Anihilare secondary air pump / valve la Forester 2.0
Subaru club Romania

Anihilare secondary air pump / valve la Forester 2.0

andea79

  • *
  • 4007
Re: Anihilare secondary air pump / valve la Forester 2.0
« Reply #40 on: December 28, 2019, 23:16:06 PM »
se repara si la SMT ...difera doar pretul :)

BOXER

  • *
  • 2352
  • +
Re: Anihilare secondary air pump / valve la Forester 2.0
« Reply #41 on: December 28, 2019, 23:18:35 PM »
Exista mai multe solutii, unele repara, altele mascheaza. Preturile difera.
ex. Impreza 2.0D
Forester 2.0MT
ex. Forester 2.5XT


Subaru Da, Lego Nu.

bodi123

  • 33
  • Forester SG 2.0X 2007
Re: Anihilare secondary air pump / valve la Forester 2.0
« Reply #42 on: December 29, 2019, 11:58:47 AM »
Pai din cate inteleg eu, e cam asa:
1. se poate reseta eroarea si ea reapare: ieftin dar nu ma intereseaza
2. se poate inlocui acea pompa: scump si nu pare un "must have" atat timp cat ea lucreaza doar cand e frig si doar pt foarte putin timp
3. se schimba pompa veche cu una de la dezmebrari sau ceva asemanator, caz in care nu sti ce iei si la un moment dat risti aceiasi eroare: nu sunt un fan nici al acestei solutii
4. se inlocuieste pompa cu niste "placute" (nu stiu exact cum se numesc am vazut pe YT un service din Australia care facea acest lucru) si dupa aceea se resofta  sau  / si reseta softul masinii (lucru pe care il sublinia ca se face pt mpotorul de 2,5 si nu pt 2.0)

Daca nu gresesc cam astea sunt variantele

Pe mine m-ar interesa sa scot pompa din circuit si sa resoftez/resetez, lucru pe care daca am inteles corect il face doar AK???

Colegul Cristian Firu a spus ca a rezolvat ceva la AK cu resoftare si schimbare sonda lambda. Nu stiu daca in cazul lui pompa a fost scoasa din circuit sau doar a fost dat un reset. Precizez ca la mine, daca conteaza, sonda lambda a fost schimbata anul trecut, dupa ce am avut eroarea caracteristica acelei sonde (nu mai stiu exact ce numar era)

In concluzie:
1. prima intrebare e legata de acest cititor chinezesc pe care l-am folosit, daca ar trebui sa am incredere in el  sau ar trebui sa ma duc la un SMt de exemplu pt a-mi confirma ca asta e eroarea si nu alta
2. daca eroarea e corecta as vrea sa gasesc o varianta intermediara /decenta la pret (1200 e in buget  8) ) prin care sa exclud aceasta pompa din sistem si sa resetez sau sa resoftez calculatorul masinii fara a risca in vreun fel siguranta functionarii masinii

O zi frumoasa!

Re: Anihilare secondary air pump / valve la Forester 2.0
« Reply #43 on: January 07, 2020, 11:27:05 AM »
Pai din cate inteleg eu, e cam asa:
1. se poate reseta eroarea si ea reapare: ieftin dar nu ma intereseaza
2. se poate inlocui acea pompa: scump si nu pare un "must have" atat timp cat ea lucreaza doar cand e frig si doar pt foarte putin timp
3. se schimba pompa veche cu una de la dezmebrari sau ceva asemanator, caz in care nu sti ce iei si la un moment dat risti aceiasi eroare: nu sunt un fan nici al acestei solutii
4. se inlocuieste pompa cu niste "placute" (nu stiu exact cum se numesc am vazut pe YT un service din Australia care facea acest lucru) si dupa aceea se resofta  sau  / si reseta softul masinii (lucru pe care il sublinia ca se face pt mpotorul de 2,5 si nu pt 2.0)

Daca nu gresesc cam astea sunt variantele

Pe mine m-ar interesa sa scot pompa din circuit si sa resoftez/resetez, lucru pe care daca am inteles corect il face doar AK???

Colegul Cristian Firu a spus ca a rezolvat ceva la AK cu resoftare si schimbare sonda lambda. Nu stiu daca in cazul lui pompa a fost scoasa din circuit sau doar a fost dat un reset. Precizez ca la mine, daca conteaza, sonda lambda a fost schimbata anul trecut, dupa ce am avut eroarea caracteristica acelei sonde (nu mai stiu exact ce numar era)

In concluzie:
1. prima intrebare e legata de acest cititor chinezesc pe care l-am folosit, daca ar trebui sa am incredere in el  sau ar trebui sa ma duc la un SMt de exemplu pt a-mi confirma ca asta e eroarea si nu alta
2. daca eroarea e corecta as vrea sa gasesc o varianta intermediara /decenta la pret (1200 e in buget  8) ) prin care sa exclud aceasta pompa din sistem si sa resetez sau sa resoftez calculatorul masinii fara a risca in vreun fel siguranta functionarii masinii

O zi frumoasa!


La mine au "blocat" pe inchis electrovalvele si mi-au resoftat calculatorul si e ok. Cel mai bine ia legatura cu Ovidiu Munteanu - 0745030490 - de la AK si te lamuresti ce si cum se poate face.
« Last Edit: January 07, 2020, 11:29:27 AM by cristian firu »
Forester SG 2.0X 2008 MT

bodi123

  • 33
  • Forester SG 2.0X 2007
Re: Anihilare secondary air pump / valve la Forester 2.0
« Reply #44 on: January 08, 2020, 05:11:37 AM »
Merci mult. Il sun

bodi123

  • 33
  • Forester SG 2.0X 2007
Re: Anihilare secondary air pump / valve la Forester 2.0
« Reply #45 on: January 14, 2020, 23:39:36 PM »
Merci mult. Il sun

Salutare din nou. Am reusit sa dau astazi de persoana de la AK. Foarte ok la telefon, intr-un minut mi-a explicat ce pot ei sa faca.
Prin urmare, ei nu umbla la pompa, fac doar o resoftare in ECU prin care scot pompa din functiune. Pretul este de 1300 ron, dureaza cam  o ora jumatate si e suficient sa faci programare cam cu 2-3 zile inainte. Mi-a specificat ca pentru aceasta operatie nu pot emite factura.

Deocamdata cu ajutorul OBD am anulat eroarea. Sunt curios cat o sa tina avand in vedere ca nu este prea frig afara.
Va tin la curent!  8)