Oliver
Subaru club Romania

Oliver

Oliver
« on: September 18, 2010, 00:26:55 AM »
Stiu, e aiurea sa pui nume la masina, dar am avut un moment de sentimentalism cand am luat-o si cum aveam in cap episodul TopGear special Africa, cu Richard Hammond si Opelul lui  (pt cine urmareste TopGear), i-am spus Oliver :); Mai e si verde asa ca merge.
Deci este un Subaru Impreza break din 1999, motor 2.0 aspirat 125cp, cu cutia dual range de pe forester, bordul si interiorul tot de forester.
Acum cand trebuie sa pun poze imi dau seama ca am f putine poze cu exteriorul, dar o groaza de poze de pe dedesubt, de la diverse operatiuni  ;D




Masina a fost luata din Germania; aveam o lista de cateva masini si asta a fost ultima vazuta; primele le-am eliminat dupa ce le-am vazut si eram deja in criza de timp; Asta arata ok, dar avea o mare problema : franele erau praf; Probabil a stat pe loc f mult si s-au copt; In mod normal trebuia sa fug de ea, dar cum spuneam eram in criza de timp si masina in rest se prezenta f bine; Dupa lupte seculare cu dealerul, am reusit sa obtin o reducere de 100eur din pretul masinii si placute si discuri noi pana a-2a zi; am riscat, pt ca aveam mult drum de parcurs si era posibil sa fie alta problema la frane; A trebuit sa dau si un avans pt ca neamtu nu vroia sa schimbe franele altfel. El imi recomanda sa merg asa pana in Romania pt ca e ok :-\ Acesta a fost momentu in care am devenit sentimental si i-am spus Oliver :) Dar totul a fost ok, si cu discuri si placute noi ( pe fata) masina era la a-2a tinerete.
A urmat inmatricularea in Cehia ( unde fratele meu lucreaza),  schimbarea distributiei cand am ajuns in tara si in rest fara probleme. Masina era cam barca pt gustul meu, dar incercam sa ma obinuiesc cu ea in ideea ca in scurt timp voi pune o suspensie mai desteapta.

Dupa cateva luni constat ca n-am bara antiruliu pe spate, desi eram convins ca trebuie sa aiba; Dupa o documentare rapida gasesc kit complet de bara antiruliu pt masinile care n-au fost dotate din fabrica; Whiteline; Comand, montez si constat ca am facut un urias pas inainte; Era alt animal :)
Cauciucurile erau cam praf, si erau diferite fata/spate; Cele de iarna erau ok. Asa ca urmatorul pas a fost roti de vara; Am cautat, am comandat si le-am montat.  Jante pe 16 cu cauciucuri Toyo Proxes T1R; A fost un alt pas urias inainte care mi-a pus un mare ranjet pe fata cand conduceam masina:)
Au urmat bucse de poliuretan (SuperPro) pe spate, inclusiv la diferential ; Unele bucse erau ok, dar erau cateva cam obosite; Cel mai grav era ca rear-crossmember se misca sus-jos la plecarile de pe loc; Era o mare pacoste la mersul prin oras si la schimbarile de cuplu; Cand am terminat cu bucsele masina se simtea mult mai inchegata ; Era ca un arc comprimat, gata sa raspunda la comenzi
In acelasi timp am schimbat si suspensia, arcuri/amortizoare; Arcuri Eibach si amortizoare reglabile Kayaba AGX; Arcurile n-as fi vrut sa coboare , dar din pacate asta a fost cea mai la indemana solutie;
Dupa schimbarea suspensiei am avut un soc; Viraje in care intram cu maxim 80  acum le luam cu 100 pe gaz fara sa simt; Limita s-a mutat undeva f sus. Cel putin la virajele de viteza imbunatatirea e uriasa. Dupa toate modificarile astea am facut o geometrie; a iesit  excelent, fata cu -0.5gr cadere, spatele cu -1gr, convergenta 0 si fata si spate. Exact cum doream; Acum e ca pe sine  :P

Cam toate modificarile le-am facut singur la curte si asa am ajuns sa investesc nu doar bani , dar si munca; Face relatia mai speciala :)



Am mai schimbat rulmentii pe fata preventiv, garnitura de pistonas de la un etrier pt ca se blocase, consumabile, filtre, ulei in cutie si diff ( motul gear 300). AM avut noroc pt ca nu pierde ulei pe la transmisie, motor, servo, antigel, In 10km intre schimburi nu mananca ulei deloc.
Urmeaza cat mai curand suportul pt cv cu unul mai rigid de grupa N, bucse pe fata ( probabil n-o sa mai pun poliuretan ci grupaN), bara stabiliz mai mare pe fata, evacuare/admisie mai lejere.  Masina tocmai a implinit 2 ani de cand o am si 30k km; Am luat-o cand avea 145k km.

Cam atat deocamdata

malakay

  • *
  • 4767
  • IMPREZA GC8
    • www.proalex.ro
Răspuns: Oliver
« Reply #1 on: September 18, 2010, 01:45:58 AM »
foarte misto poveste :D felicitari pt masina si ma bucur ca nu sunt singurul nebun cu GC/GF  ;D zi din ce oras esti si de unde iti procuri piesele... bafta cu masina si urca ..cat mai multe poze.. ::)
Straights are for fast cars, corners are for fast drivers. - Colin McRae

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Rspuns: Oliver
« Reply #2 on: September 18, 2010, 11:43:54 AM »
Eu chiar nu stau sa citesc texte lungi, dar povestea asta e misto. Si eu am o pasiune pentru break-uri. Mai ales dupa ce am vazut aceste doua poze:
 ::) ::) ::)


mai multe pe chrisgentle.com

Răspuns: Oliver
« Reply #3 on: September 18, 2010, 13:15:35 PM »
initial nu am vrut break, dar oferta era mult mai bogata pt break-uri, preturile ceva mai mici; Si breakul pana la urma e chiar ok ca aspect
Un singur lucru as adauga in mom acesta

Spoilerul de sus de la hayon; Arata destul de aiurea fara

Malakay, Bucuresti; O sa adaug si la profil; Bucsele le-am luat de la priracing.co.uk, cauciucurile Toyo de la camskill.co.uk, bara stabilizatoare parca tot de la camskill; Restul de piese si consumabile le-am luat de la magazine de pe la noi, de preferinta sa scrie made in japan pe ele ;D
Amortizoarele le-am luat de la cineva din Botosani care zice ca e importator kayaba; pretul a fost f bun, livrarea prompta; recomand; Are pe 4tuning un thread deschis. daca vreti nr de telef imi spuneti.

In rest piese de dezmembrari am mai luat din Cehia cand am mai fost pe la fratemiu; toba finala de exemplu, desi e stock, dar cea initiala era ruginita si nu vroiau sa-mi faca inspectia tehnica.
Poze trebuie sa mai caut si daca nu le gasesc trebuie sa mai fac :)
Multumesc pt aprecieri ;)
« Last Edit: September 18, 2010, 13:18:20 PM by scozmin »

Răspuns: Oliver
« Reply #4 on: October 01, 2010, 19:24:29 PM »
Am facut ieri un maraton Bucuresti-Brasov(prin Cheia)-Fagaras-Balea Lac-Pitesti

Surpriza la urcarea spre Balea lac
Oare ar fi trebuit sa-mi pun rotile de iarna...?  :)





MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Rspuns: Oliver
« Reply #5 on: October 01, 2010, 20:03:19 PM »
Tari pozele. Vad ca te-ai descurcat si fara cauciucuri de iarna. Daca nu aveai AWD erai cam dus.

Răspuns: Oliver
« Reply #6 on: October 05, 2010, 20:47:28 PM »
foarte tare... dak nu am eu timp sa caut zapada .. sper sa ma gaseasca ea pe mine...  bafta

Răspuns: Oliver
« Reply #7 on: October 27, 2011, 03:47:00 AM »
Ce s-a mai intamplat cu Oliver?  Mai exista?

stefanbv

  • 4253
  • Forester forever
Răspuns: Oliver
« Reply #8 on: October 28, 2011, 19:15:16 PM »
Da exista! L-am vazut azi in Drumul Taberei!
No school, no job, no problem!

Forester SG5 Cross Sport JDM
Forester SH SX

Răspuns: Oliver
« Reply #9 on: November 08, 2011, 09:10:47 AM »
Very beautiful car Oliver! Not so many in Romania I would imagine!!