i20Active pana la/pe langa urmatorul Subaru
Subaru club Romania

i20Active pana la/pe langa urmatorul Subaru

MihaiFlorescu

  • *
  • 13893
  • Life is too short to drive a boring car!
i20Active pana la/pe langa urmatorul Subaru
« on: October 28, 2019, 18:34:50 PM »
Am decis sa fac un jurnal de bord si aici intrucat ma ajuta sa tin evidenta intretinerii si ajuta si la revanzare pentru cei maniaci ca mine.
Si pentru ca detailing-club s-a inchis peste vara urmat de hyundaiclub luna asta.

Ce este: i20, model Active facelift in numar limitat aceasta echipare in Ro, livrata pe 28 Octombrie 2018, motorul 1.0 T-GDI in 3 cilindri si 120 cai, tubo integrat in galeria de evacuare ce face corp comun cu chiulasa si wastegate controlat electronic de ECU, 6MT scurte.
La intrebarea "Cat baga in bord?" raspunsul e ca eu am avut spatiu doar de 187 o data, dar urca greu dupa 160 si foarte greu dupa 170.


Plusuri: Cea mai echipata dintre modelele din clasa sa, chiar daca e si mai ieftina decat aproape toate. Are un fel de "Eye-sight" pentru lane keep assist, dar adaptive cruise era o optiune care nu se aduce in RO  >:( Motorul trage incredibil de bine si surprinde pe multi zmei in depasiri pentru ca si masina este usoara. Stabilitatea mecanica este foarte buna si spun mecanica pentru ca aveam impresia ca intervine pe ascuns ESP-ul dar cu el dezactivat am putut sa merg la fel de tare pe viraje. Poate sa consume foarte putin si poate sa consume ok. Pe distante lungi, in functie de stil de la 4.6% la 6.2%. In Bucuresti maxim 10%, dar de obicei intre 8% si 9%

Minusuri: Cumva pretul mic trebuia sa se vada undeva. La drum lung usile din plastic dur nu sunt prietenoase cu oasele, ruliu ce necesita obisnuinta chiar daca este stabila, dezastru pe drum cu denivelari - nu amortizeaza deloc imperfectiunile mici. E cumva setata pentru denivelari mari. Mocheta de pe podea e mai mult un carton presat cu material textil. Ambreiajul uneori pare sa nu fi fost gandit pana la capat si uneori smuceste oricat de corect ai da drumul pedalei - lucru recunoscut chiar si la reprezentanta, dar fara remediere de la producator. Cel mai prost setat sistem start-stop pentru ca nu tine cont decat de distanta parcursa de la ultima plecare de pe loc si starea bateriei sau a temperaturii sub 0 grade, nu si de temperatura motorului sau A/C pornit. TPMS care sesizeaza ca am schimbat rotile (face reset) doar daca mergi cu peste 100km/h asa ca prima iarna am mers 500km fara bec in bord pentru ca am mers doar sub 100.

Extras (detalii care arata ca au vrut sa fie peste altii ca pachet): Balamale usi cu 3 puncte de oprire ceea ce nu prea vezi in clasa mica.  Cred ca cele mai multe porturi de incarcare in clasa mica (3) si mai sunt si iluminate din spate, ceea ce este foarte util cānd cauți USB-ul. lumini in parasolare care se inchid cand se rabateaza parasolarul, lumina in torpedo  >:D carlige de prindere prin portbagaj, roata de rezerva normala pe 17' cand mai toti ofera kit reparatie pana, scaune cu sustinere laterala buna si bancheta spate confortabila si in ton cu fata, cotiera care face parte din consola si nu pare atasata ulterior, design special pentru barele fata/spate si proiectoare si stopuri fata de varianta normala, pe cand altii doar pun niste plastice si ridica masina, geamuri fumurii ceea ce de obicei este optional sau pe variantele de 18-20k ale concurentei, oglinzi full electric ceea ce unii īn 2018 īncă nu le aveau īncălzite, și nici vorba de rabatare din buton. Garanție 5 ani cu asistenta rutiera pe īntreg teritoriul UE și garanție pe anumite consumabile 30k km, cum doar poate fratele KIA mai oferă.

Si acum poze...

Ziua cand am luat-o si am dus-o sa o prezint si parintilor  ;D






Si la scurt timp i-am pus roti de iarna date cu protectie ceramica







Si cele de vara au fost curatate si puse la iernat:




Primul schimb de ulei:




Vine vine primavaara si rotile de vara si primul schimb de filtru de polen:








Al doilea schimb de ulei (9300 de la schimbul precedent si 14.400 total)... fara sa consume intre revizii







Si ajungem la ziua de azi. Fix 1 an de cand a intrat in familie. Doua drumuri de birou-casa si ajunge la 18.000 km si fara sa ne plangem.

Per total este o masina care isi face bine treaba ce i-a fost atribuita. Este onesta si chiar ofera putin peste. Din anumite puncte de vedere se observa ca este un producator nou si ca nu le ies toate bine, dar dintre aceasta și Yaris, Mazda 2, Honda Jazz, Seat Ibiza, Vw Polo, Hyundai ofera cel mai mult pentru cei mai putini bani. De Fiesta sau Micra nu am vrut sa aud.
Era sa dau banii pe Honda, avānd cāteva calități aparte, dar destinul a făcut ca singurul model manual din București să fi fost īnmatriculat de importator pentru că venea 6d temp peste ei și atunci nu am mai putut beneficia de programul rabla.
Toyota mi-a dat preț foarte bun, dar mașina era mult mai mica și lesinata in ciuda motorului mai mare și mai puternic.
Ah, la vremea aceea puține mașini aveau motoare ce īndeplineau norma 6d temp, așa că alegerea a fost ușoară, Hyundai avānd acest motor pregătit cu doi ani īnainte de intrarea īn vigoare a noilor norme de poluare.
« Last Edit: October 28, 2019, 22:40:36 PM by MihaiFlorescu »

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Re: i20Active pana la/pe langa urmatorul Subaru
« Reply #1 on: October 28, 2019, 20:53:47 PM »


Iata ce inseamna sa fii latifundiar, discretionar si dinastic, iti prezinti intreaga flota auto aliniata in asa fel incat sa iti poti alege masina in functie de ciorapi... ;D

Nu stiu de ce insa Mihai m-a provocat in asa masura incat mi-as consuma din coordonata constanta a vietii care are un curs ireversibil pentru a-mi prezenta fieratania pe un post alaturat  :P
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

puiu

  • 787
Re: i20Active pana la/pe langa urmatorul Subaru
« Reply #2 on: October 29, 2019, 06:25:13 AM »
1. Ce tehnologie au farurile?
2. Start stop l-as trimite in lagarul de concentrare.

MihaiFlorescu

  • *
  • 13893
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: i20Active pana la/pe langa urmatorul Subaru
« Reply #3 on: October 29, 2019, 10:06:46 AM »
1. Au fost destepti cu farurile si cu stopurile. DRL si banda de deasupra farurilor (pozitiile) sunt LED adevarate. In rest totul este pe bec normal si aspectul de LED este indus din modul in care este directionata lumina. Au si cornering light in far, nu in proiector pe un alt bec normal. Ah, si oglinzile sunt tor cu benzi LED.

2. Este bine pozitionat langa maneta franei de mana (da, inca e cu levier, nu cu buton) si in coborare degetul se duce direct pe dezactivarea sistemului.  L-am folosit de foarte putine ori din cauza modului in care este setat. La Subaru este mult mai misto si chiar poti sa il folosesti.
« Last Edit: October 29, 2019, 10:07:38 AM by MihaiFlorescu »

MihaiFlorescu

  • *
  • 13893
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: i20Active pana la/pe langa urmatorul Subaru
« Reply #4 on: November 05, 2019, 22:58:05 PM »
Am trecut la roțile de iarnă. Este clar că la ultima revizie s-a făcut update de soft. Observasem un comportament ușor diferit la sistemul start-stop.  Atunci cānd motorul este oprit dar cobori o pantă poți atinge viteza maximă de 5 km/h īn loc de 8. Acum sistemul tpms a sesizat schimbarea roților aproape imediat.

Deci problema raportată in primul post s-a remediat cu o noua versiune de soft.

Am trecut de 18k și mă bucur că nu mai simt fiecare crăpătură din asfalt in varianta de iarna.

După o curățare rapidă roțile de vară arată din nou ca īn pozele de mai sus, semn că protectia și īntreținerea au dat rezultate peste așteptări, īntrucāt īn ultimele două-trei luni a văzut mulți km și spălări mai rare decāt de obicei.
« Last Edit: November 05, 2019, 23:04:19 PM by MihaiFlorescu »

Forester

  • 3067
  • The other right!
Re: i20Active pana la/pe langa urmatorul Subaru
« Reply #5 on: November 06, 2019, 11:56:12 AM »
...
Si pentru ca detailing-club s-a inchis peste vara urmat de hyundaiclub luna asta.
...

Hyundai-ul a revenit. Deocamdata...  :)
Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

MihaiFlorescu

  • *
  • 13893
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: i20Active pana la/pe langa urmatorul Subaru
« Reply #6 on: June 19, 2020, 19:09:41 PM »
25k si a primit revizie. Din cauza pandemiei am tras de ea pana la 10.500 de la ultimul schimb de ulei. Pana pe la 8k nu consumase nici un ml de ulei. Intre 8 si 9k a luat ~200ml si apoi pana la revizie inca 250ml.
Am revenit la ulei din butoi intrucat pe acela nu l-a consumat prima data. Acum a avut din bidon de 1l și mi s-au părut de la īnceput cam ciudat.
Sau poate ca atat tine asta. Si ma intreb cum altii il tin 20k in motor, la fel cum recomanda si producatorul.
Asa ca nu doar Subaru consuma.

Totul in regula, nici o problema, test de frana si amortizoare trecut fara probleme.  Urmeaza o vara cu multe drumuri.

Prestator: Tiriac Auto, cost: 355 lei manopera si produse (mai putin filtrul de polen pe care il schimb singur mai des)
« Last Edit: June 20, 2020, 07:49:30 AM by MihaiFlorescu »

Re: i20Active pana la/pe langa urmatorul Subaru
« Reply #7 on: June 19, 2020, 23:04:27 PM »
500 ml la 10k km nu e consum de ulei...

MihaiFlorescu

  • *
  • 13893
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: i20Active pana la/pe langa urmatorul Subaru
« Reply #8 on: June 20, 2020, 07:35:28 AM »
Doar că 500ml aia au fost consumați in ultimii 2500km. Asta am vrut sa scot in evidenta. Chiar și cu shell de ultimă tehnologie și motor nou etc. Uleiul e ulei și tot la 7500 km o să īl schimb de acum īnainte la orice mașină și indiferent la cat īmi spune producătorul că ar trebui, după ei, să mă prezint la revizie.
« Last Edit: June 20, 2020, 07:50:09 AM by MihaiFlorescu »

Re: i20Active pana la/pe langa urmatorul Subaru
« Reply #9 on: June 20, 2020, 13:12:28 PM »
Si pentru ca detailing-club s-a inchis peste vara urmat de hyundaiclub luna asta.

S'a redeschis si primul :)

Cum e cu sunetul de 3 cilindri la Handei?
Eu am mers cu 3 cyl pe Aygo, Fiesta si Crossland si toate sunau a ascutitoare, n'ai cum sa il confunzi cu un 4 cyl

MihaiFlorescu

  • *
  • 13893
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: i20Active pana la/pe langa urmatorul Subaru
« Reply #10 on: June 20, 2020, 14:47:24 PM »
Da, am și postat pe celelalte cluburi.

E chiar ok sunetul. E altfel, dar mi se pare chiar interesant in anumite situații.

MihaiFlorescu

  • *
  • 13893
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: i20Active pana la/pe langa urmatorul Subaru
« Reply #11 on: August 16, 2020, 19:20:13 PM »
Azi am zis sa răsplătesc și Hyundai-ul pe care mă bazez de aproape doi ani și 28.000km.

Trebuia să vadă un polish fin integral dar pānă am plecat, pānă am spălat mașina și scos punctele de bitum s-a făcut cald și mi-a cam pus probleme vopseaua asta super sensibila, ca la Subaru.
Așa că am apucat sa fac doar capota, farurile, o parte din bara fata, o parte din stopuri, oglinzile și niste elemente de plastic, rămānānd fără bureți curați din cauza testării combinației potrivite ce īntārzia să apară.

Mașina este in stare buna, dar doi ani sunt doi ani și nu dispun chiar de cele mai bune condiții de spălat, plus anumite imperfecțiuni īmi stăteau pe retina, fiind acolo chiar de cānd am cumpărat mașina deși am cerut să nu o spele ei la livrare. Dar așa e protocolul. O speli că vine clientul și o zgārii.

Stopuri


Oglinda


Pardon, nu era oglinda  ;D ci un plastic negru. Cred că toate mașinile de astăzi au cel puțin un element vopsit negru lucios. Aceste plastice se zgārie și dacă te uiți la ele. Totuși, se pot corecta și pot arăta așa pānă la următoarea atingere.




Yup, pānă la următoarea atingere. Deja le-am zgāriat. Am vrut sa incerc o ceara noua care s-a sters greu, am frecat mai tare și cārpa a lăsat urme fine, deși era cārpă noua, premium etc... Asta sa vedeți cāt de sensibile sunt.   >:(
« Last Edit: August 16, 2020, 19:34:02 PM by MihaiFlorescu »

MihaiFlorescu

  • *
  • 13893
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: i20Active pana la/pe langa urmatorul Subaru
« Reply #12 on: December 19, 2020, 11:41:54 AM »
Am trecut la șoșoni de iarnă. Ne apropiem de 35k km. In ultimul an s-a mers mai puțin cu mașina, dar totul este īn parametri.
Īncă nu am schimbat consumabile mari, mai are plăcute, mai are discuri...

Ce trebuie urmărit la modelele astea noi și probabil din acest motiv se strică multe, este nivelul antigelului. Fiind totul răcit cu antigel (turbo, chiulasă, galeria de evacuare etc.) Ajunge să se mai evapore.

Eu īncă nu am consumul de ulei raportat de alții. De exemplu, acum am 8500 și nu a consumat deloc de la ultimul schimb. Sper să o țină tot așa. Īnsă eu am făcut și reviziile mult mai des decāt cei ce raportează probleme.

Singura chestie enervantă este că acum, pe frig, se īncălzește motorul de 3 ori mai īncet ca la Subaru, deci am preferat să ies mai des cu impreza.







A treia iarnă acum pentru aceste roți. Īngrijite corect sunt ca noi.
« Last Edit: December 19, 2020, 11:44:08 AM by MihaiFlorescu »

malakay

  • *
  • 4767
  • IMPREZA GC8
    • www.proalex.ro
Re: i20Active pana la/pe langa urmatorul Subaru
« Reply #13 on: December 19, 2020, 20:49:23 PM »
tre sa imi platesti manopera pt ca ti-am reparat numaru ...
Straights are for fast cars, corners are for fast drivers. - Colin McRae

MihaiFlorescu

  • *
  • 13893
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: i20Active pana la/pe langa urmatorul Subaru
« Reply #14 on: December 19, 2020, 21:20:57 PM »
Vorbesc cu proprietara :)) eu dacă am mers mai mult cu impreza nu am avut timp pānă azi... cānd am fost trimis să īi pun roțile de iarnă pentru că urmează īn jur de 1500km de făcut săptămāna viitoare.

Re: i20Active pana la/pe langa urmatorul Subaru
« Reply #15 on: December 19, 2020, 21:24:20 PM »
adica la un asa drum, nu iei batrana doamna, sa-i dezmortesti rotile ?
forester 2.0x forester 2.5xt

Arturito

Re: i20Active pana la/pe langa urmatorul Subaru
« Reply #16 on: December 19, 2020, 22:41:22 PM »
tre sa imi platesti manopera pt ca ti-am reparat numaru ...
Si mie ceva , ca am facut constatarea , plus ca era la mine pe domeniu.  ;D

malakay

  • *
  • 4767
  • IMPREZA GC8
    • www.proalex.ro
Re: i20Active pana la/pe langa urmatorul Subaru
« Reply #17 on: December 19, 2020, 23:14:49 PM »
deja tre sa vanda masina sa ne plateasca :))
Straights are for fast cars, corners are for fast drivers. - Colin McRae

MihaiFlorescu

  • *
  • 13893
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: i20Active pana la/pe langa urmatorul Subaru
« Reply #18 on: January 22, 2021, 18:03:27 PM »
Am ajuns si la 35k. Inainte de Craciun a facut 1200km in 2 zile dupa care a cam stat. Consumul de ulei de pe joja a aparut dupa aceste drumuri. Deci, similar cu schimbul trecut, uleiul isi pierde calitatile undeva dupa 8k km pentru stilul de condus si drumurile pe care umblam.

Schimbul de ulei, filtru si verificare tehnica efectuata la Tiriac Auto. Totul in regula. Cost manopera si piese 230 lei. Deci masina asta tine cu casa bine de tot.




dan_b

  • 1234
Re: i20Active pana la/pe langa urmatorul Subaru
« Reply #19 on: January 22, 2021, 18:32:08 PM »
Costul de revizie e uau :)
Sigur nu au gresit ceva?
ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.