Fum alb pe esapament si miros motorina nearsa - Forester 2.0 Diesel 2012
Subaru club Romania

Fum alb pe esapament si miros motorina nearsa - Forester 2.0 Diesel 2012

Salutare colegi!

Sunt la prima postare pe forum si va cer sprijinul in urmatoarea problema.
In urma cu aproximativ 2 luni am cumparat din Germania un Subaru Forester 2.0 Diesel, 147 CP, fabricat in 2012, care avea 118.000 km. Un singur proprietar, carte service, intretinuta. Am adus-o in tara pe roti si a mers f bine.
Masina s-a comportat excelent pana in urma  cu aprox 2 saptamani cand am observat ca pe esapament scoate un fum dens alb care miroase puternic a motorina nearsa. Initial fenomenul aparea o singura data pe zi, la momentul in care ajungeam acasa, dupa care disparea. Motorul suna  in regula, fara martori luminosi aprinsi, fara nici un alt semn.  Uleiul este ok, lichidul de racire ok.
Am pus-o pe seama faptului ca isi face regenerarea filtrului de particule pentru ca daca o lasam pornita la relanti disparea atat fumul cat si mirosul.
Fenomenul s-a accentuat, in sensul ca a aparut din ce in ce mai des, insa aparent fara nici o regula. Destul de deranjant, mai ales ca acest fum alb si miros de motorina nearsa era prezent si in timpul mersului, ceea ce nu iti da un sentiment prea placut cand esti in trafic in Bucuresti  :-[.
Am mers la reprezentanta Subaru in Bucuresti pe Theodor Pallady , culmea este ca de la Piata Unirii pana la Subaru nu a mai scos fum, de parca stia ca merge la doctor  ;D.  Dupa o prima constatare mi-au spus si aratat ca a problema ar fi din cauza tubulaturii ce conecteaza turbosulfanta la intercooler. Pe acolo ar trage aer fals care ar genera o solicitare suplimentara de motorina care nu mai poate fi arsa si care este cauza generatoare a problemei. Au suspectat si incarcarea filtrului de particule desi nu aveam martorul luminos aprins in bord.
Este adevarat ca in zona de prindere a colierului pe turbina se observau mici scurgeri iar ulterior am constatat ca in zona de prindere capatul tubului era putin deteriorat iar pe acolo putea trage aer.
Intrucat pretul de piesa noua de la reprezentanta, mi s-a parut prohibitiv am rezolvat problema ulterior inlocuind tubulatura cu una SH care m-am asigurat ca este ok. Dupa aproximativ 10 min de mers in trafic a aparut iarasi fumul alb si mirosul de motorina nearsa si mi s-a aprins de data aceasta si martorul de filtru de particule in bord.
Am facut un drum Bucuresti- Giurgiu si retur mergand la viteza relativ constanta cu turatia la aprox 2.500 rot/min si am constatat ca deja pe la jumatatea drumului martorul din bord s-a stins. Am presupus ca s-a realizat procesul de regenerare si ca de acum totul ok.
Toate bune si frumoase doar o singura zi pentru ca apoi fenomenul a revenit!!!  Fum alb si miros de motorina nearsa care uneori apare, alteori nu. Efectiv nu stiu ce sa mai cred!
Am rugamintea sa ma ajutati daca v-ati confruntat cu astfel de probleme sau daca  imi puteti da vreun sfat.
Multumesc !!!

Re: Fum alb pe esapament si miros motorina nearsa - Forester 2.0 Diesel 2012
« Reply #1 on: November 13, 2019, 15:04:51 PM »
Nu are nimeni nici o opinie cu privire la problema mea?

Re: Fum alb pe esapament si miros motorina nearsa - Forester 2.0 Diesel 2012
« Reply #2 on: November 13, 2019, 15:27:20 PM »
Eu nu am nici o parere, dar am boxer diesel  :D , aka sobița . Si DPF -ul meu este aproape plin de cenusa, merge la coşar saptamana viitoare- nu mi s-a aprins check engine , fac asta preventiv . Eu monitorizez regenerarile dilutia uleiului si gradul de incarcare DPF cu un ELM 327 si Torque pro.
Au verificat filtru de particule , sa vada cate regenerari si-a facut : reusite/nereusite si gradul de incarcare cu " cenusa" ? Daca tot au " suspectat" ...
Ai observat un consum crescut de motorina in ultimul timp?
« Last Edit: November 13, 2019, 15:30:53 PM by Sorin03 »

Xander

  • 1252
  • Forester 2.0d ; Xv 2.0ie
    • Forester '09/ XV ‘20
Re: Fum alb pe esapament si miros motorina nearsa - Forester 2.0 Diesel 2012
« Reply #3 on: November 13, 2019, 17:16:09 PM »
Pai ți-au răspuns cei de la reprezentanta. Ai probleme de presiune pe admisie și/sau evacuare inclusiv faptul ca DPF e pe ducă (5 ani sau 180000km parca ).
Ce răspunsuri mai cauți?
Drumul este mai spectaculos decât destinația.
Forester Boxer Diesel MY09
XV e-Boxer MY20

Re: Fum alb pe esapament si miros motorina nearsa - Forester 2.0 Diesel 2012
« Reply #4 on: November 13, 2019, 20:01:41 PM »
Multumesc pentru raspunsuri. Sa inteleg ca nu a fost suficient ca am inlocuit tubulatura pentru eliminarea problemei legate de presiunea pe admisie? Daca DPF e pe duca atunci de ce nu se mai aprinde indicatorul luminos in bord?

PTR

  • 570
Re: Fum alb pe esapament si miros motorina nearsa - Forester 2.0 Diesel 2012
« Reply #5 on: November 13, 2019, 21:42:25 PM »
 La duba am pus in motorina un aditiv de la Pro Tec care ajuta cu regenerarea si curatarea DPF-ului in mers, Pro tec P6171... nu e reclama dar functioneaza.Dupa un drum in afara orasului mers cu 2200-2500 mirosea evacuarea ca la benzina si are "doar" vreo 300k km :) . La un prieten cu Insignia care a mai pus, a scazut substantial numarul regenerarilor in oras, avea DPF-ul plin de ulei din cauza dilutiei foarte mari...
 Duba are/avea si un sistem de fabrica care adauga automat aditivul in motorina dar nu cred ca mai functioneaza , mai scoate fum in accelerare doar daca merg prea mult cu ea sub 2000 rpm, in rest nimic fumigen..
 
« Last Edit: November 13, 2019, 21:45:27 PM by PTR »

Xander

  • 1252
  • Forester 2.0d ; Xv 2.0ie
    • Forester '09/ XV ‘20
Re: Fum alb pe esapament si miros motorina nearsa - Forester 2.0 Diesel 2012
« Reply #6 on: November 14, 2019, 00:04:40 AM »
Indicatorul de DPF îți spune ca DPF-ul e plin și nu se golește. Nu îți spune ca e pe ducă.
Când e pe ducă de obicei nu se mai regenerează suficient sau deloc.
Partea cu presiunea pe admisie și evacuare are și o latura mai sensibilă - coliere sau îmbinări neetanșe.
Faptul ca tu ai pus sh nu te ajuta pe viitor.
Cu cât DPF-ul are mai multe regenerari eșuate secventiale cu atât șansele ca el sa nu se mai regenereaze deloc pe mașina sunt mai mari. Presiunea e importantă pentru succesul operațiunii.
Drumul este mai spectaculos decât destinația.
Forester Boxer Diesel MY09
XV e-Boxer MY20

Re: Fum alb pe esapament si miros motorina nearsa - Forester 2.0 Diesel 2012
« Reply #7 on: November 14, 2019, 00:44:27 AM »
Vreau sa precizez urmatoarele:
- masina nu a dat si nu da semne ca nu mai trage la fel sau ca motorul suna altfel
- am ales varianta sh pentru la pretul acelei tubulaturi noi de la Subaru Motors Romania este intre 1800 si 2000 lei, fara manopera
- am avut in vedere aspectul referitor la etanseitatea asigurata de coliere.

As dori sa stiu daca a mai avut cineva aceleasi simptome la motorul  Subaru diesel 2.0, 147 CP, euro 5 ?

Re: Fum alb pe esapament si miros motorina nearsa - Forester 2.0 Diesel 2012
« Reply #8 on: November 14, 2019, 10:07:14 AM »
E un subiect delicat cu motoarele diesel de Subaru si dupa cum vezi, nu prea ne dam cu parerea. Eu iti propun sa mergi cat mai repede la alta reprezentanta Subaru, unde se pricep (daca era de la furtunul ala, in cel mai rau caz suiera si nu aveai putere).
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

MihaiFlorescu

  • *
  • 13898
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Fum alb pe esapament si miros motorina nearsa - Forester 2.0 Diesel 2012
« Reply #9 on: November 14, 2019, 10:38:51 AM »
Fumul alb de obicei inseamna apa. In rest, cum zic si colegii de mai sus.
Conducta aceea parca era 450-500 lei dupa cum au mai spus si altii. Cumparata de la alta reprezentanta sau de la magazinele de piese.

marr

  • 2205
Re: Fum alb pe esapament si miros motorina nearsa - Forester 2.0 Diesel 2012
« Reply #10 on: November 14, 2019, 10:50:56 AM »
....(daca era de la furtunul ala, in cel mai rau caz suiera si nu aveai putere).

Exact asta voiam si eu sa spun !
Am avut, la Forester, probleme atat cu celebrul cot de intercooler cat si cu ”tulumba” aia de la turbina.
Primul a fost crapat, furtunul mare de la turbina avea un colier ... plecat la plimbare.
In amblele cazuri, simptomul cel mai deranjant era pierderea de putere.
Cand cu furtunul cel mare de la turbina, da, si suiera si scotea fum si mai si consuma in draci ! Si - daca retin corect - nici regenerarea DPF-ului nu a mai avut loc pana n-am depistat si rezolvat problema.
Si da, facea urat doar cu motorul turat - cu motorul in relanti era liniste si pace (parca pana pe la 2000 rpm era ok).
Bine, eu am gasit o explicatie simplista aici - cand turam motorul, crestea presiunea generata de turbina in furtun si-l distanta de corpul turbinei = tragea aer fals si/sau pierdea presiune.
Nu mai retin daca mi s-a aprins vreun martor prin bord.
Cotul de intercooler crapat, nu retin sa fi suierat ceva, nici fum nu tin minte sa fi scos - in schimb pierdea putere si se aprindeau toate alea prin bord (CC+ VDC OFF+ Check Engine).

PS: @Mihai - daca-i vorba despre conducta aia mare, din plastic, e mai scumpa. Mult mai scumpa !
Un cot de intercooler, OEM, a fst 350 lei (l Auto Kino). Bine, asta in urma cu cca. 3 ani.
« Last Edit: November 14, 2019, 10:52:50 AM by marr »
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

Re: Fum alb pe esapament si miros motorina nearsa - Forester 2.0 Diesel 2012
« Reply #11 on: November 14, 2019, 18:42:16 PM »
Multumesc tuturor!

Re: Fum alb pe esapament si miros motorina nearsa - Forester 2.0 Diesel 2012
« Reply #12 on: November 14, 2019, 19:35:32 PM »
Ce ai hotarat? Sa ne spui cum ai rezolvat. :)