i20Active pana la/pe langa urmatorul Subaru
Subaru club Romania

i20Active pana la/pe langa urmatorul Subaru

BOXER

  • *
  • 2352
  • +
Re: i20Active pana la/pe langa urmatorul Subaru
« Reply #40 on: November 16, 2022, 16:03:26 PM »
Benzinele au şi altceva în afară de apă.  Mai mulţi şoferi s-au plâns de mirosul gazelor de eşapament.
ex. Impreza 2.0D
Forester 2.0MT
ex. Forester 2.5XT


Subaru Da, Lego Nu.

MihaiFlorescu

  • *
  • 13900
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: i20Active pana la/pe langa urmatorul Subaru
« Reply #41 on: November 16, 2022, 17:59:51 PM »
Nu stiu... asa o fi. Poate este si din cauza frigului dar parca niciodata nu am avut consum de 10+ cu hyundai-ul in oras (nu trecea neam de 9 in cel mai al naibii trafic fara sa folosesc start-stop), iar cu XT-ul deja vad ca foarte greu scade sub 16, desi ma bucuram nu mai departe de acum cateva saptamani ca dupa soft mergeam in oras cu 13-14 l/100. Or fi schimbat robinetul.
« Last Edit: November 16, 2022, 18:00:32 PM by MihaiFlorescu »

MihaiFlorescu

  • *
  • 13900
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: i20Active pana la/pe langa urmatorul Subaru
« Reply #42 on: December 19, 2022, 15:08:14 PM »
Forumul Hyundai vad ca nu mai merge, cel putin la mine, azi, asa ca voi continua cu jurnalul aici.

Revin cu un update la ce postasem anterior.
Masina a stat aproape doua saptamani in service. Problema cu misfire pe cilindrul 2 a revenit la scurt timp si cu benzina din alte parti si a inceput sa se manifeste din ce in ce mai frecvent, cu precadere dimineata la rece sau dupa multe ore de stat, cand motorul era complet racit.

Revenita in service, s-au schimbat bujiile ca nu ar fi asa de bune si poate nu e vizibila uzura dar nu or mai functiona in parametri la rece. Asta desi cu o saptamana in urma au zis ca nu au nimic si ca pot sa le schimb anul viitor cand apare in calendarul de service. A fost si un TSB pe partea de furtunase de vacuum, deci au fost schimbate si acelea gratuit. La partea asta e bine ca dupa 4 ani am furtunase noi si Hyundai a schimbat pe costul sau niste consumabile, din punctul meu de vedere, la 4 ani de cand am cumparat masina.

Merg sa iau masina seara pe la 8:30 si nu am mai luat-o. La prima cheie, fix check engine si motorul mergea in 2. Probabil testele au fost facute la cald.

O saptamana mai tarziu cu "totul desfacut" se identifica problema, injectorul. Schimbat pe garantie. Din nou, 5 ani garantie motor, jos palaria Hyundai. Oricum am inteles ca ar fi costat in jur de 400 si ceva de lei (+/- TVA), oricum decent.

Persoana de la receptie super amabila, imi arata si poze, pe care sper sa le primesc si eu. Injectorul avea ceva rugina, cica ar fi fost si ceva namol in el, dar mai grav, supapele aveau depuneri uriase de carbon. Au urmat apoi teorii demontate, de la mers subturat (ne-a pocnit rasul si pe mine si pe nevasta cand am auzit), la aprindere deficitara si ca benzina premium nu face bine si nici rau si ca 95 e mai mult decat ok pentru masina asta.
In final concluzia a fost ca injectia directa are bubele ei si ca recomandare pentru a evita episodul acesta este sa ma uit la si sa incep  sa folosesc asta: https://www.metalubs.com/en/product/metalubs-x-p-250ml  Ca masinile nu se mai fac cum se faceau odata si ca si ei, din service, au toti masini din era pre-injectie directa.

Are cineva experienta cu decarbonizare la motoarele cu injectie directa? Cica ar fi fost curatate supapele acum, dar nevasta zice ca i se pare cam lenesa masina. E drept ca a mers in tot acest timp zilnic cu XT-ul...  >:D ;D fiind vorba de lucrare pe garantie, s-a lucrat doar la strictul necesar, adica cilindrul 2. Asta inseamna ca nu este exclus sa intampin probleme in viitor la cyl1 sau cyl 3.

60.000km. Masina a vazut 90% din timp benzina 98-100 doar de la benzinarii mari, a vazut si ture cat se poate in afara orasului, si mersul acela in frana de motor de care se vorbea pe undeva ca ajuta GPF-ul, revizii din 10k in 10k... consum de ulei minim, chiar la ultima nu a avut deloc, start-stop dezactivat manual la fiecare pornire de motor.

Pe marca nu pot sa dau vina pentru ca nu am avut nici o problema pana acum. Cu benzina nu am alte optiuni decat sa ii pun benzina mai proasta decat a vazut pana acum, iar de utilizator... astept recomandari.   Cred ca ma apuc sa iau motor de rezerva pentru Subaru, sa ma tina pana la pensie.
« Last Edit: December 19, 2022, 15:18:18 PM by MihaiFlorescu »

Re: i20Active pana la/pe langa urmatorul Subaru
« Reply #43 on: December 19, 2022, 15:17:41 PM »
Legat de Hyundai, stiu ca pierzi garantia, dar ...... oil catch can / air oil separator.
Legat de motor pt XT - wink wink :))

MihaiFlorescu

  • *
  • 13900
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: i20Active pana la/pe langa urmatorul Subaru
« Reply #44 on: December 19, 2022, 15:23:38 PM »
Ma gandeam sa ii iau un catch can, ca probabil de acolo vine si mare parte din problema cu depunerile, dar am zis ca nu ma ating de nimic cat timp am garantie la ea, in afara de spalat, curatat, ceara, creme, parfum etc.
« Last Edit: December 19, 2022, 15:36:08 PM by MihaiFlorescu »

kkennyy

  • 1763
Re: i20Active pana la/pe langa urmatorul Subaru
« Reply #45 on: December 19, 2022, 17:22:03 PM »
Sper sa nu fie problema generala la tgdi-urile hyundai :)  Eu bag doar 95 la a mea, nu vad rostul 98/100 pentru astfel de motoare, important e ca sursa sa fie buna. In fine, pana la urma de-asta ti-ai luat masina noua, sa stai linistit 5 ani de zile, cam nasol cu cele 2 saptamani, dar bine ca s-a rezolvat.
Forester XT SJ 2018

Re: i20Active pana la/pe langa urmatorul Subaru
« Reply #46 on: December 19, 2022, 18:29:03 PM »
Vinde-o și alta noua cu garanție.

dan_b

  • 1236
Re: i20Active pana la/pe langa urmatorul Subaru
« Reply #47 on: December 19, 2022, 19:14:32 PM »
Nici eu nu cred ca se justifica benzina de 100 la motorase de genul, dar sigur conteaza calitatea benzinei.
Posibil / pare sa fie defect de aliaj/fabricatie la acele injectoare - si daca unul s-a comportat asa, ar fi logic ca si restul sa faca la fel, mai ales ca pare ca are in continuare un comportament dubios.
Si ca idee, nu cred ca e bine sa intervii cu nimic la motor sau altele cat timp este in garantie. Asa poti beneficia de alte recall-uri sau inlocuiri eventuale si post garantie, daca masina a fost servisata in reprezentanta si corect mereu.
ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.

Xander

  • 1252
  • Forester 2.0d ; Xv 2.0ie
    • Forester '09/ XV ‘20
Re: i20Active pana la/pe langa urmatorul Subaru
« Reply #48 on: December 19, 2022, 20:27:39 PM »
Banii mei sunt pe servisare sau defect de fabricație.  Dansul asta cu era prea buna benzina și a făcut depuneri de carbon sau ati mers subturat e pentru România.
Oamenii serioși contactează Hyundai Coreea și îți oferă răspunsul oficial al producătorului.
Nu ar strica sa faci tu asta după ce primesti pozele.
Drumul este mai spectaculos decât destinația.
Forester Boxer Diesel MY09
XV e-Boxer MY20

dan_b

  • 1236
Re: i20Active pana la/pe langa urmatorul Subaru
« Reply #49 on: December 19, 2022, 21:09:36 PM »
Benzina de 100 poate dauna unor aliaje slabe, poate. Din cauza de temperaturi de ardere etc, nu ma pricep, doar incerc o logica.
Si de aici iarasi concluzia unor probleme de fabricatie. Indiferent cum, daca un injector e pa, foarte probabil si celelalte 2 sunt la fel. Si ramane de vazut daca au patit ceva supapele...
ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.

andea79

  • *
  • 4007
Re: i20Active pana la/pe langa urmatorul Subaru
« Reply #50 on: December 19, 2022, 22:51:01 PM »
dar de ce va place sa va dati cu parerea asa ... aiurea ? (no offense please) :)

puteti gasi pe net cate informatii vreti despre benzina vs ulei vs injectie directa vs depuneri carbon vs ... ce vreti voi .. :)

LE: benzina prea buna care in final dauneaza ?!?! really ? :)
« Last Edit: December 19, 2022, 22:52:44 PM by andea79 »

dan_b

  • 1236
Re: i20Active pana la/pe langa urmatorul Subaru
« Reply #51 on: December 19, 2022, 23:05:32 PM »
Netul e un fel de facultate de mecanica? :)
Cred ca e discutie lunga si nu am dat vina pe benzina, poate m-am exprimat gresit - am zis vs aliaje.
Indiferent cum, injector pa, la o masina noua, depuneri ciudate, supape incerte - cam asta reiese din rezumatul lui Mihai. Si mai ales - comportament ciudat in continuare al masinii, dupa 2 saptamani de service si rezolvat doar super zgarcit problema, cand pare ca trebuiau verificate si restul de repere.
"decat zic", ca sa citez un clasic.
ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.

andea79

  • *
  • 4007
Re: i20Active pana la/pe langa urmatorul Subaru
« Reply #52 on: December 19, 2022, 23:09:16 PM »
Netul e un fel de facultate de mecanica? :)
Cred ca e discutie lunga si nu am dat vina pe benzina, poate m-am exprimat gresit - am zis vs aliaje.
Indiferent cum, injector pa, la o masina noua, depuneri ciudate, supape incerte - cam asta reiese din rezumatul lui Mihai. Si mai ales - comportament ciudat in continuare al masinii, dupa 2 saptamani de service si rezolvat doar super zgarcit problema, cand pare ca trebuiau verificate si restul de repere.
"decat zic", ca sa citez un clasic.

da, ai dreptate :) ai inteles ce am zis ... sau nu :)

dan_b

  • 1236
Re: i20Active pana la/pe langa urmatorul Subaru
« Reply #53 on: December 19, 2022, 23:13:58 PM »
Nu extind spam :)
Ne zice Mihai care-s concluziile tehnice mai departe, dupa ce se mai plimba cu masina.
ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.

Re: i20Active pana la/pe langa urmatorul Subaru
« Reply #54 on: December 19, 2022, 23:58:04 PM »
LE: benzina prea buna care in final dauneaza ?!?! really ? :)

Asta mi se pare cea mai proasta motivare pentru a incerca sa dea vina pe client 🤣.

Re: i20Active pana la/pe langa urmatorul Subaru
« Reply #55 on: December 20, 2022, 07:56:44 AM »
Se folosește de la Passat bkp, Logan 1de mai toate reprezentantele
« Last Edit: December 20, 2022, 07:57:19 AM by Mariansro »

Forester

  • 3068
  • The other right!
Re: i20Active pana la/pe langa urmatorul Subaru
« Reply #56 on: December 20, 2022, 09:34:22 AM »
O benzina superioara nu inseamna o temperatura de ardere mai mare (din cate stiu eu). Asta o obtii din AFR, cred ca amestecul mai sarac duce la temperaturi mai mari.
Insa e deja well known problema depozitelor la injectie directa, in general nu numai la hyundai.
Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

marr

  • 2208
Re: i20Active pana la/pe langa urmatorul Subaru
« Reply #57 on: December 20, 2022, 12:21:30 PM »
Sper sa nu fie problema generala la tgdi-urile hyundai :)  Eu bag doar 95 la a mea, nu vad rostul 98/100 pentru astfel de motoare,....

Ma bag si eu in discutie ... ca tot si-a luat asociatul un Sportage 1.6 TGDI in urma cu putin peste 4 ani.
Faza de mai sus mi-a amintit ca la momentul achizitiei  de la AK, Paul i-a spus in clar sa nu alimenteze decat cu benzina de 95 deoarece CB de la Kia nu stie gestiona corect benzina cu CO mai mare si pot sa apara probleme.
Am retinut asta deoarece mi s-a parut ceva ciudat ...

O fi sau nu un sambure de adevar acolo - habar n-am !
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

Forester

  • 3068
  • The other right!
Re: i20Active pana la/pe langa urmatorul Subaru
« Reply #58 on: December 20, 2022, 13:34:30 PM »
Daca nu poate gestiona corect CO mai mare de 95, inseamna ca nu se va schimba absolut nimic...  :) Inseamna doar ca nu stie sa seteze timing mai "agresiv".
Si mai inseamna in cel mai rau caz ca asociatul va fi aruncat banii pe o benzina mai scumpa.
Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

dan_b

  • 1236
Re: i20Active pana la/pe langa urmatorul Subaru
« Reply #59 on: December 20, 2022, 13:38:11 PM »
Pai reiese tocmai faptul ca omul nu a aruncat banii pe benzina de 100 si a urmat recomandarea dealer-ului Kia, adica a alimentat cu 95. Si mai reiese profesionalismul unui delaer vs altii, care stiu sa faca recomandari utile.
Cand ai si recomandari si masina in garantie, eu zic ca lucrurile merg altfel. Asta e atuul unei masini noi.
ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.