2
Boost (psi): 5.70
Coolant (degC): 97
FKC (deg): -1.41
FLKC (deg): 0.00
Fuel learn (%): 2.78
IAM: 1.000
Injector PW (ms): 10.5
Intake (degC): 22
Load (g/rev): 1.86
MAF (g/s): 141.50
Misfire cyl 1: 0
Misfire cyl 2: 0
Misfire cyl 3: 0
Misfire cyl 4: 0
RPM: 4561
Speed (kmh): 157.0
Throttle plate (%): 100.0
Timing (deg): 25.0


KNOCK DETECTED at 2019-09-20 07:03:27 p.m.
AFR: 15.6
Boost (psi): 6.50
Coolant (degC): 96
FKC (deg): -2.81
FLKC (deg): 0.00
Fuel learn (%): 2.78
IAM: 1.000
Injector PW (ms): 12.0
Intake (degC): 23
Load (g/rev): 2.03
MAF (g/s): 159.66
Misfire cyl 1: 0
Misfire cyl 2: 0
Misfire cyl 3: 0
Misfire cyl 4: 0
RPM: 4723
Speed (kmh): 130.0
Throttle plate (%): 100.0
Timing (deg): 24.0


KNOCK DETECTED at 2019-09-20 07:03:27 p.m.
AFR: 15.6
Boost (psi): 4.40
Coolant (degC): 96
FKC (deg): -1.41
FLKC (deg): 0.00
Fuel learn (%): 2.78
IAM: 1.000
Injector PW (ms): 10.2
Intake (degC): 23
Load (g/rev): 1.87
MAF (g/s): 148.30
Misfire cyl 1: 0
Misfire cyl 2: 0
Misfire cyl 3: 0
Misfire cyl 4: 0
RPM: 4746
Speed (kmh): 129.0
Throttle plate (%): 100.0
Timing (deg): 28.5


KNOCK DETECTED at 2019-09-20 07:03:22 p.m.
AFR: 17.0
Boost (psi): 5.30
Coolant (degC): 94
FKC (deg): -1.41
FLKC (deg): 0.00
Fuel learn (%): 2.78
IAM: 1.000
Injector PW (ms): 11.0
Intake (degC): 22
Load (g/rev): 1.88
MAF (g/s): 147.97
Misfire cyl 1: 0
Misfire cyl 2: 0
Misfire cyl 3: 0
Misfire cyl 4: 0
RPM: 4716
Speed (kmh): 92.0
Throttle plate (%): 100.0
Timing (deg): 27.5


KNOCK DETECTED at 2019-09-20 07:03:02 p.m.
AFR: 16.1
Boost (psi): 6.20
Coolant (degC): 93
FKC (deg): -1.41
FLKC (deg): 0.00
Fuel learn (%): 2.78
IAM: 1.000
Injector PW (ms): 11.8
Intake (degC): 22
Load (g/rev): 1.99
MAF (g/s): 153.97
Misfire cyl 1: 0
Misfire cyl 2: 0
Misfire cyl 3: 0
Misfire cyl 4: 0
RPM: 4643
Speed (kmh): 127.0
Throttle plate (%): 100.0
Timing (deg): 23.5


KNOCK DETECTED at 2019-09-20 06:50:14 p.m.
AFR: 14.2
Boost (psi): 6.20
Coolant (degC): 95
FKC (deg): -1.41
FLKC (deg): 0.00
Fuel learn (%): 2.59
IAM: 1.000
Injector PW (ms): 11.5
Intake (degC): 23
Load (g/rev): 2.10
MAF (g/s): 168.43
Misfire cyl 1: 0
Misfire cyl 2: 0
Misfire cyl 3: 0
Misfire cyl 4: 0
RPM: 4805
Speed (kmh): 166.0
Throttle plate (%): 100.0
Timing (deg): 26.0


KNOCK DETECTED at 2019-09-20 06:43:37 p.m.
AFR: 13.7
Boost (psi): -4.30
Coolant (degC): 95
FKC (deg): -1.41
FLKC (deg): 0.00
Fuel learn (%): -1.90
IAM: 1.000
Injector PW (ms): 4.9
Intake (degC): 34
Load (g/rev): 0.87
MAF (g/s): 39.66
Misfire cyl 1: 0
Misfire cyl 2: 0
Misfire cyl 3: 0
Misfire cyl 4: 0
RPM: 2733
Speed (kmh): 53.0
Throttle plate (%): 18.8
Timing (deg): 40.5

Menționez că am.alimentat cu OMV 100, și no.shitty gas.

andea79

  • *
  • 4007
Re: STi 2011 Hatch
« Reply #13 on: September 20, 2019, 21:51:05 PM »
eee ... nu chiar panic ... :)

de Feedback Knock Correction (sau FBKC sau FKC - adica corectia instanta) nu prea ai cum sa scapi de tot niciodata - e important insa sa nu ai valori foarte mari (in sensul de foarte negative :) )
ECU corecteaza in pasi de -1.4 daca considera ca are knock, apoi daca in continuare are knock mai corecteaza cu un -1.4 -> asa ajungi la valori de -2.8 sau mai mult (tot in sens negativ :) ) si apoi daca nu mai are knock reduce corectia aplicata in pasi de 0.35 - asa ajungi la valori de -2.46 de exemplu
eu consider valorile de -1.4 ca putand fi ignorate, de luat in considerare putand fii incepand de la -2.8 cand vorbind de FBKC si orice valori cand vorbim de FLKC (Fine Learning Knock Correction - adica valori deja invatate de corectii pe baza unui knock repetat in anumite conditii - oricum FLKC vad nu apare)
poti verifica si valorile invatate de FLKC si fuel trims-urile cu optiunea Learned Values (https://www.btssm.com/manual.html#lv) care e de fapt acelasi lucru cu Learning View din romraider logger   - daca tabela de FLKC e doar cu valori de 0 si IAM este 1 esti ok dpdv al knock-ului

oricum, si daca ai avea knock mai mult, cu setarea OEM nu ai ce face prea mult  - ca doar nu e cea mai stralucita dupa cum stii: pastreaza AFR lean pana tarziu in ture/pe boost si are probleme de knock la redline -> decat benzina buna si eventual scoase gazele de carter din admisie - vaporii de ulei nu ajuta la knock ci exact invers ...
« Last Edit: September 20, 2019, 22:19:49 PM by andea79 »

BOXER

  • *
  • 2351
  • +
Re: STi 2011 Hatch
« Reply #14 on: October 12, 2019, 17:34:25 PM »
Astazi pe Aerogarii Impreza urca podul. Am recunoscut masina dupa inconfundabila palarie a soferului.
ex. Impreza 2.0D
Forester 2.0MT
ex. Forester 2.5XT


Subaru Da, Lego Nu.

Re: STi 2011 Hatch
« Reply #15 on: October 14, 2019, 15:42:02 PM »
Yey .. achizitionat palarie noua :D

Update la aprope o luna de cand detin agregatul si cam 2500 km :)

Hmm nici nu stiu de unde sa incep a ... primul drum in exterior cu masina, Buc -> Craiova aka PrazCounty , pe autostrada nimic dramatic mers regulamentar , timp suficient cat sa incep sa ma plang de masina , ba ca e prea galagioasa , ba ca nu se pot inchide gurile de ventilatie centrale, daca deschizi geamul sa fumezi o tigare ventilatorul o ia razna , ba ca nu are scrumiera , ba ca farurile sunt reglate ca drq , ba ca radio-ul pierde conexiunea cu telefonul, oricum stiti faza mergi cu masina si incepi sa ii gasesti defecte. Se termina si autostrada si ajung la prima curba in urcare ( cea de la iesire din albota)  , trec pe S# , dau talpa si ma trezesc in urmatorul sat. Hmm cam ciudat poate nu am fost eu atent  dar continui si nici jumatate de ora mai tarziu suspensia ma anunta ca am ajuns in Slatina si ar cam trebui sa o las mai usor ca nu am bani si de dentist.

Test 2 : Testul de practicabilitate - primul mers la munte

Se face ca intr-un weekend vb cu mai multi prieteni sa o ardem pe la o cabana ca de vreme faina si nu merita sa stam in bucuresti. Toate bune si frumoase , ii conving ca cea mai buna idee ar fi sa mergem in Bucegi si sa stam la cabana la Padina. Traseul l-am ales in ideea ca voi avea parte de urcarea din Sinaia pana in Padina , un drum frumos si virajat  >:D si trageam speranta ca sambata dimineata sa fie si liber :D. Asa cum patesc de fiecarea daca eu ajung soferul desemnat si cumva niciodata nu plec la munte fara 4 persoane in masina , partea buna e ca au intrat rucsacii si bocancii in portbagaj ( am avut mari temeri cand am luat masina ca asta o sa fie o problema ) si am purces spre munte. Ies pe A3 si pun agregatul pe cruise la o viteza respectabila de 120. Dupa 2-3 minute din dreapta prietena ma intreaba daca imi e somn, daca sunt obosit. Putin mirat ii raspund ca nu si o intreb de ce crede ca as avea ceva. Tare mirata imi zice: pai mergi cu 120. Mkay .. retrogdarez cateva trepte , S# , si imi folosesc adidas-ul nr 46 ca sa imping  agregatul spre viteze mult peste limita legala ( ce am obs : o diferenta de 20kph intre ce arata in bord si ce inregistreaza gps-ul) Ceva timp mai incolo ajung si la partea care ma interesa cel mai mult din traseu , si anume urcarea din sinaia pana la padina, numai ca ce sa vezi era trafic. Creierul meu nefiind inca obisnuit cu distantele necesare pentru a depasii in siguranta a reusit sa imi potoleasca mancarimea din talpa  si am efectuat depasirile in regim de siguranta fara sa apelez la S#, dar la un moment apare si soarele si drumul pare sa nu mai fie obstructionat de alti participanti la trafic , comut in S# ii atentionez pe toti ocupantii masinii ca o sa urmeze o perioada mai dificila , retrogradez si incep dau fraul liber mancarimii din piciorul drept. Cateva crube mai tarziu , se aud din dreapta cuvintele pe care nici un sofer nu vrea sa le auda: Trage pe dreapta ca vomit . Fuck decizii decizii . daca oprec prea repede vomita sigur, daca continui sa ii dau vomita sigur , asa ca am luat decizia inteleapta am redus viteaza si am deschis geamurile si cand s-a mai calmat situatia am oprit. Ce a urmat a fost o pleiada de inuraturi ,blesteme , critici , oricum concluzia a fost ca trebuie sa ma duc sa invat sa conduc masina ca prea o smucesc. Sincer cred ca are dreptate nu prea trebuia sa pun frana :D

Test 3 : Long distance cruising

Nimic deosebit aici am avut un drum mai lung prin romania unde am avut timp sa testez teoria comform careia la 120 agregatul este econom :) Ca sa nu stric testul a trebuit a mentin viteza de 120 cat mai mult timp , asa a insemnat si in curbe si in sate si in urcari si in coborari , partea faina a fost ca nu m-a durut spatele :)

Test 4 : Stabiltate in conditii mai putin prielnice ( ploaie + nisip de drumuri)

Inca un drum pana in Praz county , de data asta cu ceva mai mult par pe piept , gratie si experientei acumulate la celelalte drumuri. Pe autostrada am inceput sa ma grabesc un pic si sa profit de herghelia de sub capota, dar adevarata distractie a inceput cand am dat din nou de curbe, numai ca de data aceasta agregatul a muscat :D Mai precis eram in S# in fundul unui participant la trafic asteptand cu nerabdare sa treca pe banda din dreapta si sa imi elibereze calea, si cand se iveste momentul zic gata sa profit si calc cu mult nesat pedala de acceleratie numai ca sa ma trezesc intr-un mult prea frumos drift si cu botul indreptat catre sant, redresez verific starea pantalonilor sa vad daca s-au maronit sau nu , totul e ok trec masina pe i si mut tractiunea mai spre fata. Dau vina pe nisip si pe drumurile noastra faine si imi vad de treaba.

Test 5: Drumul catre service

Si dupa o luna si 2000km ajung si eu intr-un final in service sa ii schimb lichidele si discurile si placutele de frana pe fata. Cum cei de la SMT nu m-au acceptat cu uleiul meu , am fost nevoit sa apelez la baietii de la AutoKino Brasov care au fost mult mai ingaduitori. Ce mi-a placut a fost ca m-au lasat sa stau langa masina  si chiar mi-am permis sa ii mai dau mecanicului cate o piesa sau cate o cheie la mana, plus ca toata lumea era chiar pasionata de subaru :D La final mi-am luat palaria :D

La intoarcerea am realizat ca pe valea Prahovei nu conteaza cati cai ai .. tot 3 ore faci in statiunile vietii  :'(

In concluzie sper sa postez mai des si mai scurt :D

« Last Edit: October 14, 2019, 15:43:13 PM by dragos.suma »

Re: STi 2011 Hatch
« Reply #16 on: October 15, 2019, 12:01:08 PM »
Dupa un timp o sa-ti dai seama ca ai ascapat ca prin urechile acului de accidente si o sa te mai potolesti.
Posturile tale sunt foarte interesante asa lungi  ;D

Re: STi 2011 Hatch
« Reply #17 on: October 21, 2019, 17:20:57 PM »
Hello,

Sper ca de data asta sa am un post mai scurt si mai la obiect :)

As vrea sa adresez o intrebare posesorilor de cutii 6MT  aveti porbleme cu treapata a 4-a de viteza ?  Cand am achizitionat masina am observat ca din cand in cand ratez schimbarea in treapta 4-a si o carai. Am presupus in prima faza ca nu sunt obisnuit cu masina si implicit am ignorat acest comportament dubios.
Acum ca am schimbat uleiul de cutie ( Amsoil Severe Gear 75W-90 ) si am facut si cativa km cu masina incep sa imi pun intrebari serioase ca nu reusesc de fiecare data sa schimb in treapta a 4-a fara sa o carai  :-\

Nu reusesc sa replic de fiecare data comportamentul ( de cele mai multe ori totul merge ok )  dar am reusit sa identific 2 secvente care cresc sansele de reproducere:

1. Accelerez puternic in treapta a 3-a ( 5500+) -> calc abreiaj -> trag scurt din 3 in 4 => carait
2. Merg linistit in treapta 5-a ( ~3000 ) si se iveste posibilitatea unei depasiri  -> calc ambreiaj ->  schimb din 5-4 => carait

So daca sunt ceva posesori de wrx sti care au patit asta sau care vor sa dea o tura cu mine si sa incerce sa o caraie , as aprecia ajutorul , inca nu imi dau seama daca problema este la mine sau la ea.

Multumesc
« Last Edit: October 21, 2019, 17:23:17 PM by dragos.suma »

MihaiFlorescu

  • *
  • 13890
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: STi 2011 Hatch
« Reply #18 on: October 21, 2019, 18:34:54 PM »
Daca o mai carai mult e posibil sa revii cu un post mai lung in care intrebi despre schimbatul unei transmisii.
Mergi la service. Nu este normal. Probabil un sincron ceva.

Muttley

  • 4916
Re: STi 2011 Hatch
« Reply #19 on: October 21, 2019, 20:23:53 PM »
Dublul ambreiaj face minuni, dar aici pare a fi prea tarziu. Sincron treapta 4.
WRX SW 2002